Дай да ги видим тези западни форуми от какви двигатели ползват :) Защото ако ползват от американския им вариант много вероятно е дросела им да има потенциометричен тпс :)
А да и още нещо.. не е задължитлено да имаш ТПС като цяло ;)
Megasquirt - тайни и загадки
- lubecku
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
- Автомобил: mk3
- Двигател: ABF
- Местоположение: sofiq bulgaria
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Човече аз взех дросел от АБФ и се чудя как да направя преходен фланец за колектор от ПБ, и да стане кадърно.
Тоест може да се настрой само по МАП, успешно ли е, с кой вариант работи по стабилно ?
Тоест може да се настрой само по МАП, успешно ли е, с кой вариант работи по стабилно ?
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Не.. най-добре си е с дросел с ТПС. Лично мене емулацията по мап не ми харесва.
- prokopoff
- Мнения: 205
- Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Дроселите на АБК и АСЕ монтирани в ауди в4 и с4 са като на ПБ само дето са с Тпс
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Ееее.. ти жив ли си бе :D Виж как можеш да даваш хубаво инфо, а се загуби яко :D
- lubecku
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
- Автомобил: mk3
- Двигател: ABF
- Местоположение: sofiq bulgaria
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
И аз си харесах този от АБК, но казват че с този малка и голяма дроселова клапа трудно ще се оправя.
- prokopoff
- Мнения: 205
- Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Какво значи трудно ще се оправиш, това че е с 2 клапи нищо не променя, тпс е монтиран така че следи и 2те клапи просто след като малката е отворене на половина започва да се отваря и голямата. Слагай дросела от абк.
- lubecku
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
- Автомобил: mk3
- Двигател: ABF
- Местоположение: sofiq bulgaria
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Ето това е дросела, ако е полезно инфо
http://prikachi.com/images.php?images/223/7989223E.jpg
затворен дросел: отворен дросел:
пинове:
1-2 * 2,62 kOm ****** 1-2 * 1,26 kOm
1-3 * 1,86 kOm ****** 1-3 * 1,86 kOm
2-3 * 1,21 kOm ****** 2-3 * 2,45 kOm
-при движение на дросел клапата от начално до крайно положение стойностите на съпротивлението измерени между пинове 1-2 трябва да се променят плавно,без прекъсвания и скокове
-включваме буксата на ТПС-а,включваме запалването, и мерим с волтметър на кабелите на самата букса:
-напрежение на захранване между пинове 1-3 и 1-2 : 5V +- 0,1V
-напрежение между пинове 3-2 при затворена дроселна клапа: 0,3-1,7V
-напрежение между пинове 3-2 при напълно отворена дроселна клапа:3-5V
-степен на отвореност на дроселната клапа при положение „затворена клапа“: 0-2%
http://prikachi.com/images.php?images/223/7989223E.jpg
затворен дросел: отворен дросел:
пинове:
1-2 * 2,62 kOm ****** 1-2 * 1,26 kOm
1-3 * 1,86 kOm ****** 1-3 * 1,86 kOm
2-3 * 1,21 kOm ****** 2-3 * 2,45 kOm
-при движение на дросел клапата от начално до крайно положение стойностите на съпротивлението измерени между пинове 1-2 трябва да се променят плавно,без прекъсвания и скокове
-включваме буксата на ТПС-а,включваме запалването, и мерим с волтметър на кабелите на самата букса:
-напрежение на захранване между пинове 1-3 и 1-2 : 5V +- 0,1V
-напрежение между пинове 3-2 при затворена дроселна клапа: 0,3-1,7V
-напрежение между пинове 3-2 при напълно отворена дроселна клапа:3-5V
-степен на отвореност на дроселната клапа при положение „затворена клапа“: 0-2%
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
prokopoff написа:Какво значи трудно ще се оправиш, това че е с 2 клапи нищо не променя, тпс е монтиран така че следи и 2те клапи просто след като малката е отворене на половина започва да се отваря и голямата. Слагай дросела от абк.
Аз видях зор с настройката на двете клапи един път. При accel enrichment-а и трябваше да го пускам само по map.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Аз имам проблем с едно плетене към 3000 оборота и 0,2бар. Нагоре всичко си е наред. Смеси последно гласих 11-ки , но сондата ми се вижда бая черна. Ако някой му се занимава да метна файла с лога. Личи си кога плете, защото е на път за в къщи на 5-та скорост.
Ще добавя и един с даване на гас.
Сега виждам грешките. ВЕ стойностите на 120 са много ниски на 3500к и от там идва едно временно беднеене, но аз съм си виновен че заредих стар файл а не създадох нов проект. И от тук е дошло всичко, а този е бил от началото преди да настройвам,,, абееее и аз се оплетох вече.
Ще добавя и един с даване на гас.
Сега виждам грешките. ВЕ стойностите на 120 са много ниски на 3500к и от там идва едно временно беднеене, но аз съм си виновен че заредих стар файл а не създадох нов проект. И от тук е дошло всичко, а този е бил от началото преди да настройвам,,, абееее и аз се оплетох вече.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Аз не видях твърде ниски стойности при 3500 оборота. Виждам огромен скок между 2700 и 3500. Ако през останалото време колата върви на нормални смеси то този скок е абсолютно ненормален. И на 100кпа и 120кпа имаш разлика от 11 градуса Обикновено разликата не надвишава 2-3 градуса между 100 и 120кпа.
И отново .. от 100 до 120кпа бензина е с невероятно брутална стъпка. Знам, че богата смес иска нисък аванс ама.. все пак :D
И отново .. от 100 до 120кпа бензина е с невероятно брутална стъпка. Знам, че богата смес иска нисък аванс ама.. все пак :D
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Aванса въобще не съм гледал. Имаш право за всичко написано, но има и още един вредител. Колега от перформанса ми даде жокер че имам енричманти по ТПС които трябва да се коригират. НА куп всички тез проблеми + много богати смеси се получава ГО*НО :) Тези дни ще рапортувам, но май нещата отиват към разреждане и повече бууст.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Е това какво общо има с настройката?!
И енричмънта, според мен, не те бърка в случая изобщо. Картите са ти грешни. А като аванси грам не си гледал то тогава повярвай ми можеш да си МНОГО сериозно в джаза дори на 0.2 с мотор на земята и тоталка.
Светни си и аванса да видиш дали ти е на правилното място спрямо картата.
И да го разреждаш и да не го разреждаш .. като не я настроиш - кел файда.
На това налягане и свещите не са толкова голям проблем стига да са живи. Зареждането ти е добре на бобината до колкото виждам, но има ужасно много неща, които не са докоснати или ако са докоснати то са тотално зле.
Трябва да си калибрираш тпс-а и да си направиш хубава авансова карта. До тогава аз лично не бих и се возил и до магазина. Без да обиждам никой разбира се. Лично мнение.
И енричмънта, според мен, не те бърка в случая изобщо. Картите са ти грешни. А като аванси грам не си гледал то тогава повярвай ми можеш да си МНОГО сериозно в джаза дори на 0.2 с мотор на земята и тоталка.
Светни си и аванса да видиш дали ти е на правилното място спрямо картата.
И да го разреждаш и да не го разреждаш .. като не я настроиш - кел файда.
На това налягане и свещите не са толкова голям проблем стига да са живи. Зареждането ти е добре на бобината до колкото виждам, но има ужасно много неща, които не са докоснати или ако са докоснати то са тотално зле.
Трябва да си калибрираш тпс-а и да си направиш хубава авансова карта. До тогава аз лично не бих и се возил и до магазина. Без да обиждам никой разбира се. Лично мнение.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Колата е светната отдавна, авансите са реалните като на картата, ТПС-а също е калибриран. Кажи кои са другите неща които не са докоснати ? Че стана интересно. Има за настройване ДА, но чак пък толкова. Давай жокери, кое ? Как? Някаква последователност от която да тръгна.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
warmup enrichment до 128 градуса и съответно на тях 109%, accl enrichment, не виждам output-и дали има включени като перки и тн или се управляват от термо ключе, гориво, аванс.. като последните две никак не са на последно място.
Някои неща може да са така преценени с мисъл, но аз лично не бих си карал колата на незнайни аванси. Наистина не бих. Настройвал съм много коли на пътя, но не и без идея и жокери за тях. Мини през едно дино и за 1 час ще я напрвиш слънце.
Последователност.. първо си оправи warmup-а. Виж празния ход и injector dead time как са ти. На колко времена седят и какво става с дюзите ти при нормална газ и при цялата газ. На какво duty вървиш. Ако отиваш на над 85% да знаеш, че дюзите стават неуправляеми нататък. accel-а го остави и виж да си оправиш горивото и аванса или ще го оставиш да си гони closed loop по сонда. Но с тези аванси, които май са писани едно към гьоторе.. По-добре виж и качи някоя "копирана" отколкото така нацвъкана, според мен.
Това би бил моят начин.
Някои неща може да са така преценени с мисъл, но аз лично не бих си карал колата на незнайни аванси. Наистина не бих. Настройвал съм много коли на пътя, но не и без идея и жокери за тях. Мини през едно дино и за 1 час ще я напрвиш слънце.
Последователност.. първо си оправи warmup-а. Виж празния ход и injector dead time как са ти. На колко времена седят и какво става с дюзите ти при нормална газ и при цялата газ. На какво duty вървиш. Ако отиваш на над 85% да знаеш, че дюзите стават неуправляеми нататък. accel-а го остави и виж да си оправиш горивото и аванса или ще го оставиш да си гони closed loop по сонда. Но с тези аванси, които май са писани едно към гьоторе.. По-добре виж и качи някоя "копирана" отколкото така нацвъкана, според мен.
Това би бил моят начин.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта