Смяна на цвят/осветлението на таблото и стрелките/-Passat В3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Вто 30 яну 2007 0:25


Winner25 написа:Аз вече се справих с осветлението но отзад много загряват съпротивленията и......

Какви съпротивления ползва.....
Хубаво е станало,но мисля че е много ярко.
Не те ли дразни докато караш...
На моят панел праснах едно по-голямо съпр. на общия + и заспа..
иначе ми вадеше очите....
А и от потенциометъра си се гаси като го врътнеш докрай,иначе оставаше да свети.




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 30 яну 2007 9:14


Вярноо че е малко ярко, но още е разглобено и не знам дали ще ме дразни. Първоначално използвах съпротивления 680 ома но диодите почти не светеха. След това сложих на 390 и 430 но сега много загряват. За идеята за едно общо не съм се сетил досега. Може да пробвам да видя какво ще стане


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 30 яну 2007 13:25


Winner25, качи една снимка на разположението на диодите по панела ако не те затруднява.Иначе е станало гот. Аз за да не е толкова ярко светенето на диодите по таблото им разсеях светлината с лист белова хартия.Някой тука във форума го беше писал и се получава екстра.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Сря 31 яну 2007 17:01


Ето снимка на разположението. Вече не е толкова ярко. По идея на колегата AGS сложих по едно съпротивление преди всички останали защото иначе другите развиваха доста висока температура. Има и 3 диода за всяко копче и два за копчетата на климатика които не се виждат.
Изображение


Потребителски аватар
-Maxxx-
Мнения: 180
Регистриран на: Пон 21 авг 2006 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот -Maxxx- » Сря 31 яну 2007 17:47


Winner25 написа:Ето снимка на разположението. Вече не е толкова ярко. По идея на колегата AGS сложих по едно съпротивление преди всички останали защото иначе другите развиваха доста висока температура. Има и 3 диода за всяко копче и два за копчетата на климатика които не се виждат.
Изображение


Защо не пробваш със по-малки диоди със матирана повърхност... наистина е доста ярка светлината... не ти ли взема очите като караш нощем?


Потребителски аватар
baibradar
Мнения: 136
Регистриран на: Нед 08 окт 2006 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот baibradar » Сря 31 яну 2007 17:59


AGS написа:
Winner25 написа:Аз вече се справих с осветлението но отзад много загряват съпротивленията и......

Какви съпротивления ползва.....
Хубаво е станало,но мисля че е много ярко.
Не те ли дразни докато караш...
На моят панел праснах едно по-голямо съпр. на общия + и заспа..
иначе ми вадеше очите....
А и от потенциометъра си се гаси като го врътнеш докрай,иначе оставаше да свети.


С каква стойност и каква мощност е било това съпротивление ако помниш?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 31 яну 2007 21:19


Winner25 написа:Ето снимка на разположението. Вече не е толкова ярко. По идея на колегата AGS сложих по едно съпротивление преди всички останали защото иначе другите развиваха доста висока температура. Има и 3 диода за всяко копче и два за копчетата на климатика които не се виждат.


Машала!
Мерси за снимката, ама се чудя как ги навря та толкова много диоди барабар със съпротивленията и кабелчетата!?
Иначе е станало перфектно, но аз да тръгна да го редя така сигурно няма да ми стигнат нервите.С таблото си играх и стана, но понеже с поялника не съм чак толкова на ти,това едва ли ще го направя.
Ще трябва да се търси някой да го прави.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 01 фев 2007 11:01


-Maxxx- написа:Защо не пробваш със по-малки диоди със матирана повърхност... наистина е доста ярка светлината... не ти ли взема очите като караш нощем?

С по малко диоди няма да стане. Ще свети на местата където са диодите по силно. И за средната врътка няма светловод.

Мерси за снимката, ама се чудя как ги навря та толкова много диоди барабар със съпротивленията и кабелчетата!?

За навирането лесно то дупки си има само се нареждат. Зора е после със съпротивленията. Използвал съм от силикона който е на пръчки и се топи с един пистолет. Притискам съпротивленията към пластмасата, заливам ги със силикон, чакам малко да истине и върху тях втори ред. По лесния вариант е с едно съпротивление ама като не мога да сметна колко ома трябва да е го направих по трудния начин. Може би ако се вържат 5-6 диода последователно няма да има нужда от съпротивления.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 01 фев 2007 21:50


Значи аз от един трети стоп развален си свалих съпротивления които бяха по 250 ома, а на стопа едно съпротивление беше сложено на 4 диода.
За осветлението на таблото като го правих слагах едно такова съпротивление на 3 диода от запалка, но поради някаква причина едното съпротивление изгоря и докато го сменях в таблото поставих още 2 диода и фактически ги докарах по 4 запалкови диода на едно съпротивление.Досега нямам проблеми, но това е налучкване 1 към кесим дет се вика.

Чудим се не се ли продават некъде диоди които си работят на 12 волта.Стига сме правили тези изпълнения.

http://www.esnips.com/HomeAction.ns Тука има снимки на таблото и някой други осветления които се мъчих да правим.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Чет 01 фев 2007 23:21


Искам да попитам за копчетата за стъклата. Това което е на шофиорската врата и е с два диода по малко съпротивление ли трябва да му сложа. И там където има диоди като ги заменям с други диоди има ли нужда от съпротивления.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 01 фев 2007 23:56


Winner25 написа:Искам да попитам за копчетата за стъклата. Това което е на шофиорската врата и е с два диода по малко съпротивление ли трябва да му сложа. И там където има диоди като ги заменям с други диоди има ли нужда от съпротивления.



Като сменях осветлението на моите копчета, в копчето на шибидаха имаше зелен диод със съпротивление 2 кОм.Само смених зеления диод с червен и заспа :).Предполагам, че и в копчетата за джамовете е така


Потребителски аватар
-Maxxx-
Мнения: 180
Регистриран на: Пон 21 авг 2006 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот -Maxxx- » Пет 02 фев 2007 19:22


Winner25 написа:
-Maxxx- написа:Защо не пробваш със по-малки диоди със матирана повърхност... наистина е доста ярка светлината... не ти ли взема очите като караш нощем?

С по малко диоди няма да стане. Ще свети на местата където са диодите по силно. И за средната врътка няма светловод.

Мерси за снимката, ама се чудя как ги навря та толкова много диоди барабар със съпротивленията и кабелчетата!?

За навирането лесно то дупки си има само се нареждат. Зора е после със съпротивленията. Използвал съм от силикона който е на пръчки и се топи с един пистолет. Притискам съпротивленията към пластмасата, заливам ги със силикон, чакам малко да истине и върху тях втори ред. По лесния вариант е с едно съпротивление ама като не мога да сметна колко ома трябва да е го направих по трудния начин. Може би ако се вържат 5-6 диода последователно няма да има нужда от съпротивления.


по-малки не по-малко!!!!!


litex_112
Мнения: 14
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 16:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Мнениеот litex_112 » Чет 08 фев 2007 11:28


Не може ли само да се сменят тези крушки и ако да дали се продават?
Вместо да се слага диоди и кадели не може ли просто да се сменят крушките???


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 09 фев 2007 19:01


Не става само със смяна на лампите.Слагаш сини пък светловода е зелин и се получава някаква жълтеникаво - зелена боза.
Далаверата е в светловода, ма никъде нема бял да се продава отделно.


Потребителски аватар
baibradar
Мнения: 136
Регистриран на: Нед 08 окт 2006 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот baibradar » Вто 13 фев 2007 21:35


Ето тук се продават свтодиоди на 12 волта но ми се стуват скъпички. Май много по евтино излиза да се направи по стандартния начин с обикновенни сетодиоди и съпротивления.
http://www.topspeed.bg/catalogue.php?cid=150&start=0



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта