Здравейте колеги.
Имам си аз един мега-злополучен пасат, който ми съкращава животеца с ден в секунда. В общи линии не съм сменял само седалка и турбина за 10 месеца, от когато е мое (не)движимо имущество.
Най-новото 200 е описания проблем в заглавието на темата - пръска масло от една твърда връзка, която се намира на турбото.
Кратко описание на поредицата случаи, довели до това откритие:
Пасата отива на ремонт за гарнитура на глава, клапанчета уплътнения и тинтири-минтири. Взимам си го и две седмици по-късно ми губи мощност - къса вакуумче на актуатора. 80 км, по-късно го оправям, сменям маслото (все пак е след ремонт по двигателя) и отново си има мощност и дърпа здраво. До тук добре, но вчера слизам от Бистрица и паркирам пред блока, за да видя че след мен е като приказката за Хензел и Гретел, само че не са трохи, а масло. Бре тук-бре там, мислех си да не е избил моркова на щеката, но си стои здраво. Започнах да се чудя, да не е сгафил майстора с гарнитурата, но - не и от там се оказа, че не е.
На прикачената снимка се вижда мястото от което си капят стабилно капки масло. Опитах дали не е хлабав - категорично няма мърдане в посока натягане - в обратната не съм опитвал, за да не боли още повече главата.
Въпроса е от тук накъде? Каква опасност крие това за турбината и двигателя (не, няма да я карам, докато не го оправя), ориентировъчно за какъв ремонт иде реч?
Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото
- Pandemonium
- Мнения: 16
- Регистриран на: Чет 20 юни 2013 15:03
- Автомобил:
- Двигател:
- ch5393ah
- Мнения: 157
- Регистриран на: Нед 10 юни 2007 18:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Котел
Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото
Развиваш щуцера на тръбата и гледаш дали е добре резбата, дали не е хваната на криво, дали не е спукана и дали буренцето и леглото му са ок. Ако всичко е ок стягаш внимателно като също така внимателно я наместиш!
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото
Добре ти го е описал колегата. Няма какво да му стане на турбото докато има масло.
Минуса е загубата на масло... ще трябва да долееш, след като оправиш теча.
Минуса е загубата на масло... ще трябва да долееш, след като оправиш теча.
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото
Свали и огледай внимателно щуцера и резбата му,също тази и на турбото.Дифтунга също е важен,ако трябва сложи нов.Щуцера трябва да се навива на ръка почти до края,ако резбата в турбото е наред.
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 22:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото
При мен мисля ,че нямаше дифтунга.Беше малко омаслено,но не като на колегата.Притегнах и спря за сега.
- Pandemonium
- Мнения: 16
- Регистриран на: Чет 20 юни 2013 15:03
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото
Малко движение по темата.
Намерих си цялата маслена магистрала за 35лв, от морга. От Порше София, ми казаха една прекрасна трицифрена сума и 15 работни дни доставка, съответно получиха сигнал "затворено".
Сменихме магистралата и сменихме маслото ( за всеки случай, защото имаше различни марки 10/40, в рамките на 5-600 км.)
Тук обаче, цъфна един нов-стар проблем.
Преди половин година (в моя случай да се чете 2000 км), ми правиха глава и гарнитура, защото мешаше масло с вода и правеше паста под капачката и на маслената щека. Какво точно са правили - никой не ти казва, освен шлайф на глава, нова гарнитура и клапанчета на повдигачи (май). Колата се върна видимо по-шумна, а след 300км, пак започна да прави паста на капачката за маслото. Казаха ми - смени си маслото, защото след ремонта е редно. Така и стана - смених масло и маслен филтър. Проблема обаче продължи, а аз на 4-5 дни доливах по литър вода в разширителния съд. В последствие дойде този яд с маслената магистрала и съответно маслото беше сменяно няколко пъти, в рамките на 2000км, защото е мръсно (след ремонта), малко (покрай магистралата - 2 туби и филтър).
Сега вече, нямам и турбо - да се разбира - не се чува грам не се и усеща. Заведох я на диагностика, още докато турбото си работеше и ми казаха, че са ми обърнали датчик за променливата геометрия и ми го завъртяха в правилната посока. Проблема обаче ескалира - турбо - йок. Колата забиваше на 3500-3800 об. на магистрала, а сега започна и на 2000 оборота и вече няма никаква мощност. Момента в който вдигна 2000об, оборотомера започва да играе и двигателя сам да забива. Отворих маркуча за изгорелите газове, който влиза преди турбото и вътре заварих една прекрасна смес от вода и сивкава паста. От изхода за изгорели газове на капака на главата изтече същото "съединение" - вода и паста. Разкачих изцяло тези маркучи и ги почистих. Погледнах перката на турбото и опипах - абсолютно чиста - направо си свети. Няма луфт. Смених 90% от маркучите за вакуум, а тези които са останали са здрави.
Въпроса който ми се върти в главата е следния - колко 100% е възможността да не са ми направили главата и гарнитурата като хората и каква е вероятноста, турбото да не работи именно покрай това?
П.С. Забравих да добавя, че исках да я върна за рекламация за главата, но ми отказват и ми обясняват някакви глупости от типа на "Ми тебе, главата ти е от една, а блока ти е от друг двигател", "Той майстора, не е пипал там нищо около турбото, няма работа там", "Майстора се кълне в тоя двигател" и т.н.
П.П.С. Ако някой погледне предната ми тема - да се има предвид, че двигателя е AJM, а в КАТ ми го записаха като AFN, защото не са го разчели правилно.
Намерих си цялата маслена магистрала за 35лв, от морга. От Порше София, ми казаха една прекрасна трицифрена сума и 15 работни дни доставка, съответно получиха сигнал "затворено".
Сменихме магистралата и сменихме маслото ( за всеки случай, защото имаше различни марки 10/40, в рамките на 5-600 км.)
Тук обаче, цъфна един нов-стар проблем.
Преди половин година (в моя случай да се чете 2000 км), ми правиха глава и гарнитура, защото мешаше масло с вода и правеше паста под капачката и на маслената щека. Какво точно са правили - никой не ти казва, освен шлайф на глава, нова гарнитура и клапанчета на повдигачи (май). Колата се върна видимо по-шумна, а след 300км, пак започна да прави паста на капачката за маслото. Казаха ми - смени си маслото, защото след ремонта е редно. Така и стана - смених масло и маслен филтър. Проблема обаче продължи, а аз на 4-5 дни доливах по литър вода в разширителния съд. В последствие дойде този яд с маслената магистрала и съответно маслото беше сменяно няколко пъти, в рамките на 2000км, защото е мръсно (след ремонта), малко (покрай магистралата - 2 туби и филтър).
Сега вече, нямам и турбо - да се разбира - не се чува грам не се и усеща. Заведох я на диагностика, още докато турбото си работеше и ми казаха, че са ми обърнали датчик за променливата геометрия и ми го завъртяха в правилната посока. Проблема обаче ескалира - турбо - йок. Колата забиваше на 3500-3800 об. на магистрала, а сега започна и на 2000 оборота и вече няма никаква мощност. Момента в който вдигна 2000об, оборотомера започва да играе и двигателя сам да забива. Отворих маркуча за изгорелите газове, който влиза преди турбото и вътре заварих една прекрасна смес от вода и сивкава паста. От изхода за изгорели газове на капака на главата изтече същото "съединение" - вода и паста. Разкачих изцяло тези маркучи и ги почистих. Погледнах перката на турбото и опипах - абсолютно чиста - направо си свети. Няма луфт. Смених 90% от маркучите за вакуум, а тези които са останали са здрави.
Въпроса който ми се върти в главата е следния - колко 100% е възможността да не са ми направили главата и гарнитурата като хората и каква е вероятноста, турбото да не работи именно покрай това?
П.С. Забравих да добавя, че исках да я върна за рекламация за главата, но ми отказват и ми обясняват някакви глупости от типа на "Ми тебе, главата ти е от една, а блока ти е от друг двигател", "Той майстора, не е пипал там нищо около турбото, няма работа там", "Майстора се кълне в тоя двигател" и т.н.
П.П.С. Ако някой погледне предната ми тема - да се има предвид, че двигателя е AJM, а в КАТ ми го записаха като AFN, защото не са го разчели правилно.
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото
Оправи си първо главата и после премени към турбина.Може да е Н75,геометрия и т.н.,но на диагностиката ще се види какъв е проблема на турбината.
- TUISTERa
- Мнения: 82
- Регистриран на: Съб 26 сеп 2009 9:19
- Автомобил: Passat B5.5
- Двигател: AZM 2001
- Местоположение: Асеновград
Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото
Колега, първото нещо което трябва да смениш е "майстора" . След като не взимат отношение по проблемите на автомобила значи не им е работа да се занимават с това. Намери си човек, на когото да му доставя удоволствие тая работа и ще имаш решение на повечето проблеми. В момента търсиш проблема във форума за да идеш да го кажеш на неграмотниците дето не са ти направили ремонта както трябва. Сменяй майстора -за други хора може, но тия не стават за теб.
Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото
Здравейте колеги
Да не пускам нова тема реших да ползвам тази
При мен проблема е следния:
Турбото скъса оста от към студената част. Поръчахме нова средна част, сменихме я. Свалихме кулера, всички маркучи и егр и изчистихме. Всичко това се накичи обратно по колата с вече новата средна част на турбото, сменихме и маслото на двигателя. Запалихме колата и след 5 км докато отида до др. сервиз да я закачат на компа (с около 40 км/ч) колата си пуши което е нормално според мен (понеже имаше масло в гърнетата) обаче връща масло в двигателя и проблем - щеката суха.
Та въпроса ми е каква е възможноста да е дефектна средната част и от там да върне маслото.
Или ако не е изчистен добре кулера, може ли да върне масло и да повреди отново турбото и от там да изгори всичкото масло в двигатела.
Колата е Passat b5 1.9 tdi 110 AFN
Да не пускам нова тема реших да ползвам тази
При мен проблема е следния:
Турбото скъса оста от към студената част. Поръчахме нова средна част, сменихме я. Свалихме кулера, всички маркучи и егр и изчистихме. Всичко това се накичи обратно по колата с вече новата средна част на турбото, сменихме и маслото на двигателя. Запалихме колата и след 5 км докато отида до др. сервиз да я закачат на компа (с около 40 км/ч) колата си пуши което е нормално според мен (понеже имаше масло в гърнетата) обаче връща масло в двигателя и проблем - щеката суха.
Та въпроса ми е каква е възможноста да е дефектна средната част и от там да върне маслото.
Или ако не е изчистен добре кулера, може ли да върне масло и да повреди отново турбото и от там да изгори всичкото масло в двигатела.
Колата е Passat b5 1.9 tdi 110 AFN
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B5 1.9 TDI AFN хвърля много масло около турбото
Ако е дефектен ротора имаш 2 варианта при единия отива в топлата част и ще пуши, при другия влиза в студената и отива в интерколера и при по-голямо количество ще го издуха в цилиндрите и ще я хвърлиш цялата кола.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 151 госта