Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Vasseto
- Мнения: 2635
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Ако може дай малко по детайлни снимки на фрезата. И начина по който си я изработил.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Изключителна работа колега! Искам да питам-това,дето си го отнел,по някакъв начин компенсираш ли го? В смисъл-зъбчатката,не влиза ли малко по-навътре поради отнетия материал? Или то е толкова незначително,че не се отразява на съосието.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Отнел съм 0,3 мм. Нищо не съм компенсирал. Ремъка е широк 25 мм а колелетата 30 мм, и ако няма нещо криво, ремъкът върви в средата на зъбните колелета. Тея 3 десети изместване, не се отразяват на работата му, нито колелото опира в капачката на блока в която е семеринга. Естествено преместването на ангренажното колело измества и демпферната шайба, но не мисля, че това ще доведе до по-ускорено износване на аксесоарните ремъци.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Оказа се, че изместването на демпферната шайба след фрезоването оказва влияние на поведението на пистовия ремък. След ремонта забелязах, че при покой ремъка стои в средата на обтягащата ролка а при работещ мотор се измества в края и. Това явление се вижда ясно на клипчето с работата на мотора което качих по-горе.
Докато разследвах на какво се дължи това изместване установих, че имам луфт в лагерните втулки на бастунчето на обтегача.
Ето ги новите: номер по vag 028 903 313
Оказа се, че съм ги сменил тъкмо навреме. покритието от вътрешната страна беше почти свършило. А като свърши и бастуна почне да търка по желязната втулка се получава това:
Смяната им на място е мисия невъзможна. Днес се убедих в това. Наложи се да свалям конзолата на генератора за да избия старите.
След смяната на това лагеруване обтяжната ролка пак изтикваше ремъка към мотора . Така че се насочих към другия възможен причинител - изместването на демпферната шайба вследствие на фрезоването. При фрезоването на челото на вала измерих дължината на на шийката му, беше точно 23мм. Преди да фрезовам вала както е на колата, бях си купил от вторични един вал за да пробвам фрезата. Той пък беше с учудващо здраво чело, чак да му завидиш . Дължината на неговата шийка беше 23,7мм. А в руския VWTS има тема за ремонт на челото на вала с наварка и струговане и там пишеше, че е 23,8. Защо е такъв некръгъл размер . Предполагам , че заводски е било 24,00мм. Както и да е, явно не съм първия дето е заглаждал челото на тоя вал щом е намаляло толкова много.
Свалих демпферната шайба с идеята да подлагам ламарина между нея и зъбното колело. Въпросната шайба я сменях Ноември миналата година защото старата се беше разсвирила. Ето ги двете една до друга:
Оказа се че ламаринената шайба откъм зъбното колело на новата е с дебелина 1 мм а на старата 2 мм. С малко доработки паснах шайбата от старата ролка на новата. Сложих я на мотора и ... Обтягащата ролка на пистовия ремък вече си върви в средата на ремъка
Докато разследвах на какво се дължи това изместване установих, че имам луфт в лагерните втулки на бастунчето на обтегача.
Ето ги новите: номер по vag 028 903 313
Оказа се, че съм ги сменил тъкмо навреме. покритието от вътрешната страна беше почти свършило. А като свърши и бастуна почне да търка по желязната втулка се получава това:
Смяната им на място е мисия невъзможна. Днес се убедих в това. Наложи се да свалям конзолата на генератора за да избия старите.
След смяната на това лагеруване обтяжната ролка пак изтикваше ремъка към мотора . Така че се насочих към другия възможен причинител - изместването на демпферната шайба вследствие на фрезоването. При фрезоването на челото на вала измерих дължината на на шийката му, беше точно 23мм. Преди да фрезовам вала както е на колата, бях си купил от вторични един вал за да пробвам фрезата. Той пък беше с учудващо здраво чело, чак да му завидиш . Дължината на неговата шийка беше 23,7мм. А в руския VWTS има тема за ремонт на челото на вала с наварка и струговане и там пишеше, че е 23,8. Защо е такъв некръгъл размер . Предполагам , че заводски е било 24,00мм. Както и да е, явно не съм първия дето е заглаждал челото на тоя вал щом е намаляло толкова много.
Свалих демпферната шайба с идеята да подлагам ламарина между нея и зъбното колело. Въпросната шайба я сменях Ноември миналата година защото старата се беше разсвирила. Ето ги двете една до друга:
Оказа се че ламаринената шайба откъм зъбното колело на новата е с дебелина 1 мм а на старата 2 мм. С малко доработки паснах шайбата от старата ролка на новата. Сложих я на мотора и ... Обтягащата ролка на пистовия ремък вече си върви в средата на ремъка
Последна промяна от goppa на Чет 07 юни 2018 19:27, променено общо 1 път.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Гопе,пак си подходил изключително професионално.
Остава само да почерпиш
Остава само да почерпиш
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Професионалистите не правят такива неща, затова си го правих аз .
Пък щом си казал ще почерпиш .
Пък щом си казал ще почерпиш .
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Goppa, където беше показал "на старите TDI" как е било...На моят 2E бензин пак беше така...
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Темата е мнооого показателна.А на какви пари взе демпф.шайба? Това с бастуна ,моя мастер разпробива конзолата и прави на стругар по-дебели втулки-бронзови.Отделно някъде по конзолата мисля ,че правеше отвори за гресиране на втулките-става вечно.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
За шайбата платих 115 с отстъпката.
Втулките са по 11 лв. Разпробиване, изтаботка на нови втулки и монтаж на гресьорки не ми звучи по-евтино, нито пък по-трайно от оригиналното. При мен е изкарало почти 20 години, колко ли ще изкарат бронзовите втулки?
Втулките са по 11 лв. Разпробиване, изтаботка на нови втулки и монтаж на гресьорки не ми звучи по-евтино, нито пък по-трайно от оригиналното. При мен е изкарало почти 20 години, колко ли ще изкарат бронзовите втулки?
- chu61
- Мнения: 113
- Регистриран на: Вто 27 май 2008 22:24
- Автомобил: TDI GTI
- Двигател: AFN 96
- Местоположение: Панагюрище
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Как така е свирила демферната шайба?! На студен мотор ли?
Аз смених бастунчето, плужината, ремъка, втулките и ролката на бастунчето. Сега ремъка немърда, но при първи старт на мотора ремъка пресвирва.
Аз смених бастунчето, плужината, ремъка, втулките и ролката на бастунчето. Сега ремъка немърда, но при първи старт на мотора ремъка пресвирва.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Разгледай снимките на шайбите! В дясно е старата. Тя представлява алуминиева главина на която с гима е закрепена ремъчната шайба. При този модел шайби като овехтее гумата се отлепя от единия детаил и почва да приплъзва, от това е скрибуцането. Външно по гумата са се образували едни вълни, виждат се на снимката. Те са вследствие на превъртането на единия детаил по гумата.
При новата шайба главинатра и ремъчната шайба са един детайл, а с гума е закрепена кръгла тежест отвътре на шайбата. Този модел носи по-голямо натоварване. По принцип го дават за автомобили с климатик.
При новата шайба главинатра и ремъчната шайба са един детайл, а с гума е закрепена кръгла тежест отвътре на шайбата. Този модел носи по-голямо натоварване. По принцип го дават за автомобили с климатик.
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Плътните шайби са по-добрите
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
И заварените...Сега искам да разбера от кой бензинов голф,ще отговори твърдата шайба на моя.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Ако сложиш твърда шайба не след дълго ще правиш ремонт на челото вследствие на разхлабено колело!
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Колкото правих ремонт на еспейса ,който се кара вече 10г.със заварена шайба-то щеше да се разхлабва,да счупи кол.вал,да започнат едни вибрации...Нищо подобно не се случи.Гадното на VW е ,че шайбата се състои от алуминий и желязо и не може да се завари и затова ще търся от бензинов -твърда.Всъщност това ми прилича на демпф.съединител,който го заменят с твърд.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта