Стария кокал passat 35i
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11926
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Стария кокал passat 35i
Дойде време да напиша някоя добра дума и да постна някоя снимчица на стария другар който след като е обслужвал 90 годишен дядо вече 11 години ми служи вярно с подходящата навременна поддръжка разбира се, като всеки дърт кокал.
Декември месец 2003 година малко преди Коледа братовчеда го регистрирал в кат за да се повози с него и да го продаде, качил да закара баща ми до вкъщи и той ми се хвали. Братчеда ме вози в една голяма и хубава кола, вози много хубаво, ама не знам каква е, фолксваген ама....
Отивам аз на другия ден на автомивката да си измия голфчето двойка което карах тогава и гледам братчеда току що му измили пасата и подсушават. Питах го с това ли е закарал баща ми до нас та е толкова впечатлен, разказа ми за колата, показа ми документите, разбрахме се за цената 4500 лв /пусто мито дето се плащаше тогава/, взех му ключовете, оставих му тези от голфа като го измият да не си ходи пеша и се разбрахме след нова година да го прехвърлим.
Голям кеф, след голфа ми се струваше че съм седнал в невероятна лимузина, широко комфортно и върви.
Какво си купих с тия пари, двигател PF 79kw, хидравлика, щора на задното стъкло и задни регулиращи се седалки,произведен в Ембден през лето господне 1989, толкова!
Личеше си че колата е поддържана, не тропа, не клопа, не духа вятър, не бръмчи, а при две засичания от пълен до празен резервоар /тогава Господ ходеше по земята/ даде разход както е описан в книжката която намерих в жабката 5,5 на 100 извънградско, 10,3 на 100 градско, 7,4 на 100 смесен разход.
Не са много снимките които имам от тогава, ето ги всичките
Декември месец 2003 година малко преди Коледа братовчеда го регистрирал в кат за да се повози с него и да го продаде, качил да закара баща ми до вкъщи и той ми се хвали. Братчеда ме вози в една голяма и хубава кола, вози много хубаво, ама не знам каква е, фолксваген ама....
Отивам аз на другия ден на автомивката да си измия голфчето двойка което карах тогава и гледам братчеда току що му измили пасата и подсушават. Питах го с това ли е закарал баща ми до нас та е толкова впечатлен, разказа ми за колата, показа ми документите, разбрахме се за цената 4500 лв /пусто мито дето се плащаше тогава/, взех му ключовете, оставих му тези от голфа като го измият да не си ходи пеша и се разбрахме след нова година да го прехвърлим.
Голям кеф, след голфа ми се струваше че съм седнал в невероятна лимузина, широко комфортно и върви.
Какво си купих с тия пари, двигател PF 79kw, хидравлика, щора на задното стъкло и задни регулиращи се седалки,произведен в Ембден през лето господне 1989, толкова!
Личеше си че колата е поддържана, не тропа, не клопа, не духа вятър, не бръмчи, а при две засичания от пълен до празен резервоар /тогава Господ ходеше по земята/ даде разход както е описан в книжката която намерих в жабката 5,5 на 100 извънградско, 10,3 на 100 градско, 7,4 на 100 смесен разход.
Не са много снимките които имам от тогава, ето ги всичките
Последна промяна от К.Одаджийски на Нед 25 яну 2015 4:59, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11926
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Стария кокал passat 35i
Започна се безгрижното возене, по някое време изпаднаха на добра цена два комплекта джанти bbs и гуми подарък, та замених железарките с оригиналните тасове
Първите проблеми които излезнаха бяха със спирачните дискове или поне тогава така си мислех в последствие се оказа проблемен вътрешен накрайник, но при спиране се се получаваше вибрация във волана. Купих си нови дискове локхийд и накладки, разработих ги 200-300 км, тръгнах на море, вибрацията същата, на морето си купих дискове оптимал и ги смених на място, на връщане до Търново леко със спирачките и никакъв проблем докато не взех да спирам като хората а волана да се мъчи да ми откъсне ръцете. Викам си тия боклуци се изкривиха много лесно и от форума си купих комплект супорти, апарати и 280мм дискове надявайки се да реша проблема. Бяха от катастрофирал голф и единия диск изкопан яко от болт някой си, нови дискове цимерман 280мм, вибрацията остана а и джантите bbs опираха в апаратите, та се наложи временно да ги изнасям с 5мм фланци. Добре че в тоя момент ми протече рейката седмица след изтичане на гаранцията по извършения и ремонт, та като се сдобих с нова рейка втора ръка от арабин от Симеон в столицата вибрацията във волана изчезна.
Така и така монтирах големите дискове се разтърсих и от форума си купих комплект себринг от Г60, които си ги имам и до днес
После пробвах как ще стоят джантите на LILAN от пасата за известно време
Добре изглежда с тях, но бяха взети назаем и трябваше да ги върна, но по случайност намерих в продавалника един много харесван от мен модел cms, две джанти в Пазарджик и две джанти в Плевен, поръчах ги и събрах един комплект
Първите проблеми които излезнаха бяха със спирачните дискове или поне тогава така си мислех в последствие се оказа проблемен вътрешен накрайник, но при спиране се се получаваше вибрация във волана. Купих си нови дискове локхийд и накладки, разработих ги 200-300 км, тръгнах на море, вибрацията същата, на морето си купих дискове оптимал и ги смених на място, на връщане до Търново леко със спирачките и никакъв проблем докато не взех да спирам като хората а волана да се мъчи да ми откъсне ръцете. Викам си тия боклуци се изкривиха много лесно и от форума си купих комплект супорти, апарати и 280мм дискове надявайки се да реша проблема. Бяха от катастрофирал голф и единия диск изкопан яко от болт някой си, нови дискове цимерман 280мм, вибрацията остана а и джантите bbs опираха в апаратите, та се наложи временно да ги изнасям с 5мм фланци. Добре че в тоя момент ми протече рейката седмица след изтичане на гаранцията по извършения и ремонт, та като се сдобих с нова рейка втора ръка от арабин от Симеон в столицата вибрацията във волана изчезна.
Така и така монтирах големите дискове се разтърсих и от форума си купих комплект себринг от Г60, които си ги имам и до днес
После пробвах как ще стоят джантите на LILAN от пасата за известно време
Добре изглежда с тях, но бяха взети назаем и трябваше да ги върна, но по случайност намерих в продавалника един много харесван от мен модел cms, две джанти в Пазарджик и две джанти в Плевен, поръчах ги и събрах един комплект
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11926
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Стария кокал passat 35i
2007 година монтирах обикновена газова уредба Ловато не издържайки на цените на бензина, която изкара безпроблемно 70 хил.км и изпарителя се предаде, смених му мембраните и гумичките, новите изкараха двайсетина хиляди и също свършиха курсовете, в момента съм с монтиран турски изпарител ферони и нарочно сменен превклювател, смених автоматичния с ръчен за да решавам аз лесно кога да карам на бензин, кога на газ и кога на нулево положение /ползвам го лятото спускайки Петрохан примерно/
Един интересен случай свързан с газовата уредба която може би за мой късмет тогава спаси колата от изгаряне. На околовръстното на София в една голяма жега карах си на газ, но се спукал бензинов маркуч, изтекъл бензина точно върху генерацията, запалил се разтопил пластмасовата тръба за вакума на сервото, сплесква се тръбата от вакума, променя горивната смес и уредбата гръмна качествено при което изхвърли огън през калниците, достатъчно да ми опърли космите по ръката която бях подал през прозореца. Гърмежа обаче успял да издуха огъня навън, та каквото беше останало да гори успях да го изгася с тениската /нямах пожарогасител /
Пораженията бяха стопени допълнително слагани кабели за релето за газовата, самото реле и лош външен вид на кабелите на свещите. Ролка скоч от Бриколаж и парче маркуч за сервото и бях отново на пътя, на другия ден до Свищов пътувах и изгоря бензиновата помпа, като се прецакало релето до там съм карал на две горива и просто бензина в резервоара свършиш.
Замених я с китайка която си я карам и до днес.
Поради разни гърмежи дебитомера се предаде, смених го с друг също гърмял, на който обаче успях да изжуля клапата да не опира, стъпковия мотор също нещо взе да се бъзика и миналата година PF мотора с диджифант 2 беше преоборудван с всмукателен колектор, ЕКУ и моно от ABS заедно с инсталацията. Остана да ползвам старото си делко и отделен комутатор. Ламбда сондата не съм я закачвал изобщо. Доволен съм и от разхода и от вървежда на газ, доволен съм и от вървежа на бензин, но не съм засичал разхода. Свърши се с гърмежите и невероятните разходи
Случайна снимка от мини северозападнала сбирка, заедно с Ежко и Синята пичеловка
Кокала предимно се кара и със скромните си възможности гледам да го товаря колкото може /събира много седана/и винаги да го поддържам в изправно техническо състояние, та затова промени по външния вид няма много.
3-4 панелни радиатора, 80 литров бойлер, помпа, тръби и части за апартаментно локално парно или два 40 литрови и един 100 литров бидон и 32 литрова газова бутилка
Един интересен случай свързан с газовата уредба която може би за мой късмет тогава спаси колата от изгаряне. На околовръстното на София в една голяма жега карах си на газ, но се спукал бензинов маркуч, изтекъл бензина точно върху генерацията, запалил се разтопил пластмасовата тръба за вакума на сервото, сплесква се тръбата от вакума, променя горивната смес и уредбата гръмна качествено при което изхвърли огън през калниците, достатъчно да ми опърли космите по ръката която бях подал през прозореца. Гърмежа обаче успял да издуха огъня навън, та каквото беше останало да гори успях да го изгася с тениската /нямах пожарогасител /
Пораженията бяха стопени допълнително слагани кабели за релето за газовата, самото реле и лош външен вид на кабелите на свещите. Ролка скоч от Бриколаж и парче маркуч за сервото и бях отново на пътя, на другия ден до Свищов пътувах и изгоря бензиновата помпа, като се прецакало релето до там съм карал на две горива и просто бензина в резервоара свършиш.
Замених я с китайка която си я карам и до днес.
Поради разни гърмежи дебитомера се предаде, смених го с друг също гърмял, на който обаче успях да изжуля клапата да не опира, стъпковия мотор също нещо взе да се бъзика и миналата година PF мотора с диджифант 2 беше преоборудван с всмукателен колектор, ЕКУ и моно от ABS заедно с инсталацията. Остана да ползвам старото си делко и отделен комутатор. Ламбда сондата не съм я закачвал изобщо. Доволен съм и от разхода и от вървежда на газ, доволен съм и от вървежа на бензин, но не съм засичал разхода. Свърши се с гърмежите и невероятните разходи
Случайна снимка от мини северозападнала сбирка, заедно с Ежко и Синята пичеловка
Кокала предимно се кара и със скромните си възможности гледам да го товаря колкото може /събира много седана/и винаги да го поддържам в изправно техническо състояние, та затова промени по външния вид няма много.
3-4 панелни радиатора, 80 литров бойлер, помпа, тръби и части за апартаментно локално парно или два 40 литрови и един 100 литров бидон и 32 литрова газова бутилка
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11926
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Стария кокал passat 35i
Екстри не съм добавял много, монтирах релета за фаровете, но в една кутия в коша ги бях сложил, кутията смалкала кабелите, те от своя страна контактите на едно от релетата и след 3-4 години работа се палнаха кабелите, което беше повод да сложа само едно реле на късите, но го монтирах вътре при бушониерата. Миналата година на път по нощите ми се счупи лагер на генератора и ми изгори лампите осрам куул блу, като го ремонтирах генератора сложих найтбрейкър ънлимитед, които според мен в комбинация с релето и правилен реглаж светят повече от прилично без да заслепяват. Иска ми се да сложа една черна хела двусекционна, но цената на тия фарове
Имам монтиран ДРЛ от Виктор версия 4, старичък но върши чудесна работа дълги години вече.
Монтираната с купуването на колата евтина аларма мастер нещо си преди един месец сдаде багажа, изхвърлих я и си монтирах един модул за централно заключване с два сгъваеми ключа дистанционни.
На предните врати сложих ел стъкла с оригинален комфорт модул за две стъкла, но ги управлявам с копче за задни стъкла.
Монтирах и табло с МФА с прилежащите му датчици, като се наложи както не обичам да се занимавам с кабели да си направя окабеляването кабел по кабел от няколко инсталации.
От процеса на работата
Имам монтиран ДРЛ от Виктор версия 4, старичък но върши чудесна работа дълги години вече.
Монтираната с купуването на колата евтина аларма мастер нещо си преди един месец сдаде багажа, изхвърлих я и си монтирах един модул за централно заключване с два сгъваеми ключа дистанционни.
На предните врати сложих ел стъкла с оригинален комфорт модул за две стъкла, но ги управлявам с копче за задни стъкла.
Монтирах и табло с МФА с прилежащите му датчици, като се наложи както не обичам да се занимавам с кабели да си направя окабеляването кабел по кабел от няколко инсталации.
От процеса на работата
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11926
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Стария кокал passat 35i
Преди доста вече време ми провисна тавана, след жалък опит и престаряло лепило, го занесох на майстор да ми го направи, ето го резултата
Задните спирачни апарати поради блокирала ръчна ги смених с идеално работещи апарати от Голф 4, смених и жилата на ръчната, резултата този
Преди 2-3 месеца след изминати около 250 хил. км смених гарнитурата на главата, състоянието на двигателя вътре е перфектно и ще изкара още 4-500 хиляди, а ми се е случвало и с 10Д да го карам и без никакво масло го карах едни десетина километра.
Има още интересни случки с тая колица които ще разказвам по нататък, че минаха едни 2 часа вече в писане
В понеделник я качвам на подемник да видя какво е станало вече за смяна, може би рейка отново, може би накрайници само, задни амортисьори, шарнирчета, може би и биалетки и става като нова.
Освен техническата изправност единственото по което мисля за външния вид е да боядисам тавана или да го налепя с карбон или черно фолио, че преди време не измих екскрементите от едни гадни чайки и лака на боята изпопада. Други забележки по външния вид няма, няма и ръжда която да ме притеснява.
Задните спирачни апарати поради блокирала ръчна ги смених с идеално работещи апарати от Голф 4, смених и жилата на ръчната, резултата този
Преди 2-3 месеца след изминати около 250 хил. км смених гарнитурата на главата, състоянието на двигателя вътре е перфектно и ще изкара още 4-500 хиляди, а ми се е случвало и с 10Д да го карам и без никакво масло го карах едни десетина километра.
Има още интересни случки с тая колица които ще разказвам по нататък, че минаха едни 2 часа вече в писане
В понеделник я качвам на подемник да видя какво е станало вече за смяна, може би рейка отново, може би накрайници само, задни амортисьори, шарнирчета, може би и биалетки и става като нова.
Освен техническата изправност единственото по което мисля за външния вид е да боядисам тавана или да го налепя с карбон или черно фолио, че преди време не измих екскрементите от едни гадни чайки и лака на боята изпопада. Други забележки по външния вид няма, няма и ръжда която да ме притеснява.
- Johnsword
- Мнения: 478
- Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.8 RP1991
- Местоположение: Монтана Баце
Re: Стария кокал passat 35i
Прочетох всичко с интерес, браво ! Много безаварийни и успех !
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: Сря 12 мар 2014 16:07
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1Y 1994
- Местоположение: Казанлък
Re: Стария кокал passat 35i
Интересна тема колега
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Стария кокал passat 35i
Калине забрави ел.огледалата дето ги връзвахме по нощите
Иначе колцата е бойна машина.
Иначе колцата е бойна машина.
- DrEbNiA
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 13 апр 2008 23:23
- Автомобил: VW Passat B3 VW Passat B5
- Двигател: 1992 ABS 2000 AVG
- Местоположение: Добрич
Re: Стария кокал passat 35i
Ахааа! Ето го най - после и близнака ми по дати на закупуване и километри. +1 чифт здрави кокали тук! Поздрави, колега!
- ангелчо77
- Мнения: 223
- Регистриран на: Нед 06 мар 2011 19:26
- Автомобил: Passat B3 Variant
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: ловеч
Re: Стария кокал passat 35i
Aйде и ти се накани най-накрая.Още дълги години да служи вярно стария кокал.
- CoZmO
- Мнения: 676
- Регистриран на: Вто 29 яну 2008 17:28
- Автомобил: Passat Golf Scirocco Allroad A6C4
- Двигател: PG EX EG BAU CAS AEL
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Стария кокал passat 35i
А така. Колкото повече - толкова повече! Красавец е. Да продължава така да те слуша и радва.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11926
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Стария кокал passat 35i
znainainai написа:Калине забрави ел.огледалата дето ги връзвахме по нощите
Иначе колцата е бойна машина.
Как можах верно деа, привечер ще разкажа подробно
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Стария кокал passat 35i
Ода, доживях да пуснеш тема , изчетох я с голямо удоволствие и с нетърпение чакам другите ти мнения за истории съпровождащи съжителството ...
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Стария кокал passat 35i
Хубава колица!
Да ти служи все така вярно още мнооого дълги години.
Да ти служи все така вярно още мнооого дълги години.
- Jijooshu
- Мнения: 87
- Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1989
- Местоположение: Варна
Re: Стария кокал passat 35i
Старият кокал ще надживее и мен
Поздравления, колега - машината ти наистина е за пример. При наличието на толкова изпънати Пасати, ме е срам да покажа моята катафалка...
Поздравления, колега - машината ти наистина е за пример. При наличието на толкова изпънати Пасати, ме е срам да покажа моята катафалка...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта