В Пежо форума пък обратното ми казаха.
Тя в момента Тамона-та е монтирана на Пежото, но не е проблем да ги разменя. Фобосът обаче няма датчик за температура на изпарената газ, само за темп. на изпарителя - не знам дали има значение това.
Какви дюзи ми трябват за тези двигатели? Пежото е със сменен колянов вал и вече реално е 2.1 литра, конете още не са ясни, но към 140 някъде трябва да стигнат - по-висока степен на сгъстяване, по-голям обем ДВГ, освободена генерация, портната глава.
мнения за ГИ Тамона
- Dino Kirov
- Мнения: 44
- Регистриран на: Съб 11 окт 2008 16:50
- Автомобил: 405 SRx4
- Двигател: XU10J2C 2.0i 8v 122hp
- Местоположение: Пловдив
Re: мнения за ГИ Тамона
Можете ли да ми дадете съвет как да си настроя Тамоната. В такъв смисъл-знам,че требва да изредя всички обороти през 500 т.е. 1000/1500/2000/2500/3000/3500/4000/4500/5000/5500 докато запише точки на бензин при тези обороти и после на газ същото.Проблема е ,че на 5та даже и на 4та няма къде да го направя - няма толко дълга права . Може ли това да се направи на 3та скорост ? Същото ли е дали карам на 3та с 3000 оборота и когато карам на 5та с 3000 т.е. бензиновите времена същите ли са си при различни скорости ,но еднакви обороти ?
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: мнения за ГИ Тамона
Не е едно и също да караш на 3-та и на 5-та с 3000 оборота.За да събереш картата покарай на бензин 30-50км. на дълъг път и градско и след това по същия маршрут на газ.Добре е като го правиш това да се кара спокойно със равномерно ускоряване а не нервно както при екстрени ситуации.
Re: мнения за ГИ Тамона
Направих Автокалибровка,Юстировка и пак Автокалибровка след което тръгнах да събирам точки и какво се случва - до 4000ок/мин на газ и не и достига гориво ! Преди го нямаше това явление . Отделно пускам VCDS и гледам на бензин ламбдата ми седи на 0.4%-2% ,а на газ 25% и нагоре. Какво пък сега направих ?
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: мнения за ГИ Тамона
Така както си задал въпроса,никой не може да ти отговори коректно.За да не и стига газта или дюзите са малки или налягането е низко(може да пада) или коефициентите са малки или от всичко по малко.За да се хване проблема трябва в движение да се гледа газовата какво се случва.
Re: мнения за ГИ Тамона
Налягането на изпаритела е 1.77,а диф-1.50 . Коефицентите става нещо странно с тех.Давам автокалибровка след което юстировка и там например ако бензиновите ми времена са 2.77 на празен ход,а бензиновите на газ като съм са ми 2.67 и ми дава коефицент 0.80.Мисля,че нещо е сбъркано защото 0.80*2.67 не прави 2.77,а по малко даже и от 2.67.Цифрите са примерни.Нали ако бензиновото време на газ ми е по-малко от бензиновото като съм на бензин коефицента требва да е над 1 и обратното ако бенз. време е по-малко от бензиновото когато съм на газ коеф. требва да е под 1 ?
Не са ми малки дюзите защото досега 3 години вече откакто я сложих нямах проблеми . Днеска рекох да я настроя със събиране на точки и оплесках нещата.
Оправих си я - Просто не бех задал каква ми е ламбда сондата и инжекторите-ама стана друг проблем . Тъкмо събрах точките и ми изписа "липсва сигнал от бензиновите дюзи" и обърна на бензин и вече не иска да обръща на газ .Не се чува и клапана да щрака .
Не са ми малки дюзите защото досега 3 години вече откакто я сложих нямах проблеми . Днеска рекох да я настроя със събиране на точки и оплесках нещата.
Оправих си я - Просто не бех задал каква ми е ламбда сондата и инжекторите-ама стана друг проблем . Тъкмо събрах точките и ми изписа "липсва сигнал от бензиновите дюзи" и обърна на бензин и вече не иска да обръща на газ .Не се чува и клапана да щрака .
Re: мнения за ГИ Тамона
Какво направих вчера :
Проверих всички кабели от копчето за превключване бензин/газ и не са прекъснати обаче то вече не свети на запалена кола .
Проверих клапана на бутилката като му подадох директен + и той си щрака .
Кабела за диагностика се свързва с газовия компютър вече.
Газовия комп отчита всичко(налягане,темперетура,обороти),но не отчита импулс от бензиновите дюзи.
Проверих всички бущони и те са здрави.
Така проблемите ми са два вече.Не свети и не работи копчето и няма сигнал от бензинови дюзи . Проблема може да се окже един ама не знам какво да проверявам вече.
Сега открих ,че кабела ми за оборотите не е вързан към газовия комп.Откъде тогава може да взима сигнал за оборотите ?
Проверих всички кабели от копчето за превключване бензин/газ и не са прекъснати обаче то вече не свети на запалена кола .
Проверих клапана на бутилката като му подадох директен + и той си щрака .
Кабела за диагностика се свързва с газовия компютър вече.
Газовия комп отчита всичко(налягане,темперетура,обороти),но не отчита импулс от бензиновите дюзи.
Проверих всички бущони и те са здрави.
Така проблемите ми са два вече.Не свети и не работи копчето и няма сигнал от бензинови дюзи . Проблема може да се окже един ама не знам какво да проверявам вече.
Сега открих ,че кабела ми за оборотите не е вързан към газовия комп.Откъде тогава може да взима сигнал за оборотите ?
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: мнения за ГИ Тамона
Чете обороти от бензиновите дюзи.Провери дали няма два бушона газовата и ако да,дали са здрави и двата.
Re: мнения за ГИ Тамона
Объркал съм се за оборотите - не ги чете и тех . Сега отивам до сервиза да пробвам с друг компютър - предполагам,че моя се бъгна . Вчера му зададох виртуални обороти и превключи на газ макар и копчето да не работи , ама работи 5-6 секунди много зле и изгасна . Програмата ми казва да свържа сигнала от сензора за оборотите и да превключа от копчето .
Оправих я . Компа беше прецакан .
Настроих колата най-накрая ама искам да попитам нещо . На празен ход ми е много богата около -10% коригира ламбда сондата ама по принцип бензиновите времена на бензин са по-големи от бензиновите на газ tака си беше и преди. Както и около 3000 оборота е пък доста бедна около +15% корекция от ламбдата ,а всички точки си съвпаднаха и бензиновите и газовите се препокриха идеално и на автокалибровката на празен ход бенз.време 2.90 и бензиново на газ 2.74. Чудя се дали пък самия двигател си не работи така или може би да спадна малко налягането сега ми е 1.50 диф.налягане 3 ома дюзи Rail IG1 ?
Оправих я . Компа беше прецакан .
Настроих колата най-накрая ама искам да попитам нещо . На празен ход ми е много богата около -10% коригира ламбда сондата ама по принцип бензиновите времена на бензин са по-големи от бензиновите на газ tака си беше и преди. Както и около 3000 оборота е пък доста бедна около +15% корекция от ламбдата ,а всички точки си съвпаднаха и бензиновите и газовите се препокриха идеално и на автокалибровката на празен ход бенз.време 2.90 и бензиново на газ 2.74. Чудя се дали пък самия двигател си не работи така или може би да спадна малко налягането сега ми е 1.50 диф.налягане 3 ома дюзи Rail IG1 ?
Re: мнения за ГИ Тамона
Днеска настройвах колата на газ . Настроих я перфектно - сега върви като на бензин , даже 2 пъти се случва да поглеждам към копчето да не съм на бензин обаче имам един леко дразнещ проблем . Всичко е ок ама на 4та и 5та скорост към 2000об./мин и после от 3000 до 4000об./мин има едни придърпване супер дразнещо . На 1ва,2ра и 3та скорост не го прави . На по ламбда съм я настройл във всички режими да коригира от -2% до +2% . Като цяло съм доволен много ама тоя проблем требва да го реша . Програмата съм я разучил кое,как и защо само не разбрах червената дебела линия каква роля играе - ако някой може да ми каже http://www.tamona.lt/products/img/TamonaGAS_en.jpg Моите бензинови точки на газ се припокриват с точките на бензин идеално , само ,че под червената линия и затова искам да разбера тя за какво е .
