Здравейте, колеги!
Почнах да проучвам хавата с 5.5 серията на така обичаните от мен пасатори, защото имам желание да се обзаведа с подобен род желязомобил в близкото бъдеще. Интересувам се само от чистите бензинови варианти без турбина, с последваща цел слагане на газон инжекцион и въпросите са ми следните:
1. Как се държи 4Motion изпълнението (4x4), еднакво ли е като концепция/направа за всичките двигатели от серията?
2. 2.0 115 к.с. как е като двигател(здрава направа ли е или чуплив) и варианта му 4х4 как е(умрял кон/средна работа/бива)?
3. 2.0 5V 130 к.с. как е като двигател(здрава направа ли е или чуплив)?
4. 2.3 V5 170 к.с. как е като двигател(здрава направа ли е или чуплив) и варианта му 4х4 как е?
5. 2.8 V6 193 к.с. как е като двигател(здрава направа ли е или чуплив)?
6. Автоматичните скоростни кутии как са?
7. Като цяло какви са подводните камъни на серията, най-трудоемките неща за ремонт, кое се чупи често, слаби места и тн.
Въпроса за трудоемкост и ремонтопригодност го поставям на първо място, защото съм свикнал всичко сам да си ремонтирам и понеже съм се напатил с разни френски модели от същите години като на тая серия, за която питам, живо ме интересува направата на основните възли и агрегати като двигател, скоростна кутия, съединител, ходова част, климатична уредба, кормилна, спирачки,борд компютър, климатроник и т.н. общо взето собствениците да споделят какво се чупи и ако може цени да кажат за части, за да добия представа как вървят на тази серия частите
Всяко мнение ще ми е от голяма полза и предварително благодаря!
Passat B5.5 мнения и съвети?
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Passat B5.5 мнения и съвети?
1) 4motion (haldex) и quattro (torsen) са еднакво стабилни, като торсена е за препоръчване и почти не обслужваем, халдекса има масло и филтър които трябва да се подменят през 30 000км, 100-130лв к-кт. Но при пасата се монтира торсен!
2) 2.0 115к.с. мисля, че не е маслояд както при голф 4, иначе си е здрав, но... Това купе, 4х4 и газ умира, да не говорим за автоматик. Друг е въпроса че не си струва да плащаш голям данък заради 115к.с.
3) Не мога да кажа нищо.
4) 2.3 VR5 20v си е здрав, има проблем с веригите (от 300 до 600лв за пълен комплект, водната е на ремъка) изискана смяна на около 200 000км, почти сигурно че трябва да ги смениш, ако не са били сменени. За друго специфично не се сещам. Забравих VR5 при пасатите е надлъжно и за смяна на веригите се сваля мотора напълно, до като при голф може да седи на трупчета или да виси в коша.
5) 2.8 V6 30v според мен най добрия избор в случая щом говорим за пасат+4х4+auto, има някакви елементарни проблеми с омасляването по капаците. Той е с ремък ангренажа ти е около 500-600лв с водната.
6) Автоматиците са супер.
7) Почти за всеки един ремонт в двигателния отсек ще трябва да разфасоваш предната броня, до двигател. Окачването, не може да го сравниш с това на B4-та иначе си е стабилно, цените на частите са нормални, но са малко по кекави и е нужно да се сменят по често по наще пътища.
2) 2.0 115к.с. мисля, че не е маслояд както при голф 4, иначе си е здрав, но... Това купе, 4х4 и газ умира, да не говорим за автоматик. Друг е въпроса че не си струва да плащаш голям данък заради 115к.с.
3) Не мога да кажа нищо.
4) 2.3 VR5 20v си е здрав, има проблем с веригите (от 300 до 600лв за пълен комплект, водната е на ремъка) изискана смяна на около 200 000км, почти сигурно че трябва да ги смениш, ако не са били сменени. За друго специфично не се сещам. Забравих VR5 при пасатите е надлъжно и за смяна на веригите се сваля мотора напълно, до като при голф може да седи на трупчета или да виси в коша.
5) 2.8 V6 30v според мен най добрия избор в случая щом говорим за пасат+4х4+auto, има някакви елементарни проблеми с омасляването по капаците. Той е с ремък ангренажа ти е около 500-600лв с водната.
6) Автоматиците са супер.
7) Почти за всеки един ремонт в двигателния отсек ще трябва да разфасоваш предната броня, до двигател. Окачването, не може да го сравниш с това на B4-та иначе си е стабилно, цените на частите са нормални, но са малко по кекави и е нужно да се сменят по често по наще пътища.
- w_smith
- Мнения: 2191
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 мнения и съвети?
Автоматиците са супер, но винаги могат да глътнат 1500-2000 лв за ремонт ако са преминали 250 000 км.
130 коня двигателя е известен масларник.
130 коня двигателя е известен масларник.
- boby123
- Мнения: 57
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 11:54
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: AEK 101 кс
- Местоположение: Варна / Монтана/София
Re: Passat B5.5 мнения и съвети?
A самото 4х4(torsen) може ли да се изключва и да си караш с 2 задвижващи гуми или постоянно са зацепени 4-те, как се управлява задвижването?
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: Съб 29 май 2010 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lom
Re: Passat B5.5 мнения и съвети?
2.0 115 бензин е най_големия масларник,заводско е объркан с меките сегменти,1 л масло на 1000км....харчи 15 /100 бензин.....надалече,това е мотор слаган на всеки ВАГ между 1997_2004 ,в този интервал....поздрави
Re: Passat B5.5 мнения и съвети?
Мога само за 2.0 115 к.с. да се изкажа като ползвател, не като читател. Скоро стават 5 години откакто го карам, аз му сложих газ Megajet. Всичко си правя сам. Разход за 5 години среден 10,19л/100км газ и 0,98л/100 бензин това е за пробег 128хил км пробег. Максимален разход отчетен за периода 15.1л/100км минимален 6.9л/100км газ това са някакви единични показания като цяло градски София спокойно каране се върти около 12-13 на 100км газ и между 8-10 извънградско газ. Със закупуването са сменени свещи и кабели, наскоро бобина, едно каре, два маншона, един тампон на десен долен заден носач (от предните) , два кормилни накрайника, маркуча на картерните газове, моркова на щеката за масло. Предни и задни накладки, гумички на клапани и гарнитура на капак клапани защото сълзеше и два пъти ангренаж, помпа, и всички ремъци и ролки. Автомобила се кара основно на 17" 225/45 гуми лятото и 185/65 15" зимата. Масло харчи мажду 3 и 5 литра за 10хил км реално кара се само с тотал 10w40. Изключително доволен съм от автомобила, но правим уговорката, че ми се падна автомобил в топ състояние на реални 120хил км , в момента почти на 250хил. Чудесен е в съотношение разход, динамика и здравина ако си пораснал човек , който иска семеен автомобил , с който да се придвижва. С 4 човека и багаж на големи баири си иска малко повече коне, но в никакъв случай не си от тези дето се влачат и пречат на трафика. на 150км/ч си точно на 4000об/мин и става малко шумно вътре, но около 120-130 са идеалните му скорости, с които пътуваш комфортно.
п.с. каквото и да прочетеш по форумите, основния принцип , който трябва да те води е да си избереш по-запазения автомобил от наличните на пазара.
п.с. каквото и да прочетеш по форумите, основния принцип , който трябва да те води е да си избереш по-запазения автомобил от наличните на пазара.
Re: Passat B5.5 мнения и съвети?
boby123 написа:Всяко мнение ще ми е от голяма полза и предварително благодаря!
Доказаният бензинов двигател е 1.8Т. Има писано много за този модел .. Просто се разрови из форума. За цени на части http://www.drive.bg/groups.php?ModelId= ... hg1ah2rv37
- boby123
- Мнения: 57
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 11:54
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: AEK 101 кс
- Местоположение: Варна / Монтана/София
Re: Passat B5.5 мнения и съвети?
boby123 написа:A самото 4х4(torsen) може ли да се изключва и да си караш с 2 задвижващи гуми или постоянно са зацепени 4-те, как се управлява задвижването?
- steni
- Мнения: 143
- Регистриран на: Пон 15 юни 2009 19:22
- Автомобил: Passat_b5
- Двигател: ADR 98
- Местоположение: Стара Загора
Re: Passat B5.5 мнения и съвети?
"A самото 4х4(torsen) може ли да се изключва и да си караш с 2 задвижващи гуми или постоянно са зацепени 4-те, как се управлява задвижването?"
http://w3.bg.volkswagen.at/vw_world/inn ... ferenzial/
http://w3.bg.volkswagen.at/vw_world/inn ... ferenzial/
- boby123
- Мнения: 57
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 11:54
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: AEK 101 кс
- Местоположение: Варна / Монтана/София
Re: Passat B5.5 мнения и съвети?
Ясно.
2.8 4x4 с ръчна кутия как е хавата?
2.8 4x4 с ръчна кутия как е хавата?
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Passat B5.5 мнения и съвети?
Ако ти харесва ръчка е добре, ако не ти харесва не е добре
Избра ли си някоя дай да видим колата нали сме специалисти тука
Избра ли си някоя дай да видим колата нали сме специалисти тука
- boby123
- Мнения: 57
- Регистриран на: Чет 27 май 2010 11:54
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: AEK 101 кс
- Местоположение: Варна / Монтана/София
Re: Passat B5.5 мнения и съвети?
Разглеждам още, че нямам много време в момента да се занимавам.
При 2.8 колегата @M3ntata каза, че ангренажа е с ремък, а другите агрегати с ремъци ли са и как се сменят? Защото това, че при 2.3 V5 са вериги и се сменят само като се свали двигателя ме отчая бая........
Другото, което ме отчайва е, че излиза, че тия бензинки са е*ати пияндетата на масалце....и 2.8 ли обича да си пийва?
При 2.8 колегата @M3ntata каза, че ангренажа е с ремък, а другите агрегати с ремъци ли са и как се сменят? Защото това, че при 2.3 V5 са вериги и се сменят само като се свали двигателя ме отчая бая........
Другото, което ме отчайва е, че излиза, че тия бензинки са е*ати пияндетата на масалце....и 2.8 ли обича да си пийва?
-
- VW експерт
- Мнения: 12786
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5.5 мнения и съвети?
2.8 си е лейка.
Не е горач.
Не е горач.
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Passat B5.5 мнения и съвети?
Всички изброени агрегати както и останалите за модела освен VR5 и W8 са с ремък, както казах по горе дори и за по елементарни неща се сваля предната броня. Веригата не е болка за умиране просто трябва да го имаш в предвид преди покупката и да си прецениш, работата по колата е 3 дена, всичко за да е по книга или поне изпълнено майсторски. Това означава, че ангажираш един работник за 3 дена, примерно ако работят на час смятай го.
2.8 до колкото съм запознат не е маслояд, но това по скоро зависи от състоянието. VR5 също не е, но има случаи където гълта яко. За 2.8 30V има много писано в форума както и за самото омасляване по двигателя (течове) информирай се тук има достатъчно писано на Български.
Пфф.. Защо не искаш 1.8T заради 4х4-то ли ? той ще ти е по лесен за поддръжка. На петака ако слагаш газ цената е почти като на 6 цилиндров, частите са като на 6 цилиндровия и още други подробности, освен това в комбинация с автомат няма да върви както трябва. 2.8 30v пък си е сума като за начало консумативите са много, мнОгО гарнитурски, малките вериги на разпределителните валове с обтегачите, ангренажния ремък к-кт, водна, пистовия и вероятно още някои проблемни неща при passat 2.8 30v като за тях само някой собственик може да ти даде препоръки. Според мен ако не искаш задължително да е 4х4 си грабвай някой 1.8T хем избора ще е доста по голям. Ако ли не защо не погледнеш audi A4 B6 той си е същия като passat B5.5 там 1.8T в различни мощности комбиниран с 4х4 и ръчни или автоматични кутии. Като дори имаш и 3.0 V6 220 коня.
2.8 до колкото съм запознат не е маслояд, но това по скоро зависи от състоянието. VR5 също не е, но има случаи където гълта яко. За 2.8 30V има много писано в форума както и за самото омасляване по двигателя (течове) информирай се тук има достатъчно писано на Български.
Пфф.. Защо не искаш 1.8T заради 4х4-то ли ? той ще ти е по лесен за поддръжка. На петака ако слагаш газ цената е почти като на 6 цилиндров, частите са като на 6 цилиндровия и още други подробности, освен това в комбинация с автомат няма да върви както трябва. 2.8 30v пък си е сума като за начало консумативите са много, мнОгО гарнитурски, малките вериги на разпределителните валове с обтегачите, ангренажния ремък к-кт, водна, пистовия и вероятно още някои проблемни неща при passat 2.8 30v като за тях само някой собственик може да ти даде препоръки. Според мен ако не искаш задължително да е 4х4 си грабвай някой 1.8T хем избора ще е доста по голям. Ако ли не защо не погледнеш audi A4 B6 той си е същия като passat B5.5 там 1.8T в различни мощности комбиниран с 4х4 и ръчни или автоматични кутии. Като дори имаш и 3.0 V6 220 коня.
Последна промяна от M3ntata на Чет 07 дек 2017 23:36, променено общо 1 път.
- k_garchev
- Мнения: 2712
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Passat B5.5 мнения и съвети?
Много глупости се изписаха!Един съвет към автора,който иска инфо-ползвай търсачката!!!Най-общо казано-автомата е пълен т@ш@к.Проблемно окаване(една чанта с алуминиеви носачи),но пък вече ги има евтини.Двигателя за този пасат е един 1.8Т!Може да се направи и компромис с 2.8 и 2.3!При 2.3в еригата не се сменя,като ангренажния ремък!Там се "чува" кога трябва да се смени.
П.С.Към колегата с мнението от първа ръка-как може да си доволен от автомобил,,който харчи между 3-5 литра на 10к км?Наистина ли мислиш,че е бил на реални километри при закупуването му?
П.С.Към колегата с мнението от първа ръка-как може да си доволен от автомобил,,който харчи между 3-5 литра на 10к км?Наистина ли мислиш,че е бил на реални километри при закупуването му?
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта