Здравейте колеги. След два дни ровене из сайта не намерих описано решение на неприятен проблем и за това реших да пиша.
Повече от година притежавам уникален екземпляр на Пасат Б4 GT комби 1996год. с двигател 2000куб. 116к.с. с код на мотора AGGима климатроник, четири ел.стъкла, четири дискови спирачки и беше в уникално състояние до преди две седмици. Конкретния проблем е следния :
Преди две седмици за първи път ми светна лампата на ABS-а, но след малко по-продължително шофиране изгасна. С течение на времето започна да свети и изгасва когато си пожелае. От около една седмица при изгаснала лампа доста често се включва ABS-а при скорост от 30-40 км.ч. педала на спирачката става доста корав и колата трудно спира. Когато лампата свети постоянно няма абсолютно никакъв проблем със спирането и си спира както преди без да намирам разлика. Накладките на четирите колела са почти чисто нови /вероятно сменяни в Германия/. Спирачната течност в казанчето е на максимума и е много бистра. Ходих на компютърна диагностика и според нея всичко е в допустими стойности и не би трябвало да има проблем с ABS-а /диагностиката беше при изгаснала лампа/. На следващият ден проблема отново беше на лице и пак продължи същото. Вчера реших да сваля буксата на ABS-а,/тази под казанчето на антифриза и течността за чистачките/, но когато го направих започна да свети червената лампичка на таблото /тази за ръчната/. След като свалих и бушон №4 /15А/ лампата изгасна и остана да свети само тази на ABS-а . Карах така около 5 километра и когато реших да включа климатроника той блокира /до преди този случай работеше повече от перфектно. След връщане всичко на мястото му и рестартиране на компа, чрез откачане на буксата на акумулатора клематроника се оправи и работи отново перфектно. Остана проблема с ABS-а и днес отново едвам спрях на един стоп. Тъй като четох страшно много различни проблеми с тези гадни ABS-и, правих един път диагностика и не даде резултат се отказвам да се занимавам с този проблем и да инвестирам пари в нещо което ми се струва загубена кауза и всеки да ми рови по колата /знаещи и незнаещи измислени "майстори"/. Затова уважаеми колеги Ви питам следното :
1.Има ли някакъв начин /чрез изключване на букси/ да изолирам ABS-а и да си спирам като с обикновена спирачна система без значение кои лампи ще ми светят само да нямам проблеми с движението и други агрегати от колата.
2.Има ли връзка изключването на бушон №4 /15А/ с блокажа на климатроника.
Ще съм Ви благодарен ако ми отговорите. Приемам всякакви съвети и критики.
Пасат Б4 - отвратителен проблем с ABS-а.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б4 - оотвратителен проблем с ABS-а.
Някой датчик ти е прецакан и по-точно прекъснат кабел най-вероятно на предните колела и като се пречупи под определен ъгъл и прекъсва. Затова свети лампата и става тази аномалия със тракането мисли си че колелото на моменти блокира заради лошият контакт
Относно климатроника тая пущина в различните години на сглобка взема от различни места + на контакт и затова е станал фалът уцелил си единият от плюсовете на контакт и хайванчето не е знаело какво да прави.
Нека позная спря да работи вентилатора на купето и не се местеше скалата за вентилатора на дисплея на климатроника?
Другият път като светне лампата веднага я закачи на светеща лампа и ще видиш че е датчик на 99% на някое от предните колела
Относно климатроника тая пущина в различните години на сглобка взема от различни места + на контакт и затова е станал фалът уцелил си единият от плюсовете на контакт и хайванчето не е знаело какво да прави.
Нека позная спря да работи вентилатора на купето и не се местеше скалата за вентилатора на дисплея на климатроника?
Другият път като светне лампата веднага я закачи на светеща лампа и ще видиш че е датчик на 99% на някое от предните колела
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат Б4 - оотвратителен проблем с ABS-а.
Сериен проблем с АБС-а(вероятно Тевес 04) е спукани спойки в хидро-блока на АБС-а(от старост)!Компа за АБС-а се намира под задната седалка зад шоф.място.Изключи буксата му!Моят си го ремонтирах успешно и съм доволен от резултата!
Твоят такъв ли е?http://pasmi.snimka.bg/automobiles/abs.461384.16837931
Твоят такъв ли е?http://pasmi.snimka.bg/automobiles/abs.461384.16837931
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: Съб 29 сеп 2007 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Пасат Б4 - оотвратителен проблем с ABS-а.
pas1.8mi написа:Сериен проблем с АБС-а(вероятно Тевес 04) е спукани спойки в хидро-блока на АБС-а(от старост)!Компа за АБС-а се намира под задната седалка зад шоф.място.Изключи буксата му!Моят си го ремонтирах успешно и съм доволен от резултата!
Твоят такъв ли е?http://pasmi.snimka.bg/automobiles/abs.461384.16837931
Колега благодаря за бързия отговор. Да си призная честно никога не съм свалял задната седалка и не съм го виждал. Да те питам колко ти струваше ремонта и ремонтират ли се успешно? Хич не ми се занимава с тези диагностики до припадък и размотаване. Предпочитам да го няма този ABS и да си спирам като с нормална спирачна система. Още утре ще го потърся под задната седалка и ще му изкарам буксата. Ще свети ли лампата на централната конзола при това положение и още нещо трябва ли да направя за да нямам проблеми ?
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат Б4 - оотвратителен проблем с ABS-а.
Ремонтирах си го сам! При теб може и да е нещо дребно(евтино) за ремонт!Чак пък да го махаш,като система....
П.П Колега Знай също те е насочил към вероятен проблем!
П.П Колега Знай също те е насочил към вероятен проблем!
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б4 - оотвратителен проблем с ABS-а.
Имайки в предвид годината не е Teves МК4 а ITT20 и ще намери комп под седалката на албанският празник.
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: Съб 29 сеп 2007 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Пасат Б4 - оотвратителен проблем с ABS-а.
znainainai написа:Имайки в предвид годината не е Teves МК4 а ITT20 и ще намери комп под седалката на албанският празник.
Колеги благодаря Ви за отделеното време.
Все пак искам да Ви попитам конкретно има ли някакъв начин просто да "Откача" ABS-а и да карам с нормална спирачна система. Въобще, ама въобще не ми се занимава да карам колата по сервизи, да ровят в нея и само да предполагат "специалистите" и да ме карат да сменям най-разлчни неща докато открият топлата вода. С моя стил на каране и ползване на автомобила считам, че не е удачно да инвестирам пари са една допълнителна екстра, която може би никога няма да ми потрябва. Екземпляра който притежавам наистина е уникален и само да ми ровят в него и да се човъркат за нещо, като ABS-а мисля, че не си заслужава, а и вече един път пробвах с диагностика и ми казаха, че няма проблем, а не е така.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б4 - оотвратителен проблем с ABS-а.
Човек казах ти закарай колата да я четат със светеща лампа. Ако беше в Русе бързо щях да ти реша проблема. Има начин Но не е за всеки да рови там.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б4 - оотвратителен проблем с ABS-а.
Честно казано, доста по-лошо е сам да си я ровиш и да и махаш разни предпазители, докато видиш какво ще стане, понеже и сам си видял ефекта - умрял е климатроника примерно. Ако няма да ползваш ABS-а, по-добре го махни механично, защото откачането на ел. букса не решава механичния проблем, ако има такъв (примерно някой клапан в хидроблока). Ако толкова настояваш да го откачиш все пак, откачи централната букса на модула от него и си решаваш проблема с електрическата част. ABS-a определено не е "екстра",а система за сигурност и определено не е полезен само при спиране (на мен ми спаси трътката, когато гръмна задна гума с доста висока скорост).Когато този ABS работи добре и спирачките са напълно изправни,пасата спира уникално добре и аз лично не бих допуснал ABS-a ми да не работи,понеже не е ясно в каква ситуация ще ти се наложи да спираш екстремно (това не зависи от твоя стил на кране, а от стила на каране на останалите около теб).По-добре да си оправиш ABS-a на време, отколкото след като се блъснеш в някой, на който му работи ABS-a Иначе този ABS няма нищо сложно в него,няма нищо кой знае колко особено и скъпо и не виждам причина да не си го оправиш...а за диагностика - отваряш си раздел "Сервизи" и си четеш кой ти е най-близо. Обаждаш се, питаш може ли да ти помогне, не може ли, отиваш, казва ти какво му е, какво би струвало да се ремонтира и тогава вече си преценяваш дали искаш да си го ремонтираш или не. Може ремонта му да е един датчик за няма и 30лв.
Re: Пасат Б4 - оотвратителен проблем с ABS-а.
Здравей колега,
Видях темата и реших и аз да се включа в дискусията. Като се надявам наистина да ти помогна за решението на твоя проблем с ABS системата. До преди месец и аз имах същият проблем с ABS системата (Passat B4, 1.6, AEK), производител на ABS системата е Ate. Проблема при мен беше в хидравличния модулатор (под разширителя на охладителната течност - там където си вадил съединителния куплунг), имаше спукани писти на лентовия кабел вътре в него и това правеше проблема ту да се появява ту да изчезва. Свалих го, отворих го, премахнах нацяло лентовия кабел и опроводих всички връзки с качествен многожилен проводник със сечение 0.5. От месец на сам всичко с ABS системата е наред и работи перфектно. Това беше проблема при мен, но за да стигна до хидрав. мод. ми беше необходима много добра диагностика и анализ. При теб може да не е същото и за това ти препоръчвам да си кипиш кабел за диагностика и софтуер (VAG-COM - около стотина лева е, но върши перфектна работа за тези коли, и ти се изплаща след 3-4 диагностики. Аз моя си го купих от тук - http://sklad66.com ) или да отидеш при някого, който да ти направи добра диагностика (задължително с VAG-COM). Просто няма начин как да е светнала лампата на ABSa на таблото и ЕБУто на ABSа да не го е запаметил и да не показва кода на грешката. Много е важно да се разчете правилно и да се анализира кода за грешка който показва ЕБУто при мен беше тази:
Address 03: ABS Brakes Labels: 1H0-907-379.lbl
Part No: 1H0 907 379 D
Component: ABS TEVES 04
VCID: 306393C3F323
2 Faults Found:
00276 - ABS Outlet Valve; Left Rear (N136)
35-00 - -
00532 - Supply Voltage B+
35-00 - -
Преди всичко разбери къде и в какво точно е проблема, и след това решението съм сигурен, че няма да е толкова сложно. И да ти кажа моето мнение - за тези автомобили ABSa просто си е много необходим.
Успех.
Видях темата и реших и аз да се включа в дискусията. Като се надявам наистина да ти помогна за решението на твоя проблем с ABS системата. До преди месец и аз имах същият проблем с ABS системата (Passat B4, 1.6, AEK), производител на ABS системата е Ate. Проблема при мен беше в хидравличния модулатор (под разширителя на охладителната течност - там където си вадил съединителния куплунг), имаше спукани писти на лентовия кабел вътре в него и това правеше проблема ту да се появява ту да изчезва. Свалих го, отворих го, премахнах нацяло лентовия кабел и опроводих всички връзки с качествен многожилен проводник със сечение 0.5. От месец на сам всичко с ABS системата е наред и работи перфектно. Това беше проблема при мен, но за да стигна до хидрав. мод. ми беше необходима много добра диагностика и анализ. При теб може да не е същото и за това ти препоръчвам да си кипиш кабел за диагностика и софтуер (VAG-COM - около стотина лева е, но върши перфектна работа за тези коли, и ти се изплаща след 3-4 диагностики. Аз моя си го купих от тук - http://sklad66.com ) или да отидеш при някого, който да ти направи добра диагностика (задължително с VAG-COM). Просто няма начин как да е светнала лампата на ABSa на таблото и ЕБУто на ABSа да не го е запаметил и да не показва кода на грешката. Много е важно да се разчете правилно и да се анализира кода за грешка който показва ЕБУто при мен беше тази:
Address 03: ABS Brakes Labels: 1H0-907-379.lbl
Part No: 1H0 907 379 D
Component: ABS TEVES 04
VCID: 306393C3F323
2 Faults Found:
00276 - ABS Outlet Valve; Left Rear (N136)
35-00 - -
00532 - Supply Voltage B+
35-00 - -
Преди всичко разбери къде и в какво точно е проблема, и след това решението съм сигурен, че няма да е толкова сложно. И да ти кажа моето мнение - за тези автомобили ABSa просто си е много необходим.
Успех.
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свиленград
Re: Пасат Б4 - оотвратителен проблем с ABS-а.
znainainai написа:Човек казах ти закарай колата да я четат със светеща лампа. Ако беше в Русе бързо щях да ти реша проблема. Има начин Но не е за всеки да рови там.
Все пак искам да Ви попитам конкретно има ли някакъв начин просто да "Откача" ABS-а и да карам с нормална спирачна система. Въобще, ама въобще не ми се занимава да карам колата по сервизи, да ровят в нея и само да предполагат "специалистите" и да ме карат да сменям най-разлчни неща докато открият топлата вода. С моя стил на каране и ползване на автомобила считам, че не е удачно да инвестирам пари са една допълнителна екстра, която може би никога няма да ми потрябва.
Твоята работа излиза, че те сърби гърба, не можеш да се почешеш ама и на друг не даваш да те почеше .
Това в кръга на шегата.Имай в предвид съвета на ZFA, клапан може да е заседнал и да се наложи механично премахване на хидроблока.Щом не ти трябва АБС откачи голямата букса както си направил първия път и за да не свети ръчната откачи широката черна букса на контролната лампа за АБС, ръчната ще угасне.Аз на твое място не бих го направил.
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: Съб 29 сеп 2007 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Пасат Б4 - оотвратителен проблем с ABS-а.
В най-скоро време ще опитам още една диагностика и дано този път да се установи и отстрани проблема. Отново ще пиша за резултата.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б4 - оотвратителен проблем с ABS-а.
Разходи се до Пловдив -> http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=124276
- Serjinio20
- Мнения: 117
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 22:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б4 - отвратителен проблем с ABS-а.
ще използвам и аз темата тъй като и при мен е същия проблем.Колата е Голф 3, 11.97г, кода на ABS e ITT20.
лампата светва и гасне през определен период и понеже имам VAG-COM я закачих и ми даде заден десен датчик.ОК!
отивам, взимам нов, сменям чиста пак грешката и след 2 дни лампата пак светна...Гледах отзад буксата да не е прекъсната,но с просто око не се вижда нищо нередно.Остава проблема да е в блока...а там как се действа не съм много наясно???
лампата светва и гасне през определен период и понеже имам VAG-COM я закачих и ми даде заден десен датчик.ОК!
отивам, взимам нов, сменям чиста пак грешката и след 2 дни лампата пак светна...Гледах отзад буксата да не е прекъсната,но с просто око не се вижда нищо нередно.Остава проблема да е в блока...а там как се действа не съм много наясно???
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Пасат Б4 - отвратителен проблем с ABS-а.
Или повреден кабел към датчика!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта