Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот zfa159 » Сря 14 май 2014 22:17


Спасение за мързела няма :mhihi .
Отдолу нищо не можеш да направиш по две причини :
1. дренажа на Б5 и 5.5 излиза под защитните ламарини на изпускателната система и реално отдолу нямаш достъп до края на самата тръба, за да ръчкаш вътре каквото и да е. Доста по-лесно е да разглобиш отгоре, отколкото да махаш изп. тръба и ламарините над нея, за да имаш достъп отдолу.
2. тръбичката на края си има клапан с идеята да не влиза въздух на обратно - клапана е еднопосочен и с тази тел ще му видиш сметката много качествено.
Кутията на изпарителя не може да се поти до толкова, че да тече вода вътре - търси проблема в самия дренаж. Обикновено така се получава - дренажа надолу се запушва и прелива вода от снадката на дренажа към кутията, като капе точно така, както го описваш.




trv
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 171
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 21:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот trv » Чет 15 май 2014 15:25


А тази клапа дали не прави и тя беля ?

На Ауди В4 има също подобна клапа и се беше задръстило от нея здраво. Даже през духалките влизаше пара от конденза. Махнахме я и изтече всичко навън. Сега е без тази клапа и е ок.

Интересното е че си капе и от кондензният отвор при мене. Което показва че не е запушена на 100 %. Той се вижда при мене с фенефче (дренажа от вън) - махнал съм кичето дето го покрива.
Ако протече повече ще се разглобява.

На стария ми Пасат се потеше и кутията около изпарителя и капеше леко и от него. А и не виждам за сега пара през духалките.

Може ли да изгние изпарителя от водата и да се спука ?

Ако има Айрбег, необходимо ли е да го изключвам или може да се отдели в страни без да се изключва от буксата си ?

На волана така зачиствах контакт-клемите на тромбите- без изключване на Бега.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот zfa159 » Чет 15 май 2014 20:17


Клапата също може да почистиш отгоре, като разглобиш - духваш с малко сгъстен въздух и си готов с клапата и боклуците вътре.
За изпарителя - може,да. Вътре около него има дунапрени и те като са нон стоп накиснати с вода, започва гниене....също така ако не се сменя редовно ф-ра на купето, започват да влизат през него разни други боклуци и те също започват да гният.
За еърбега - стига да нямаш ключ за пускане и спиране на десния бег в жабката, бег-а няма да ти пречи с нищо. Ако имаш такова копче,кабела е доста къс и не позволява да махнеш жабката достатъчно настрани, без да го изключиш. За да нямаш проблеми, откачи акумулатора и си действай тогава...след това контролера няма да има грешка,че си откачал нещо по системата.
:beer


cecka1864
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 07 сеп 2011 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lom

Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот cecka1864 » Пон 12 окт 2015 21:49


Колеги, моля за малко помощ по следния въпрос. Става дума за Пасат Б5.5 2003 г. Перката на вентилатора в купето духа почти на макс, като не се влияе от степените на управлението. Това го прави при всякакви режими. Дали е от реостат или там как се казва и къде се намира. По принцип не ми тръгва и компресора на климатика, пробван и като беше топло преди няколко дни, но предполагам, че няма нищо общо с вентилатора на купето. Утре ще му пусна една самодиагностика да видя какво ще покаже. Имам голямо желание да посетя на място колегата ZFA 159, но го отлагам, тъй като не съм от СФ, за да го съчатая с ходене натам по работа. Също така подлежи ли на ремонт осветяването на дисплея на управлението на климатроника, при мен не свети. Извинявам се за многото въпроси и предварително благодаря за мненията.
P.S. На самодиагностиката ми даде следните грешки: 25b; 30b; 4F8. След изтриване пак се появяват. Клапите си работят, не знам само за датчика. Този датчик в бронята дали има нещо общо с показанията вътре на борда и управлението за външна температура, защото там си показва правилно. Ако не включва компресора заради този датчик, как мога да разбера дали работи или не?


Потребителски аватар
pushkata11
Мнения: 354
Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот pushkata11 » Съб 17 окт 2015 17:34


Колега, компресора може да не включва поради няколко причини, ако няма фреон (ниско налягане в системата) или прекалено ниска външна температура, която се определя от един датчик под филтъра на купето ! Провери в ръководството грешките, те ще ти кажат всичко !!!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот zfa159 » Нед 18 окт 2015 19:52


