Здравейте!
Имам проблем с една кола която ме изумява. Колата е Сеат Ибиза с горе посочения двигател. Всичко не само на пръв поглед е чудесно, просто не се вижда проблем но:
-Колата задръства геометрия през 2 седмици(дари с динамично каране)
-При ускорение на 2-3-4-5 от 1500 до 2000 об./мин имам чувството че прекъсва, или полуоските имат някакъв проблем но ТРЕСЕ много здраво! Нагоре няма проблем колко и да се настъпва!
След чистене няма и помен от проблеми, но тресенето остава!
1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 1.9тди ASV с чип ПОСТОЯННО зацапва турбото!
За тресенето може да е съединител или някое вътрешно каре.За зацапването на турбото защо не погледнете след почистването дали геометрията се движи свободно,защото има случаи когато топлата част се изкривява и дори почистена геометрията задържа леко и това помага на по-бързото задръстване.
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: 1.9тди ASV с чип ПОСТОЯННО зацапва турбото!
Колата е с 2 пъти сменен съединител и маховик. Те са идеални, лично съм ги тествал. Тресенето е точно като на вътрешно каре, но го прави и направо, и в завой! Когато е вътрешно каре обикновено се проявява при определена позиция в завой, тука не е така а е постоянно и не свързано с положението на предните колела.
След като сглобя турбото на ръка преди да монтирам актуатора тествам лостчето и то се движи идеално лесно!
Последно сменихме софт. на компа, понеже стария чип беше измислен. Сега е с правилен софт. та и от това не е.
Колата върви много! На около 80-90 си пали гумите, и летните и зимните!
Четох за теория да е задрал клапан на маслената помпа и от високо налягане(на маслото) да седят отворени клапаните. Това ми се вижда добра идея, но ако не се кара на цялата газ, не тресе! Дето се вика трябва да има постоянство, или зависимост...В случая надува ли макс налягане през 1500-2000 об./мин тресе. Самата Ибиза е много лека като автомобил и е само на предно. Това за мен са предпоставки да има по "редки" проблеми по трансмисията( но разбира се всичко е възможно).
Може би пък два проблема:
-отворени клапани...маслената помпа, или меки пружини???
-тресенето реално да си е от полуоските и някое каре.
Още идеи моля! Виждал съм какво ли не! Обаче тая кола ме изненадва!
След като сглобя турбото на ръка преди да монтирам актуатора тествам лостчето и то се движи идеално лесно!
Последно сменихме софт. на компа, понеже стария чип беше измислен. Сега е с правилен софт. та и от това не е.
Колата върви много! На около 80-90 си пали гумите, и летните и зимните!
Четох за теория да е задрал клапан на маслената помпа и от високо налягане(на маслото) да седят отворени клапаните. Това ми се вижда добра идея, но ако не се кара на цялата газ, не тресе! Дето се вика трябва да има постоянство, или зависимост...В случая надува ли макс налягане през 1500-2000 об./мин тресе. Самата Ибиза е много лека като автомобил и е само на предно. Това за мен са предпоставки да има по "редки" проблеми по трансмисията( но разбира се всичко е възможно).
Може би пък два проблема:
-отворени клапани...маслената помпа, или меки пружини???
-тресенето реално да си е от полуоските и някое каре.
Още идеи моля! Виждал съм какво ли не! Обаче тая кола ме изненадва!
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: 1.9тди ASV с чип ПОСТОЯННО зацапва турбото!
Отностно претрисането ти на около 2000 оборота най често се среща при чипнати ТДИ мотори . Маховика трепери заради големия въртящ момент . Вземи третия път като сменяш съединител направо комплект с маховик твърд си направи . Спор няма ,че може да е от вътрешно каре. Хвани полуоските и ги джаскай на горе на долу и сам ще разбереш каре вътрешно ли е . Отностно чипа ти прави какъвто и чип хард искаш но прави дебитомера малко по беден ( не обогатявай повече от 1 към 17,5 ) . Там идва гаранцията ,че чипа няма да е виновен за зацапване . Една от най - честите причини за зацапване на геометрия е нередовни дюзи . Провери ги . Извади си картерната вентилация на вън .
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 1.9тди ASV с чип ПОСТОЯННО зацапва турбото!
От вътрешно каре си тресе и направо-може да си сигурен в това.Най-тънко се минава като се смени едното каре и ако не се оправи сваленото се слага от другата страна.Много рядко се разбиват и двете карета заедно,а по-често заминава дясното(това на дългата полуоска)
- snoopcar
- Мнения: 169
- Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 19:19
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.9 AFN
- Местоположение: Сливен
Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото!
Следващия път като чистиш турбината,след като я почистиш и монтираш геометрията на топлия охлюв
раздвижи лопатките една по една да провериш някоя да не опира някъде.Лесно ще го разбереш на база сравнение една друга.
раздвижи лопатките една по една да провериш някоя да не опира някъде.Лесно ще го разбереш на база сравнение една друга.
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото!
И според мен проблема е в дюзи или неправилна работа на мотора,което поражда повече сажди и следователно повече зацапване.Забелязал съм че има 110ки който доста по често си зацапват геометриите от други и почти винаги тези зацапващи геометриите си автомобили имат проблеми със стойности на дюзи , състояние на мотора или карат на всичко останало но не и на нафта. :)
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото
ventotdi - Не съм го сменял аз съединителя. Ама ако се стига до 3-ти път сигурно ще съм аз обаче. Маховика се държи много прилично и топъл и студен грам нищо не прави което да ме усъмни малко поне че той е виновен. Каретата не съм ги гледал още понеже не е дошъл реда за това. Каретата обаче са от старите който не са "триподи" а те мнооого рядко съм чувал дори за проблеми с тресене. Ще ги сваля изчистя и огледам, ако трябва ще ги обръщам. Чипове не пипам и не правя, закарах колата и смениха софта. Измериха я 148коня, и 320-330нм, разхода директно 1-1,5л надолу.
ОК съгласен съм с теб! Ама кой да са тия неща? Колата пали,върви много, не харчи, не пуши, не тропа, ПЕРФЕКТНО поведение като за проблемите дето създава.
snoopcar - Геометрията е перфектна след почистване! Само не съм нагрявал топлия охлюв с горелка до червено да видя на "топло" дали се движи? След чистене колата разтоварва както си е реда, което ме води на мисълта че е ОК всичко там.
До тук гледам и вие се сещате за дюзи(освен мене) което е добре. Като стойности на топъл двигател са +/-0,30...Това което мога да им проверя е обратното гориво, друго обаче без сваляне мисля че не мога? Разпръсквачите мисля че са ОК защото на студено няма грам "шум" от тях. Работи си чудесно.
Едно от нещата дето ме тормози е да не са двата проблема свързани(тресенето и зацапването)? Значи с качване на предавките тресенето става все по-силно, което ще рече че го предизвиква върт.момент. А върт.момент е много по-голям от 2200-2600 оборота! Та логика никаква. Варианта вместо ТРЕСЕ, да ПРЕКЪСВА е реален! Просто в колата се усеща като мощна вибрация, по-добре не мога да го опиша. Какъв е варианта колата да прекъсва според вас? Някаде тук мисля че четох за проблема с "високото налягане на масло, и отворените клапани"
Картерната вентилация не е много, но ще я извадя пък да видим.
hip-hopotam написа:неправилна работа на мотора,което поражда повече сажди и следователно повече зацапване.
ОК съгласен съм с теб! Ама кой да са тия неща? Колата пали,върви много, не харчи, не пуши, не тропа, ПЕРФЕКТНО поведение като за проблемите дето създава.
snoopcar - Геометрията е перфектна след почистване! Само не съм нагрявал топлия охлюв с горелка до червено да видя на "топло" дали се движи? След чистене колата разтоварва както си е реда, което ме води на мисълта че е ОК всичко там.
До тук гледам и вие се сещате за дюзи(освен мене) което е добре. Като стойности на топъл двигател са +/-0,30...Това което мога да им проверя е обратното гориво, друго обаче без сваляне мисля че не мога? Разпръсквачите мисля че са ОК защото на студено няма грам "шум" от тях. Работи си чудесно.
Едно от нещата дето ме тормози е да не са двата проблема свързани(тресенето и зацапването)? Значи с качване на предавките тресенето става все по-силно, което ще рече че го предизвиква върт.момент. А върт.момент е много по-голям от 2200-2600 оборота! Та логика никаква. Варианта вместо ТРЕСЕ, да ПРЕКЪСВА е реален! Просто в колата се усеща като мощна вибрация, по-добре не мога да го опиша. Какъв е варианта колата да прекъсва според вас? Някаде тук мисля че четох за проблема с "високото налягане на масло, и отворените клапани"
Картерната вентилация не е много, но ще я извадя пък да видим.
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото
Хайде бе колеги, във вас ми е надеждата Какво ли не съм виждал, но тука всичко е проверено и е ок.
Никой не е имал проблеми със зацапване през месец?
Никой не е имал проблеми със зацапване през месец?
- tdi fen
- Мнения: 4228
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото
варианти много каране на къси разстояния или каране в ниски обороти което не движи геометрията лошо настроена геометрия,калпав n75 или некачествен чип
- bora sev
- Мнения: 15
- Регистриран на: Съб 04 май 2013 13:21
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AHF
- Местоположение: Севлиево
Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото
Друго нещо което може да е износване между лостчето и пръстена на геометрията, което да блокира геометрията.
http://www.myturbodiesel.com/wiki/vnt-turbo-cleaning-disassembly-replacement-repair-stuck-vanes-mk4/
Надявам се това да ти помогне.
http://www.myturbodiesel.com/wiki/vnt-turbo-cleaning-disassembly-replacement-repair-stuck-vanes-mk4/
Надявам се това да ти помогне.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото
На моята 4-ка 3 пъти чистих геометрия за една година и половина . Последния път поставих шкурка 600 на равна повърхност и започнах да трия лопатките на геометрията и забелязах ,че има криви . Трих докато не станаха идеално равни . Трудното движене на геометрията се проявяваше силно на студен мотор ,а като загрееше турбото отпускаше и се движеше като токущо чистено . Не си дадох зор да го мисля и смъкнах турбината . Минаха 3 месеца и за сега даже на студено се движи като "махало" . На мотора си сложих дюзи от АСВ (мотора ми е АЛХ) ,които са седели в сервиза ни повече от година без да видят нафта и имаше само 3 ,а по случайност в боклука намерих още една . Колата работи добре но не мирише чисто както със старите дюзи ,а на Икарус . От тогава започна да се зацапва геометрията ми . Това е при мен ,а при теб като разбереш ще кажеш .
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото
Много ме съмнява проблема да е в турбото.Т.е. да пропуска малко масло в топлата част.Имал съм такива случай.Луфтовете на турбината са идеални,но пропуска масло и турбината за един месец е отново за чистене.
На А4 110кс.за в порядъка на един месец е чистих два пъти.Бях се шашнал както теб от къде е проблема на колата,като по колата нямаше за какво да се хвана.Всичко се беше в норми и наред.Накрая като хванах собственика на колата на тясно си призна че мешел нафтата с боклуци От тука ти си направи сметка какво става в турбината.Но да си призная колата работеше много меко и мазно.
Тава го споделям от практиката която имам,както изкаше ти
На А4 110кс.за в порядъка на един месец е чистих два пъти.Бях се шашнал както теб от къде е проблема на колата,като по колата нямаше за какво да се хвана.Всичко се беше в норми и наред.Накрая като хванах собственика на колата на тясно си призна че мешел нафтата с боклуци От тука ти си направи сметка какво става в турбината.Но да си призная колата работеше много меко и мазно.
Тава го споделям от практиката която имам,както изкаше ти
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото
Благодаря на всички за идеите! Точно от това имах нужда да отпецна, че зациклих с тая кола.
-Ще опитам някак да проверя дали са добре затворени клапаните?
-Ще премеря налягане на масло.
-Ако сваля турбото задължително ще е на студена кола с един кратък старт при това да видим има ли масло отзад.
-Вентилацията утре мисля да я извадя и пак да видя, но като количество пари беше доста скромно преди когато я гледах.
-Дюзите и тях ще проверя каквото мога, и както мога. Ясно е че на стенд най-добре, но нямам читав човек на който да вярвам.
После ще кажа резултатите. Всеки с мнение по въпроса е добре дошъл в темата.
Относно геометрията, ако има нещо в което да съм сигурен в тази кола това е самата геометрия. Движи е идеално. Ако не се движи, да съм я сменил! Ето ви малко инфо къде се продава нова геометрия. Струваше 220лв за същата турбина. Въпроса е че няма нужда поне за сега. Геометрията работи перфектно до момента в който цялата се наслои със сажди, тогава вече блокира, и почва да пренадува като луда. Проблема е че колата за сега НЕ дава никакви симптоми за проблем. Преди 2 седмици я закарах при Брезел, сменихме "някаквия" чип! Колата беше с изчистена геометрия и дори Богомил не видя никакъв проблем, при 10-тина пъти намекнатото от мене "цапа турбо" човека каза не виждам причина. Аз лично се съмнявах във софтуеъра понеже колата беше много агресивна. След чипа от Брезел колата тръгна повече, и започна да гори между 3,9 до 5,5 което преди просто не можеше да стане. Та за мен това си е реално подобрение, и правилно похарчена сума, но "корена" на проблема за сега остава. 2-3седници, не знам с точност до дни...Колата вече 1 път пренаду! Чакам да видя развитието, но според мен проблема го има.
Пак благодаря на всички дето се включиха!
-Ще опитам някак да проверя дали са добре затворени клапаните?
-Ще премеря налягане на масло.
-Ако сваля турбото задължително ще е на студена кола с един кратък старт при това да видим има ли масло отзад.
-Вентилацията утре мисля да я извадя и пак да видя, но като количество пари беше доста скромно преди когато я гледах.
-Дюзите и тях ще проверя каквото мога, и както мога. Ясно е че на стенд най-добре, но нямам читав човек на който да вярвам.
После ще кажа резултатите. Всеки с мнение по въпроса е добре дошъл в темата.
Относно геометрията, ако има нещо в което да съм сигурен в тази кола това е самата геометрия. Движи е идеално. Ако не се движи, да съм я сменил! Ето ви малко инфо къде се продава нова геометрия. Струваше 220лв за същата турбина. Въпроса е че няма нужда поне за сега. Геометрията работи перфектно до момента в който цялата се наслои със сажди, тогава вече блокира, и почва да пренадува като луда. Проблема е че колата за сега НЕ дава никакви симптоми за проблем. Преди 2 седмици я закарах при Брезел, сменихме "някаквия" чип! Колата беше с изчистена геометрия и дори Богомил не видя никакъв проблем, при 10-тина пъти намекнатото от мене "цапа турбо" човека каза не виждам причина. Аз лично се съмнявах във софтуеъра понеже колата беше много агресивна. След чипа от Брезел колата тръгна повече, и започна да гори между 3,9 до 5,5 което преди просто не можеше да стане. Та за мен това си е реално подобрение, и правилно похарчена сума, но "корена" на проблема за сега остава. 2-3седници, не знам с точност до дни...Колата вече 1 път пренаду! Чакам да видя развитието, но според мен проблема го има.
Пак благодаря на всички дето се включиха!
- vanesto
- Мнения: 6175
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: 1.9тди ASV с чип постоянно зацапва турбото
EGR-а затапен ли е на тази кола, катализатора махнат ли е?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: stoian55 и 27 госта