Polo 6N2 2000г. 1.4 MPI - Пали и гасне

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Вожда
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 16 апр 2010 17:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Polo 6N2 2000г. 1.4 MPI - Пали и гасне

Мнениеот Вожда » Вто 31 мар 2015 16:41


Здравейте,

от известно време взе да зачестява проблема. Сутрин в повечето случаи когато запаля колата няма проблем (но понякога и сутрин гасне). През деня, когато вече е по-топло и е работила, завъртам, паля и след около 2-3 секунди изгасва. В началото започваше да мени обороти и се закрепяше, но вече почти винаги гасне. Четох доста теми, в които пише, че е възможно да е от температурният датчик, но никой нямаше сходен с моят проблем. Чистих дроселовата клапа, смених въздушните филтри, но без резултат. Свещите са сменяни преди около 20,000км. и са Iridium.

Някакви идеи?

Последна промяна от Вожда на Сря 01 апр 2015 10:29, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем Polo 6N2 1.4 MPI - Пали и гасне

Мнениеот freelancer » Вто 31 мар 2015 21:25


Здравей колега, явно не си чел достатъчно, ако си чел моите теми щеше да получиш много идеи. :mhihi
Кликни на профила ми и прочети темите за гасненто, мисля, че са доста, вече 2 години и половина пиша за проблема. :biggrin
И при мен е така, по някой път сутрин няма проблеми, после след няколко часа престой, паля пускам парно и фарове и изгасва или въртя волана и изгасва, в най различни комбинации, гаснела ми е и при натискане на педала, но не винаги. По някой път спира да го прави със седмици, по някой път влиза в серия и го прави по често, както и дойде.
Става на въпрос за същият двигател, прочети, може да е същият проблем, като твоят.
Тия двигатели имат такъв проблем и дано имаш късмет и го решиш лесно и евтино, при мен все още не е решен.
Успех! :th_up


Потребителски аватар
Вожда
Мнения: 59
Регистриран на: Пет 16 апр 2010 17:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем Polo 6N2 1.4 MPI - Пали и гасне

Мнениеот Вожда » Сря 01 апр 2015 10:27


freelancer чел съм ти темите, но решение не открих... освен да подменям всичко, което може да е причина. По-скоро си мислех, че може някой друг да е попадал на подобен проблем и да сподели опит за отстраняването, иначе и при мен се получаваше преди като запаля и пусна фаровете... мерих алтернатора - зарежда перфектно.

Освен да сменя температурният датчик и да видим :scare3 после бобина, дросел и така :redface


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 2000г. 1.4 MPI - Пали и гасне

Мнениеот freelancer » Сря 01 апр 2015 12:39


Всичките тия неща съм ги сменил вече, ще измислим нещо! При мен днес същата работа, сутринта нямаше проблеми, след 2 часа паля, парното на 2 пуснах фаровете и оборотите тръгнаха да падат, притръска леко и се вдигнаха, не изгасна, след това всичко ок.


Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем Polo 6N2 1.4 MPI - Пали и гасне

Мнениеот Sstefaan84 » Вто 28 апр 2015 22:04


Вожда написа:freelancer чел съм ти темите, но решение не открих... освен да подменям всичко, което може да е причина. По-скоро си мислех, че може някой друг да е попадал на подобен проблем и да сподели опит за отстраняването, иначе и при мен се получаваше преди като запаля и пусна фаровете... мерих алтернатора - зарежда перфектно.
Освен да сменя температурният датчик и да видим :scare3 после бобина, дросел и така :redface


Колега какво стана с гасненето?


Потребителски аватар
RadioDJ1
Мнения: 24
Регистриран на: Вто 29 мар 2011 21:12
Автомобил: Polo 6N2_Audi S3_Dacia Dokker
Двигател: AUD_2000
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Polo 6N2 2000г. 1.4 MPI - Пали и гасне

Мнениеот RadioDJ1 » Пон 04 май 2015 20:01


Става дума за фабричен дефект на тази серия мотори 1.4 МПИ ( кодовете са различни АКК, АУД и др.) и по-точно на управлението им - ЕКУ-то. Пиша, за да не си харчите парите за глупости и да сменяте наред части. Който е умен, ще си кара колата, който не, може да сменя колкото си иска - дросели, свещи, помпи, кабели, датчици и тн. :th_up, но вероятно няма да се оправи гасненето след студено палене. :th_up


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 2000г. 1.4 MPI - Пали и гасне

Мнениеот freelancer » Вто 05 май 2015 7:20


Колега, ти уби всичко детско в мен. :biggrin
Наистина ми е трудно да повярвам, че точно фолксваген може да произведе хиляди двигатели с производствен дефект!
Двигателя го слагат на Сеат, Шкода, има го и при Голф(16В-то), при лупо и Ароса, много е разпространен, чак не е за вярване.
По отношение екуто, един много добър диагностик ми каза същото, че е софтуерен бъг(дефект), но аз пробвах и с друго еку, от сеат кордоба варио, кода на двигателя беше АКК, по разбираеми причини, обаче дросела беше с една тръбичка и за това единствената разлика беше, че ми вдигаше оборотите при всяко палене, особено първият път, с около 200-300 и ги сваляше до нормалните, и с екуто на сеат пак ми изгасна при въртене на волана.
За да е толкова разпространен този проблем е ясно, че има нещо при тези двигатели, което е капризно, но кое е то, едва ли е софта или екуто.
Проблема е особено изразен при Сеат, сякаш е по рядко срещан при Лупо или Ароса. Дросела ми е от лупо същият номер, мапа също.
По интересното е, че прословутото гаснене не е постоянно или не го прави по един и същ начин, което е още по странното.
Не е по стериотип, което е характерно за бъговете.
Какво имам в предвид - първо двигателя гаснеше сам, след около 15 секунди, след това започна да държи обороти, но пък гаснеше с консуматори, само да пусна фаровете или парното и изгасваше веднага. Примерно ми е гаснела само при по рязко натискане на педала на газта, няколко по резки натикания на педала на газта и изгасваше, сега това го няма. Миналата година по това време ми гаснеше всеки път, ако тръгна веднага след палене, придърпваше и изгасваше, искаше повече газ или ако тръгна с повече газ и спра след няколко метра, изгасваше. Ако парното е пуснато и завъртя волана или пусна фаровете пак ми изгасваше и по интересното е, че ми пускаше лампата за маслото, след като изгасне. След второто запалване обикновено проблема изчезва, но някой път ми се е случвало и да изгасне 2-3 пъти, в началото изгасваше почти винаги при второто или третото палене.
Веднъж ми се случи следното, преди година - паля с пуснато парно, пускам фаровете, завъртам волана леко и изгасна, лампата за маслото започна да мига. Запалих пак и нямаше проблеми, за да стигна до едно място обаче трябваше да кача един стръмен път, качих го и оставих колата да работи на празен ход, на равно, както си работеше и изведнъж, оборотите започнаха да падат и почти да изгасне, но си задържа оборотите. При този опит за изгасване обаче започна да работи неравномерно след това и пърпореше от ауспуха, изгасих двигателя и я оставих за 15 - 20 минути, зима беше и се охлади по бързо, беше паднала температурата на 70 градуса и при запалване и пускане на фаровете веднага изгасна, ама все едно съм върнал ключа.
Друг път пък, вдига обороти 1000, работи си парното, фаровете, не беше напълно изтинала, валеше дъжд, пуснах чистачките и така без никакви видими причини, както си работи след окло 2 минути, цък и оборотомера падна на нула, изгасна си ей така, чук как спря помпата, инжекторите направиха едно леко тръът, спряха, все едно губи тока, обаче акумулатора чисто нов, всичко свети и си работи, само двигателя не.
Към този момент положението е следното - направи почти един месец без гаснене. За един месец ми изгасна само един път, е да кажем, че е карана 20 дена, но все пак гасненето почти изчезна, но го има от време на време, което го прави още по трудно за хващане.
Едва ли проблема е в помпата, но след, като я сменя ще пиша. Откакто смених цялата картерна вентилация не ми е светила никаква лампа, т.е. сега нямам никакви грешки при това гаснене.
Не ми се вярва да е производствен дефект, за това мисля да продължа с решаването на проблема. Сега е помпата, после мисля да пробвам с друга ламбда сонда и датчик колянов вал, има какво още да се сменя, май ми е станало нещо, като хоби. :icon_lol
Единственото, което виждам, като не добре измислено при тези двигатели е, че са "забили" МАП сензора на всмукателния колектор, та точно той е изложен на картерните изпарения непрекъснато, вярно е, че здрав, но при другите модели е изведен с маркуч, а тук директно, предполагам, че мазнотията, която минава от там ги задръства от време на време и се получават нереални данни за въздуха през всмукателя, от там се шашка екуто. Няма как при един 15 годишен двигател да няма малко повече изпарения от нормалното и да се получава този проблем. Може би решението е чистене на сензора, който се сваля лесно, както и чистене на всмукателния колектор от отлаганията, които се увеличават с времето. Това е само предположение на база опита ми с ръчкането по този двигател, но мазнотията е факт, а след, като засъхне е ясно какво се случва, дупчицата е доста малка, наистина доста тъпо решение на немските инженери и това за да спестят за едно парче маркуч!
Знам за твоето поло на малко километри, което също гасне. Чел съм, че тези испански полота страдат от кабели и букси, преди време, четох в някакъв английски форум за сервизна акция по подмяна на буксата на дросел клапата, което е имала проблеми.
Мисля, че има такива полота, които не гаснат, малко са, но има такива, което ми дава надежда, че проблема има решение. Е, гаснещите са повече. :mhihi
Като цяло "проблема", не е кой знае какъв проблем, защото вече трета година си карам колата и си върви нормално, без никакви други дертове, да чукна на дърво, но е дразнещо и оставя усещането, че има нещо нередно с двигателя, което пък прави препродажбата по трудна.
Иначе, като изключим малоумната намеса в няколко сервиза бих казал, че двигателя е добър, купето не ръждясва, окачването е здраво, като цяло си е надежна кола, дизайна също е много добър, даже последното поло много повече прилича на 6N2, отколкото на по новите модификации. Красиво си е 6N2, на мен си ми харесва. :banghead :c020 :censored2


Потребителски аватар
RadioDJ1
Мнения: 24
Регистриран на: Вто 29 мар 2011 21:12
Автомобил: Polo 6N2_Audi S3_Dacia Dokker
Двигател: AUD_2000
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Polo 6N2 2000г. 1.4 MPI - Пали и гасне

Мнениеот RadioDJ1 » Сря 06 май 2015 5:19


На мен също ми харесва кажи речи най-много поло 6N2 като визия, размери и поведение на пътя, но както се казва няма съвършени неща за съжаление. Скоро се запознах с един човек от Раднево, който се занимaва с тунинг и е имал такъв Сеат Ибиза 1.4 МПИ и какво мислите му е правел отвреме на време - гаснело при палене. Не е успял да отстрани проблема, колкото и да се е мъчил и накрая го е продал:) Всички производители правят масови издънки, кои по-големи, кои по-малки. Фолксваген има доста сервизни акции и масови издънки с разтегнати ангренажни вериги при най-новите си мотори 1.2 ТСИ. Само който не работи, той не греши :love.vwclub


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 2000г. 1.4 MPI - Пали и гасне

Мнениеот freelancer » Чет 07 май 2015 9:40


Значи ако е от екуто проблема или от софтуера, най вероятно ще прави винаги едно и също, а и има същите двигатели, които нямат този проблем.
Т.е. ако не е заложена "разширена" адаптация, имам в предвид, когато поостарее двигателя се променят и характеристиките на отделните елементи, това би трябвало да се компенсира от екуто с адаптация, но тук вече зависи в какъв диапазон, за това има ъпдейт на софта. Обаче не мисля, че този двигател е толкова чувствителен откъм електроника, даже няма и дебитомер. Двигателя не е толкова сложен по отношение на датчици и други чувтсвителни елементи.
Единственият проблем идва главно от маркучите на картерната вентилация, които ако не бъдат сменени навреме се получава замръзване на каретрната вентилация и набиване на масло в смукателите.
Повишеното количество на масло във всмукателния колектор може да причини гаснене при студен старт, нямам идея точно как, би трябвало маслените пари да се изгарят, но това до какво води?
Замърсява ли инжекторите или свещите?
Според Мишо от Герман, който един колега от форума на Сеат е питал, ако няма грешки за датчици, причината за подобно гаснене са инжекторите, които били по финни, може би и кофти горивата също оказват влияние. Факт е обаче, че единствената чувствителна промяна в поведението на двигателя се появи след, като сипах добавка за почистване на инжектори два пъти, особено втория път. Не можеше да запали от първото въртене, след време се оправи от самосебе си. Може и да не са били инжекторите, а нещо по горивната система. На мен ми изглежда, като нещо, което е било замърсено, задръстено и за това се оправя постепенно.
По горивото освен регулатора, помпата, инжекторите са и горивопроводите, където също е възможно да се получат стеснения от отлагания, кофтито в случая е, че налягане има ама няма дебит, а в сервизите почти никой не си играе да гледа дебит, най лесно е да сложат един манометър на загрял двигател, когато всичко е наред и резултата е никакъв.
Другото е да се гледа помпата при натоварване какво налягане/дебит прави, дали е достатъчен или трябва да и се помага с педала на газта.
Запушване може да възникне и в регулатора на налягането, където пак има цедка, варианти много, но за мен проблема не е софтуерен, т.е. да се дължи на проблем с екуто.
На този етап имам успех с решаването на проблема, който почти отшумя, даже ако не базикам консуматорите или да въртя волана заедно с тях, на 100% е сигурно, че няма да изгасне, това, което го правеше в началото, след като я купих.
Ако потегля веднага пак няма проблеми, преди придърпваше и изгасваше, ако подам газ и спра след няколко метра пак изгасваше, сега този филм го няма.
Странна работа, иска ми се да разбера какъв им дерта на тези двигателчета, но за съжаление ми излезе доста скъпо. :biggrin
За веригите знам, че проблема идва от кофти материал, некачествен, което в последствие е коригирано, ама да произведеш дефектен двигател и да го слагаш на хиляди автомобили и то на най различни марки, не е просто гаф, а тотална излагация. :c020
Искам да помоля, колеги с такъв двигател и БЕЗ ПРОБЛЕМ гасненето да пишат, за да сме сигурни, че има такива полота.
Мисля, че имаше един колега от Свищов с такова поло, който няма подобни проблеми.
Знам за колега от форума на Сеат, на който му е правила така около 3 години и последните две е изчезнал проблема, но и той не е разбрал какво е било.
Така, като гледам при мен е същата хронология на събитията. :mhihi
Вече почти съм на 3 години и проблема, почти изчезна, е вярно, е, че съм сменил доста части и си поддържам колата редовно, но все пак.
Ако някой разбере нещо по въпроса, моля да сподели!


m135
Мнения: 226
Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
Автомобил: vw polo 1.4mpi
Двигател: AUD 2000
Местоположение: svishtov

Re: Polo 6N2 2000г. 1.4 MPI - Пали и гасне

Мнениеот m135 » Пет 08 май 2015 18:47


Колега ако визираш мен, а дано да е така, но от време на време колата проявява характер, но не и обръщам чак толкова внимание. Последния път като ми гасна при първо палене, бях свалял акумулатора, припалвам с него една лада. Закачих го, и полото гасна 2-3 пъти на 1 палене. Обикновено при първо палене го оставям да поработи малко на празен ход, без форсиране и т.н., да обърне маслото, да се отвърне и си тръгва нормално. Карам и една служебна витара дизел, и с нея правя същото, оставям я да поработи на място когато е студена, и потеглянето е съвсем друго в сравнение от това да я засилиш веднага, същото е и с ладата. Сутрин като я запалиш не я бъзикай с консуматори, не върти волана на място, остави я да поработи на празен ход, лятото 1-2 мин, зимата повече и ще и хванеш цаката. :beer


derivatsia
Мнения: 25
Регистриран на: Сря 05 дек 2012 0:47
Автомобил: VW Lupo 1.0 MPI
Двигател: AUC 2001
Местоположение: sofia

Re: Polo 6N2 2000г. 1.4 MPI - Пали и гасне

Мнениеот derivatsia » Пон 11 май 2015 4:40


Дори и да е скапан МАП-а, въпроса е защо пали и веднага падат оборотите, като на загрял двигател. От направените експерименти забелязах, че при палене след 3 часа престой примерно, това миналата седмица, вдига оботоите на 1000, а на сутринта, когато трябва да дори по високи ги вдига и смъква веднага на около 900(870)?!
При скапан МАП или липсата на сигнал към него пак ще има игра на обороти, а те са стабилни, докато не реши сама да изгасне или при подаване на газ с педала(по малко газ при маневриране веднага след запалване).

freelancer, моята също някой път задържа друг път не оборотите, но не гасне. Също така ми е направило впечатление, че зимата при палене вдига по малко оборотите отколкото през лятото. Зимата ги държи около 950 - 1000 преди да паднат, лятото както казваш и ти 1200. Случвало се е при топло време или кратък престой да вдигне за момент и 2000об/м. Не мисля, че трябва това да те притеснява и мисля, че е нормално и не е свързано с твоя проблем.
Що се отнася до консуматорите моето Лупо при включване на климатика вдига автоматично оборотите с около 100. На въпроса на колегата, при въртене на волана на всички коли със серво се менят оборотите.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 2000г. 1.4 MPI - Пали и гасне

Мнениеот freelancer » Пон 11 май 2015 6:51


Мерси за отговорите колеги!
Колега м135, точно за теб се сетих. :beer
При мен след махане на акумулатора не гасне, което е интересно.
Колега деривация, обикновено оборотите ми са 1000, 1200 ги вдига само ако е много студено навън.
Чудя се дали ламбда сондата няма отношение към проблема и да си прави кофти адаптации и от там да не може да си оправи сместа сутрин, когато работи на запаметените горивни карти.
2000 оборота не е много нормално, но щом не гасне, проблем няма.
При въртене на волана е нормално да се променят оборотите, за момент леко падат, но не е нормално да изгасва двигателя.


knikolow
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 22 яну 2015 18:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6N2 2000г. 1.4 MPI - Пали и гасне

Мнениеот knikolow » Пет 23 фев 2018 10:37


Здравейте. Не знам дали да повдигам стара тема, обаче дискутирания проблем сега е при мен или по -скоро на жена ми на колата. Тия мурафети с гасненето си ги прави от около година като в началото се случваше да изгасне на 2 месеца веднъж примерно с пуснат климатик лятото или при спиране на светофар. И понеже колата я кара жена, ми се оплаква няколко пъти , а аз като я покарам -ми няма нищо и даже го отдавах на женския "шофьорлък" , при все , че тя е много добър шофьор и т.н. Напоследък обаче проблема си го има редовно и вече и на мен ги прави тия ядове. Сутрин на студено време я паля и заработва нормално. Докато си чистя снега например от джама и колата е работила минута две решава ей така да угасне без нищо. Друг проблем е след запалване ако се опиташ да подадеш газ без да тръгваш само да бутнеш газта и веднага умира. Събуждам темата за да може ако някой е стигнал до някакво решение на проблема евентуално да сподели. Става въпрос за Сеат ибиза 1.4 с АКК мотора. Просто търсейки попаднах на тема и затова апелирам тук в този форум. Колата е изцяло поддържана всичко си сменям навреме ( масла, филтри, ремъци и т.н.). Понеже проблема се задълбочи тази есен , а в същото време аз останах без кола сега сме основно със Сеатчето и съм му вдигнал мерника като се стопли да го разчекна да видя какво ще излезе с това гаснене. Единствено което се промени напоследък може би от година освен гасненето е че сякаш с едни 10 -20 % се вдигна разхода на гориво. Опитвам се търся връзка между двата проблема, но ще видим какво ще излезе


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4430
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Polo 6N2 2000г. 1.4 MPI - Пали и гасне

Мнениеот tdi fen » Пет 23 фев 2018 11:41


трябва задължително диагностика да се визи какви грешки записва при мой познат с 1.4 16 v гаснеше и се оказа дроселова клапа


knikolow
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 22 яну 2015 18:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6N2 2000г. 1.4 MPI - Пали и гасне

Мнениеот knikolow » Пет 23 фев 2018 11:57


Значи колата не записва никакви грешки и откакто е купена преди 4 години нищо такова. Сега аз май трябваше да обясня повече. Както казах грешки няма. На живи данни (диагностика) ламбдата е ок. отчита нормално температури на въздуха и вода, нормално отчита дросела , МАП също и т.н. На пръв поглед нищо за което да се хванеш. Питането ми е дали някой е стигнал до решение на проблема , който е явно от това което изчетох е масов за тия мотори (независимо дали е VW, Seat и т.н.). Това което съм решил да пробвам е почистване на дросела (въпреки че преди съм го чистил ей така профилактично), смяна на ламбда сонда. Ще се заиграя с картерните газове и единственото което се сещам по едни или други причини, че не съм сменял е горивен филтър (но пък инъче мотора е пушка)и мисля че ако е запушен поне малко ще се спъне. Имам резервен МАП , който ще пробвам, да не би това което казват колегите МАП да се е омазал с масла и да бърка нещо с данните. И друго си мисля за МАП-а ако е проблем омазването , мисля , че датчика на въздуха е в МАП-а и може от омазване да не мери вярно. За сега ще купувам части които минават за консуматив (свещи , ламбда и др.) и даже да не е от тях да не се набутвам много. Каквото и да пробвам и правя ще споделя тук, ще гледам и да снимам.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта