Megasquirt - тайни и загадки
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Ego контрола е спрян. Обаче ми трябват логове за да си донастроя разни места от VE картите, а не мога да разчитам на тях заради тоя проблем. При все, че един път са еднакви (на 18) и друг път различни - има проблем някъде. А другото дето мегата не логва правилно targetAfr-а не знам дали има общо, ама и там беше подобна историята - един път targetAfr-а е според зададената таблица, друг път няма нищо общо ...
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Направи един лог на линейния изход от EGO-то с обороти. Ти си навътре с електрониката и съм сигурен, че ще го измисилш :D Ако не.. обади се ще помогна с мисленето ;)
НО! Има винаги НО! Не е ли възможно да ти кляка помпа или регулатор в определени ситуации?
НО! Има винаги НО! Не е ли възможно да ти кляка помпа или регулатор в определени ситуации?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Не е до помпа или регулатор - имам 2 уреда - тоя на мегата и тоя на широколентовата сонда. Двата в един момент започват да се разминават (но не всеки път). К'во общо има това с помпата или регулатора?
Още повече логовете по-горе - има AFR таблица и стойностите трябва да идват от нея за targetAfr колоната. Никакви сензори, помпи и там подобни не играят роля за тези стойности. Всичко е вътре в мегата и тя си взема стойностите от тая таблица и ги смята като targetAfr. Обаче лога е доста показателен - на едно място стойностите са правилни, на друго не. При това става дума за едни и същи зони на таблицата.
Та същото нещо като targetAfr-а се наблюдава за AFR-а. Всичко е вътре в мегата някъде, а не до помпи, сензори, регулатори.
Още повече логовете по-горе - има AFR таблица и стойностите трябва да идват от нея за targetAfr колоната. Никакви сензори, помпи и там подобни не играят роля за тези стойности. Всичко е вътре в мегата и тя си взема стойностите от тая таблица и ги смята като targetAfr. Обаче лога е доста показателен - на едно място стойностите са правилни, на друго не. При това става дума за едни и същи зони на таблицата.
Та същото нещо като targetAfr-а се наблюдава за AFR-а. Всичко е вътре в мегата някъде, а не до помпи, сензори, регулатори.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Разбрах. Явно не съм прочел като хората миналия път.
Защо искаш да караш на closed loop? Това много рядко се случва и явно алгоритъма не работи като хората или четенето от сондата ти.
С една сонда ли си или с две?
Защо искаш да караш на closed loop? Това много рядко се случва и явно алгоритъма не работи като хората или четенето от сондата ти.
С една сонда ли си или с две?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Не искам да карам на closed loop, искам да използвам логовете за да си настроя VЕ таблицата :) .
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Ако съдя по това, което знам за мегата.. ще видиш зор, защото има интерполация. Имаше едно autotune едно време ама не знам дали още го има. Толкова време, колкото ще се чудиш как да решиш тоя проблем щеше да си го настроиш за 10 минути сам :Д
Последна промяна от Vizor на Нед 19 апр 2015 21:13, променено общо 1 път.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Липса на мнение заради липсна на предишното.
Последна промяна от Vizor на Нед 19 апр 2015 21:13, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Предполагам, че е интересно не само за мен, а и за всички, които четат или биха прочели темата. Обясни, моля!
Последна промяна от myrshavija на Нед 19 апр 2015 17:17, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Megasquirt - тайни и загадки
И на мен ми е интересно. И да напиша нещо дето открих докато четох софтуеара на мегата - за двете неща MAT correction table и MAT correction value. Работят и двете едновременно. Т.е. ако искаш да използваш таблицата трябва да изключиш фиксираната корекция по ideal gas law-а.
Или по друг начин казано Gair = f_igl(MAT) + f_mct(MAT). Където
- f_igl е корекцията по ideal gas law, 0% при 20 градуас, 10% при 50 градуса, фиксирана в софтуера и може само да се скалира с помоща на стойността зададена за MAT Correction value-то.
- f_mct е таблицата която си задавате вие, т.е. стойностите от MAT Correction table-a. Логично е там да имате нещо близко до идеалния закон за газовете, та и там най-вероятно ще имате 10% корекция при 50 градуса MAT.
Та MAT Correction value-то се използва за да умножи f_igl. Ако там пише 100 ще имате обща корекция от 20% при 50 градуса МАТ. Нещо което се борих като прасе с тиква да го разбера, а не намерих да ги пише никъде. Ако там напишете 1% почти ще изключите f_igl и остава корекция само по f_mct.
За мен т'ва е важно, щото тая корекция ми трябва да работи на обратно. MAT всъщност ми е температурата на горивото. Като се покачи тя трябва да се повиши VE-то за да компенсира и да не беднее колата. Пак корекция по закона за идеалните газове. Само дето работи на обратно на вградената. И к'во се получава - двете ми корекции се нулират взаимно :) .
Следващото което ще чета в сорса на мегата е как смята AFR-ите. Явно и там има някакви странни изпълнения...
PS. Пише го всъщност. Последният ред в софтуера дето обяснява за какво е тоя MAT Correction value - "This value and the table are used at the same time".
Или по друг начин казано Gair = f_igl(MAT) + f_mct(MAT). Където
- f_igl е корекцията по ideal gas law, 0% при 20 градуас, 10% при 50 градуса, фиксирана в софтуера и може само да се скалира с помоща на стойността зададена за MAT Correction value-то.
- f_mct е таблицата която си задавате вие, т.е. стойностите от MAT Correction table-a. Логично е там да имате нещо близко до идеалния закон за газовете, та и там най-вероятно ще имате 10% корекция при 50 градуса MAT.
Та MAT Correction value-то се използва за да умножи f_igl. Ако там пише 100 ще имате обща корекция от 20% при 50 градуса МАТ. Нещо което се борих като прасе с тиква да го разбера, а не намерих да ги пише никъде. Ако там напишете 1% почти ще изключите f_igl и остава корекция само по f_mct.
За мен т'ва е важно, щото тая корекция ми трябва да работи на обратно. MAT всъщност ми е температурата на горивото. Като се покачи тя трябва да се повиши VE-то за да компенсира и да не беднее колата. Пак корекция по закона за идеалните газове. Само дето работи на обратно на вградената. И к'во се получава - двете ми корекции се нулират взаимно :) .
Следващото което ще чета в сорса на мегата е как смята AFR-ите. Явно и там има някакви странни изпълнения...
PS. Пише го всъщност. Последният ред в софтуера дето обяснява за какво е тоя MAT Correction value - "This value and the table are used at the same time".
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Абе кажи, че настройваш на газ.. от доста корекции могат да ти идват проблемите в случая. Тоест газта изобщо не я чувам с всичките му изпарители и тн. Не пипам изобщо там аз. И най-добре.
Иначе за колегата с интерпУлацията по-горе:
С удоволствие ще ти обясня, когато отовриш софтуера и имаш проблеми с настройката на твоята кола. Ще го направя за всеки (защото за 10 дена имам 25 лични съобщения от тази тема), който му е интересно и има проблеми с мегаскуирт (стига познанията ми да стигат до там, че да му помогна). И всичко това е защото смятам, че времето, което ще изхабя в обянение, ще бъде абсолютно изгубено за човек, който никога няма да го ползва. Времето ми е пари. Следователно да ги харча, за да обогатявам знанията ти с ненужни за теб такива е равносилно на загуба за мен.
Поздрави
Иначе за колегата с интерпУлацията по-горе:
С удоволствие ще ти обясня, когато отовриш софтуера и имаш проблеми с настройката на твоята кола. Ще го направя за всеки (защото за 10 дена имам 25 лични съобщения от тази тема), който му е интересно и има проблеми с мегаскуирт (стига познанията ми да стигат до там, че да му помогна). И всичко това е защото смятам, че времето, което ще изхабя в обянение, ще бъде абсолютно изгубено за човек, който никога няма да го ползва. Времето ми е пари. Следователно да ги харча, за да обогатявам знанията ти с ненужни за теб такива е равносилно на загуба за мен.
Поздрави
Последна промяна от Vizor на Нед 19 апр 2015 19:28, променено общо 2 пъти.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Човек, ти си за нова тема направо " Усъвършенстване на мега скюрит"
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Познавам го косвено покрай друг човек, но като знам от кога кара с мега.. остава и да не я е научил на изуст вече :D Аз чак толкова не съл задълбавал, но един път ми се е случвало само да я компилирам наново заради промени, които исках да наложа на първия процесор, защото не ми се получаваше калибрирането с easytherm на датчиците.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Разгледах целият софтуер. Единственото което виждам като корекция на резултатите от EGO сензора е lag-а. Нищо друго.
Та не знам за каква интерполация говориш, но би ми било ценно :) . Защото не виждам никаква логика да правят интерполация на targetAFR и AFR стойностите от сензора.
А за газта - тя колата е настроена, ама искам да дозичистя разни малки неща. Не мисля, че има някаква голяма разлика според горивото - и бензин, и газ - все тая, работи по един и същи начин. За изпарителят - писал съм по една друга тема, че имах малко драми с него, но ги реших. Налягането на горивото стои доста стабилно вече :) .
Та не знам за каква интерполация говориш, но би ми било ценно :) . Защото не виждам никаква логика да правят интерполация на targetAFR и AFR стойностите от сензора.
А за газта - тя колата е настроена, ама искам да дозичистя разни малки неща. Не мисля, че има някаква голяма разлика според горивото - и бензин, и газ - все тая, работи по един и същи начин. За изпарителят - писал съм по една друга тема, че имах малко драми с него, но ги реших. Налягането на горивото стои доста стабилно вече :) .
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Vizor написа:Абе кажи, че настройваш на газ.. от доста корекции могат да ти идват проблемите в случая. Тоест газта изобщо не я чувам с всичките му изпарители и тн. Не пипам изобщо там аз. И най-добре.
Иначе за колегата с интерпУлацията по-горе:
С удоволствие ще ти обясня, когато отовриш софтуера и имаш проблеми с настройката на твоята кола. Ще го направя за всеки (защото за 10 дена имам 25 лични съобщения от тази тема), който му е интересно и има проблеми с мегаскуирт (стига познанията ми да стигат до там, че да му помогна). И всичко това е защото смятам, че времето, което ще изхабя в обянение, ще бъде абсолютно изгубено за човек, който никога няма да го ползва. Времето ми е пари. Следователно да ги харча, за да обогатявам знанията ти с ненужни за теб такива е равносилно на загуба за мен.
Поздрави
Колко време ще ти отнеме обяснението и колко пари искаш?
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12508
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Megasquirt - тайни и загадки
Зависи колко бързо схващаш.. може и 1000лв да отидат. Най-добре я закарай в специализиран сервиз да ти я направят и обяснят.
Ако държиш на самообучението - заповядай.
http://megasquirt.free.fr/sources/MS/manual/v22manual/ve_tuner.pdf
Ако държиш на самообучението - заповядай.
http://megasquirt.free.fr/sources/MS/manual/v22manual/ve_tuner.pdf
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта