Здравейте,
Закъсах с проблем на VW Polo и търся помощ, съвет. Днес се регистрирах в този форум, преди това търсих с гуглето решение, но доникъде не стигнах.
Колата е VW Polo, vin: WVWZZZ6NZXW027274, дата на производство 08.10.1998, 4+1 врати, бензин.
От известно време, може би година, при смяна на скорости гаснеше. Не винаги, но изключиш от скорост или смениш предавка гасне. Неприятно, но тъй като не можах да намеря майстор който със сигурност да ми каже какъв е проблема си карах. Миналата седмица смених масло и филтер (не би трябвало да има връзка, само го споменавам), малко след това, на следващия ден колата започна да се дави, да гасне по всяко време. Не може да се кара.
Един съсед ме заведе при майстор с компютър за диагностика, прегледа я и каза "компютъра показва развалена дроселова клапа". На старо 150-200лв., нова 680лв. плюс труд. На старо обаче почти било невъзможно да се намерят.
Колата ми е старичка, ръжда на много места, удряна е няколко пъти, сериозни ремонти няма да се изплатят. Все се надявах да мога да я карам още 1-2 години. Гледах онлайн, в Германия примерно,продават дроселови клапи за Поло на цени около 100 евро. Или нещо не разбирам или тук тези клапи нови са 3-4 пъти по скъпи.
Много ще съм благодарен ако някой може да ме посъветва:
- Мога ли да подтвърдя тази диагноза за дроселова клапа?
- Наистина ли цените тук са такива?
- Майстор/сервиз който може да помогне?
Живея в София. Не съм технически грамотен (излишно да го споменавам сигурно) и не мога да работя сам по колата.
Polo 6N (08.10.1998) - Дроселова клапа проблем или друго
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: Нед 22 май 2011 19:43
- Автомобил: polo 6n2
- Двигател: AHW
- Местоположение: sf
Re: VW Polo 6N (08.10.1998) дроселова клапа проблем или друг
Мани ги тия 680 лева за дросел.С хубава отстъпка взех оригинална VDO SIEMENS за 300.А и какъв труд? Сменя се елементарно,само после една адаптация за 30 секунди и готово.
Re: VW Polo 6N (08.10.1998) дроселова клапа проблем или друг
Колата не струва 680лв цялата. Откъде си взел за 300, познати? Сигурно ще намеря като се разтърся, въпроса е как може да съм сигурен че това е проблема?
Re: VW Polo 6N (08.10.1998) дроселова клапа проблем или друг
emilbgn написа: въпроса е как може да съм сигурен че това е проблема?
Като минеш през доказал се сервиз.
Re: VW Polo 6N (08.10.1998) дроселова клапа проблем или друг
По моргите е 100лв(задължително с опция за връщане)
Калпата чистена ли е някога?
Калпата чистена ли е някога?
Re: VW Polo 6N (08.10.1998) дроселова клапа проблем или друг
Съжалявам, но не знам какво е калпа. Едва ли е чистено, аз не съм, тези с диагностиката не са пипали друго.
За да обикалям и търся на старо, трябва да сваля тази от колата и с нея.
За да обикалям и търся на старо, трябва да сваля тази от колата и с нея.
Последна промяна от IvanMan на Нед 06 апр 2014 15:11, променено общо 1 път.
Причина: Не цитирай предишното мнение!
Причина: Не цитирай предишното мнение!
Re: VW Polo 6N (08.10.1998) дроселова клапа проблем или друг
Layer написа:emilbgn написа: въпроса е как може да съм сигурен че това е проблема?
Като минеш през доказал се сервиз.
Доказал се казваш. Фирмените на VW ще са скъпи за този автомобил, не е рентабилно. Но ще търся.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: VW Polo 6N (08.10.1998) дроселова клапа проблем или друг
Колега, виж в Ибей Германия, има евтини клапи втора употреба колкото искаш. Взимаш и сменяш, може и сам, ще ти вземат най много 20 лв., не е трудна смяната.
Re: VW Polo 6N (08.10.1998) дроселова клапа проблем или друг
Колега, и аз имам такъв проблем с моето Поло 6N2.
В един автосервиз казаха, че според тях проблемът е в дроселовата клапа, изчистиха я, след 2 дена пак угасна. Ходих наскоро при друг диагностик, наблюдаваше показанията на компютъра докато карах колата, каза, че всичко е наред по колата, само ламбда-сондата ми не работи. Мистерията е пълна.
Тъй че потърси някой, който му разбира, да ти направи диагностика, защото имаше тука една тема, дето един колега сменил дроселовата клапа, зарадвал се, ама после се оказало, че не е от нея.
И опиши по-подробно как ти гасне. На студен или на загрял двигател?
В един автосервиз казаха, че според тях проблемът е в дроселовата клапа, изчистиха я, след 2 дена пак угасна. Ходих наскоро при друг диагностик, наблюдаваше показанията на компютъра докато карах колата, каза, че всичко е наред по колата, само ламбда-сондата ми не работи. Мистерията е пълна.
Тъй че потърси някой, който му разбира, да ти направи диагностика, защото имаше тука една тема, дето един колега сменил дроселовата клапа, зарадвал се, ама после се оказало, че не е от нея.
И опиши по-подробно как ти гасне. На студен или на загрял двигател?
Re: VW Polo 6N (08.10.1998) дроселова клапа проблем или друг
emilbgn написа:Доказал се казваш. Фирмените на VW ще са скъпи за този автомобил, не е рентабилно. Но ще търся.
Доказал се, не значи фирмен/скъп.
Има много добри майстори които не работят в фирмени сервизи.
Пък ако искаш не ходи никъде, ти попита "как да съм сигорен ..........."
Аз ти отговорих, по нета няма никакъв начин да разбереш на 100%
-
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Re: VW Polo 6N (08.10.1998) дроселова клапа проблем или друг
Някой дали е пробвал от този сайт дроселите дали стават за нещо, доста евтино излиза...
http://www.aliexpress.com/item/Seat-Ibiza-Leon-Skoda-VW-Polo-Golf-BRAND-NEW-Throttle-Body-06A-133-064J/809232168.html
http://www.aliexpress.com/item/Seat-Ibiza-Leon-Skoda-VW-Polo-Golf-BRAND-NEW-Throttle-Body-06A-133-064J/809232168.html
Re: Polo 6N (08.10.1998) - Дроселова клапа проблем или друго
Здравейте,
Реших да не отварям нова тема. Смятам че тази е най-подхдяща.
Автомобил: Поло 96г. 1,4 безнин, 60 к.с.
Проблем: Карах известно време със спукан вакуумен маркуч за спирачките от където дърпаще въздух. Колата започна да гасне в движение когато на свободна натисна спирачките.
След като смених паркуча проблема продължава. Сменил съм бензиновия филтър.
Колата гасне главно когато при по-високи обороти на свободна скорост натисна спирачката за да отбия скоростта.
Става само в движение.
Моял за съвет. Сега през уикенда ще отварям да чистя дроселовата клапа.
Правилно ли съм се ориентирал.
Благодаря предварително
Реших да не отварям нова тема. Смятам че тази е най-подхдяща.
Автомобил: Поло 96г. 1,4 безнин, 60 к.с.
Проблем: Карах известно време със спукан вакуумен маркуч за спирачките от където дърпаще въздух. Колата започна да гасне в движение когато на свободна натисна спирачките.
След като смених паркуча проблема продължава. Сменил съм бензиновия филтър.
Колата гасне главно когато при по-високи обороти на свободна скорост натисна спирачката за да отбия скоростта.
Става само в движение.
Моял за съвет. Сега през уикенда ще отварям да чистя дроселовата клапа.
Правилно ли съм се ориентирал.
Благодаря предварително
-
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Re: Polo 6N (08.10.1998) - Дроселова клапа проблем или друго
Изчисти я, при мен имаше огромна разлика в подобрение - виж в темата за дроселова клапа има снимки - трябва да я изчистиш като нова да стане, особено в сферичната част - дето е самата клапичка. Колата ми заработи много по добре и вече не дава индикации за гаснене - преди интервенцията всяко спиране беше придружено с тресене от много ниски обороти и след това самофорсиране от компютъра.
Re: Polo 6N (08.10.1998) - Дроселова клапа проблем или друго
Uneek написа:Изчисти я, при мен имаше огромна разлика в подобрение - виж в темата за дроселова клапа има снимки - трябва да я изчистиш като нова да стане, особено в сферичната част - дето е самата клапичка. Колата ми заработи много по добре и вече не дава индикации за гаснене - преди интервенцията всяко спиране беше придружено с тресене от много ниски обороти и след това самофорсиране от компютъра.
Така е, ефекта е добър. Само дето понякога заминава стъпковото моторче, което при този модел е вградено в дросела, и трябва да се смени цял дросел...
Дросели се намират за около 50лв, повече е смешно. Целия мотор струва 200лв.
Re: Polo 6N (08.10.1998) - Дроселова клапа проблем или друго
Колеги благодаря за съветите.
След като изчистих клапата проблема се отстрани и наистина много по-добре работи двигателя.
Темата със снимките как се чисти много ми помогна. Няма нищо сложно!
Поздрави!
След като изчистих клапата проблема се отстрани и наистина много по-добре работи двигателя.
Темата със снимките как се чисти много ми помогна. Няма нищо сложно!
Поздрави!
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 155 госта