Аз съм с камина 23квт с 5 радиатора и 90 кв.м. с изолация и дограма. Разход над един чувал на ден почти нямам. Предните две зими ми стигаха по 2.5 тона.
Искам да ви кажа, че бойлера вдига много разхода. Затворил съм го и на ток ми идва по-евтино. С бойлера спокойно си харчи два чувала на ден.
Избор на пелетна горелка!
- k_garchev
- Мнения: 2712
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Избор на пелетна горелка!
Доста добре за тази квадратура.Аз отоплявам 140-150квадрата.Може ли да споделиш каква ти е горелката,котела,каква температура поддържаш?
- 110afn
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Избор на пелетна горелка!
Камината е Бурнит- от първите произведени, българска сглобка. Сегашните казват са с по-лошо качество. Вътре какво е незнам, електрониката "била" италианска. Поддържам между 55-60 градуса, като следя само водата, стайния датчик съм го увеличил на 30гр и седи на земята. Недостатък е менюто, с едни кодове е и трябва да си имаш специализирана литература. Пелети само от Троян, лятото са 330-340лв , сега са 400лв. За миналата цяла зима боклука-пепел ми е две кофи, това си правете сметка как гори и за качество на пелетите. Дърпам с прахосмукачката всеки ден.
Пак ви казвам, засечете си разхода без бойлер
Пак ви казвам, засечете си разхода без бойлер
- Stivi
- Мнения: 8292
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Избор на пелетна горелка!
110afn написа:За миналата цяла зима боклука-пепел ми е две кофи, това си правете сметка как гори и за качество на пелетите.
В тази тема се вижда как гори 54-та и 55-страница,мнооого интересно четиво и снимки http://forum.napravisam.bg/viewtopic.php?f=10&t=44934&start=1060 не че са лоши камините ама за един сезон две кофи пепел....айде да не хапваме и колците с доматите
- 110afn
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Избор на пелетна горелка!
Виж сега, искаш да ми докажеш, че си дървен философ !
Да те излъжа нещо друго, ама що да те лъжа за боклука? А ?
Прахосмукачката ми е отдолу с кофа 16 литра и точно два пъти съм я изхвърлил.От камината до комина целия кюнец няма метър. Тия линкове дето пращаш са безпредметни. Некви снимки след осем чувала незнайни пелети. Това е работило най-малко 5-6 дни без да се чисти. Тоя е пълен мърляч, на тая печка отдолу духа вентилатора Мислиш ли че след 2-3 ден е имало вентилация и е работило нормално? Това не е котел с половин кубик горивна камера. В предния си пост съм написал, че всеки ден чистя, за да работи оптимално. Нищо не казвам, не е върхът на сладоледа, по-шумна е, дизайна не е извънземен, но е 3 пъти по-евтина от хубавите италиански и подобни. Нали обменяме мнения и ви казвам какво е при мен. Тия дето имат много пари не пишат по форуми, а влизат в магазина и взимат най-скъпото и хубаво, поне такава е презумцията. Между другото разхода на марковите камини е същият.
Много важен момент и при котли и камини е перфектната индивидуална настройка. Другия важен момент е да си купиш качествени пелети. Дистрибутора или тоя дето ти е продал идва пали я, задава някакви усреднени стойности и изчезва.....и после са всички мнения по форумите.
Айде със здраве ,наблегай на домати, мани ги тия колци
Да те излъжа нещо друго, ама що да те лъжа за боклука? А ?
Прахосмукачката ми е отдолу с кофа 16 литра и точно два пъти съм я изхвърлил.От камината до комина целия кюнец няма метър. Тия линкове дето пращаш са безпредметни. Некви снимки след осем чувала незнайни пелети. Това е работило най-малко 5-6 дни без да се чисти. Тоя е пълен мърляч, на тая печка отдолу духа вентилатора Мислиш ли че след 2-3 ден е имало вентилация и е работило нормално? Това не е котел с половин кубик горивна камера. В предния си пост съм написал, че всеки ден чистя, за да работи оптимално. Нищо не казвам, не е върхът на сладоледа, по-шумна е, дизайна не е извънземен, но е 3 пъти по-евтина от хубавите италиански и подобни. Нали обменяме мнения и ви казвам какво е при мен. Тия дето имат много пари не пишат по форуми, а влизат в магазина и взимат най-скъпото и хубаво, поне такава е презумцията. Между другото разхода на марковите камини е същият.
Много важен момент и при котли и камини е перфектната индивидуална настройка. Другия важен момент е да си купиш качествени пелети. Дистрибутора или тоя дето ти е продал идва пали я, задава някакви усреднени стойности и изчезва.....и после са всички мнения по форумите.
Айде със здраве ,наблегай на домати, мани ги тия колци
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Избор на пелетна горелка!
Не съм много съгласен,че разхода на 100% се определя от цената за придобиване. Да,играе роля,но не е определящ. Ти карай радиаторите без термоглави или да не ти е изолирана къщата и ще видиш как шведски и италиански камини горят по три чувала на денонощие,да не говорим горелка на котел за твърдо гориво. Друг е въпроса какво ви кара да купувате тия рожби на труд и техниката Бърн ит...Вярно всеки сам решава,но точно по този линк и снимките,можете да разберете защо ги квалифицирах по този начин. При само горелките нещата не са много по-различни. Тук вече значение има и софтуера,както и самите пелети и много други фактори. С две думи,за около 120 кв.м. при външна температура около и под нулата (не минус 20 разбира се) разход от 20-25 кг. е приемлив.
Не знам какво и ви кара веднага да съревновавате колко евтино и колко скъпо било използването на пелети за гориво,че пък и сравнение с климатици...никой не е казал,че на пелети е по-евтино,просто е по-удобно.
Аз на климатик не мога да си помисля да гледам малки деца примерно,да не говорим,че доста хора "изгоряха" в големите студове с ултра хипер мега модерните инверторни климатици от по 1500 лв.+ ,като се обледиха и заспаха зимен сън,я без перка,я тотален шът даун до идването на тия с червените човки.
Отклонявам се. Съвета ми е-ТГ на първо място,после изолация и на третно,не последно място,игра със софтуера,от там може да падне разхода доста.Това го казвам само за техника,произведена да работи на пелети,не на преправени инсталации.
Не знам какво и ви кара веднага да съревновавате колко евтино и колко скъпо било използването на пелети за гориво,че пък и сравнение с климатици...никой не е казал,че на пелети е по-евтино,просто е по-удобно.
Аз на климатик не мога да си помисля да гледам малки деца примерно,да не говорим,че доста хора "изгоряха" в големите студове с ултра хипер мега модерните инверторни климатици от по 1500 лв.+ ,като се обледиха и заспаха зимен сън,я без перка,я тотален шът даун до идването на тия с червените човки.
Отклонявам се. Съвета ми е-ТГ на първо място,после изолация и на третно,не последно място,игра със софтуера,от там може да падне разхода доста.Това го казвам само за техника,произведена да работи на пелети,не на преправени инсталации.
Re: Избор на пелетна горелка!
каква е разликата между термовинтил и термоглава?
едното държи само отворено или затворено, а на другото може да му се задават градуси?!
ако е това, може ли термовинтил да се надгради до термо глава или се подменя изцяло?
едното държи само отворено или затворено, а на другото може да му се задават градуси?!
ако е това, може ли термовинтил да се надгради до термо глава или се подменя изцяло?
- Stivi
- Мнения: 8292
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Избор на пелетна горелка!
Най-общо казано,няма прилика между термовентил и термоглава ,първото е това на което се монтира второто,тоест за да сложиш термоглави трябва да имаш термовентили на радиаторите а не прости спирателни кранчета ! Ако ти вече имаш поставени термовентили значи спокойно можеш да ги надградиш с по една глава
Re: Избор на пелетна горелка!
ама каква е разликата м/у двете все пак Главата има и гардуси или .. т.е. винтила е това, което отваря и затваря, ама "главата" му казва кога, така ли?
- Stivi
- Мнения: 8292
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Избор на пелетна горелка!
VWGT написа:ама каква е разликата м/у двете все пак Главата има и гардуси или .. т.е. винтила е това, което отваря и затваря, ама "главата" му казва кога, така ли?
Точно така ! Вече не знам как стои въпроса със съвместимост на различни марки вентили и глави
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Избор на пелетна горелка!
Вентила е "кранчето" а термоглавата го натиска и отваря и затваря.Главата може да е механична и електронна.Обикновенно всички електронни могат да се монтират на вентила и имат набор от адаптери за различните модели.
Термоглавите при някои горелки не са удачни затова ги карат със стаен термостат.Не че са много хубави но хората се лъжат.Относно климатиците тевинаги ще са си номер едно,ако не бачка една духалка и си в играта.Зимата в България вече не е както едно време-сега свие за една седмица - 20 и айдее.Затова дедо ви да ви научи-ако ще минавате на пелети горелката да е модулираща със най ниската минимална мощност която намерите,нищо че ще ви убеждават че няма проблем.Както казах за една седмица студ и 5 месеца преходни сезони +5 до +20 градуса външна ще разберете защо.
Термоглавите при някои горелки не са удачни затова ги карат със стаен термостат.Не че са много хубави но хората се лъжат.Относно климатиците тевинаги ще са си номер едно,ако не бачка една духалка и си в играта.Зимата в България вече не е както едно време-сега свие за една седмица - 20 и айдее.Затова дедо ви да ви научи-ако ще минавате на пелети горелката да е модулираща със най ниската минимална мощност която намерите,нищо че ще ви убеждават че няма проблем.Както казах за една седмица студ и 5 месеца преходни сезони +5 до +20 градуса външна ще разберете защо.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Избор на пелетна горелка!
Вентила е т.нар. адаптор (адаптер),който се слага и може да се ползва като обикновен спирателен кран,а на него се слага термоглавата,която е с биметални пластини и при зададената (2,3,4,5,6) стойност,затваря притока на топлоносител към топлообменника. А деца надали ще гледам на климатик.
- nistel_87
- Мнения: 197
- Регистриран на: Сря 28 окт 2009 21:55
- Автомобил: Honda Accord 2007
- Двигател: i-ctdi
- Местоположение: BG - UK
Re: Избор на пелетна горелка!
Някой ползва ли или мнение/допир до този продукт https://goldenfire.alle.bg/ Познати на мои познати са ползвали такава система и уж много доволни. Какво мислите за тази система и дали си заслужава,примерно за двуетажна къща с по четири стаи на етаж и баня..
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Избор на пелетна горелка!
Нямам допир с продуктите на фирмата, но за мен е несериозно да не си платят поне за собствен домейн и да си направят сайт, с тия безплатните...... знам ли, може и да не съм прав и продуктите пък да са им хубави
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Избор на пелетна горелка!
По мнения на други хора е доста зле.Нямам допир до тази "красота",но преди им бях чел описание на продукта и обяснения за горелката.... беше писано от третокласник
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта