Голф 3 1.9 тд проблем с работата на двигателя след смяна на
- analplanet
- Мнения: 264
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Левски
Голф 3 1.9 тд проблем с работата на двигателя след смяна на
Колеги колата е голф 3 1.9тд!Проблемът е много странен днес смених пистовия ремък колата си работеше перфектно до този момент!след като смених ремъка колата започна да работи като трактор да хлопа и чука ужасно много турбото има голям луфт и не надува маркуча като и подам на място нищо общо с предишната работа на двигателя която беше уникално мека!Мхнах капака на ангренажа белези срештат се на помпата и кутията горе при клапаните не можах да намеря белег казаха ми че може да е прехвърлило зъб но как на място изведнъж стана това чудо!
- ch5393ah
- Мнения: 157
- Регистриран на: Нед 10 юни 2007 18:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Котел
Re: Проблем Голф 3
Първо една диагностика направи
- analplanet
- Мнения: 264
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Левски
Re: Проблем Голф 3
на кое тя няма комп!!!
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем Голф 3
Напълно е възможно да е прехвърлила зъб, обикновено само на помпата прехвърля и отива един зъб в посока предварение, а това е много.
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Проблем Голф 3
По принцип, не би трябвало да се разбута центровката при смяна на пистов ремък.
Разхлабва се контра гайката на хидравликата и зъбния болт, свалят се двата ремъка - V-образния и пистовия и се натяга пак от зъбния болт на хидравликата и се застопорява с контра гайката.
При теб, след като е започнал да чука и трака двигателя, направи нова центровка!
Спри колата на равно място, за да имаш поне 3-4 метра за бутане напред-назад на ръка.
Махни капачката на пробката до маховика на скоростите.
Ще се наложи да свалиш и капака на клапаните за да може точно да определиш ГМТ (горна мъртва точка). Ще ти пречат и въздушния филтър и двата маркуча - от картерните газове и към входа преди турбото, клапана може да си го оставиш на капака на клапаните.
От първата страница на темата за центровка на AAZ ще видиш схемата на белезите, а аз съм пуснал снимки при центровката.
На 4-та скорост започваш да дърпаш към теб колата, докато наближи ГМТ, през дупката над маховика ще видиш два белега като чопове - плоски, широки около 4-5 мм - те са преди и след ГМТ, а самата ГМТ ("0") се пада съвсем близо до зъбния болт между тях (4-тата снимка). Така коляновия вал ще ти е на белег и сега дърпаш ръчна и оставяш на скорост.
Разпределителния вал би трябвало да е на ГМТ, като хоризонталния белег от другата страна на зъбното колело трябва да е хоризонтално с главата, а първата и втората гърбица до първи цилиндър да са вдигнати нагоре - да не натискат повдигачите. Ако не е хоризонтален белега, охлабваш внимателно гайката на обтяжната ролка и вадиш ремъка само от зъбното колело на разпределителния вал, като внимаваш и държиш здраво ремъка да не го охлабиш от коляновия вал. С помощта на ключ 19 може да превъртиш разпределителния вал леко !!! докато застане белега хоризонтално. Ако продължиш да местиш разпределителния вал с ключа повече от 1-2 зъба, ще усетиш запиране, което е докосване на клапани с бутала!!!
След като наместиш разпределителния вал, го застопоряваш с планка в хоризонталниата цепка (и си слагаш един или два белега на зъбното колело и на стената от към двигателя за бъдещи центровки).
Сега следва да центроваш и помпата, като малката дупка на зъбното й колело трябва да съвпадне с дупката зад него в предпазната стена отзад.
Така и трите белега са центровани и може да слагаш ремъка, като първо го обтягаш на помпата и накрая на разпределителния вал горе, за да може да е натегнат от дясната страна. Внимателно затягаш гайката на обтяжната ролка, защото при мен се получи така, че вътрешната резба в главата беше поразбита и се наложи ново разпробиване на по-голяма резба и нова шпилка.
Нужно е и превъртане на двигателя на ръка поне два пъти за да си сигурен, че няма докосване на клапани и бутала. За целта дигаш на крик, сваляш предно дясно колело, сваляш и долния капак на ангренажа и с ключ на гайката на коляновия вал въртиш по посока на часовниковата стрелка леко. Ако всичко е наред - палиш и се молиш.

Разхлабва се контра гайката на хидравликата и зъбния болт, свалят се двата ремъка - V-образния и пистовия и се натяга пак от зъбния болт на хидравликата и се застопорява с контра гайката.
При теб, след като е започнал да чука и трака двигателя, направи нова центровка!
Спри колата на равно място, за да имаш поне 3-4 метра за бутане напред-назад на ръка.
Махни капачката на пробката до маховика на скоростите.
Ще се наложи да свалиш и капака на клапаните за да може точно да определиш ГМТ (горна мъртва точка). Ще ти пречат и въздушния филтър и двата маркуча - от картерните газове и към входа преди турбото, клапана може да си го оставиш на капака на клапаните.

На 4-та скорост започваш да дърпаш към теб колата, докато наближи ГМТ, през дупката над маховика ще видиш два белега като чопове - плоски, широки около 4-5 мм - те са преди и след ГМТ, а самата ГМТ ("0") се пада съвсем близо до зъбния болт между тях (4-тата снимка). Така коляновия вал ще ти е на белег и сега дърпаш ръчна и оставяш на скорост.
Разпределителния вал би трябвало да е на ГМТ, като хоризонталния белег от другата страна на зъбното колело трябва да е хоризонтално с главата, а първата и втората гърбица до първи цилиндър да са вдигнати нагоре - да не натискат повдигачите. Ако не е хоризонтален белега, охлабваш внимателно гайката на обтяжната ролка и вадиш ремъка само от зъбното колело на разпределителния вал, като внимаваш и държиш здраво ремъка да не го охлабиш от коляновия вал. С помощта на ключ 19 може да превъртиш разпределителния вал леко !!! докато застане белега хоризонтално. Ако продължиш да местиш разпределителния вал с ключа повече от 1-2 зъба, ще усетиш запиране, което е докосване на клапани с бутала!!!
След като наместиш разпределителния вал, го застопоряваш с планка в хоризонталниата цепка (и си слагаш един или два белега на зъбното колело и на стената от към двигателя за бъдещи центровки).
Сега следва да центроваш и помпата, като малката дупка на зъбното й колело трябва да съвпадне с дупката зад него в предпазната стена отзад.
Така и трите белега са центровани и може да слагаш ремъка, като първо го обтягаш на помпата и накрая на разпределителния вал горе, за да може да е натегнат от дясната страна. Внимателно затягаш гайката на обтяжната ролка, защото при мен се получи така, че вътрешната резба в главата беше поразбита и се наложи ново разпробиване на по-голяма резба и нова шпилка.


- analplanet
- Мнения: 264
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Левски
Re: Проблем Голф 3
благодаря колега за този отговор но може ли от турбото да прави всичко това защото много голям луфт има перката на турбината и много пуши през аспуха черно не се чува и не надува маркуча на място турбото!
- rummen2
- Мнения: 16
- Регистриран на: Пон 06 юни 2011 21:25
- Автомобил: VW GOLF GT
- Двигател: 1.6 AFT 1997
- Местоположение: ХАСКОВО
Re: Проблем Голф 3
колега ако е турвото ще пуши яко бял дим и маслото бързо ще го изгори потърси другаде проблема
- ch5393ah
- Мнения: 157
- Регистриран на: Нед 10 юни 2007 18:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Котел
Re: Проблем Голф 3
Не съм обърнал внимание, че колата е тд и е ааз
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Проблем Голф 3
Черния пушек е от неизгоряло гориво, богата смес най-често.
Оправи центровката първо да не удариш клапани и бутала!
Аз бих проверил и демпферната шайба на коляновия вал - бележи я когато направиш центровката и след ден-два каране провери белега да не е изместен, после пак след 100-на километра.
Оправи центровката първо да не удариш клапани и бутала!
Аз бих проверил и демпферната шайба на коляновия вал - бележи я когато направиш центровката и след ден-два каране провери белега да не е изместен, после пак след 100-на километра.
- analplanet
- Мнения: 264
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Левски
Re: Проблем Голф 3
значи ремъка който беше стариа е 973мм новия го взех по къс 965мм и си мисля да не бе да е щпонка превъртяла мамка му!!!!защото ако долу е мръднала 2 3мм горе се отразява един зъб!
- analplanet
- Мнения: 264
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Левски
Re: Проблем Голф 3
можах да отркия белезите само на помпата и ск.кутия други не намерих и не съм разглабял по нататък!Но има и друго оборотите стоят на 800 и като тръгна да карам при самото потегляне за една мисъл набива муцуна и тръгва а отзад е адски много черен пушек!И другото което ми направи впечетление че преди изкарваше пушека през ауспуха с тяга сега не се едно го повръша!!!!!!
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Голф 3 1.9 тд проблем с работата на двигателя след смяна
На разпределителния вал белега е хоризонтален канал (4.5 мм) от страната на скоростите. Този канал се ползва да се застопори разпр. вал в ГМТ, но също така този канал може да е и в ДМТ (долна мъртва точка)! На зъбното колело на разпред.вал няма белег.
За да си сигурен къде е, трябва да свалиш капака на клапаните и когато първата и втората гърбица на повдигачите на първи цилиндър (от към зъбното колело) застанат в положение 2 без 10 - т.е. повдигнати, клапаните са затворени, буталото е в ГМТ, тогава белега трябва да е хоризонтален и го застопоряваш с планка. Но преди това трябва да докараш белега на маховика на "0" - съвсем близо до зъбния болт между двата чопа. От снимката от другата тема би трябвало да си се ориентирал.
Накрая се гледа помпата - малкия отвор да застане срещу същия отвор в стената между зъбното колело и двигателя и така се застопорява - аз ползвах едната част от ключа за джанти - отвора е около 14-15 мм. Може да е 1 зъб напред по часовниковата стрелка - предварение или най-добре точно на отвора.
Направи си първо центровката, колега, важно е за да не удряш клапани и бутала!
За да си сигурен къде е, трябва да свалиш капака на клапаните и когато първата и втората гърбица на повдигачите на първи цилиндър (от към зъбното колело) застанат в положение 2 без 10 - т.е. повдигнати, клапаните са затворени, буталото е в ГМТ, тогава белега трябва да е хоризонтален и го застопоряваш с планка. Но преди това трябва да докараш белега на маховика на "0" - съвсем близо до зъбния болт между двата чопа. От снимката от другата тема би трябвало да си се ориентирал.
Накрая се гледа помпата - малкия отвор да застане срещу същия отвор в стената между зъбното колело и двигателя и така се застопорява - аз ползвах едната част от ключа за джанти - отвора е около 14-15 мм. Може да е 1 зъб напред по часовниковата стрелка - предварение или най-добре точно на отвора.
Направи си първо центровката, колега, важно е за да не удряш клапани и бутала!
- analplanet
- Мнения: 264
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Левски
Re: Голф 3 1.9 тд проблем с работата на двигателя след смяна
Значи днес направихме преглед на центровката и всички белези съвпадат на всякаде и е наред!Чукането е все едно няма масло горе при вала!
- andon_
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
- Автомобил: VW Vento 1H2
- Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
- Местоположение: Асеновград
Re: Голф 3 1.9 тд проблем с работата на двигателя след смяна
Колега, няма начин всички белези да съвпадат и да има чукане! 100% шпонката на зъбното колело на коляновия вал е сдала. Имах като твоя проблем, пали трудно, пуши, в ниските обороти голям зор, иначе като го смачкам вървеше като полудял мотора. Оказа се, че шпонката е превъртяла, но при високи обороти някак си се е връщала на мястото си , странно, но факт, а в ниските чукаше яко все едно някой клапан се "здрависва" с буталото
Проверете шпонката ..

- analplanet
- Мнения: 264
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Левски
Re: Голф 3 1.9 тд проблем с работата на двигателя след смяна
за паленето пали от раз но !Не мога до го обясна странна работа е!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта