Та, реших да си поръчам въпросните биели, днес най-накрая пристигнаха (1 седмица поръчани от немския ebay), почти съм убеден, че са китайски (има писано на китайски в края на обявата в ebay), но за сега съм приятно изненадан.
Първи впечатления:
- Казаха ми, че всяка биела тежи 542г, оказа се, че не е така, всяка тежи 591г (но пак са по леки от стоковите ми биели които са по 660г)
- За сега изглежда, че болтовете са истински ARP болтове, поне според указанията на сайта на ARP за разпознаване на фалшиви болтове, тези минават теста и уж са истински https://thecounterfeitreport.com/product/486/Bolts.html
- В комплекта НЯМА от специалната ARP смазка за болтовете която се препоръчва, ще трябва да се купува допълнително..
- Балансирани са (поне по "общо" тегло), всички тежат точно 591г, само една биела има която май е 590.5г. един път излиа 590 един път 591... не ми е чак толкова точен кантара, но изглежда наистина са +/- 1грам
- За непрофесионалното ми око, няма видими дефекти, но ще ходят на проверка така или иначе преди да влязат в двигателя
- Има водачи между биелата и петата, т.е. при събирането им винаги си пасват идеално (стоковите биели го нямат това и водачите са на самите болтове)
За цена от 700 лв с доставката за 6 биели, спрямо цените на всички останали биели които гледах, за сега е добре..
По-късно ще кача и снимков материал :)
П.С. Не очаквам от тези биели да издържат на хипер мега гига конете, за сега двигателят ми е стоков, така, че скоро няма да видят натоварване от над 220-230 коня, за това и не се хвърлих на "маркови" биели, взех ги защото исках да сменя втулките и болтовете на оригиналните ми биели, но това щеше да ми излезе поне 300 лв, и реших направо да взема нови и ковани за да се презастраховам.
MaxSpeedingRods ковани биели за VR6 - първи впечатления
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: MaxSpeedingRods ковани биели за VR6 - първи впечатления
Цената им е на половина например от на IE, щом не са ти проблем +/- някой лев слагай хубави болтове (не говоря за ARP ами маркови) и метална гарнитура, че в случай ако решиш да надуваш да не отваряш пак мотора. ;)
Дай сайта да го видим има ли някаква спецификация за "издръжливост" вид на материала и тн...
Дай сайта да го видим има ли някаква спецификация за "издръжливост" вид на материала и тн...
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: MaxSpeedingRods ковани биели за VR6 - първи впечатления
Не знам точно какво имаш предвид за болтовете, мислех, че ARP са "as good as it gets", иначе не искам да го разреждам все още, няма да е скоро турбинирането, пък колко му е да го отворя за да му сложа един спейсър за разреждане... ще ги комбинирам със R36 оригинални лагери, смятам, че това е предостатъчно за ~500 кончета (нямам и намерение за повече когато дойде момента, УЖ ), те стоковите биели държат, камоли тези...
https://www.ebay.com/itm/172089424696?ul_noapp=true ето я обявата, УЖ имат TUV сертификат, и там са описани стойностите на различните примеси
https://www.aliexpress.com/item/Connect ... 45001.html явно наистина са си китайски, щом ги има и в алито... тук ги дават за 600-800 коня, но аз не бих ги пробвал чак до толкова... за мен важното за момента беше просто да повиша "надеждността" и да нямам никакви проблеми в близко време вътре в мотора... не бих ги пробвал на повече от 500-600 к.с. аз лично. П.С. Сега видях, че пише, че могат и на повече да издържат ако им се сложат L19 болтове
- Forged SAE 4340 Chrome Moly Steel for the highest strength and durability, dedicated for Racing
- Designed and processed by CNC machine.
- All big and small ends are finished with SUNNEN honing machine
- Precision alignment sleeves positively locate the rod cap, maintaining big end bore size and
eliminating cap walk
- 100% X-rayed, sonic tested and magnafluxed
- Multi-stage heat treated
- Shot peened to relieve stress
- Come with the bronzed bushing suitable for the floating piston pin
https://www.ebay.com/itm/172089424696?ul_noapp=true ето я обявата, УЖ имат TUV сертификат, и там са описани стойностите на различните примеси
https://www.aliexpress.com/item/Connect ... 45001.html явно наистина са си китайски, щом ги има и в алито... тук ги дават за 600-800 коня, но аз не бих ги пробвал чак до толкова... за мен важното за момента беше просто да повиша "надеждността" и да нямам никакви проблеми в близко време вътре в мотора... не бих ги пробвал на повече от 500-600 к.с. аз лично. П.С. Сега видях, че пише, че могат и на повече да издържат ако им се сложат L19 болтове
- Forged SAE 4340 Chrome Moly Steel for the highest strength and durability, dedicated for Racing
- Designed and processed by CNC machine.
- All big and small ends are finished with SUNNEN honing machine
- Precision alignment sleeves positively locate the rod cap, maintaining big end bore size and
eliminating cap walk
- 100% X-rayed, sonic tested and magnafluxed
- Multi-stage heat treated
- Shot peened to relieve stress
- Come with the bronzed bushing suitable for the floating piston pin
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: MaxSpeedingRods ковани биели за VR6 - първи впечатления
На хартия са качествени и материала е същия както на повечето други по скъпи. То по принцип до колкото съм запознат най слабото място говоря за OEM са биелите при VR6. Аз мисля, че не си сбъркал с покупката им пък, за други не знам. То в повечето случаи лагера е причината за проблемите, бях чел за случай (vwvortex) един беше изпаткал родове на IE в R32, които ги дават за около 1000к.с. до колкото се сещам, а въпросния двигател беше много по малко.
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: MaxSpeedingRods ковани биели за VR6 - първи впечатления
M3ntata написа:На хартия са качествени и материала е същия както на повечето други по скъпи. То по принцип до колкото съм запознат най слабото място говоря за OEM са биелите при VR6. Аз мисля, че не си сбъркал с покупката им пък, за други не знам. То в повечето случаи лагера е причината за проблемите, бях чел за случай (vwvortex) един беше изпаткал родове на IE в R32, които ги дават за около 1000к.с. до колкото се сещам, а въпросния двигател беше много по малко.
Да и аз знам, че там често има проблеми, за това реших направо да ъпгрейдна и да се презастраховам, биели и Р36 лагери:)
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: MaxSpeedingRods ковани биели за VR6 - първи впечатления
А каква ще е ползата да влагаш средства (труд, време, пари) и да отвориш сток мотор, да смениш биелите и да го оставиш сток? Толкова ли са калпави стоковите, че не държат на сток torque-a? Не е ли по-добре да се прави наведнъж когато ще се турбинира?
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: MaxSpeedingRods ковани биели за VR6 - първи впечатления
То до колкото знам мотора се отвори за други работи, не е специално заради биелите, но нека автора каже все пак.
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: MaxSpeedingRods ковани биели за VR6 - първи впечатления
Iago написа:А каква ще е ползата да влагаш средства (труд, време, пари) и да отвориш сток мотор, да смениш биелите и да го оставиш сток? Толкова ли са калпави стоковите, че не държат на сток torque-a? Не е ли по-добре да се прави наведнъж когато ще се турбинира?
Както спомена М3нтата отварянето беше заради друг проблем, едно странно чукане което така и не можахме да намерим от къде е, та както обикновенно с такива ремонти стана тя една...
И реших направо да правя каквото мога сега, шлайф на блока и нови по-големи бутала (+1мм Махле), за биелите споменах, исках да сменя болтовете и втулките на оригиналните, но щеше да ми струва 300-400 лв и реших направо да взема тези, по лесно-беше... смяна на всички болтове с нови оригинални, оригинални лагери, единствено коляновият вал си остава старият, всичко друго е чисто ново и оригинално (където съм имал възможност), честно казано в момента целта ми въобще не е турбиниране, а просто да си гарантирам, че следващите няколко години няма да имам никакви сериозни проблеми, я стигна до турбинирането, я не..
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: MaxSpeedingRods ковани биели за VR6 - първи впечатления
Ахаа, ясно. То си има предистория. Аз реших, че просто ще отвориш мотора за едни биели и затваряш. Успех тогава, дано да са здрави и да не създадат проблеми! :)
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: MaxSpeedingRods ковани биели за VR6 - първи впечатления
Iago написа:Ахаа, ясно. То си има предистория. Аз реших, че просто ще отвориш мотора за едни биели и затваряш. Успех тогава, дано да са здрави и да не създадат проблеми! :)
Аааа, не, не, често ми казват да се прегледам ама, не съм чак толкова луд да отворя мотора ей така само за едни биели, защото си нямам друга работа :D, само да го затворим и да е решен проблема, ще направя друга тема :)
- Darkbound
- Мнения: 257
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
- Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
- Двигател: BDE
Re: MaxSpeedingRods ковани биели за VR6 - първи впечатления
Да добавя, всичко за сега е наред, основният проблем се реши, с биелите проблем нямаше, единствено беше малко трудно да намеря вложка за болтовете на биелите, дванадесетостен на 3/8... таа вече сме на близо 2000 км и всичко е тип топ, като изключим, че спуках картер, но тва е друга тема:)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 167 госта