Golf MK3 1.9 TDI AFN GT
- hibernate
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
- Автомобил: Golf MK3 GT 1997
- Двигател: AFN
- Местоположение: Русе
Golf MK3 1.9 TDI AFN GT
Здравейте! Казвам се Цецо от Русе и от 4 години съм само на Голф 3. Предният беше 1Z без екстри, та реших да мина към AFN. Новото голфче си го купих през октомври 2014, ходих чак до Козлодуй, че са дефицит бройките.
Колата е мотор 1.9 TDI AFN(110hp) GT 1997г., две врати, ел. пакет(ел. огледала, ел.стъкла), климатик, MFA(борд комп.), 4 дискови спирачки, Recaro салон, без грам ръжда!
Забележките: таванът е за претапицирване, боята на капака и тавана е за пребоядисване, опечена е. В последствие се появиха и още забележки, но всичко по реда се оправи с времето.
Взех я с джанти BBS 15-ки с летни гуми, но не ми харесваше боята, та предната седмица ги носих на прахово, резултатът ще видите в снимките :) Лятото го карам с GTI нож, на зима слагам обикновения :) .
Оттогава досега е претърпяло редица посещения в сервиза и смяна на следните неща:
- смяна на амортисьорите - KYB предни и задни.
- сменени ударни тампони LEMFORDER, прахозащитници SASHS и лагери макферсън
- смяна на пистите за пасажерското ел.стъкло, не работеше изобщо.
- закупени постелки на SPARCO.
- закупена и монтирана кора под двигател.
- Смяна на уплътнения и стенд за нафтовата помпа, смяна на маркучи за излишно гориво.
- Смяна на масло с MOTUL 5w40, филтри на MANN(горивен, маслен).
- Смяна на масло на скоростната кутия.
- Почистване на турбо и колектори от нагар.
- Сменени тампони стабилизираща щанга и биалетки.
- Покупка на гейджове за налягане на турбото и темп. на маслото.
- Сменени предни главини и лагери.
Както и още редица други неща, но реших да споделя по-важното. Днес минах и за чип тунинг през Плодив в Madness, стоково ми удари 118 коня, 232NM. С чипа стигна 140HP, 323NM. Като повечето коне се дължат най-вероятно на премахнатия катализатор и запушен EGR. Аз я взех без катализатор, а запушихме EGR, тъй като губи някъде вакум и според майстора проблемът е в мембраната на EGR клапана.
Снимки:
Първите три са с оригиналната боя на джантите, най-старите снимки, малко след покупката:
Тук турбото преди да бъде почистено :)
Зимата ринем сняг :)
Гейджовете за турбо буст и темп. на масло
Снимка с новата боя на джантите:
А ето резултатът и от чип тунинга днес:
Ще снимам и салона!
Та това е засега, предстои ми боядисване на таван и капак, после претапицерия :)
Колата е мотор 1.9 TDI AFN(110hp) GT 1997г., две врати, ел. пакет(ел. огледала, ел.стъкла), климатик, MFA(борд комп.), 4 дискови спирачки, Recaro салон, без грам ръжда!
Забележките: таванът е за претапицирване, боята на капака и тавана е за пребоядисване, опечена е. В последствие се появиха и още забележки, но всичко по реда се оправи с времето.
Взех я с джанти BBS 15-ки с летни гуми, но не ми харесваше боята, та предната седмица ги носих на прахово, резултатът ще видите в снимките :) Лятото го карам с GTI нож, на зима слагам обикновения :) .
Оттогава досега е претърпяло редица посещения в сервиза и смяна на следните неща:
- смяна на амортисьорите - KYB предни и задни.
- сменени ударни тампони LEMFORDER, прахозащитници SASHS и лагери макферсън
- смяна на пистите за пасажерското ел.стъкло, не работеше изобщо.
- закупени постелки на SPARCO.
- закупена и монтирана кора под двигател.
- Смяна на уплътнения и стенд за нафтовата помпа, смяна на маркучи за излишно гориво.
- Смяна на масло с MOTUL 5w40, филтри на MANN(горивен, маслен).
- Смяна на масло на скоростната кутия.
- Почистване на турбо и колектори от нагар.
- Сменени тампони стабилизираща щанга и биалетки.
- Покупка на гейджове за налягане на турбото и темп. на маслото.
- Сменени предни главини и лагери.
Както и още редица други неща, но реших да споделя по-важното. Днес минах и за чип тунинг през Плодив в Madness, стоково ми удари 118 коня, 232NM. С чипа стигна 140HP, 323NM. Като повечето коне се дължат най-вероятно на премахнатия катализатор и запушен EGR. Аз я взех без катализатор, а запушихме EGR, тъй като губи някъде вакум и според майстора проблемът е в мембраната на EGR клапана.
Снимки:
Първите три са с оригиналната боя на джантите, най-старите снимки, малко след покупката:
Тук турбото преди да бъде почистено :)
Зимата ринем сняг :)
Гейджовете за турбо буст и темп. на масло
Снимка с новата боя на джантите:
А ето резултатът и от чип тунинга днес:
Ще снимам и салона!
Та това е засега, предстои ми боядисване на таван и капак, после претапицерия :)
Последна промяна от hibernate на Пет 13 апр 2018 10:53, променено общо 6 пъти.
- Marto_cafeto
- Мнения: 439
- Регистриран на: Нед 06 ное 2011 21:14
- Автомобил: Peugeot 307
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT
Изглежда запазен. Само тея джанти нещо . Късмет !
- hibernate
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
- Автомобил: Golf MK3 GT 1997
- Двигател: AFN
- Местоположение: Русе
Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT
Днес ще сменям тампон на двигателя до скоростната кутия. Баш преди пътуването ми до Пловдив се разтрака нещо като карах на задна. Двигателят направо се вдигаше с цяла педя на задна скорост с лашкане напред-назад от място. Също така мисля да сложа буст метъра до CD-то, че не ми харесва как стои със стойката на гредата. Гейджа за темп. на маслото мисля да го уволня и пусна в OLX, в интерес на истината MFA-то си има датчик, ще се върна на него.
Последна промяна от hibernate на Нед 19 апр 2015 13:21, променено общо 1 път.
- hibernate
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
- Автомобил: Golf MK3 GT 1997
- Двигател: AFN
- Местоположение: Русе
Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT
Смених въпросния тампон, беше в покъртително състояние
Снощи свалих тавана за претапициране, ако има някой колега който е по в час, да даде съвет за лепило и автотапицерски платове? Рових се из темите, но снимковият им материал липсва на повечето.
PS: Това не съм го разлепял аз, така взех голфеца...
Снощи свалих тавана за претапициране, ако има някой колега който е по в час, да даде съвет за лепило и автотапицерски платове? Рових се из темите, но снимковият им материал липсва на повечето.
PS: Това не съм го разлепял аз, така взех голфеца...
Последна промяна от hibernate на Пет 13 апр 2018 10:53, променено общо 1 път.
- hibernate
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
- Автомобил: Golf MK3 GT 1997
- Двигател: AFN
- Местоположение: Русе
Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT
Въпреки, че темата е с нулев интерес, аз продължавам упорито да поствам
Свалих стария плат, донапренът го изчистих с четка с твърд косъм, после минах с леко влажна гъба да обера остатъка. Резултат:
Поръчах плат и лепило, във вторник чакам да дойдат. Смятам, че 2 метра от плата и 1 литър лепило за плат ще ми стигнат. Ще снимам и самата процедура на лепене, после ще кача резултата. Дано да стане както трябва
Свалих стария плат, донапренът го изчистих с четка с твърд косъм, после минах с леко влажна гъба да обера остатъка. Резултат:
Поръчах плат и лепило, във вторник чакам да дойдат. Смятам, че 2 метра от плата и 1 литър лепило за плат ще ми стигнат. Ще снимам и самата процедура на лепене, после ще кача резултата. Дано да стане както трябва
Последна промяна от hibernate на Пет 13 апр 2018 10:54, променено общо 1 път.
- hibernate
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
- Автомобил: Golf MK3 GT 1997
- Двигател: AFN
- Местоположение: Русе
Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT
Ами колеги, ако не друго се убедих, че за това си има хора за конкретно нещо, а не човек за "всичко". Като за пръв път може да се каже, че е приемливо, но лично аз съм си недоволен от труда и от поредицата грешки, които направих по време на самото лепене.
На първите две снимки само сложих да видя как ще стои плата върху кората. Взел съм повечко, но по-добре отколкото по-малко
Самата процедура протече така, намазах половината таван(първо задната част) и залепих плата, след това намазах и предната, като видях че ми остава бая лепило и взех да плескам по повече. Ето това беше първата грешка, не трябва да се прекалява. След това, седнах отгоре, за да ми е по-лесно да го залепя на по-трудните места. В тази зона се смачка, а на едно-две места е пробило лепилото от външната страна, т.е. там има жълти петна. Рязането също не е лесна процедура, хем рязох с макетен нож, а беше доста гадничко, плата по-скоро се късаше и разплиташе, отколкото да се реже. Явно трябва нещо по-специално за тази цел. Та това е резултатът общо взето, може да не е претапицирането на годината, но пък и не мисля да се хващам втори път с такова нещо.
Както виждате, на слънце нищо се вижда, ама на по-тъмно се вижда и с детайлите чак, да се надявам вътре в колата да не се забелязва много. А и преди беше доста по-зле.
На първите две снимки само сложих да видя как ще стои плата върху кората. Взел съм повечко, но по-добре отколкото по-малко
Самата процедура протече така, намазах половината таван(първо задната част) и залепих плата, след това намазах и предната, като видях че ми остава бая лепило и взех да плескам по повече. Ето това беше първата грешка, не трябва да се прекалява. След това, седнах отгоре, за да ми е по-лесно да го залепя на по-трудните места. В тази зона се смачка, а на едно-две места е пробило лепилото от външната страна, т.е. там има жълти петна. Рязането също не е лесна процедура, хем рязох с макетен нож, а беше доста гадничко, плата по-скоро се късаше и разплиташе, отколкото да се реже. Явно трябва нещо по-специално за тази цел. Та това е резултатът общо взето, може да не е претапицирането на годината, но пък и не мисля да се хващам втори път с такова нещо.
Както виждате, на слънце нищо се вижда, ама на по-тъмно се вижда и с детайлите чак, да се надявам вътре в колата да не се забелязва много. А и преди беше доста по-зле.
Последна промяна от hibernate на Пет 13 апр 2018 10:54, променено общо 1 път.
- Милен Чавдаров
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 15 мар 2015 18:15
- Автомобил: VW Golf 3 rabbit
- Двигател: 1.6 aee
- Местоположение: Търговище
Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT
браво колега тавана на какви пари ти излезе
- hibernate
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
- Автомобил: Golf MK3 GT 1997
- Двигател: AFN
- Местоположение: Русе
Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT
Снимки на тавана и интериора на колата:
Иначе плата ми излезе 20 лева(10 лева на метър), лепилото 15 лева, доставката 5-6.
Иначе плата ми излезе 20 лева(10 лева на метър), лепилото 15 лева, доставката 5-6.
Последна промяна от hibernate на Пет 13 апр 2018 10:54, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT
В Стара Загора искаха 80 кинта да ти го направят от-до с техни материали. И става като нов. Аз бих ги дал тези 40 лева отгоре, вместо да получа подобен резултат
- hibernate
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
- Автомобил: Golf MK3 GT 1997
- Двигател: AFN
- Местоположение: Русе
Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT
Който живее в Стара Загора и околността - да, но за останалите - около 100 лева. Както казах малко по-нагоре, съветвам да се дадат 100 лева, вместо загуба на 3-4 дена без ясен резултат. Да не споменавам, че качването на тавана си беше предизвикателство, щипките бяха толкова изпечени, че се рушаха по време на слагането. В крайна сметка опитах, видях, че не е за всеки и си имам едно наум :)
Та колеги, имам един въпрос, мисля да сложа права тръба, като я пусна от катализатора(който го няма). Ще трябва ли да мисля средно гърне, много ли ще е шумно и какви тръби е хубаво да взема?
Та колеги, имам един въпрос, мисля да сложа права тръба, като я пусна от катализатора(който го няма). Ще трябва ли да мисля средно гърне, много ли ще е шумно и какви тръби е хубаво да взема?
- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT
Не се занимавай с тия глупости. Ще съжаляваш. Помисли над някаква по различна идея.
P.S. А и с тия 118 коня "стокови" нещо ми е странно???
P.S. А и с тия 118 коня "стокови" нещо ми е странно???
- hibernate
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
- Автомобил: Golf MK3 GT 1997
- Двигател: AFN
- Местоположение: Русе
Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT
Казаха ми ако ще правя генерация, да е след средното гърне, защото ставало досадно шумно ако е изцяло с права генерация. Т.е. не става за ежедневка. Ще го мисля, засега няма да избързвам. Та както обясних малко по-нагоре за конете, дължат се най-вероятно на липсващия катализатор, запушен EGR и спортен филтър.
- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT
Не е момента да споря, и ние караме доста време само дизел и ми е чудно и почти невъзможно кола близо на 300-400000 км да е на същите си коне от нова, а дори и повече дори и с намесата на КN Филтър и ред др. механични промени.
Но пък е хубаво, че си се отказал от генерации и такива простотии.
А пък защо не се замислиш за едно прилично окачване, поносимо за каране и едни красиви джанти, които ще ти радват окото ежедневно?
Но пък е хубаво, че си се отказал от генерации и такива простотии.
А пък защо не се замислиш за едно прилично окачване, поносимо за каране и едни красиви джанти, които ще ти радват окото ежедневно?
- hibernate
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
- Автомобил: Golf MK3 GT 1997
- Двигател: AFN
- Местоположение: Русе
Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT
Аз пък не мисля, че има изобщо за какво да се спори? Километрите не са определящ фактор, преди всичко е била поддържана, а и диностенда не лъже. Не съм ходил случайно до Пловдив за чип тунинг, а не при кварталния "майстор". Факт е, че е изкарала конете и малко отгоре. Криви го, съмнявай се, чуди се, спори - резултатът е налице.
Окачването съм го сменял, може да се замисля за по-ниски пружини, но едва ли за смяна и на амортисьори, не съм дал 350 лева за ново окачване ей така :)
Джантите ще ги мисля, ако успея евентуално да продам тези, че за съжаление много разходи ми излязоха по колата и трябва да се ограничавам.
Окачването съм го сменял, може да се замисля за по-ниски пружини, но едва ли за смяна и на амортисьори, не съм дал 350 лева за ново окачване ей така :)
Джантите ще ги мисля, ако успея евентуално да продам тези, че за съжаление много разходи ми излязоха по колата и трябва да се ограничавам.
- hibernate
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пон 03 дек 2012 14:55
- Автомобил: Golf MK3 GT 1997
- Двигател: AFN
- Местоположение: Русе
Re: Golf MK3 1.9 TDI AFN GT
Малко да разбутам темата... Зимата смених свещите, чудех се защо се мъчи с паленето на -10, а то се оказа, че нито една свещ не работи Смених спирачни маркучи и течност... Смених и джантите, ама имат за правене и ще почакат.
Сега преди месец ми се случи следния номер: Както си карам изведнъж лампата за температура на таблото взе да мига. Колата беше още студена. В казана на антифриза нямаше никой, което ме очуди, преди 2-3 дена беше на макс нивото. Развих капачката и ми направи впечатление, че налягането беше много голямо защото взе да хвърля целият антифриз и нивото се възстанови частично. Веднага отидох на сервиз, където не откриха течове и подобни работи, не беше омешило масло и антифриз и обратното. Казаха ми, че проблемът е най-вероятно издухана гарнитура(в малки случаи - пукната глава), ходих и за второ мнение - същото казаха. Та реших, ако ще отварям двигателя, да сменя и следните неща около него:
-Гарнитура глава - Елринг
-Гарнитура капак комплект - Елринг
-Гарнитура всмукатели и изпускатели
-Ремък и ролки - Gates и Inna
-Повдигачи - Inna
-Водачи
-Маслообирачи
-Болтове за глава - Елринг
-Антифриз
Отделно от това реших да оправя другите кусури на колата:
-Смяна на горна и долна помпа съеденител, някоя от двете ми прави проблем, но ще сменя и двете
-Тампони на заден мост
-Жила на ръчната спирачка
След всичките тея удоволствия ще пребоядисам колата изцяло... И снимки ще кача :)
Няма смисъл да казвам, че колата все едно съм я купил два пъти, налял съм мноооого пари в нея, а сигурно ще се наливат и още.
Но пък ми е слабост, какво да правя, надявам се в един момент да заспи
ПС: Да имате идея къде е най-добре да сложа буустметъра?
Малко снимки от процедурата:
Сега преди месец ми се случи следния номер: Както си карам изведнъж лампата за температура на таблото взе да мига. Колата беше още студена. В казана на антифриза нямаше никой, което ме очуди, преди 2-3 дена беше на макс нивото. Развих капачката и ми направи впечатление, че налягането беше много голямо защото взе да хвърля целият антифриз и нивото се възстанови частично. Веднага отидох на сервиз, където не откриха течове и подобни работи, не беше омешило масло и антифриз и обратното. Казаха ми, че проблемът е най-вероятно издухана гарнитура(в малки случаи - пукната глава), ходих и за второ мнение - същото казаха. Та реших, ако ще отварям двигателя, да сменя и следните неща около него:
-Гарнитура глава - Елринг
-Гарнитура капак комплект - Елринг
-Гарнитура всмукатели и изпускатели
-Ремък и ролки - Gates и Inna
-Повдигачи - Inna
-Водачи
-Маслообирачи
-Болтове за глава - Елринг
-Антифриз
Отделно от това реших да оправя другите кусури на колата:
-Смяна на горна и долна помпа съеденител, някоя от двете ми прави проблем, но ще сменя и двете
-Тампони на заден мост
-Жила на ръчната спирачка
След всичките тея удоволствия ще пребоядисам колата изцяло... И снимки ще кача :)
Няма смисъл да казвам, че колата все едно съм я купил два пъти, налял съм мноооого пари в нея, а сигурно ще се наливат и още.
Но пък ми е слабост, какво да правя, надявам се в един момент да заспи
ПС: Да имате идея къде е най-добре да сложа буустметъра?
Малко снимки от процедурата:
Последна промяна от hibernate на Пет 13 апр 2018 10:55, променено общо 3 пъти.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 155 госта