Проблем с бойлер

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Iezekil » Чет 21 мар 2013 18:04


Загряването на степени ли е ,примерно 1 и 2 или си е постоянно на 3кв.?




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот fox_vt » Чет 21 мар 2013 19:10


Iezekil не се заяждам просто ме издразнха думите ти " и относно последния ти бисер"Наистина че малко си противореча имах предвид че водата не се компресира и затова се вдига налягането.За топлинното разширение-на колите при 5 литра течност казанчето е литър но не е пълно до горе реално да се увеличава обема максимум 0,5 л и то при 90 градуса.Това грубо за 80 л бойлер прави 8 литра повече вода при 90 градуса които могат да отидат по В и К надолу при НЕРАБОТЕЩ клапан.Сега даже и така дали ще стигнат до комшията от долу е съмнително при неспряла вода ама това може да го обсъдим на по ракия :wink Иначе за камината и ние сме с прити 3 радиатора и при забравена помпа парата избива през разширителния съд,системата е отворена.Автоматичния обезвъздушител не е предпазен клапан icon_idea Той може да изпуска пара при авария само защото парата не е течност и той отваря,не го приемай за зяждане и такова съм разглобявал :mhihi Ай спирам се вече със спама че ще ми се карат :beer

m0439 50 литра вода за 10 мин от 3 кв нагревател ми се вижда невероятно,3 киловатовия на теси 80 литра ги загрява до 66 гр за над час.Виж дай някой снимка на електрониката.

пп малко редакция за 80 литров бойлер при 80 градуса водата ще бъде 92 литра ако не съм объркал сметките,12 литра повече.Като искам да вметна че ако нямаше въздушна възглавница над топлата тръба бойлера вероятно щеше да се пръсне.Ако клапана се повреди де :biggrin


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Iezekil » Чет 21 мар 2013 19:57


4 киловата ми загряваше вода за къпане в 80л. за 15 минути.Да кажем 40 градуса и то стар бойлер.
Ако сметките ти с аверни то 8 литра вряла вода си е много,особено измерена с чаши и поразредена със студена-става повеч от тоалетното казанче като обем.
А пък какво да спорим за нща,които ти ги казвам от опит.Загрят бойлер-6атм.,налягане в блока-2атм.Вечер потреблението се покачва и налягането пада още-хората се прибират,къпят,перат,готвят,мият.Аз съм последен етаж-най-малко налягане понеж тръбата е една а маймуните много,а и водата идва от долу на горе.Та количеството което излиза от бойлера докато се изравни налягането не знам какво е,но водата не стигаше за едно къпане.
Обезвъздушитела в камината си е клапан,при това задължителен.Получената от завирането въздушна възглавница,която е и причината за гръмнали бойлери,започва да избутва водата по системата към разширителния съд.Да,ама моята система е близо 30 литра и водния стълб създава допълнително обратно налягане.Та наистина,поддържайки 3 литра в разширител 14 литров налягането успява да го препълни и започва да прелива.В камината има вече въздушна възглавница и процесите се случват вече динамично,ако въпросния клапан не сработи на въпросните 10 бара,то камината едва ли би издържала по-голямо налягане.Тук се изпуска въздух,понеже в ризата няма друго-водата е избутана по трасето-приеми го като да е бойлер и е отишла при комшиите,а самата помпа пречи на останалата вода да навлезе в камината.Е,и налягането пречи разбира се.
Този вариант за бомба се решава от по-умните глави като се копира до някъде системата в автомобила.Разширитела е затворен,на помпата се прави байпас.Така налягането избутва водата но тя нямаща къде да преле се връща по байпаса обратно в камината,образуваните от изпаренията газове се изпускат от клапана и толкоз.
Друго решение на отворена система е изпарител над самия котел,на мястото на клапана.Така въздуха от самосебе си бяга нагоре и излиза през разширитела.
При бойлера е затворена система,налягането действа директно на захранващата тръба,понеже въздуха бяга горе и напъва на долу.За това именно там,на студената вода се поставят всички защити.За това е и хубаво да си с меки връзки,белким те избият.

По въпроса на колегата питах,понеже ако нагревателя му е на 2 кръга,2 реотана,е възможно единия кръг да е изгорял.Така бойлера вместо на 3 бачка на 1 кв. и бавно загрява.
В спора и споделянето на мнения се ражда истината.Не трябва да бързаме с обиди,а да мислим. :beer
пп.Ловците на митове взривяваха бойлери,точно издържаха до малко над 20 атмосфери.Нашите колко ли издържат??


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот ktamen » Чет 21 мар 2013 21:37


m0439 написа:3kW

Q=(T2-T1).m.c - Където Q е количеството топлина, (Т2-Т1) промяната на температурата, m е масата на водата (50кг вода са 50литра) и с е специфичния топлинен капацитет на водата. Ако входящата вода е 15 градуса и искаме да я загреем до 65 градуса - Заместваме във формулата:
Q=40.50.4190=8380000 Джаула. Ако нагревателя е 3000 вата - Делим 8380000 на 3000вата и получаваме 2793 секунди, които са нужни на този нагревател за да стоплят 50 литра вода от 15 градуса до 65градуса. С други думи е съвсем нормално бойлера да работи 50 минути (47минути, теоретично)докато стопли водата. Вероятно преди ремонта термометъра не е отчитал вярно или нещо от този род. Другото обяснение, че нагревателя някакси е отделял 15 киловата не ми се вижда правдоподобно.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот milmar » Чет 21 мар 2013 22:11


ktamen написа:.....

:th_up
физиката си е физика !
а иначе, математиката: 65-15=50 :biggrin !


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот fox_vt » Чет 21 мар 2013 22:14


Ех така като ги пишеш как да не отговори човек :stumm на студената вода на бойлера се слагат защитите само и единствено защото няма друг отвор.Топлата тръба е затворена от батерията ти в кухнята или банята :mhihi За 4 те киловата вода за къпане не спорим тук говорим кога ще изключи бойлера и това не е на 40 градуса колегата ктамен е сметнал вече и потвърдил моите съмнения за 10 минутното загряване на 50 литра с 3 кв нагревател.За камините кво да ти кажа може би трябва да намекна че водата която ти идва през мивката всъщност се бута чак от напорната станция и това значи че в цялата система ако имаш клапан,независимо къде то той ще избие.Не е нужно да е близо до камината.За мисленето няма какво да мисля това е физика за 5 ти клас която е единствена и неоспорима-за сега :c020

пп при ловците на митове ако си забелязал бойлерите имат вдлъбнати дъна които са по слаби със идеята като се спука да е от там,и цялата енергия да отиде към реактивна струя надолу а бойлера нагоре.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Iezekil » Чет 21 мар 2013 22:38


Не можеш ...после се сърдиш.
fox_vt написа:на студената вода на бойлера се слагат защитите само и единствено защото няма друг отвор.Топлата тръба е затворена от батерията ти в кухнята или банята

Това не го разбрах.Моя бойлер е с 2 отвора.Възвратния клапан затваря студената вода,батерията топлата.Двете тръби-топла и студена-вървят в банята една до друга.

fox_vt написа:За камините кво да ти кажа може би трябва да намекна че водата която ти идва през мивката всъщност се бута чак от напорната станция и това значи че в цялата система ако имаш клапан,независимо къде то той ще избие.Не е нужно да е близо до камината.

И това не разбрах.Клапана както отбеляза е обезвъздушител и изпуска парата.На радиаторите също имам такива,но те за да сработят е рисковано да оставим парата да измине дългия път до тях.А и принципно така се дава за монтаж-непосредствено на изхода от камината.
Не знам при теб какъв е монтажа,почна да ме озадачаваш.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот ktamen » Чет 21 мар 2013 23:06


milmar написа:
ktamen написа:.....

:th_up
физиката си е физика !
а иначе, математиката: 65-15=50 :biggrin !

Вярно бе, посипвам си главата с пепел и си признавам, че не мога да смятам. Ама що имам странното усещане, че и ти не я забеляза грешката на първо четене, а малко по-късно :rolleyes
Значи секундите стават 3491, а минутите по-добре всеки да си ги смята, че аз може пад да сбъркам :Mr Green Fun


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот milmar » Чет 21 мар 2013 23:39


Така беше :smile , доверих се на първо четене, но после я видях. Но принципът е важен :th_up !

Ей сега ще има предупреждение че чатим :mhihi


Потребителски аватар
m0439
Мнения: 55
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 20:55
Автомобил: Passat
Двигател: 1.8mi ABS
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот m0439 » Пет 22 мар 2013 10:05


Последно 10 минути или 50,че се замаях от сметки? :redface


solenka
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 07 окт 2013 15:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот solenka » Вто 08 окт 2013 13:09


Здравейте!
Видях, че има много теми за проблеми за бойлер, но реших да не отварям нова, а да попитам в тази. Първо да кажа, че нищо не разбирам нито от бойлери, нито от ток. Но имам няколко въпроса. Бойлерът ми е ето такъв:
http://prikachi.com/images/90/6554090g.jpg
http://prikachi.com/images/89/6554089i.jpg
http://prikachi.com/images/87/6554087T.jpg
Въпросът ми е, някой знае ли тези две копчета за какво служат, на самия бойлер които са? Едното е от 1 до 4, а другото от 1 до 6. Питам, защото водата свършва много бързо (поне за мен за 20 мин да няма грам хладка вода е бързо, защото пак за същото време оставаше топла вода, само че с друг по-малък бойлер). Възможно ли е вътре да има прекалено много котлен камък, защото както се вижда бойлера не си знае годините. Или тези копчета са завъртяни не както трябва?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Iezekil » Сря 09 окт 2013 6:43


Не съм виждал такъв бойлер,възможно ли е едното копче да е монтирано допълнително?А за какво служи се раира като свалиш капака и го проследиш.Дали са завъртяни както трябва се разбира по топлата вода-дали е гореща или просто топла.Естествено ако е само топла,то ще свършва по-бързо.
По въпроса за топлата вода-възможно е и тръбата вътре да е пробита и да смуче по- отдоло.


bayspiro
Мнения: 905
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот bayspiro » Сря 09 окт 2013 7:05


Ами като ги завъртиш, ще разбереш - ако едното се върти плавно и не прави пълен кръг - термостат - регулира температурата. Другото ако "щрака" и се върти повече от оборот -петтактов ключ за регулиране на мощността-малък, голям или и двата нагревателя - абе от къде я намери тази антика? :mrgreen

Това е по схема - ако някой е творил нещо - :gruebel :dontknow


solenka
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 07 окт 2013 15:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот solenka » Сря 09 окт 2013 8:44


Копчето от ляво, което е от 1 до 4 "щрака". В началото беше на 1 и водата свършваше за няма и 10 мин и аз го направих на 2 и сега има топла вода за по-дълго време. Веднъж го врътнах на 3 и тогава лампичката, която се вижда между двете копчета спря да свети, а докато беше на 2 светеше. А тази лампичка ми прави впечатление, че свети докато се затопли водата.
За другото копче от 1 до 6, ами и то май се върти "плавно", но то се върти само до 2, трябва сила да мине на 3 и аз не му давам зор.
Ако нещо съм се объркала, довечера специално ще проверя и утре пак ще пиша, ако има грешка.
Водата е много топла, трябва да пуснеш студена поне малко, за да се къпеш, макар че снощи само на топла се изкъпах и ми беше добре.
Тази антика сигурно е много по-голяма от мен, намира се в квартирата. Хазайката каза, че бойлерът работи и не са намерили причина да го сменят.
Няма как да отворя капака, защото нищо не разбирам от бойлери, даже незнам как точно да го отворя и не пипам неща, който не разбирам.
Питах много хора, но и те не са виждали такъв бойлер. :icon_lol Та, тук във форума има много хора, затова надеждата ми е във вас. :smile

Edit: Копчетата работят така както описах по-горе. Надявам се някой да има яснота по въпроса ми. Мерси!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 10 окт 2013 10:12


Такъв бойлер съм виждал дори и знам къде има един който го гледах като полезно изкопаемо, но дори и собствениците не знаеха как работи, просто си работи там в мазето повече от 30 години.
Принципа обаче, предполагам копчето с 4 степени дето щрака е за нагревателя, може би гасне глим лампата на 3-4 степен ако примерно вътре са два нагревателя и копчето на 1-2 степен пуска единия нагревател, на 3 и 4-та степен е другия нагревател т.е двата заедно. Та ако е изгорял единия нагревател може и да не смогва да стопли водата която в момента почва да тече все по - студена по чешмите. Другото е терморегулатор и някъде около температурата на водата примерно ако е 20 градуса в момента там някъде трябва да се чува едно цъкане



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 178 госта