Здравейте, колеги!
Колата я имам от вече 7 години, търпя, търпя, но постоянно си ме гложди отвътре и ме нервира следния проблем - спирачките просто не спират, както трябва, далеч е от нормалното спиране. Всичко което може да е проблем, съм сменил/проверил - като се почне от най-тривиалното - накладки отпред, накладки отзад, дискове отпред, та до по-сериозното - течност, проверка на спирачните цилиндърчета отзад, смяна на помпата, проверка на сервото, всичко е изрядно, но колата неще и неще да спира нормално, трябва да натискаш педала с много по-голяма сила, за да почне да спира, но дори тогава КПД-то на спиране е доста под нормата. Отделно тръгвайки да натискаш педала в началото се чува едно стържене отпред, което постепенно затихва, когато колата вече и се убие инерцията. Сменил съм/прегледал съм това което написах, мисля си вече да не би нещо предните супорти трудно да се движат поради клеясване, спичане от боклук/смрад или нещо подобно...отделно това стържене да не би да е от леко изкривени дискове, въпреки че видимо са си наред, накладките се износват равномерно, колата не тегли на никъде и т.н. ... дайте някаква идея как тая проклета кола да я накарам да спира НОРМАЛНО, просто нормално, не искам нищо повече от стандартното.....ако не я обичах толкова отдавна щях да съм я разкарал
ПП: отзад са барабани, както казах, проверил съм цилиндърчетата, ръчната държи, правил съм тест да дигна няква малка скорост и да набия яко спирачки - отзад кове и оставя следи от спирачен път(гума), т.е. барабаните/цилиндрите си бачкат, отпред пак заковава, но пак казвам супер бавно става процеса на убиване на скоростта, когато си с 50+ км.(за 100+ да не говоря, че ме хваща страх) и другото ненормално е, че трябва да натискаш доста по-силно педала, няма да се учудя някой ден да се откърши, заради дългогодишното му натискане, за което не е проектиран да издържа.......
Моля Ви за идеи, съвети....луднал съм просто на тая тема
В4 проблем със спирачките?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: В4 проблем със спирачките?
Има един клапан на маркуча на сервото,проверявал ли си го?Трябва в едната посока да НЕ пропуска.Спирачната помпа кога за последно е ревизирана?
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: В4 проблем със спирачките?
Аз също не съм очарован от спирането и възможно най-тънко като ъпдейт, скоро смених предните дискове с вентилирани 280мм и апаратите със супортите.Напредък има общо взето но е минимален.Със сигурност за максимален ефект трябва да се сложан дискове и отзад,и то с приличен размер,после да се сменят серво и помпа с по-големи,от някое Ауди например.Отпред не съм се интересувал дали и как става,но ще е яко да се мине на 288мм диск с двубутални апарати....
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: В4 проблем със спирачките?
Ами този Пасат не спира добре.
Над 220000км имам.
Всичко е било изправно,и нЕще.
С Октавиата се видях в спирачки.
Над 220000км имам.
Всичко е било изправно,и нЕще.
С Октавиата се видях в спирачки.
- ivanveltchev
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 30 яну 2008 22:49
- Автомобил: VW Passat B4
- Двигател: ABS 1995
- Местоположение: София (Младост/Банкя)
Re: В4 проблем със спирачките?
Привет колега, аз карам Паста Б4 1.8 моно, и при мене като го купих не спираше добре, сменях спирачни течности, гледах всичко по системата и уж всичко беше наред и не спираше като хората. Накрая ми писна от това неспиране и взех от един блъснат Пасат Б3 задните дискови спирачки и ги сложих на моя пасат. Спирането се подобри доста. Просто с барабаните отзад не спира добре пасата. Решението е да преминеш към задни дискови спирачки.
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: В4 проблем със спирачките?
Когато колата не е натоварена отзад реално спирачното усилие върху задните дискове/барабани е сигурно в порядъка на 10-15 процента от общо 100, като другите 75 отиват отпред. Чак толкова фрапираща разлика не знам как би се получила от смяна на барабани с дискове отзад. Звучи ми малко нереално...
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: В4 проблем със спирачките?
И моята "не спира". Нови дискове, нови накладки и т.н...половината неща по спирачната система сменях.
Т.е тя си спира, но не е да пипнеш педала и да кове.
Сигурно с други апарати и по-голяма помпа ще спира по-добре.
Т.е тя си спира, но не е да пипнеш педала и да кове.
Сигурно с други апарати и по-голяма помпа ще спира по-добре.
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: В4 проблем със спирачките?
Истината е че фолксвагените от тия години просто нямат добри спирачки. От Б5 нагоре се оправят нещата.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: В4 проблем със спирачките?
Големите мотори при Б4 имат много добри спирачки, визирам абф и вр6. Частите там са други.
Подобряването на спирачките не е много скъпо и сложно, особено при този модел.
Колата е дълга и изисква добри спирачки отзад, дори оригиналните дискови спирачки са слаби, за барабани да не говорим.
Аз карам с 312 мм отпред с апарати ате54 от б4 вр6, отзад съм с 302мм двойно вентилирани с апарати от ауди s2/4 и наистина колата спира. При мен проблем е прегряването, когато се наложи спиране от висока скорост, тъй като съм с нормални дискове и накладки (цимерман дискове и EBC greenstuff накладки). Предстои ми тия дни монтаж на топ серията на ЕВС, перформънс чарколяци- дискове, накладки и спирачни маркучи, с което се надявам да реша проблема.
Подобряването на спирачките не е много скъпо и сложно, особено при този модел.
Колата е дълга и изисква добри спирачки отзад, дори оригиналните дискови спирачки са слаби, за барабани да не говорим.
Аз карам с 312 мм отпред с апарати ате54 от б4 вр6, отзад съм с 302мм двойно вентилирани с апарати от ауди s2/4 и наистина колата спира. При мен проблем е прегряването, когато се наложи спиране от висока скорост, тъй като съм с нормални дискове и накладки (цимерман дискове и EBC greenstuff накладки). Предстои ми тия дни монтаж на топ серията на ЕВС, перформънс чарколяци- дискове, накладки и спирачни маркучи, с което се надявам да реша проблема.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: В4 проблем със спирачките?
Не е скъпо и/или сложно само и единствено при големите мотори.За моното е и скъпо,и сложно самото минаване от 4 на 5 дупки,защото освен частите повлича след себе си куп усложнения като гуми и джанти примерно...Еле моята кочина с 90 коня мотор да и кична 312мм и 16-ки...че тя ще спре,ще вдигне разхода,ще се потроши от тежести...
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: В4 проблем със спирачките?
Аз предпочитам сравнително твърд педал на спирачките, така е по-лесно да контролирам спирането без да блокирам колелата и колата да си остане управляема.
Щом мога да блокирам колелата със спирачките значи са наред.
Спирачният път с по-мек педал не е по-малък от спирачният път с твърд педал.
Щом мога да блокирам колелата със спирачките значи са наред.
Спирачният път с по-мек педал не е по-малък от спирачният път с твърд педал.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: В4 проблем със спирачките?
Казваш така, все едно закачаш ремарке. Нищо подобно.
Може да си останеш и на 4х100, иска си малко мислене и творчество.
Може да си останеш и на 4х100, иска си малко мислене и творчество.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: В4 проблем със спирачките?
Оправи заглавието, според шаблона за раздела.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: В4 проблем със спирачките?
pe6kata написа:Подобряването на спирачките не е много скъпо и сложно, особено при този модел.
Колата е дълга и изисква добри спирачки отзад, дори оригиналните дискови спирачки са слаби, за барабани да не говорим. .
За малките Б3/Б3 - апарати, дискове, шенкели, нови джанти. Това са достааа пари.
pe6kata написа:Може да си останеш и на 4х100, иска си малко мислене и творчество.
Ти на народно творчество ли ще си заложиш живота?
ktamen написа:Щом мога да блокирам колелата със спирачките значи са наред.
Аз не обичам твърд педал и не обичам да натискам със сила. Спирачките блокират колелата, така е. Но трябва да се натиска, а аз не харесвам това.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: В4 проблем със спирачките?
Да подобриш/модифицираш и персонализираш колата си не е народно творчество. Това, че е излязла така от завода, не означава, че всичко е измислено и направено както трябва или както ти се иска. Отричаш цяла една дисциплина - тунинг.
Кола без абс не може и не трябва да има мек педал на спирачката!
Кола без абс не може и не трябва да има мек педал на спирачката!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 232 госта