Пасат Б5 1.9 ТДИ какъв съединител е по-подходящ ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Пасат Б5 1.9 ТДИ какъв съединител е по-подходящ ?

Мнениеот kgkep » Нед 07 май 2017 9:25


Здравейте интересува ме плътен съединител от какво би бил най-подходящ за Б5?
Вариантите които гледам са от Ауди 80 Б4 2.0 16V с номер: 053 198 141 X.
Пак от Б4ка 1.9 ТДИ 1Z, номер: 028 198 141 GX или MX.
И Ауди А4 Б5 1.9 ТДИ AHU/1Z с номер: 028 198 141 BX.

Всичките са 228мм и стават, но имат разлика в цените и в парт. номерата затова предполагам, че има някаква разлика. Според мен най-близко до Пасат AFN е от Ауди Б5 AHU/1Z.
Имат ли някаква разлика в например пружини или нещо друго?

Последна промяна от kgkep на Вто 12 сеп 2017 22:57, променено общо 1 път.




kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Какъв съединител е по-подходящ за Пасат Б5 1.9 ТДИ?

Мнениеот kgkep » Съб 13 май 2017 8:13


Не че някой е писал но ако все пак някой чете темата, взех комплект на Закс за Ауди и Пасат Б5 1Z/AHU, като AHU го има и с демпверен същия като на AFN. Маховик взех от B4 ABK. Съединителя пасва точно на маховика, единствено има два тънки щифта, които стъчат от страната на притискателя на самия ръб и когато притискателя си легне на мястото се падат на 1мм от ръба му. Каква е ползата от тях?
Когато го монтирам и пробвам ще пиша как се държи колата.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Какъв съединител е по-подходящ за Пасат Б5 1.9 ТДИ?

Мнениеот gancho » Съб 13 май 2017 16:49


Колега стана ми интересно какви са актуалните цени за:
демпферен и съответно плътен маховик
съединител и притискател
Ще е от полза и на други колеги,че като купуваме да не ни товарят прекалено.
:bowdown
:love.vwclub


Потребителски аватар
simo7
Мнения: 225
Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
Автомобил: Джета
Двигател: 2012г
Местоположение: Бургас

Re: Какъв съединител е по-подходящ за Пасат Б5 1.9 ТДИ?

Мнениеот simo7 » Съб 13 май 2017 20:06




kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Какъв съединител е по-подходящ за Пасат Б5 1.9 ТДИ?

Мнениеот kgkep » Пон 15 май 2017 22:49


Комплект на А4 1Z около 250лв, болтове за маховика 6лв, лагерче за опашката на скоростите 10лв. Всичко Закс. Маховика от Ауди Б4 за колкото си го намериш, аз го взех за 30лв с перфектен венец. Имаше и ентусиасти които ми искаха по 100лв, защото бил заместител на демпфера и е супер ценен. :screwy
За комплект демпверен Лук или Закс ми дават като цена 650-700лв, като всичките цени са с някакви отстъпки.
Комплектите за Б4 АЦЕ и 1Z, са по евтини от този за Б5 1Z/AHU с около 40лв.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Какъв съединител е по-подходящ за Пасат Б5 1.9 ТДИ?

Мнениеот L&R » Вто 16 май 2017 6:53


Ако комплект с демфер струва 650лв, какъв е смисъла да търсиш заместител, този номер имаше резон преди 10г, когато съединителя беше - 1600 лв.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Какъв съединител е по-подходящ за Пасат Б5 1.9 ТДИ?

Мнениеот parno » Вто 16 май 2017 7:24


защото 650 е само маховика icon_idea


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Какъв съединител е по-подходящ за Пасат Б5 1.9 ТДИ?

Мнениеот L&R » Вто 16 май 2017 8:19


parno написа:защото 650 е само маховика icon_idea



Грешиш колега, отваряйки линка по горе получаваме цял кашон с части (демферен маховик с болтове, притискател, лагер, и фрикционен диск)

https://www.autodoc.bg/luk/971799


Потребителски аватар
simo7
Мнения: 225
Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
Автомобил: Джета
Двигател: 2012г
Местоположение: Бургас

Re: Какъв съединител е по-подходящ за Пасат Б5 1.9 ТДИ?

Мнениеот simo7 » Вто 16 май 2017 8:53


Аз показах този линк ,защото бях се насочил от там да купувам.Комплекта беше 705лв и 5 лв ако искаш да го върнеш ако нещо не пасне случайно.Сега даже е 698лв.Спираше ме само това ,че се плаща предварително.Но от сайта ме уверяваха че няма проблем.Разтърсих се още малко и даже го намерих в моя град за 714лв комлекта и си го взех.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Какъв съединител е по-подходящ за Пасат Б5 1.9 ТДИ?

Мнениеот parno » Вто 16 май 2017 9:57


764лв за цял комплект от линка - грешката е моя, просто последната ми справка беше за порядъчна цена на маховика около 650лв
въпреки това близо 1000лв за кола чиято обща стойност е 4000 не е рентабилно (освен ако не си ценител)
аз си взех от б4 1.9 ауди плътен маховик - другите 500 спестени лева ще ги изям на луканки


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Какъв съединител е по-подходящ за Пасат Б5 1.9 ТДИ?

Мнениеот kgkep » Пет 19 май 2017 22:19


По-точно около 680лв беше комплекта с двмпферен маховик. Колата е на баща ми и той реши, че няма да дава толкова пари за съединител. Сега всичко излезна за 300лв. което е над 50% по-евтино. Тя колата вече си е стара на 18г. има и външни забележки тук-там, удари я и градушката преди 3г. и цялата е за боя от тогава. И тапицериите на вратите отвътре виснаха......като цяло не си струва да се влагат толкова пари. С предници, накладки, масла и останалата подръжка над 1/3 от стойността на колата ще замине в части до края на годината.
Ако си беше моя може би щях да си остана с демпфер, но мен ме дразнят всякакви дребни работи така че като цяло нямаше да има забележки.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ какъв съединител е по-подходящ ?

Мнениеот kgkep » Вто 12 сеп 2017 22:53


Чак сега смених съединителя, след като един нит от демпфера се беше скъсал и застанал между феродовия и притискателния диск, като така нямаше как да отдели.
След смяната колата е много добре, почти няма разлика в самия съединител. Отделя сравнително високо но и демпфера отделяше почти на същото място, така че не се усеща разлика ако си карал колата преди. Единствената разлика която усещам е при превключване с ниска скорост и рязко пускане на съединителя се получава удар, както на нормална кола без демпверен маховик и при включване на висока предавка при критично носки обороти отново вибрациите са по-големи. Като цяло няма никакви драми, върви си и се движи най-нормално. Върви повече, може би заради по лекия маховик, но примерно на 2ра и 3та много по-бързо си пълни оборотомера. Според баща ми е и по-тиха, аз не мога да преценя тъй като я карам рядко. Няма проблеми, за каквито пишат някой колеги от форума като удари в кутията, невъзможност за каране под 2000 оборота заради вибрации т.н. Не знам може и да се дължи на това че сложих комплект реално правен за Б5, а не Б4 но ме съмнява, разлика в цената имаше около 40лв между комплект за Б4 1Z и комплект за Б5 AHU/1Z но разликата е само 1 буква в парт. номерата които съм дал в началото.
Съединителя още не е улегнал и след няколко хиляди ще пиша ако има някакви промени.
Стария феродов диск също беше закс и на дебелина беше почти колкото чисто новия, явно е сменян само той с притискателя преди да я продадат, но изкара около 6 години, като демпфера се усеща от около година. Болтовете за маховика се сменят с по-къси, а тези за самия притискател си стават и статите. Други особености няма.
Сега се чудя на каква кодировка да му я оставя, от както се обади стария маховик я минах на автоматик и така не се усещаше още няколко месеца, сега я върнах на кодировка за ръчни скорости, като веднага де усети по-трудния топъл старт и N75 стана на 24% при празен ход. Някой знае ли каква точно е разликата в картите за автоматик и ръчка, освен управлението на турбото и нафтата при палене? И по какъв начин се променя управлението на турбината при автомат спрямо ръчка?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ какъв съединител е по-подходящ ?

Мнениеот samo_pechka » Сря 13 сеп 2017 19:44


Може да добавиш коментара си в тази тема viewtopic.php?t=355734


Потребителски аватар
Vladislav.lilov
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 28 юни 2017 11:29
Автомобил: Pasat 5 5
Двигател: Avf 2002
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ какъв съединител е по-подходящ ?

Мнениеот Vladislav.lilov » Съб 03 фев 2018 18:19


Здравейте, днес смених комплект съединител и демпфер на пасат б5.5 комби от 2001г 1.9тди 131 к.с.Цената е 920 лв на марката LUK.Но с една скоба отварям,че това са истински части, не имитаций, не ментата и всякакви такива.Просто за инфо го давам ако някой има интерес.


Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 267
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Пасат Б5 1.9 ТДИ какъв съединител е по-подходящ ?

Мнениеот vankata_passat » Съб 03 фев 2018 18:25


Колега били казал номера на комплекта за Afv 1.9tdi 131hp



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Pet_rov и 70 госта