Схема на работещо зарядно за акумулатори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
petiowolf
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 13 яну 2017 13:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот petiowolf » Съб 14 яну 2017 8:55


ktamen написа:Пренавиването на трансформатор никак не е лесно...

Не изглежда и много трудно. Тук човека го навива без специални такъми:

Ще е по силите на всеки средно сръчен мъж :Д
Нещо не се оправям с програмата прекачена от maptod. Някакви грешки ми дава?!?




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Съб 14 яну 2017 13:18


Първият си транформатор го навивах, като бях още дете, така, че наистина не е чак толкова трудно, ама си отнема доста време.
Малките трансформатори отнемат повече време, защото имат повече навивки. Същевременно малките са евтини в магазина, затова ми се струва глупаво да се навиват малки трафчета.
Всевъзможните програми за смятане на кво ли не са голяма тъпня, поне според мен. Трябва ти таблица за мрежови трансформатори.
Според таблицата трафчето ти е 130Вт. 3,3 навивки за един волт, демек първичната трябва да има 230х3,3=760 навивки, проводникът трябва да е с диаметър 0,56мм. Вторичната трябва да е 16х3,3=53 навивки, проводникът максимално дебел, колкото се събира в макарата. Между отделните слоеве трябва да има хубава изолация, между двете намотки трябва да има още по-хубава изолация. Навиването на ръка е по-лесно, ако проводникът се опъне някъде и се върти макарата, навивките трябва да са добре подредени, защото иначе няма да се съберат в макарата.
Упражнението има смисъл, само ако искаш да се ограмотиш на тази тема. И е по-добре да си избереш някаква солидна мощност - примерно електрожен.
Ако макарата си има първична, навиването само на вторичната е много по-лесно.
Подходящи трансформатори има във видеомагнетофоните, ако намериш подходяща фирма за рециклиране на битови уреди, много ще си опростиш живота. Изходното напрежение може да се коригира малко с навиването на допълнителни навивки без да се разглобява трансформатора - с примушване. Така или иначе на вторични има всякакви трафове и изборът е огромен.
Не гледах цялото клипче, но то май е американско, техните трафове се навиват два пъти по-лесно от европейските :exclaim Намирането на материалите е мисия невъзможна, не само на проводниците, но и на тиксото :exclaim
Прикачени файлове
таблица за трансформатори.jpg


petiowolf
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 13 яну 2017 13:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот petiowolf » Съб 14 яну 2017 16:10


Диаметъра на проводника не съответства на този от таблицата (ако приемем, че моя траф е този под №12), иначе другите параметри са точни.
Надявах се да използвам първичната намотка без пренавиване. При сегашното положение с проводник Фи-0,9 мм. и незнайно колко навивки как да процедирам? Няма ли подръчни материали, с които може да се направи изолацията? На клипчето ми изглежда, че пича ползва хартиено тиксо??


maptod
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lqskovets

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот maptod » Съб 14 яну 2017 17:10


ktamen написа:Ако ценерът е 15 волтов, значи между двата му извода трябва да има 15В. Ценерите не са особено прецизно нещо, дори диодът да е читав промяната на тока през тях води и до значителна промяна на напрежението.
Пренавиването на трансформатор никак не е лесно. За толкова малки трафчета просто е загуба на време. Потърси някой стар телевизор или нещо от този род с подходящ траф.
Пернишкото зарядно няма да зарежда по-силно и след пренавиване. Този стремеж към много ампери е безсмислен и вреден. Колкото по-слаб ток, толкова по-качествено зареждане. Някакво китайско трафче, даващо половин един ампер е предостатъчно.


15.15 волта е на ценера на колкото и спира зареждането. Да слагам друг ценер? Пак казвам ,мисля че ми дадоха 0.3w ценер.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот kris11 » Съб 14 яну 2017 17:37


ktamen написа: Ценерите не са особено прецизно нещо, ..

Д 818Е, КС 162 ??


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Съб 14 яну 2017 19:47


petiowolf написа:Диаметъра на проводника не съответства на този от таблицата (ако приемем, че моя траф е този под №12), иначе другите параметри са точни.
Надявах се да използвам първичната намотка без пренавиване. При сегашното положение с проводник Фи-0,9 мм. и незнайно колко навивки как да процедирам? Няма ли подръчни материали, с които може да се направи изолацията? На клипчето ми изглежда, че пича ползва хартиено тиксо??

Твоя траф изобщо не е мрежов траф, в стабилизаторите няма такова животно, недей да търсиш съответствие. Има подръчни материали, ама ............. Трябва да са механически здрави, да са тънки, да издържат поне 150 - 200 градуса и прочее. Прекаляването с дебелината на изолацията довежда до прекомерно загряване на вътрешните навивки. Може да изглежда, като хартиено тиксо, ама не е. Развали някое зарядно от телефон или нещо от този род, вътре има такова готино тиксо, няма нищо общо с хартията. Включваш предполагаемата първична в контакта и опипваш трафа, ако загрява прекомерно, значи не става. Навивките се броят като се навият няколко навивки с примушване и им измериш напрежението. Мултицетите от 5лв не могат да мерят ниски променливи напрежения, мултицетът трябва да има 2 волтов обхват за променливо напрежение. После, като знаеш, че 5 навивки дават 1,35волта, можеш да сметнеш колко навивки има първичната.
Намери си готов траф!
maptod, изчакай Бат Венци да пише, ценерът явно е наред и има друг проблем, но не знам какъв.

Крис не ме питай за ценери, откакто научих за 431, ценерите съм ги отписал и никак не ме вълнуват.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот batVenci » Съб 14 яну 2017 19:56


Преди месец правих зарядното за приятел. Най-голям проблем видях докато подбера правилния ценер. Първия беше пробил и зарядното не тръгваше. Втория беше с напрежение доста над 15 Волта, даже към 16 Волта. Едва третия беше с напрежение около 15,4 Волта. Така след тиристора, на изхода на зарядното се получаваше около 14,8 Волта. Затова на управляващия електрод на тиристора последователно свързах диод 1N4007, за да може така "изкуствено" да докарам максималното изходно напрежение около 14,2 Волта...


petiowolf
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 13 яну 2017 13:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот petiowolf » Съб 14 яну 2017 20:13


По време на соца в къщи имаше ТВ Електрон, който работеше след стабилизатор. Преди няколко години си правих аудио усилвател и тогава лично разхвърлях стабилизатора и разглобих трафа, защото приятел щеше да го пренавива на 18-0-18. В последствие ми направи нов траф и този си остана така, разглобен. Сега е идеалния момент да му намеря предназначение. Смятам да навия 55-60 навивки с 1,5-2 мм2 (или какъвто намеря) и да видим.
ПП: Мога ли да навия примерно 3 х 0,66 мм2 заедно, вместо 2 мм2?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Съб 14 яну 2017 20:37


petiowolf написа:ТВ Електрон,

В този телевизор има подходящ траф. Експериментите със стабилизатора са загуба на време.
Не е проблем да навиваш квито проводници имаш подръка.


Бат Гошо
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 13 яну 2017 9:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот Бат Гошо » Нед 15 яну 2017 10:21


Какво е максималното допустимо напрежение на вторичната на трафа ,по схемата на БатВенци ,за да работи нормално ,че имам доста трафове с 24VAC.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Нед 15 яну 2017 14:04


Няма ясно определена горна граница, но не е желателно да е повече от 18 - 20 волта. Скъсай най-външната изолация и оголи най-горния слой от вторичната намотка. После си направи един пробник от голяма игла. Закачи другия пробник за вътрешният извод на вторичната, а с иглата мериш напрежението по навивките на оголения слой. Като ти хареса напрежението на някоя навивка, я режеш и си вземаш ток от нея. Излишните навивки е най-добре да ги изрежеш и махнеш или поне да изолираш добре.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1382
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот dontaskdontsay » Нед 15 яну 2017 17:39


PowerTrans е много лесна и проста за работа: http://www.diyaudio.ru/down/load/2b7c5f ... 9fdb0.html
Не се инсталира, на Руски е но предполагам всеки ще се справи :th_up



ktamen


Трафовете от микровълнови освен за точково заваряване за зареждане на акумулатори няма ли да станат ?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот ktamen » Нед 15 яну 2017 18:22


Доколкото знам те за краткотрайно включване и не стават за продължителна работа. Ако на първичната се навият малко допълнителни навивки, няма да греят толкова и ще станат за зарядно.
На вторични има огромен избор, не се занимавайте с глупости.


maptod
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lqskovets

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот maptod » Нед 15 яну 2017 18:56


След като сложих вентилатор на тиристора и греца, нещата са по-добре. Заряда приключва на 14.7в и тока пада на 500-600мА. Ще си сменя ценера и ще сложа малко по-голям резистор.
Относно колегата с пренавиването на стабора, ще следя развитието, като го реализираш дай подробности, че имам два стабора поне единия да влезе в употреба.
Прикачени файлове
zrqdno.jpg

Последна промяна от maptod на Нед 15 яну 2017 19:28, променено общо 1 път.


petiowolf
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 13 яну 2017 13:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори

Мнениеот petiowolf » Нед 15 яну 2017 19:27


dontaskdontsay написа:PowerTrans е много лесна и проста за работа.

Това е така, но нейните резултати и тези, които дава Trafo (друга лесна и проста за работа програма, та даже и на български) са толкова различни, че се чудиш на коя да вярваш.
ПП: Проблема на Trafo е в десетичната запетая.
maptod написа:Относно колегата с пренавиването на стабора, ще следя развитието, като го реализираш дай подробности, че имам два стабора поне единия да влезе в употреба.

Развих вторичната, която беше 99,5 навивки. По сметки останалите навивки на първичната са 708 бр., което със сигурност е сметнато за 220V. За вторична 18V, 6,4A (това е максимума, който може да вземем от този траф) навиваме 62,5 навивки с Фи 1,77 мм.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 36 госта