В момента е Сря 21 ное 2018 11:54
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 3 мнения ] 
Автор Съобщение
Мнение Заглавие: Т3 и шпер що е то? Публикувано: Нед 17 дек 2017 18:05 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Мнения: 209
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Господа, днес свалих скоростната кутия на моя бус. По код тя е АВМ - 5 скоростна с шпер. Причината да я сваля е, че в завой с подадена газ се получаваше много силна вибрация дори тресене в цялото купе, сякаш бусът е със заварен диф. Кутията е на земята, тези дни смятам да и сваля камбаната и да видя за какво става дума в дифа. Не ми се ще да я разглобявам тотално, пък и ми се ще да мина без майстори, но не е изключено.
Три основни неща търся:
-Как мога надеждно да разбера шперът дали е изправен?
-Подлежи ли на ремонт, продават ли се нови дискове и т.н?
-Селски вариант: Мога ли да го "конвертирам" на отворен диф без да разглобя всичко на съставни части?
Търся всякакъв вид литература свързана с Т3 и шпер кутиите, както и приемам съвети от личен опит. За сега успях да открия само чисто нови касети, не можах да открия ремонтни комплекти. Дори не съм сигурен, че шпера е многодисков и подлежи на ремонт.
Всяка информация е добре дошла!
Благодаря предварително!


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Т3 и шпер що е то? Публикувано: Пет 09 фев 2018 22:47 
Извън линия
Bus Master
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Мнения: 3023
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Здравей колега, за съжаление шпера си има "живот" и с времето се износва. Като за начало може да пробваш със смяна на маслото, като е хубаво да се провери дали на кутии като твоята не се слага друго масло. Казвам това, защото джиповете с LSD диференциал ползват съвсем различно масло. За съжаление, няма кой да тества състоянието на самоблокиращата касета. Добрата новина е че можеш да вземеш от друга кутия нормален диференциал и само да смениш короната, ако имаш нужда мога да помогна, имам няколко свалени диференциала.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Т3 и шпер що е то? Публикувано: Пет 09 фев 2018 23:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Мнения: 209
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Животът на шпера в общия случай, като на всеки друг фрикционен съединител според мен би означавал, че той ще спре да работи като шпер, но не и като диференциал. За сега съм сменил маслото, но все още не съм имал възможността да го пробвам. В никое ръковоство за Т3 не можах да открия да дават специално масло за шперовите кутии, затова сипах обикновено. Ако има дори минимално подобрение, ще го сменя пак.
По отношение на смяната с отворен диференциал - знам, но ме притеснява после регулирането и натягането на короната към пиньона. Ако се стигне до там, ще те имам предвид. Благодаря!


Нагоре
 
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 3 мнения ] 

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design