Сега, ако толкова държиш (@Iezekil) да се занимаваш с глупости, а не да имаш истински шмиргел, етотова е за теб. Купувал съм, пробвал съм го, лека корекция му направих аз лично и си бачка. Мисля че имам дори едно останало излишно, мога да ти го изпратя, ако не ти се чака Ebay, но доставката ще е почвече от цената му .
Естествено, че не ти държи стъбилни обороти, къде ти да "запазва мощността". Мисля че се разбрахме, че няма такава платка, която да запази мощността при намалени 10 пъти обороти.
Свързване на мотор от пералня
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
https://ru.aliexpress.com/item/Imports-of-2000w-high-power-thyristor-dimmer-electronic-voltage-regulator-for-temperature-control-MFBS/32799914831.html?spm=2114.41010708.4.77.1lLawt
Аз пък мисля се разбрахме за точно тези контролери/колко пъти/,за "истинските шмиргели" от 50 лв. и от идеята на темата.Когато всъщност видя шмиргел от 50лв,който има регулиране на обороти и запазване на някаква мощност, и мога да местя мотора му на други,сглобени от мен съоръжения като циркуляр,бормашина,струг,ще спра с точно тази глупост.
dreadxБлагодаря за предложението,отплатата е в сила.Чакам само отговори от 2 места и ще те занимая.Няма да ми е толкова спешно,спокойно.Колкото до мотора,няма да ти го пратя,че с тези кг. ще излезе златен.Ще трябва да импровизираш.
ktamenМи подкарах го,че на финала щеше да е смешно да имам платка,а да нямам мотор.Вързах го към колата,развъртя може би 500об,явно напрежението му е малко.Нали помниш,че питах за какво е и другия извод от статора...може би е двускоростен?Вързах и него извод за проба,пак се развъртя със същите обороти,но сякаш тръгна по-лесно/ако не си внушавам/.И да ти кажа,аз се сещам за доста полезни неща с това моторче...
Аз пък мисля се разбрахме за точно тези контролери/колко пъти/,за "истинските шмиргели" от 50 лв. и от идеята на темата.Когато всъщност видя шмиргел от 50лв,който има регулиране на обороти и запазване на някаква мощност, и мога да местя мотора му на други,сглобени от мен съоръжения като циркуляр,бормашина,струг,ще спра с точно тази глупост.
dreadxБлагодаря за предложението,отплатата е в сила.Чакам само отговори от 2 места и ще те занимая.Няма да ми е толкова спешно,спокойно.Колкото до мотора,няма да ти го пратя,че с тези кг. ще излезе златен.Ще трябва да импровизираш.
ktamenМи подкарах го,че на финала щеше да е смешно да имам платка,а да нямам мотор.Вързах го към колата,развъртя може би 500об,явно напрежението му е малко.Нали помниш,че питах за какво е и другия извод от статора...може би е двускоростен?Вързах и него извод за проба,пак се развъртя със същите обороти,но сякаш тръгна по-лесно/ако не си внушавам/.И да ти кажа,аз се сещам за доста полезни неща с това моторче...
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Свързване на мотор от пералня
До колкото разбрах от темата, искаш да правиш проби. Предложих ти съвсем сериозно вариант, мислех че ще те интересува. Тази платчица е по една от схемите в същата тема. Очевидно обаче не те заинтересува. Аз не се впечатлявам много от реакцията ти, но все пак приключвам с вълненията си по твоя шмиргел .
ПП Бог да му е на помощ на този, който се опита да осъществи специалните ти изисквания срещу 30лв.
ПП Бог да му е на помощ на този, който се опита да осъществи специалните ти изисквания срещу 30лв.
Re: Свързване на мотор от пералня
До колкото разбрах Iezekil иска само някой да му свърже мотора както си е фабрично - пък какво ще стане си е негова работа - може и капучино да си разбърква с него.
Не за 30 лв., а безплатно ще му го направя - пък ако измисли някакво полезно приложение, ще има полза за всички.
Ако не стане за шмиргел, голяма работа -- то не е казано точно шмиргел да се получи.
---
Естествено, предпочитам да е при мен цялата постановка: платка, мотор и т.н., за да тествам какво съм направил. Но може да разгледам по-внимателно платката от снимки и да ти кажа къде какво да свържеш - може пък да тръгне (сигурно ще тръгне).
Ще ми е по-лесно ако е пред мен, но ако пералнята си е работила преди да я разглобиш, мисля че и платката ще работи - т.е. ако уцелим свързването, ще тръгне.
p.s. Да отбележа, че инжектопляктора също се занимава с токове и жици, та оттам ми хрумна, че и той може да направи същото, което и аз. (- и от друга страна ми се вижда излишно да се разкарва платката на 300 км. и обратно, за да й запоя няколко жици. Но ако това е вариантът - няма проблем, ще се опитам да направя каквото е нужно.)
А регулаторът на мощност от 2 лв. предполагам, че също ще свърши работа за някакви приложения, но е факт, че моторът ще се държи по друг начин с него.
Не за 30 лв., а безплатно ще му го направя - пък ако измисли някакво полезно приложение, ще има полза за всички.
Ако не стане за шмиргел, голяма работа -- то не е казано точно шмиргел да се получи.
---
Естествено, предпочитам да е при мен цялата постановка: платка, мотор и т.н., за да тествам какво съм направил. Но може да разгледам по-внимателно платката от снимки и да ти кажа къде какво да свържеш - може пък да тръгне (сигурно ще тръгне).
Ще ми е по-лесно ако е пред мен, но ако пералнята си е работила преди да я разглобиш, мисля че и платката ще работи - т.е. ако уцелим свързването, ще тръгне.
p.s. Да отбележа, че инжектопляктора също се занимава с токове и жици, та оттам ми хрумна, че и той може да направи същото, което и аз. (- и от друга страна ми се вижда излишно да се разкарва платката на 300 км. и обратно, за да й запоя няколко жици. Но ако това е вариантът - няма проблем, ще се опитам да направя каквото е нужно.)
А регулаторът на мощност от 2 лв. предполагам, че също ще свърши работа за някакви приложения, но е факт, че моторът ще се държи по друг начин с него.
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Свързване на мотор от пералня
Нека ти прати и мотора, ще се оскъпи с 2лв пратката, ама поне ще кажеш за какво е неизвестната жица. Много е вероятно да е някаква средна точка от възбудителната намотка и самото моторче да си има "бързи" и "бавни" и без електроника.
Едно време цяла фабрика с много и най-разнообразни машини се е задвижвала от един единствен дълъг вал през цялата сграда, за всяка машина е имало отделен ремък или каиш, ако трябва да сме точни, и ремъчна шайба. Изключването някоя от машините е ставало, като се измести каиша. Тогава е било оправдано заради космическата цена на парната машина, която върти вала. Ама днес двигателите нищо не струват и да се ползва един двигател за няколко машини е крайно непрактично.
Йезекил, може да го пробваш и като го вържеш последователно на някой котлон, котлонът първо на 1, после на 2 и т.н. С "котлонно" захранване трябва да върти по-бързо.
Едно време цяла фабрика с много и най-разнообразни машини се е задвижвала от един единствен дълъг вал през цялата сграда, за всяка машина е имало отделен ремък или каиш, ако трябва да сме точни, и ремъчна шайба. Изключването някоя от машините е ставало, като се измести каиша. Тогава е било оправдано заради космическата цена на парната машина, която върти вала. Ама днес двигателите нищо не струват и да се ползва един двигател за няколко машини е крайно непрактично.
Йезекил, може да го пробваш и като го вържеш последователно на някой котлон, котлонът първо на 1, после на 2 и т.н. С "котлонно" захранване трябва да върти по-бързо.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
Колеги автомобилисти.Как да отговарям на постовете ви не знам.Тая платчица я има още на първа страница,предложена от Васето. Още там се ориентирахте,че може би имам всичко необходимо на моята платка и е по-добра.Дискутираме въпроса 4 страници за и против,всички сте против,аз съм за.
За специалните ми изисквания-има хора дето ги правят и продават тея платки.Длъжен съм да предложа вариант с изява и възнаграждение на колега.Епитетите са неуместни.Като няма желаещ-продават се точно с моите,видяни от там желания.
Тази тема ми стана много болна,понеже ме сблъска с балканския ни манталитет и оня лаф за Български и Руски форуми.
Попитах съвсем просто-как да свържа мотора,кое как се мери...много жица...-видях от руснака.
Попитах защо са 3 кабелите от статора-всъщнот руснака е обяснил още в първия клип,който качих-двускоростен мотор.Предполагам на етикета сниман и качен от мен Line 2 означава това...
Мотора е пробван на 12 волта,при нужда ще го пробвам на 220,вместо да му правя още уйдурми.
Няколко машини ще има,както има и няколко перални в двора/споменах го/,ще има мотор за всяка.При нужда ще се мести само управлението,макар,че най-вероятно ще са с ремъчни предавки,но какво от това.Но това са мечти.
И забравих да уточня,че камъка за шмиргела ще е 1,така,че няма да хвръкнат 20 лв. за камъни.Имаме бюджет.
Другото забравено е,че мотора има и лепенка отстрани,която не съм снимал.На нея пише,че е 480 вата,13 000оборота,универсал,220-240 волта,2.3 ампера,Италия.Ако е важно.
пп.Инжектопляктора каза/нищо ново/,че мотора не е подходящ за моите цели.
Ще пиша на dreadx за изясняване на фактическата обстановка,а тук ще пиша при развитие.Благодаря на всички отзовали се със съвет и градивна критика.
За специалните ми изисквания-има хора дето ги правят и продават тея платки.Длъжен съм да предложа вариант с изява и възнаграждение на колега.Епитетите са неуместни.Като няма желаещ-продават се точно с моите,видяни от там желания.
Тази тема ми стана много болна,понеже ме сблъска с балканския ни манталитет и оня лаф за Български и Руски форуми.
Попитах съвсем просто-как да свържа мотора,кое как се мери...много жица...-видях от руснака.
Попитах защо са 3 кабелите от статора-всъщнот руснака е обяснил още в първия клип,който качих-двускоростен мотор.Предполагам на етикета сниман и качен от мен Line 2 означава това...
Мотора е пробван на 12 волта,при нужда ще го пробвам на 220,вместо да му правя още уйдурми.
Няколко машини ще има,както има и няколко перални в двора/споменах го/,ще има мотор за всяка.При нужда ще се мести само управлението,макар,че най-вероятно ще са с ремъчни предавки,но какво от това.Но това са мечти.
И забравих да уточня,че камъка за шмиргела ще е 1,така,че няма да хвръкнат 20 лв. за камъни.Имаме бюджет.
Другото забравено е,че мотора има и лепенка отстрани,която не съм снимал.На нея пише,че е 480 вата,13 000оборота,универсал,220-240 волта,2.3 ампера,Италия.Ако е важно.
пп.Инжектопляктора каза/нищо ново/,че мотора не е подходящ за моите цели.
Ще пиша на dreadx за изясняване на фактическата обстановка,а тук ще пиша при развитие.Благодаря на всички отзовали се със съвет и градивна критика.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Свързване на мотор от пералня
480вата мотор с 13 хиляди оборота със сигурност е с малък въртящ момент. Не знам какво очакваш. По-добре вземи един асинхронен от скрапа и го подкарай.
Ако не - зарязвай оригиналната платка. Взимаш й чипа Моторола, взимаш компоненти за 4лв и на една развойна платка правиш схемата от дейташийта на Моторолският чип. И си готов.
И още нещо - снимки с резолюция 640х480 на отделни части от твоята платка работа не вършат. Освен да ровя схемата на пералнята, защото само с перални не съм почнал още да се занимавам.
Ако не - зарязвай оригиналната платка. Взимаш й чипа Моторола, взимаш компоненти за 4лв и на една развойна платка правиш схемата от дейташийта на Моторолският чип. И си готов.
И още нещо - снимки с резолюция 640х480 на отделни части от твоята платка работа не вършат. Освен да ровя схемата на пералнята, защото само с перални не съм почнал още да се занимавам.
Re: Свързване на мотор от пералня
Не бе, неговата платка е по-добра от онези дето ги предлагат. Схемата от дейташийта е почти същата, само че тази има повече екстри. Аз си мислех, че допълнителните чипове са свързани нещо с датчици на пералнята и др. такива - ама не било вярно, а то цялата електроника в пералнята е само заради този мотор. Има един програматор, който казва на платката как да се върти мотора. С обикновен регулатор на мощност знаете какво се получава - бързи обороти без товар, а като тръгнете да шлайфате нещо оборотите падат и му давате "газ" като въртите потенциометъра на макс, ама щом го отлепите от товара, то взема че се развърта на мах. - не е вариант, По-добре да има постоянни обороти с някакво поддържане на въртящ момент. Няма да го мъчи чак да спира и да изгори двигателя, просто едно е като допреш нещо да пилиш да трябва да въртиш потенциометъра на макс. обороти, друго е да си задал обороти и като го натиснеш малко да вкарва повече мощност и да си ги държи. А онзи шлайф с харддиск от 20 вата, да ви кажа, идеална работа ми върши за точене на разни неща. (той също се опитва да си държи оборотите)
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Свързване на мотор от пералня
dreadx написа:Не бе, неговата платка е по-добра от онези дето ги предлагат. Схемата от дейташийта е почти същата, само че тази има повече екстри.
Аз от 2 снимки 640х480 не мога да видя платката. А без да я видя и да имам схема, няма как да помогна.
Re: Свързване на мотор от пералня
Да, няма да е лошо да се направят по-големи снимки, които да хващат платката така, че да се вижда и по 1-2 см. около нея - иначе се губи общата представа кое какво е и къде свършва платката (в смисъл, че ако снимката е точно по размера, можем да видим малко по-добре разни детайли, но не я виждаме като цяла платка).
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Свързване на мотор от пералня
Iezekil написа:АХам
Долу на платката виждаш ли двата изхода за Тахометър?
Чакай да я поразгледаме малко по-подробно, като имам възможност.
Това, което искам от теб е да направиш снимка на задната страна с пътеките, но БЕЗ светкавица.
Искам да ги видя тия LM2901N къде точно са свързани.
И друго - където е елементът с надпис Т на платката - искам да напишеш какво пише върху него.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
Т1 го има на 2стр.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Свързване на мотор от пералня
Iezekil написа:Т1 го има на 2стр.
Не се вижда хубаво.
Както и да е. Май това трябва да е схемата за теб...
http://www.tehcomservis.com/forum/topic ... 1&topic=45
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Свързване на мотор от пералня
Случайно попаднах на това подобно. Обяснено е кое какво е.
- Прикачени файлове
-
- img.gif (9.94 KиБ) Видяна 3094 пъти
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: humanic и 60 госта