Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Техническа и сервизна информация за Passat
nikvw
Мнения: 88
Регистриран на: Нед 18 окт 2009 20:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот nikvw » Вто 27 дек 2016 10:23


Здравейте колеги,

Карам едно хубаво пасат-че б7, 2.0тди 170 коня, но темперетурата му не се движи много добре.
Например, при 5 градуса в София, от Стрелбище до караулката на магистрала Тракия вдига и поддържа около 73 градуса. След което, като настъпя до 140-150 за магистралата вдига за около минута до към 90 и на магистралата при постоянна скорост от 140-160 си държи тази температура. Но като сляза от магистралата и карам по-бавно по междуселски пътища и температурата пак падна на около 73-75 градуса, при външна температура около 5-7 градуса :(

От Порше изток ми казаха, че колата има 2 термостата: 228 и 127 лева. Бях помолил и за цена за смяна при тях, но само тези 2 цифри им се отпуснаха. Предполагам са само за термостатите.
Както и да е, после, проверих на 2 други места извън VW, и те ми казаха, че "виждали" само 1 термостат, той бил основния и бля бля...
Та си смених този 1 термостат с Mahle (за 68лв някъде)... но проблема си остана същия... (смяната ми беше 130лв... уха).

Към въпроса ми:
Някой знае ли къде е този втори термостат и той за какво е?
И ако термостата, който са ми сложили е читав, от какво друго би било това държане на температурата? От втория термостат, или водна помпа, или?

И Весели празници на всички!




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот ktamen » Вто 27 дек 2016 10:45


viewtopic.php?f=6&t=284592
В тази тема (последните страници) се коментираше втория термостат. Струвал 30лв и се сменял лесно в домашни условия.
На 66та страница.

Последна промяна от ktamen на Вто 27 дек 2016 10:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2635
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот Vasseto » Вто 27 дек 2016 10:46


Има втори термостат. Намира се над скоростната кутоя. Ето:
Изображение
Изображение


nikvw
Мнения: 88
Регистриран на: Нед 18 окт 2009 20:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот nikvw » Вто 27 дек 2016 11:16


Ейй, супер, много бладогаря за отговорите!
Ще го видя този 2-рия термостат изглежда по-евтино за смяна, та най-добре да си го сменя :)

Ще пиша после, дали се е оправил проблема...


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот krraynov » Вто 27 дек 2016 16:14


И аз сменях същия (втория - за DSG-то) преди 2-3 седмици. Оказа се че той се поврежда доста по-често от другия...


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот vasko__2 » Вто 27 дек 2016 21:19


Смени го, от него е.


nikvw
Мнения: 88
Регистриран на: Нед 18 окт 2009 20:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот nikvw » Чет 29 дек 2016 17:24


Колеги, смених и втория термостат и в момента всичко е супер.
Дори днес беше -2 градуса сутринта и ми загрява много по-бързо и си държи бетон на 90 градуса.

Така че, сменявайте и този термостат :)

Благодаря ви за съвета!


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот vasko__2 » Чет 29 дек 2016 18:34


То само той се поврежда.


nikvw
Мнения: 88
Регистриран на: Нед 18 окт 2009 20:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот nikvw » Вто 03 яну 2017 16:45


За много години на всички колеги!

За малкия термостат - ами сигурно той се поврежда по-често, но аз не го проверих другия термостат и го смених първо него.
По-добре е да се сменява малкия първо явно, че и той си е по-евтин :)

Живи и здрави всички! И количките ни също ;)


Потребителски аватар
mayma
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот mayma » Сря 04 яну 2017 15:00


При нас задължително с ремъците и ролките сменяме и двата термостата на този двигател.
Придържайте се към оригиналните, защото малкия и без това е много чуплив.Виждали сме много негативи когато колата е оборудвана с DSG.

Поздрави


Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот Sarafov_03 » Сря 04 яну 2017 22:18


Бихте ли уточнили какво да разбираме под "много негативи когато колата е оборудвана с DSG"?


Потребителски аватар
vakata
Мнения: 37
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 23:44
Автомобил: Vw Touran
Двигател: BKD 2009
Местоположение: Несебър

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот vakata » Чет 05 яну 2017 9:33


mayma написа: Придържайте се към оригиналните, защото малкия и без това е много чуплив.Виждали сме много негативи когато колата е оборудвана с DSG.

Поздрави

Бихте ли обяснили по-обстойно какво е по-специално на този термостат при DSG.


Потребителски аватар
mayma
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот mayma » Чет 05 яну 2017 13:28


vakata написа:
mayma написа: Придържайте се към оригиналните, защото малкия и без това е много чуплив.Виждали сме много негативи когато колата е оборудвана с DSG.

Поздрави

Бихте ли обяснили по-обстойно какво е по-специално на този термостат при DSG.


Блокира затворен и сприра да охлажда маслото в кутията.Започвате да усещате не добра работа на скоростната кутия(когато колата загрее), отивате на майстор.Той ви дава диагноза скоростна кутия. На там всеки сам може да си представи какво следва.

За изминалата година при нас приехме 4 коли с диагноза за повредена кутия,съединители,мехатроник и каквото им е дошло на акъла на колегите.Една кола дойде с кутията в багажника,разглобена и минала през 3-ма майстори.

При всички коли беше сменено маслото в кутията и термостата и проблемите изчезнаха.
Ауди имат бюлетин описващ точно този проблем.

п.п.Новият термостат идва с заменен номер(съответно подобрен).Когато слагате алтернативи той едва ли е подобрен.

Поздрави


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот netizen » Чет 05 яну 2017 14:07


До тук май има оплаквания предимно от останали отворени такива термостати ?


Потребителски аватар
mayma
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 658
Регистриран на: Нед 24 юни 2012 20:43
Автомобил: VW Lupo 3L
Двигател: ANY
Местоположение: София

Re: Passat B7 2.0 TDI 170 к.с. - Смяна на термостат?

Мнениеот mayma » Чет 05 яну 2017 14:56


netizen написа:До тук май има оплаквания предимно от останали отворени такива термостати ?


И двата варианта на проблема се наблюдават. И двата имат негативи.

- Когато остане отворен постоянно се забелязва трудно достигане на температура или бързото охлаждане при вече достигната такава .
- Какво става когато остане затворен термостата?(когато запалите първоначално колата е затворен) Работа му е да приведе маслото в кутията до определенна работна температура и след отварянето на термостата само да я поддържа в работни граници, чрез охлаждане.Когато обаче блокира в затворено положение, стопленият вече антифриз стига и минава през охладителя,но от другата страна е термостата действащ като тапа.Така маслото в кутията се грее от 2 източника.От скоростната кутия и от охладителя(който вече е отоплител).Маслото при температурни граници извън работните губи свойствата си и кутията не работи адекватно.

п.п.Всичко споделено е личен опит и не задължавам никого с мнението си.Пиша го, защото имам пряк и всекидневен сблъсак с ремонтите на новите платформи на VAG и мнението ми може да е полезно за някого.

Поздрави



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта