Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация). Или защо колата ми гори масло а двигателят е здрав...

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот samo_pechka » Вто 17 мар 2015 16:41


Като се прее.е шестостен , му "надънваш" до откат, пасващ 12-остен с убеждаващ инструмент , прави си шлиците перфе , почти 80% имаш шанс да го развиеш , останалите двайсет- дрелка , електрожен и т.н. . Снимка на дванадесетостена : https://www.google.bg/search?q=XZN+%D0%B1%D0%B8%D1%82&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=IzwIVcecCMzcapzLgoAE&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1440&bih=747
П.п. никога не ми се е налагало, да влизам в онез 20 % , все съм успявал прецакани имбус болчета с такъв XZN бит да им оформя шлици и развия :th_up




Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот tih » Вто 17 мар 2015 17:13


Благодаря за съвета, ще жертвам един дванадесетостен тази седмица :) лошото е, че мястото е ограничено и неудобно да се набие както трабва, но ще пробвам.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот samo_pechka » Вто 17 мар 2015 18:05


Там е работата, че нищо не се жертва :) пак ще си го ползваш бита , не се поврежда ( е вече ако е някакво тотално менте...).


Потребителски аватар
terero
Мнения: 210
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
Двигател: AHU 98 AKU 00
Местоположение: Бургас

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот terero » Вто 31 мар 2015 9:58


От всичко прочетено клапана работи в ниските обороти теоретично до 1800 в мин. защото тогава се включва турбото и се образува вакуум. Според моите расъждения въздушия филтър все пак има някакво съпротивление и затова корекно работещ клапан трябва да затваря плътно и да не се пускат маслени пари през него. Друг е момента, че един добър двигател (не сдухан) при повишаване на оборотите до към 2000 хиляди трябва да няма духане през капачката за на ливане на масло и тръбата за картерни газове. Или греша? Според мен най добрия начин за да се спре разхода на масло и зацапване на турбо пътищата е да се сложи сепаратор както колегата е показал в преден пост.
Любопитно ми е защо тези сепаратори ги има на афн а при 1з и аху ги няма?


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот brazy » Вто 31 мар 2015 10:22


колега при тея 2000 хиляди оборота ще търсиме буталата по ауспусите хаха .иначе клапана май работи така работи при вакуум затваря


Потребителски аватар
terero
Мнения: 210
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
Двигател: AHU 98 AKU 00
Местоположение: Бургас

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот terero » Вто 31 мар 2015 10:45


Да просто се съмнявам клапана да може да обере всички маслени пари и евентуално ако не затвори, при така нарасъващия вакуум да суче...


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот bobitur » Съб 11 апр 2015 20:56


Мисля да поръчам този oil catch.
http://www.aliexpress.com/item/universal-oil-catch-tank-free-shipping/2024466242.html
Малък е и мисля да го сложа след оригиналния от пвц е съда и като го гледам ще събира около 300 гр. Ще го изпразвам по често, стига да се окаже читав ще споделя.
Поздрави на всички.


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот penko_pulev » Съб 11 апр 2015 23:50


Че то в България са същите пари. Защо ще го взимаш от Китай? А и тези G1/8 щуцери са прекалено малки и вакуума от турбото няма да може да затваря PCV клапана. Ще иска и допълнителни модификации заради филтърчето вътре.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот ka4o_pi4a » Нед 12 апр 2015 13:30


Колеги я кажете, ако фабричния клапан отгоре над клапаните е изтърбушен и е празен ще оказва ли някакъв негативен ефект върху работата на мотора на празен ход и в друг диапазон от обороти ?


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот bobitur » Нед 12 апр 2015 16:14


Аз мисля да пробвам с бутилка да видя дали и моя клапан е работещ. Имах две спукани бутала преди време и картерната вентилация беше ужасна. 2 пъти ми пука маркучите след филтъра и преди него. И не мисля че е останало нещо в тая пвц кутийка. Но от скоро почна да пипа масло, и като сменя марката и пак продължава ще го ревизирам въпросния клапан.


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот boss_901 » Вто 21 апр 2015 19:50


Колеги много полезна тема за нашите печки следя я с интерес
На моята кола този маркуч където отива към турбото(това малкото) е яко омаслено :confused Днеска поръчах клапан и ще видия какъв е резултата след смяната :mhihi


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот novatora » Сря 22 апр 2015 10:29


Този клапан не е ли капсолован, залепен за капака? Какво поръча колега? На мен на 1.9 avf 131 hp ми казяха че трябва целия пластмасов капак да сменя.


Потребителски аватар
boss_901
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пазарджик

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот boss_901 » Чет 23 апр 2015 3:17


Колега клапана е капсолован, поръчах самия клапан, на моя 1z двигател се намира върху капака на клапаните и се подменя лесно :th_up
Прикачени файлове
202766.jpg


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот novatora » Чет 23 апр 2015 8:10


Е ти си късметлия. Аз като дойде време за смяна ще купувам цял капак. Пиши след смяната дали има ефект.


tips68
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 28 юни 2013 9:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци

Мнениеот tips68 » Чет 30 апр 2015 15:45





Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], railfan и 169 госта