030B Outside Temperature Sensor – Front Bumper - датчика за темп. на предната броня. Той има отношение към пускането на компресора. Докато не го оправиш, компресора няма да тръгне. Грешка за налягането на фреона нямаш, налягането е достатъчно, за да тръгне. При диагностиката може да гледаш дали се подава захранване към компресора и ако не, поради каква причина контролера не го пуска (това става с Vag-Com де, през панела не можеш).
Другите 2 грешки си си видял и сам за какво са, щом моторите работят, не се занимавай с тях, явно прекъсват за момент в някое положение.
За вентилатора - там управлението е електронно. При някои Б5.5 е с външен регулатор т.е. е сменяем само той, при други си е при вентилатора и се сменя цялото заедно. Общо взето най-вероятно е заминал самия регулатор, защото контролера не записва грешка за управлението на вентилатора т.е. си мисли, че го управлява нормално. Свали жабката и ще видиш вентилатора. Ако в него влизат повече от 2 дебели кабела, значи е с вградено управление. Сваляш го и го сменяш целия със същия със същия парт номер (от кола с десен волан не става, да знаеш). Ако в него влизат само 2 дебели кабела, поглеждаш в дясно от вентилатора по-нагоре на пластмасовото тяло, ще видиш една друга букса с 3 кабела - 2 дебели и 1 тънък. Това е модула за управление и сменяш само него. Ако смяната на тези неща няма ефект, търси причината в самото управление т.е. контролера с дисплея (до сега нямаме такъв случай де, ама все пак).
За осветяването на дисплея - да, има предвидено осветление и трябва да си свети. Ако не свети, трябва да се види защо, не е нормално.
:beer


cecka1864
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 07 сеп 2011 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lom

Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот cecka1864 » Нед 18 окт 2015 22:02


zfa159 написа:030B Outside Temperature Sensor – Front Bumper - датчика за темп. на предната броня. Той има отношение към пускането на компресора. Докато не го оправиш, компресора няма да тръгне. Грешка за налягането на фреона нямаш, налягането е достатъчно, за да тръгне. При диагностиката може да гледаш дали се подава захранване към компресора и ако не, поради каква причина контролера не го пуска (това става с Vag-Com де, през панела не можеш).
Другите 2 грешки си си видял и сам за какво са, щом моторите работят, не се занимавай с тях, явно прекъсват за момент в някое положение.
За вентилатора - там управлението е електронно. При някои Б5.5 е с външен регулатор т.е. е сменяем само той, при други си е при вентилатора и се сменя цялото заедно. Общо взето най-вероятно е заминал самия регулатор, защото контролера не записва грешка за управлението на вентилатора т.е. си мисли, че го управлява нормално. Свали жабката и ще видиш вентилатора. Ако в него влизат повече от 2 дебели кабела, значи е с вградено управление. Сваляш го и го сменяш целия със същия със същия парт номер (от кола с десен волан не става, да знаеш). Ако в него влизат само 2 дебели кабела, поглеждаш в дясно от вентилатора по-нагоре на пластмасовото тяло, ще видиш една друга букса с 3 кабела - 2 дебели и 1 тънък. Това е модула за управление и сменяш само него. Ако смяната на тези неща няма ефект, търси причината в самото управление т.е. контролера с дисплея (до сега нямаме такъв случай де, ама все пак).
За осветяването на дисплея - да, има предвидено осветление и трябва да си свети. Ако не свети, трябва да се види защо, не е нормално.
:beer

Благодаря за отделеното внимание, мога само да съжалявам, че не си по-близо до мен. При първа възможност идвам при вас, за да си погледнете всичко. Беше ми интересно да си обясня какво се случва, но сам не ми се занимава. Щом не съм за фреон, предполагам няма да е проблем да се погледне всичко дори и да е по-студено. Само последно да питам, ако въпросния датчик е проблемен за да не тръгва компресора, той има ли връзка с показателите на температурата на дисплеите на управлението и на борда, защото там си показва реално или те взимат информация от друго място.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот kossis » Пон 19 окт 2015 8:37


Датчиците за външна температура са съвсем различни от този за следене на обледеняване на изпарителят.

Занчи единият е в предната броня, другият е в смукателният колектор под в. филтър. Тези двата следят външната температура и респективно въздух. Докато мисля че има и трети който е забоден на изпарителят в купето, той следи температурата на питата на изпарителят да не пада под 0 градуса -защото има опасност да се обледени и спука изпарителят. А и губи проходимостта си от леда по него.
Понеже климатика освен лятото за охлаждане може да се включва и при студено време, когато има повишена влага и дъжд. Така я издърпва и осушава въздуха, но при температури около 0-5 градуса, където е и пределът на работата му, естествено може да се обледени и изпарителят.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот zfa159 » Пон 19 окт 2015 14:11


При Б5 и 5.5 няма датчик, който да следи обледяването на изпарителя. Заводски са преценили, че не е нужен, защото разчитат на контролния клапан в компресора да поддържа ниското налягане такова, че това да не се случва, защото системата не е с ТРВ клапан, а с капилярна тръбичка. Тази система не се справя много добре и заради прецакване на контролния клапан понякога им замръзват изпарителите дори при по-високи температури, но конструктора не е сметнал за нужно да има такъв датчик. При следващите модели вече са го предвили, но там не е забучен в самия изпарител, ами си е на пластмасовата кутия и просто въздуха, който идва от изпарителя, до обдухва и така преценява дали да намалява мощността на компресора (там компресора е постоянно зацепен с електронно управление на налягането и електрониката си регулира какво точно налягане иска от него).
За датчиците за температурата - показанието на климатроника и на таблото се взима от различно място според точната година на колата. При по-старите показанието на климатроника се смята средноаритметично от двата датчика и ако единия изкука, започва да показва само показанието на другия. Таблото пък си показва само от този на предната броня. При по-новия тип, контролера на климатроника вече е с CAN комуникация, както и таблото и двете показват едно и също, защото климатроника казва на таблото какво да показва, а той вече си следи двата датчика и ако са ок, смята средноаритметично, а ако не са ок, показва този, който смята за по-верен (в случая този под ф-ра за купето). За да си сигурен дали датчика наистина не работи нормално, ти трябва софтуер ( VCDS ), за да видиш точното му показание в реално време и да се ориентираш дали е издухал, както твърди климатроника.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот kossis » Пон 19 окт 2015 14:26


Вярно че тука пръскаше изпарителят, защото нямаше датчик- Акумулатор/капилярка. Същото се случваше и ако ел. вентилатора при кондензаторът не работи. Системата вдига налягане и може да избие или да се повреди компресора.
Дефакто този клапан за ниско се управлява от презостат, както и високото налягане и температура нали ?
Не съм сигурен има ли презостат по високо и ниско налягане тук.

При Пасат В3 беше ТРВ клапан/дехидратор-презостат.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот zfa159 » Пон 19 окт 2015 16:39


При Б5.5 имаш компресор, след него кондензатор, на кондензатора имаш пресостат (датчик за налягането), след това имаш капилярна тръбичка, после изпарител, после акумулатор и пак в компресора. Пресостата има 3 положения - под 2 атмосфери спира компресора т.е. системата няма фреон (записва грешка 318). Над 31 атмосфери пак спира компресора (примерно ако се скапе ел. перката на кондензатора, както най-често става и пак записва грешка 318). Третото положение е междинното - между 16.5 и 18 бара (според конкретния монтиран датчик) пуска по-бързата степен на ел. перката.
Дали ще замръзва изпарителя, зависи от 2 неща - колко фреон постъпва в него и как работи контролния клапан в компресора (той е изцяло механичен). Капилярната тръбичка дозира какво количество фреон постъпва в изпарителя, като дозировката е константна т.е. има един праг, над който повече фреон не може да постъпва. Проблем е, когато постъпва по-малко (задръстена капилярка или по-малко фреон в системата). Тогава изпарителя замръзва. Ако пък се скапе контролния клапан в компресора, тогава при по-ниски температури компресора засмуква прекалено много фреон и макар капилярката да го дозира точно, той в изпарителя пак е малко, защото компресора много бързо го изсмуква и изпарителя пак мръзне. Контролния клапан в компресора байпасира в различна степен входа и изхода на агрегата, както и посредством налягането променя хода на буталата вътре в него, за да може при 1000 и при 5000 оборота, дебита да е горе-долу еднакъв, както и при по-студено време дебита да се регулира, за да не замръзва изпарителя.
При Б4 и Голф 3 системата е същата, само че е с ТРВ клапан т.е. имаш обратна връзка между входа и изхода на изпарителя и така доизраш по-прецизно количеството фреон, но и те имат контролен клапан в компресора, за да се поддържа подходящ дебит в системата при различните температури и различните обороти на двигателя.
:beer


cecka1864
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 07 сеп 2011 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lom

Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот cecka1864 » Пон 19 окт 2015 18:47


:beer Теорията ми се изясни, ще се видим за практиката с колегата ZFA159.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот kossis » Пон 19 окт 2015 21:47


:th_up Ясно.


Потребителски аватар
Vasko Veselinov
Мнения: 95
Регистриран на: Вто 26 окт 2010 15:53
Автомобил: VW Passat B7 - 2011 год
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот Vasko Veselinov » Сря 20 яну 2016 16:09


Здравейте,
от няколко дни се чудя на моя климатроник и не мога да преценя дали работи правилно. Ето какво ме смущава:
- ако натисна бутона за рециркулация, и после бутона за духане на предното стъкло, рециркулацията се изключва - остава само индикатора за духане на стъклото.
- ако включа духане на предното стъкло, не мога да включа рециркулация
- ако включа в тази последователност - бутон за рециркулация -> бутон за духане от предните решетки -> бутон за духане на предното стъкло, на дисплея показва, че са включени и трите, обаче не духа на предното стъкло
- ако при горното положение изключа духане от предната решетка, остават включени рециркулация + духане на стъклото, което противоречи на логиката на първите 2 примера

В крайна сметка така ли е нормално да работи климатроника? Когато навън е -16 градуса (толкова беше тази сутрин) мисля, че е правилно да взема въздух от купето и с него да обдухва предното стъкло. Допускам, че може да е свързано с обезвлажняване на въздуха, който ще духа на стъклото, но така ли е...?

П.С. Пуснах една самодиагностика - няма грешки.
П.С. 2 Колата е B 5.5 AVF


milenski_77
Мнения: 581
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Пасат Б5.5 въпрос за климатроник

Мнениеот milenski_77 » Чет 03 ное 2016 20:46


Да повдигна малко темата. При мен на Пасат 5.5 имам следната грешка "4F7 Temperature Flap Servo Motor".
Какво ще каже това? Кой е този мотор? Климатроника сменява струята от топло на студено като променям температурата от бутоните.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: spallding86 и 63 госта