Здравейте!
Колата е Пасат б7, 2,0тди, 140к.с., 2013г.
Още не съм сменял маслото на двигателя. Гледам разни клипчета за смени на масла, филтри и други ремонти. На клипа за смяна на маслото, интервала се нулира от бутоните на волана. Като отидеш на позицията "SERVICE" - има опция "RESET", даваш "ОК" - и готово!
Аз, като отида на "SERVICE" - нямам опция "RESET". Имам още около 7000 км. Въпросите ми са:
1. Колко км, като останат до смяната - ще започнат да се показват на дисплея оставащите км?
2. Като се появи "SERVICE NOW" - тогава ли ще се появи опцията "RESET"? Ако няма да се появи, значи възмоността за нулиране на този интервал, при смяна на маслото - е само с VAG-COM?
3. Понеже маслото е предвидено да се сменя на 30000 км., или 2 години - има още 1 сервизен интервал, който е на 1та година. Той ми се появи преди време - отидох във фирменият сервиз, обясниха ми, че "понеже интервала е 2 години - нарочно, на годината, от смяната - подсеща за инспекция за проблеми"! Вярно ли е това?
4. Могат ли двата интервала да се нулират едновременно и да текат едновременно?
Благодаря!
"Ресет" на сервизният интервал на б7?
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: "Ресет" на сервизният интервал на б7?
Здравей!
Ето моя опит по въпросите:
1. По принцип настройката е след по-малко от 2500км, но може да се промени.
2. Не няма да се появи Reset. Тази възможност се появява, ак ое включена през настройките в компютъра да се показва на досплея MFA;
3. Съмнява ме малко. В този автомобил няма дата която да се настройва, има само км.
4. Втори интервал (за време) няма (виж отговора в т.3) ;)
Ето моя опит по въпросите:
1. По принцип настройката е след по-малко от 2500км, но може да се промени.
2. Не няма да се появи Reset. Тази възможност се появява, ак ое включена през настройките в компютъра да се показва на досплея MFA;
3. Съмнява ме малко. В този автомобил няма дата която да се настройва, има само км.
4. Втори интервал (за време) няма (виж отговора в т.3) ;)
-
- Мнения: 719
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: "Ресет" на сервизният интервал на б7?
Ако колата е току що внесена от Западна Европа е възможно да е останало зададено. След втората година или първата инспекция на колата, която е на 30 хил. км. интервала за инспекция на колата се променя на 30 хил. км. или мах 1 година. Въпреки че за 1 година колата може да е изминала много по-малко от 30 хил. км. тя трябва да посети сервиза за инспекция. Тази инспекция на включва смяна на масло, само преглед на колата. Смяната на маслото е когато колата направи 30 хил. км. Не знам как това се настройва или дали е възможно да се настрой, само предавам обяснения от дилъра. Предполагам, че ако не могат да се настроят два интервала настройват само един, като това е 30 хил.км. и 1 год. мах. Преполагам че след испекцията новия интервал който се задава е нови 12 месеца и разликата между 30 хил. км. и пробега до момента.
- Sarafov_03
- Мнения: 425
- Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: "Ресет" на сервизният интервал на б7?
Моята беше с 30000 км. или две години, така дойде от Германия, така направихме и следващия интервал, когато сменихме маслото.
Re: "Ресет" на сервизният интервал на б7?
Да ви кажа какво се получи:
Днес отидох във официалният фирмен сервиз в Плевен, да ми занулят брояча, за "смяна на маслото", защото смених маслото на двигателя. Помолих отново да занулят и вторият интервал, за "сервизна инспекция"(него го бях занулявал през есента и сега ми отчиташе оставащи 447 дни). Казаха "добре, ще го занулим и него".
След малко - "готово". Качвам се, влизам в менюто, да видя какво са направили - "смяна на масло"-__km/__дни, отдолу "сервизна инспекция"-30000км/365дни. Помислих, че като тръгна км и дните за смяна на маслото ще се появят, но за второто повиках пак момчето. Според него-го беше направило така, както исках, но пак включи компютъра. Показва ми, че не може да променя зададените данни, а само може да ги нулира, да отида пак в понеделник. Тръгнах, покарах 10ина км - влязох пак на ТО - нямаше показания за оставащи км и дни до смяна на маслото!
Какво са направили?
Днес отидох във официалният фирмен сервиз в Плевен, да ми занулят брояча, за "смяна на маслото", защото смених маслото на двигателя. Помолих отново да занулят и вторият интервал, за "сервизна инспекция"(него го бях занулявал през есента и сега ми отчиташе оставащи 447 дни). Казаха "добре, ще го занулим и него".
След малко - "готово". Качвам се, влизам в менюто, да видя какво са направили - "смяна на масло"-__km/__дни, отдолу "сервизна инспекция"-30000км/365дни. Помислих, че като тръгна км и дните за смяна на маслото ще се появят, но за второто повиках пак момчето. Според него-го беше направило така, както исках, но пак включи компютъра. Показва ми, че не може да променя зададените данни, а само може да ги нулира, да отида пак в понеделник. Тръгнах, покарах 10ина км - влязох пак на ТО - нямаше показания за оставащи км и дни до смяна на маслото!
Какво са направили?
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: "Ресет" на сервизният интервал на б7?
Сега отиди в менюто на таблото и дай ресет на интервала и ще се появят стойностите. Този ресет се намира най долу в менюто на таблото.
- borri
- Мнения: 437
- Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
- Автомобил: VW PASSAT CC
- Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
- Местоположение: Червен бряг
Re: "Ресет" на сервизният интервал на б7?
не,просто покарай малко и ще се покажат
- Sarafov_03
- Мнения: 425
- Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: "Ресет" на сервизният интервал на б7?
Няма и да има, при мен беше същото, накарай майстора да закачи пак лаптопа и да повтори процедурата. Трябва веднага в сервиза да се покажат оставащите километри и дни.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: "Ресет" на сервизният интервал на б7?
Ми не.
Трябва да се направи ресет от менюто за настройки на километража за да се появят.
Трябва да се направи ресет от менюто за настройки на километража за да се появят.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: "Ресет" на сервизният интервал на б7?
След 200 или 500км започва да отчита км.
С компютър (VCDS) се променя ESI. От Германия колите идват с настройка Good Oil quality, съответно гъвкав интервал за смяна според стил и начин на шофиране като стойностите са до 30 000км и до 2 години. Може да се промени на Poor Oil quality, тогава колата не преценява кога и с колко да намаля време и км до следващо обслужване, стойностите са вече твърди: 15 000км и 1 година.
С компютър (VCDS) се променя ESI. От Германия колите идват с настройка Good Oil quality, съответно гъвкав интервал за смяна според стил и начин на шофиране като стойностите са до 30 000км и до 2 години. Може да се промени на Poor Oil quality, тогава колата не преценява кога и с колко да намаля време и км до следващо обслужване, стойностите са вече твърди: 15 000км и 1 година.
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: "Ресет" на сервизният интервал на б7?
Писал съм го в темата за B7 - изглежда намирането на написаното преди е най-големият проблем на хората... Нищо ще повторя:
Действително, смяната на маслото е предвидена да се отчита по два начина:
ПЪРВИЯТ: автомобила следи "навъртането" на 15000 км. от датата на последната смяна ИЛИ две години от нея. Което от двете настъпи по-рано предизвиква съобщение - 100 км. по рано или известно време преди това. Този начин се задаваше за VW автомобилите продавани в България до 2010 г. и е свързано с преценка на VW за качеството на нафтата (а не маслото) продавана тук.
ВТОРИЯТ: автомобилът следи начина на каране и след вско каране намалява километрите, които остават до края на използване на това масло. Максумумът е 30000км. Ограничението за 2 години също е валидно. "Следенето" се състои в това дали температурата на маслото надхвърля две предварително зададени стойности - на моя е нагласено 110 градуса и 120 градуса. До 110 градуса просто се "броят" километрите които остават до 30000. Между 110 и 120 градуса броенето става "по-интензивно". Ако маслото надхвърли 120 градуса се свалят направо по 4000 км. след загасване на двигателя.
Тези прагове и количестовто сяра в нафтата (изглежда то определя начина на "борене") се задват (могат да се програмират) от модула Instrument cluster (мисля, че беше 11) - таблото е отговорно за това колко време караме с едно масло ! Пак там се извършва "рисетирането" - с VAGCOM е просто един бутон.
Действително, смяната на маслото е предвидена да се отчита по два начина:
ПЪРВИЯТ: автомобила следи "навъртането" на 15000 км. от датата на последната смяна ИЛИ две години от нея. Което от двете настъпи по-рано предизвиква съобщение - 100 км. по рано или известно време преди това. Този начин се задаваше за VW автомобилите продавани в България до 2010 г. и е свързано с преценка на VW за качеството на нафтата (а не маслото) продавана тук.
ВТОРИЯТ: автомобилът следи начина на каране и след вско каране намалява километрите, които остават до края на използване на това масло. Максумумът е 30000км. Ограничението за 2 години също е валидно. "Следенето" се състои в това дали температурата на маслото надхвърля две предварително зададени стойности - на моя е нагласено 110 градуса и 120 градуса. До 110 градуса просто се "броят" километрите които остават до 30000. Между 110 и 120 градуса броенето става "по-интензивно". Ако маслото надхвърли 120 градуса се свалят направо по 4000 км. след загасване на двигателя.
Тези прагове и количестовто сяра в нафтата (изглежда то определя начина на "борене") се задват (могат да се програмират) от модула Instrument cluster (мисля, че беше 11) - таблото е отговорно за това колко време караме с едно масло ! Пак там се извършва "рисетирането" - с VAGCOM е просто един бутон.
Re: "Ресет" на сервизният интервал на б7?
Голямата тема за В7 на колегата pavel_andreev съм я маркирал и препрочитал няколко пъти! Не споря за начина на отчитане на км. Отивам в официален сервиз на марката да НУЛИРАТ БРОЯЧА, ЗАЩОТО СЪМ СМЕНИЛ МАСЛОТО НА ДВИГАТЕЛЯ!
Направо не е за вярване, два пъти ходя до сервиза за елементарно нещо и не знам, дали ще е последен:
Днес сутринта отидох пак в сервиза, обясних какво съм искал в събота и какво искам сега. Почнаха да ми обясняват как след първата смяна на маслото, производителя е направил софтуера така, че интервала да е 1 година,(попитах как тогава есента, като ми свърши вторият интервал отидох и ми го направиха на 30000км/730дни, и до събота бяха останали 447дни, а след нулирането-365дни?) ...............бла, бла, бла! Но, ще опитат пак. Взеха колата, след 10 минути я изкарват -питат ме "така ли искате?" Гледам СМЯНА НА МАСЛО __km/__дни, ИНСПЕКЦИЯ СЕРВИЗ 30000км/730дни. Казват, че км за смяната на маслото ще се появят, като покарам малко. Питам КОЛКО МАЛКО-не знаят! До сега минах 115 км-няма показания. Тук чета 200 - 500 км! Не знам вече! Гледам един клип в ютюб за нулиране на двата интервала на Пасат б7-2013г.(моят е такъв) без VAGCOM - само с конт ключ, бутона за дневният брояч, бутоните на волана и бутона на аварийните мигачи. Нулирват и двата интервала. Някой правил ли го е така?
Направо не е за вярване, два пъти ходя до сервиза за елементарно нещо и не знам, дали ще е последен:
Днес сутринта отидох пак в сервиза, обясних какво съм искал в събота и какво искам сега. Почнаха да ми обясняват как след първата смяна на маслото, производителя е направил софтуера така, че интервала да е 1 година,(попитах как тогава есента, като ми свърши вторият интервал отидох и ми го направиха на 30000км/730дни, и до събота бяха останали 447дни, а след нулирането-365дни?) ...............бла, бла, бла! Но, ще опитат пак. Взеха колата, след 10 минути я изкарват -питат ме "така ли искате?" Гледам СМЯНА НА МАСЛО __km/__дни, ИНСПЕКЦИЯ СЕРВИЗ 30000км/730дни. Казват, че км за смяната на маслото ще се появят, като покарам малко. Питам КОЛКО МАЛКО-не знаят! До сега минах 115 км-няма показания. Тук чета 200 - 500 км! Не знам вече! Гледам един клип в ютюб за нулиране на двата интервала на Пасат б7-2013г.(моят е такъв) без VAGCOM - само с конт ключ, бутона за дневният брояч, бутоните на волана и бутона на аварийните мигачи. Нулирват и двата интервала. Някой правил ли го е така?
- imedarov
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: "Ресет" на сервизният интервал на б7?
Сервизните интервали да два вида фиксиран и променлив. Фиксиран е този, който брои км/дни и е зададен на 15к км. Него можете да нулирате ръчно от сервизното меню на колата.
Променлив интервал смята км по начина описан от Павел. Този интервал се нулира с компютър. След около 500км на таблото ще видите оставащита км/ дни до следващата смяна, които биха могли да варират в зависимост от стила ви на каране.
Променлив интервал смята км по начина описан от Павел. Този интервал се нулира с компютър. След около 500км на таблото ще видите оставащита км/ дни до следващата смяна, които биха могли да варират в зависимост от стила ви на каране.
Re: "Ресет" на сервизният интервал на б7?
Да, точно след 500 км. и 14 дни - данните за оставащи км. и дни се появиха. На 480 км. изминати проверявах - нямаше показания и на 500 км след нулирането се появиха!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 190 госта