Все пак оправих колата . Сега с 27 литра газ минавам 240км градско на климатик ,а извънградско 350 км . Разхода е като на бензин , ускорението е добро и всички точки се припокриват . Не е като преди 9/100 градско , извънградско,при 100км/ч и при 160км/ч
Все пак оправих колата . Сега с 27 литра газ минавам 240км градско на климатик ,а извънградско 350 км . Разхода е като на бензин , ускорението е добро и всички точки се припокриват . Не е като преди 9/100 градско , извънградско,при 100км/ч и при 160км/ч
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: мнения за ГИ Тамона
И аз да попитам. Колата е VW Bora 2,3 V5 150hp. Газовата е Tamona ProGas6 с изпарител Tomasetto Achille и инжектори Valtek 3 ohm.
До преди време нямаше никакви ядове, газовата беше настроена само с автокалибровка и се държеше чудесно, но след като махнах катализатора, автокалибровката вече не е достатъчно оптимална. Ходих сумати пъти до майстора, нстройвахме в движение, регулирахме рейки и като цяло всичко се оправи. Остана само един досаден проблем който не може да се реши, защото го прави само на студено. Проблема е че когато мотора загрее на 30° и превключи на газ, не мога да потегля нормално, а трябва да я форсирам поне до 1800-2000 об. преди да отпусна съединителя, ако е на по-ниски обороти, като че ли се дави и не иска да потегли. Като загрее до 70-80° проблема изчезва и колата си се държи нормално. На бензин няма проблеми. Та понеже ми писна да се разхождам до майстора, а и на него му писна от мен, си купих кабел и сега сам се опитвам да си реша проблемите.
Та бензиновите времена на ПХ на газ и на бензин ги докарах да са почти еднакви (разликата е <0,1 ms), а газовите времена са около 5-5,5 ms. но проблема на студено си остана. Притеснява ме и диф.налягане - височко ми се струва при незагрял все още мотор е около 2бара, а като загрее стои около 1,5 - 1,6 бара. По форумите се споменава, че трябва да е 1 - 1,2 бара. но знам ли за моя мотор може и да е нормално ?
До преди време нямаше никакви ядове, газовата беше настроена само с автокалибровка и се държеше чудесно, но след като махнах катализатора, автокалибровката вече не е достатъчно оптимална. Ходих сумати пъти до майстора, нстройвахме в движение, регулирахме рейки и като цяло всичко се оправи. Остана само един досаден проблем който не може да се реши, защото го прави само на студено. Проблема е че когато мотора загрее на 30° и превключи на газ, не мога да потегля нормално, а трябва да я форсирам поне до 1800-2000 об. преди да отпусна съединителя, ако е на по-ниски обороти, като че ли се дави и не иска да потегли. Като загрее до 70-80° проблема изчезва и колата си се държи нормално. На бензин няма проблеми. Та понеже ми писна да се разхождам до майстора, а и на него му писна от мен, си купих кабел и сега сам се опитвам да си реша проблемите.
Та бензиновите времена на ПХ на газ и на бензин ги докарах да са почти еднакви (разликата е <0,1 ms), а газовите времена са около 5-5,5 ms. но проблема на студено си остана. Притеснява ме и диф.налягане - височко ми се струва при незагрял все още мотор е около 2бара, а като загрее стои около 1,5 - 1,6 бара. По форумите се споменава, че трябва да е 1 - 1,2 бара. но знам ли за моя мотор може и да е нормално ?
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: мнения за ГИ Тамона
Може да пробваш с корекциите по налягане и температура, които го има в софта. За по-ниско налягане трябва и хардуерна намеса, само със софтуерна няма да мине.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: мнения за ГИ Тамона
Не разбрах, високо ли е това налягане ? И коя температура имаш в предвид - температурата на превключване от бензин на газ ли ?
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: мнения за ГИ Тамона
2 бар-а определено е високо.По температура на газта също има корекция, освен по налягане. Потърси откъде е проблема с високото налягане на газта по време на превключване.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: мнения за ГИ Тамона
От къде може да е – лоша настройка на изпарителя, или прецакан изпарител ? Други възможности ? Иначе е настроена да преминава на газ на 30 градуса, но тя си е така от както е сложена газовата и преди нямаше проблеми. А иначе на загрял мотор температурата на газта ми седи около 53-54 градуса.
И още да питам колега - имаш ли мнение за автоматичната корекция (ДНК) ?
И още да питам колега - имаш ли мнение за автоматичната корекция (ДНК) ?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 112 госта