Да попитам хората с опит: В какъв диапазон трябва да са показанията за корекция на количеството гориво на дюзите?
Днес измерих следните показания, на празен ход:
Покарах малко и заснех следните данни в движение.
Прави ми впечатление че цил.3 и цил.4 сякаш се компенсират един друг? Цил.4 впръсква по-голямо количество гориво, а 3 огледално почти на него - но в обратната посока. Диапазона им е до -1 на цил.3, и в същото време до +1 на цил.4.
Другите два - са около нулата...
Passat B7 2.0TDI 170ps CFGB толеранси на дюзите?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Passat B7 2.0TDI 170ps CFGB толеранси на дюзите?
Диапазона е от +2 до -2. Колкото по близо до нула е показанието, толкова по-правилна е работата на дюзата.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B7 2.0TDI 170ps CFGB толеранси на дюзите?
megatronS написа:Диапазона е от +2 до -2. Колкото по близо до нула е показанието, толкова по-правилна е работата на дюзата.
Благодаря за отговора.
А трябва ли да търся връзка между 3 и 4 дюза някаква - защото в един и същи момент, когато едната (4) е в + съответното количество, другата (3) е с почти същото количество в минус?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Passat B7 2.0TDI 170ps CFGB толеранси на дюзите?
Да, едната се опитва да компенсира в този момент другата.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B7 2.0TDI 170ps CFGB толеранси на дюзите?
Вярно ли е да се разсъждава така, че дюзата която е в "+", като в случая е 4-ти цилиндър е в добро състояние, се опитва да компенсира а 3-та - която да речем пропуска по-малко (запушена)?
Re: Passat B7 2.0TDI 170ps CFGB толеранси на дюзите?
Признавам, че нищо не разбирам от комън рейл дизел на ВАГ, но все пак да попитам автора. Как толкова малки отклонения на разпръсквачите, могат да оказват каквото и да е влияние върху работата на мотора?
Re: Passat B7 2.0TDI 170ps CFGB толеранси на дюзите?
Това е реално работеща машина, не са теоретични сметки, при които всичко трябва да е идеално. Няма как да има идентичен горивен процес във всички цилиндри, нито пък еднакви последователни процеси в един и същи цилиндър. Много фактори оказват влияние. Всеки цилиндър работи с разлики в температурата спрямо останалите, има разлики в нагарите, разлики в качеството на горивото дори, нищо че идва едно и също от едно място. Всичко е наред в показанията и според мен.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat B7 2.0TDI 170ps CFGB толеранси на дюзите?
Канали 223-226 ли са ?
Ако нещата са както при ПД , стойностите ти са близки до идеалните.
Ако нещата са както при ПД , стойностите ти са близки до идеалните.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Passat B7 2.0TDI 170ps CFGB толеранси на дюзите?
Когато стойностите са над +2 и под -2, тогава може да се търси реален проблем. В този случай , стойностите на 3 и 4 цилиндър са с леки отклонения, но в норма. Тоест там нямаш проблем все още. Всяка дюза има различно износване или различно запушване, от което идват и тези разлики в стойностите. Компютърът на автомобила, следи за количеството впръскано гориво, както и състоянието на всички сензори и компенсира износването в определени граници. Над тези заложени граници, няма компенсация. Компенсацията в този случай е свързана с много неща: различно износване на дадените цилиндри, по-ниска компресия, по-ниска температура, детонационно горене, разбалансиран маховик, клапани и т.н. Темата за компенсация е голяма и не е толкова лесна за обяснение и схващане. Приеми, че дюзите ти работят нормално с леко отклонение в последните две /за което е твърде възможно, виновника да е само една, ако няма други проблеми за това отклонение./
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B7 2.0TDI 170ps CFGB толеранси на дюзите?
hvp800 написа: ... Как толкова малки отклонения на разпръсквачите, могат да оказват каквото и да е влияние върху работата на мотора?
Здравей :) ами- не знам - малки, малки- колко да са малки :) - щеше да каже един журналист. Ами по-надолу колегите са казали че извън диапазона +/- 2mg/str не е нормално, явно има причина.
А при този двигател за 3 и 4 цилиндър са в диапазона до около +/- 1mg/str , т.е доколкото разбирам все още всичко си е в норма....
megatronS написа:Когато стойностите са над +2 и под -2, тогава може да се търси реален проблем. В този случай , стойностите на 3 и 4 цилиндър са с леки отклонения, но в норма. Тоест там нямаш проблем все още. Всяка дюза има различно износване или различно запушване, от което идват и тези разлики в стойностите.Приеми, че дюзите ти работят нормално с леко отклонение в последните две /за което е твърде възможно, виновника да е само една, ако няма други проблеми за това отклонение./
Благодаря megatronS за разяснението!
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 2.0TDI 170ps CFGB толеранси на дюзите?
Реално след 1.5 отклонение не трябва да се чака много. Поне при помпа-дюза след тези стойности се усеща осезаемо неравномерна работа на двигателя.
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: RE: Re: Passat B7 2.0TDI 170ps CFGB толеранси на дюзите?
dobrin написа:Реално след 1.5 отклонение не трябва да се чака много. Поне при помпа-дюза след тези стойности се усеща осезаемо неравномерна работа на двигателя.
А какви са вариантите? Предполагам е възможно дюзите да се изчистят на стенд, или?
Изпратено от моят SM-G900FD с помощта на Tapatalk
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat B7 2.0TDI 170ps CFGB толеранси на дюзите?
Рециклиране може би
- tdi fen
- Мнения: 4228
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Passat B7 2.0TDI 170ps CFGB толеранси на дюзите?
ако си от София мога да ти дам координати на машина за профилактика/почистване на горивната система https://www.youtube.com/watch?v=JJkqlEYf43c без да се свалят се почистват с добавка мой познат я ползва услугата ефекта бил положителен
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Passat B7 2.0TDI 170ps CFGB толеранси на дюзите?
Здравей колега, не не съм от София, от Димитровград съм, но адреса можеш да ми изпратиш, за всеки случай.
Аз между впрочем от 2-3 месеца ползвам една добавка на Bardahl - BDC която сипвам в горивото, да видим дали има резултат. Ще заснема отново как работят дюзите и ще пиша...
Аз между впрочем от 2-3 месеца ползвам една добавка на Bardahl - BDC която сипвам в горивото, да видим дали има резултат. Ще заснема отново как работят дюзите и ще пиша...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта