Свързване на мотор от пералня
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Свързване на мотор от пералня
Сега, ако толкова държиш (@Iezekil) да се занимаваш с глупости, а не да имаш истински шмиргел, етотова е за теб. Купувал съм, пробвал съм го, лека корекция му направих аз лично и си бачка. Мисля че имам дори едно останало излишно, мога да ти го изпратя, ако не ти се чака Ebay, но доставката ще е почвече от цената му .
Естествено, че не ти държи стъбилни обороти, къде ти да "запазва мощността". Мисля че се разбрахме, че няма такава платка, която да запази мощността при намалени 10 пъти обороти.
Естествено, че не ти държи стъбилни обороти, къде ти да "запазва мощността". Мисля че се разбрахме, че няма такава платка, която да запази мощността при намалени 10 пъти обороти.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
https://ru.aliexpress.com/item/Imports-of-2000w-high-power-thyristor-dimmer-electronic-voltage-regulator-for-temperature-control-MFBS/32799914831.html?spm=2114.41010708.4.77.1lLawt
Аз пък мисля се разбрахме за точно тези контролери/колко пъти/,за "истинските шмиргели" от 50 лв. и от идеята на темата.Когато всъщност видя шмиргел от 50лв,който има регулиране на обороти и запазване на някаква мощност, и мога да местя мотора му на други,сглобени от мен съоръжения като циркуляр,бормашина,струг,ще спра с точно тази глупост.
dreadxБлагодаря за предложението,отплатата е в сила.Чакам само отговори от 2 места и ще те занимая.Няма да ми е толкова спешно,спокойно.Колкото до мотора,няма да ти го пратя,че с тези кг. ще излезе златен.Ще трябва да импровизираш.
ktamenМи подкарах го,че на финала щеше да е смешно да имам платка,а да нямам мотор.Вързах го към колата,развъртя може би 500об,явно напрежението му е малко.Нали помниш,че питах за какво е и другия извод от статора...може би е двускоростен?Вързах и него извод за проба,пак се развъртя със същите обороти,но сякаш тръгна по-лесно/ако не си внушавам/.И да ти кажа,аз се сещам за доста полезни неща с това моторче...
Аз пък мисля се разбрахме за точно тези контролери/колко пъти/,за "истинските шмиргели" от 50 лв. и от идеята на темата.Когато всъщност видя шмиргел от 50лв,който има регулиране на обороти и запазване на някаква мощност, и мога да местя мотора му на други,сглобени от мен съоръжения като циркуляр,бормашина,струг,ще спра с точно тази глупост.
dreadxБлагодаря за предложението,отплатата е в сила.Чакам само отговори от 2 места и ще те занимая.Няма да ми е толкова спешно,спокойно.Колкото до мотора,няма да ти го пратя,че с тези кг. ще излезе златен.Ще трябва да импровизираш.
ktamenМи подкарах го,че на финала щеше да е смешно да имам платка,а да нямам мотор.Вързах го към колата,развъртя може би 500об,явно напрежението му е малко.Нали помниш,че питах за какво е и другия извод от статора...може би е двускоростен?Вързах и него извод за проба,пак се развъртя със същите обороти,но сякаш тръгна по-лесно/ако не си внушавам/.И да ти кажа,аз се сещам за доста полезни неща с това моторче...
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Свързване на мотор от пералня
До колкото разбрах от темата, искаш да правиш проби. Предложих ти съвсем сериозно вариант, мислех че ще те интересува. Тази платчица е по една от схемите в същата тема. Очевидно обаче не те заинтересува. Аз не се впечатлявам много от реакцията ти, но все пак приключвам с вълненията си по твоя шмиргел .
ПП Бог да му е на помощ на този, който се опита да осъществи специалните ти изисквания срещу 30лв.
ПП Бог да му е на помощ на този, който се опита да осъществи специалните ти изисквания срещу 30лв.
Re: Свързване на мотор от пералня
До колкото разбрах Iezekil иска само някой да му свърже мотора както си е фабрично - пък какво ще стане си е негова работа - може и капучино да си разбърква с него.
Не за 30 лв., а безплатно ще му го направя - пък ако измисли някакво полезно приложение, ще има полза за всички.
Ако не стане за шмиргел, голяма работа -- то не е казано точно шмиргел да се получи.
---
Естествено, предпочитам да е при мен цялата постановка: платка, мотор и т.н., за да тествам какво съм направил. Но може да разгледам по-внимателно платката от снимки и да ти кажа къде какво да свържеш - може пък да тръгне (сигурно ще тръгне).
Ще ми е по-лесно ако е пред мен, но ако пералнята си е работила преди да я разглобиш, мисля че и платката ще работи - т.е. ако уцелим свързването, ще тръгне.
p.s. Да отбележа, че инжектопляктора също се занимава с токове и жици, та оттам ми хрумна, че и той може да направи същото, което и аз. (- и от друга страна ми се вижда излишно да се разкарва платката на 300 км. и обратно, за да й запоя няколко жици. Но ако това е вариантът - няма проблем, ще се опитам да направя каквото е нужно.)
А регулаторът на мощност от 2 лв. предполагам, че също ще свърши работа за някакви приложения, но е факт, че моторът ще се държи по друг начин с него.
Не за 30 лв., а безплатно ще му го направя - пък ако измисли някакво полезно приложение, ще има полза за всички.
Ако не стане за шмиргел, голяма работа -- то не е казано точно шмиргел да се получи.
---
Естествено, предпочитам да е при мен цялата постановка: платка, мотор и т.н., за да тествам какво съм направил. Но може да разгледам по-внимателно платката от снимки и да ти кажа къде какво да свържеш - може пък да тръгне (сигурно ще тръгне).
Ще ми е по-лесно ако е пред мен, но ако пералнята си е работила преди да я разглобиш, мисля че и платката ще работи - т.е. ако уцелим свързването, ще тръгне.
p.s. Да отбележа, че инжектопляктора също се занимава с токове и жици, та оттам ми хрумна, че и той може да направи същото, което и аз. (- и от друга страна ми се вижда излишно да се разкарва платката на 300 км. и обратно, за да й запоя няколко жици. Но ако това е вариантът - няма проблем, ще се опитам да направя каквото е нужно.)
А регулаторът на мощност от 2 лв. предполагам, че също ще свърши работа за някакви приложения, но е факт, че моторът ще се държи по друг начин с него.
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Свързване на мотор от пералня
Нека ти прати и мотора, ще се оскъпи с 2лв пратката, ама поне ще кажеш за какво е неизвестната жица. Много е вероятно да е някаква средна точка от възбудителната намотка и самото моторче да си има "бързи" и "бавни" и без електроника.
Едно време цяла фабрика с много и най-разнообразни машини се е задвижвала от един единствен дълъг вал през цялата сграда, за всяка машина е имало отделен ремък или каиш, ако трябва да сме точни, и ремъчна шайба. Изключването някоя от машините е ставало, като се измести каиша. Тогава е било оправдано заради космическата цена на парната машина, която върти вала. Ама днес двигателите нищо не струват и да се ползва един двигател за няколко машини е крайно непрактично.
Йезекил, може да го пробваш и като го вържеш последователно на някой котлон, котлонът първо на 1, после на 2 и т.н. С "котлонно" захранване трябва да върти по-бързо.
Едно време цяла фабрика с много и най-разнообразни машини се е задвижвала от един единствен дълъг вал през цялата сграда, за всяка машина е имало отделен ремък или каиш, ако трябва да сме точни, и ремъчна шайба. Изключването някоя от машините е ставало, като се измести каиша. Тогава е било оправдано заради космическата цена на парната машина, която върти вала. Ама днес двигателите нищо не струват и да се ползва един двигател за няколко машини е крайно непрактично.
Йезекил, може да го пробваш и като го вържеш последователно на някой котлон, котлонът първо на 1, после на 2 и т.н. С "котлонно" захранване трябва да върти по-бързо.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
Колеги автомобилисти.Как да отговарям на постовете ви не знам.Тая платчица я има още на първа страница,предложена от Васето. Още там се ориентирахте,че може би имам всичко необходимо на моята платка и е по-добра.Дискутираме въпроса 4 страници за и против,всички сте против,аз съм за.
За специалните ми изисквания-има хора дето ги правят и продават тея платки.Длъжен съм да предложа вариант с изява и възнаграждение на колега.Епитетите са неуместни.Като няма желаещ-продават се точно с моите,видяни от там желания.
Тази тема ми стана много болна,понеже ме сблъска с балканския ни манталитет и оня лаф за Български и Руски форуми.
Попитах съвсем просто-как да свържа мотора,кое как се мери...много жица...-видях от руснака.
Попитах защо са 3 кабелите от статора-всъщнот руснака е обяснил още в първия клип,който качих-двускоростен мотор.Предполагам на етикета сниман и качен от мен Line 2 означава това...
Мотора е пробван на 12 волта,при нужда ще го пробвам на 220,вместо да му правя още уйдурми.
Няколко машини ще има,както има и няколко перални в двора/споменах го/,ще има мотор за всяка.При нужда ще се мести само управлението,макар,че най-вероятно ще са с ремъчни предавки,но какво от това.Но това са мечти.
И забравих да уточня,че камъка за шмиргела ще е 1,така,че няма да хвръкнат 20 лв. за камъни.Имаме бюджет.
Другото забравено е,че мотора има и лепенка отстрани,която не съм снимал.На нея пише,че е 480 вата,13 000оборота,универсал,220-240 волта,2.3 ампера,Италия.Ако е важно.
пп.Инжектопляктора каза/нищо ново/,че мотора не е подходящ за моите цели.
Ще пиша на dreadx за изясняване на фактическата обстановка,а тук ще пиша при развитие.Благодаря на всички отзовали се със съвет и градивна критика.
За специалните ми изисквания-има хора дето ги правят и продават тея платки.Длъжен съм да предложа вариант с изява и възнаграждение на колега.Епитетите са неуместни.Като няма желаещ-продават се точно с моите,видяни от там желания.
Тази тема ми стана много болна,понеже ме сблъска с балканския ни манталитет и оня лаф за Български и Руски форуми.
Попитах съвсем просто-как да свържа мотора,кое как се мери...много жица...-видях от руснака.
Попитах защо са 3 кабелите от статора-всъщнот руснака е обяснил още в първия клип,който качих-двускоростен мотор.Предполагам на етикета сниман и качен от мен Line 2 означава това...
Мотора е пробван на 12 волта,при нужда ще го пробвам на 220,вместо да му правя още уйдурми.
Няколко машини ще има,както има и няколко перални в двора/споменах го/,ще има мотор за всяка.При нужда ще се мести само управлението,макар,че най-вероятно ще са с ремъчни предавки,но какво от това.Но това са мечти.
И забравих да уточня,че камъка за шмиргела ще е 1,така,че няма да хвръкнат 20 лв. за камъни.Имаме бюджет.
Другото забравено е,че мотора има и лепенка отстрани,която не съм снимал.На нея пише,че е 480 вата,13 000оборота,универсал,220-240 волта,2.3 ампера,Италия.Ако е важно.
пп.Инжектопляктора каза/нищо ново/,че мотора не е подходящ за моите цели.
Ще пиша на dreadx за изясняване на фактическата обстановка,а тук ще пиша при развитие.Благодаря на всички отзовали се със съвет и градивна критика.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Свързване на мотор от пералня
480вата мотор с 13 хиляди оборота със сигурност е с малък въртящ момент. Не знам какво очакваш. По-добре вземи един асинхронен от скрапа и го подкарай.
Ако не - зарязвай оригиналната платка. Взимаш й чипа Моторола, взимаш компоненти за 4лв и на една развойна платка правиш схемата от дейташийта на Моторолският чип. И си готов.
И още нещо - снимки с резолюция 640х480 на отделни части от твоята платка работа не вършат. Освен да ровя схемата на пералнята, защото само с перални не съм почнал още да се занимавам.
Ако не - зарязвай оригиналната платка. Взимаш й чипа Моторола, взимаш компоненти за 4лв и на една развойна платка правиш схемата от дейташийта на Моторолският чип. И си готов.
И още нещо - снимки с резолюция 640х480 на отделни части от твоята платка работа не вършат. Освен да ровя схемата на пералнята, защото само с перални не съм почнал още да се занимавам.
Re: Свързване на мотор от пералня
Не бе, неговата платка е по-добра от онези дето ги предлагат. Схемата от дейташийта е почти същата, само че тази има повече екстри. Аз си мислех, че допълнителните чипове са свързани нещо с датчици на пералнята и др. такива - ама не било вярно, а то цялата електроника в пералнята е само заради този мотор. Има един програматор, който казва на платката как да се върти мотора. С обикновен регулатор на мощност знаете какво се получава - бързи обороти без товар, а като тръгнете да шлайфате нещо оборотите падат и му давате "газ" като въртите потенциометъра на макс, ама щом го отлепите от товара, то взема че се развърта на мах. - не е вариант, По-добре да има постоянни обороти с някакво поддържане на въртящ момент. Няма да го мъчи чак да спира и да изгори двигателя, просто едно е като допреш нещо да пилиш да трябва да въртиш потенциометъра на макс. обороти, друго е да си задал обороти и като го натиснеш малко да вкарва повече мощност и да си ги държи. А онзи шлайф с харддиск от 20 вата, да ви кажа, идеална работа ми върши за точене на разни неща. (той също се опитва да си държи оборотите)
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Свързване на мотор от пералня
dreadx написа:Не бе, неговата платка е по-добра от онези дето ги предлагат. Схемата от дейташийта е почти същата, само че тази има повече екстри.
Аз от 2 снимки 640х480 не мога да видя платката. А без да я видя и да имам схема, няма как да помогна.
Re: Свързване на мотор от пералня
Да, няма да е лошо да се направят по-големи снимки, които да хващат платката така, че да се вижда и по 1-2 см. около нея - иначе се губи общата представа кое какво е и къде свършва платката (в смисъл, че ако снимката е точно по размера, можем да видим малко по-добре разни детайли, но не я виждаме като цяла платка).
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Свързване на мотор от пералня
Iezekil написа:АХам
Долу на платката виждаш ли двата изхода за Тахометър?
Чакай да я поразгледаме малко по-подробно, като имам възможност.
Това, което искам от теб е да направиш снимка на задната страна с пътеките, но БЕЗ светкавица.
Искам да ги видя тия LM2901N къде точно са свързани.
И друго - където е елементът с надпис Т на платката - искам да напишеш какво пише върху него.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване на мотор от пералня
Т1 го има на 2стр.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Свързване на мотор от пералня
Iezekil написа:Т1 го има на 2стр.
Не се вижда хубаво.
Както и да е. Май това трябва да е схемата за теб...
http://www.tehcomservis.com/forum/topic ... 1&topic=45
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Свързване на мотор от пералня
Случайно попаднах на това подобно. Обяснено е кое какво е.
- Прикачени файлове
-
- img.gif (9.94 KиБ) Видяна 3171 пъти
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 185 госта