От миналата година и аз си имам бусче, което използвам прдимно за пикници (риболов, къмпингуване - пренасяне на голямо количество багаж и хора).
Но много фабринчни елементи са остарели и амортизирани, и затова реших да ги подменя, и подобря. Постепенно ще качвам по нещо ново...Приемам и предложения и деи ! Нека и дрги споделят, за да имама оригинални машини !
Подобрения на фабричните елементи
- Константин.Ярош
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 01 сеп 2016 16:15
- Автомобил:
- Двигател:
Подобрения на фабричните елементи
- Прикачени файлове
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Подобрения на фабричните елементи
Браво и добре дошъл сред нас. Доста добра работа си свършил. Един съвет...Щом го ползваш и за спане, постави някаква изолация...
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 12:12
- Автомобил: TRANSPORTER T3 T25
- Двигател: JX
- Местоположение: Varna
Re: Подобрения на фабричните елементи
Извинявам се ,ч е влизам с различен профил ама...има опция за влизане с FACEBOOK и с име и парола. ислех, че са свъразани и така...
Има изолация. Във РУВИК се предлага една микропореста гума със самозалепващ слой (нещо като тиксо е, ама хваща много здраво !). Под плоскостите които си направих съм залепил от тази гума - около 8 мм,мисля че беше. Изолацията е перфектна, мога да уверя !Даже се вижда на снимката, частта която е от двигателя към пода. И понеже е сравнително мека (гумата де), облага тези гънки коит оса по дъното.Хем не се пързая, хем изолация, хем и вибро-и шумоизолация. Спал съм при "-1" градуса и нямаше нужда от отопление. Един спален чувал беше достатъчен. Разбира се, изолирах и всички панели, откъм метанлата част под корите, срещу конденз.
Има изолация. Във РУВИК се предлага една микропореста гума със самозалепващ слой (нещо като тиксо е, ама хваща много здраво !). Под плоскостите които си направих съм залепил от тази гума - около 8 мм,мисля че беше. Изолацията е перфектна, мога да уверя !Даже се вижда на снимката, частта която е от двигателя към пода. И понеже е сравнително мека (гумата де), облага тези гънки коит оса по дъното.Хем не се пързая, хем изолация, хем и вибро-и шумоизолация. Спал съм при "-1" градуса и нямаше нужда от отопление. Един спален чувал беше достатъчен. Разбира се, изолирах и всички панели, откъм метанлата част под корите, срещу конденз.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Подобрения на фабричните елементи
Ето как съм го направил аз...... viewtopic.php?f=100&t=381608&start=90
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 12:12
- Автомобил: TRANSPORTER T3 T25
- Двигател: JX
- Местоположение: Varna
Re: Подобрения на фабричните елементи
Малко се позанимавах и със задните стопове, т.к. забелязах , че когато са включени габаритите леко светят и задните светлини. След разглоябване и анализ, установи, че при каране на къси светлини денем, и светещи габарити на стоповете, са се стопили преградите.
Реших, че ако сменя стоповете ще е най-лесно, но при тази стъпка е добре да премина и малко по-напред - да сложа диодни стопове. Така ще рреша няколко въпроса: 1) нагряване и последващо стопяване на пластмасите; 2) Намаляване на консумацията на ток. Някой може би ще каже - че колко гори ? Ами не ме интересува (мога да г осметна , но не искам). Важното е колкото по-малко , толкова по-добре. предвид слабото динамо което поставео фабрично. А, и , при престой ще пази акумулатора.
След интензивно търсене в НЕТ-а, ясно е че тук няма нищо подобно, не намерих за нашите TRANSPORTER-и подобни стопове. Затова се спрях на преработка на моите .Поръчах си диодни плочки, обикновенно с размери мисля, че 4х3 см, и ги залепих вътре в пластмасата, като ги свързах съответно към местата им по платката. За съжаление на тази стъпка, не се сетих да направя снимка. В крайна сметка се получи добре. на снимката отляво е с диодна плочка, а отдясно - със стандартните светлини. Затова преработихизцяло стоповете да работят на диоди - габарити, мигачи и задни светлини, като на задните светлини постави по 2 плочи. :)
Реших, че ако сменя стоповете ще е най-лесно, но при тази стъпка е добре да премина и малко по-напред - да сложа диодни стопове. Така ще рреша няколко въпроса: 1) нагряване и последващо стопяване на пластмасите; 2) Намаляване на консумацията на ток. Някой може би ще каже - че колко гори ? Ами не ме интересува (мога да г осметна , но не искам). Важното е колкото по-малко , толкова по-добре. предвид слабото динамо което поставео фабрично. А, и , при престой ще пази акумулатора.
След интензивно търсене в НЕТ-а, ясно е че тук няма нищо подобно, не намерих за нашите TRANSPORTER-и подобни стопове. Затова се спрях на преработка на моите .Поръчах си диодни плочки, обикновенно с размери мисля, че 4х3 см, и ги залепих вътре в пластмасата, като ги свързах съответно към местата им по платката. За съжаление на тази стъпка, не се сетих да направя снимка. В крайна сметка се получи добре. на снимката отляво е с диодна плочка, а отдясно - със стандартните светлини. Затова преработихизцяло стоповете да работят на диоди - габарити, мигачи и задни светлини, като на задните светлини постави по 2 плочи. :)
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 12:12
- Автомобил: TRANSPORTER T3 T25
- Двигател: JX
- Местоположение: Varna
Re: Подобрения на фабричните елементи
И тъй като ме дразнеше и металната преграда между предните и задните седалки, реших да ги облицовам с нещо. Разбира се, имаше една облицовка от изкуствена кожа, като първоначално мислех да я възстановя. Претапициране с нова кожа. но после ми дойде друга идея...
-
- Мнения: 719
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: Подобрения на фабричните елементи
Модификации на релето на мигачите прави ли?
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 12:12
- Автомобил: TRANSPORTER T3 T25
- Двигател: JX
- Местоположение: Varna
Re: Подобрения на фабричните елементи
Не. И така се сблъсках с друга "грижа" -поради ниската консумация на ток,релвто ги отчита като изгорели крушки. В момнта мигачите мигат начесто. Мислех да сложа един резистор който да черпи още малко ток , ама се гужи идеята. Та ще ми е полезно ако някой подскаже с какво реле да го сменя, та да мигат нормално.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 12:12
- Автомобил: TRANSPORTER T3 T25
- Двигател: JX
- Местоположение: Varna
Re: Подобрения на фабричните елементи
Мерси !
А на последната снимка,може би не се забелязва (а това беше идеята ) , има осветление.
"Изкопал " съм дупка в дървото, поставих по една "ттойк" диоди и залях със смола. От външната страна почти не се забелязват когато не са включени. А като се включат - удобството на плафон но без ръбове. Нещо което да закача,или пък може да се счупи. Избрах средната плоскост която е наклонена и не свети в очите.
А на последната снимка,може би не се забелязва (а това беше идеята ) , има осветление.
"Изкопал " съм дупка в дървото, поставих по една "ттойк" диоди и залях със смола. От външната страна почти не се забелязват когато не са включени. А като се включат - удобството на плафон но без ръбове. Нещо което да закача,или пък може да се счупи. Избрах средната плоскост която е наклонена и не свети в очите.
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подобрения на фабричните елементи
Тая идея с дървениите...виждал съм бусове с дърво вътре направени и нещо не ме грабва. Обикновената дървесина много бързо поема влага, цапа се, променя си цвета, започва да скърца.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 12:12
- Автомобил: TRANSPORTER T3 T25
- Двигател: JX
- Местоположение: Varna
Re: Подобрения на фабричните елементи
Ами , поемат ако не се реши въпроса с конденза. А аз съм го облицовал отдолу с пореста гума , за да няма контакт между студен фронт и топъл въздух.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 112 госта