Колеги,
колата е Passat B6 2.0 TDI (DSG) - 2010-та. Има RNS-510 навигация, фабрична. Какъв е проблемът?
Акумулаторът е сравнително нов, от 2016-та лятото. Два пъти ми пада, ходя да ми го зареждат. Последно зареждане покрай коледа, всички тестове в/у него казват, че е наред. Колата не дава утечка, под 20mA и по-малко. Седи в гараж.
Какво се случва?
Колата седи в гаража и не се кара много често, основно на дълъг път. Стартирам от 12.55 V на кола, която е изключена за 2-3 минути. Оставям колата с отворен капак (но щракнато ключе, за да я лъже, че е затворен). Меря на другия ден, 12.31-32 V.
Ако не се кара 7-8 дни - пада на 12.1 V. След каране на 20-30 км, пак е на 12.55 (след няколко минути изгасена кола).
Не мога да разбера какво се случва, уж няма утечка, мерихме го и в сервиза, казаха ми, че понеже колата седи в гараж и има навигация RNS-510, тя си търсела нон стоп спътниците и това дърпало тока. Няма логика, проверих го и с хора от VAG, нямало такова нещо. Единствен дрейн давало, ако се ретрофитне RNS-510 на по-стари пасати, със стар CAN, тогава я вентилатора не се гаси я двд-то на RNS-а и от това дрейн.
Няма логика, но се случва това... Според хората от сервиза, така било, трябвало да се кара по-често, 2-3 дни, иначе щяло да пада.
Някакви идеи? Казаха ми да си откачам минуса, като е в гаража, но това не е як вариант, егати, 2018-та сме... Друг вариант е да махам F30 бушона, който е за радиото, но нали мерихме утечки, няма...
Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с падане на акумулатор
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с падане на акумулатор
А премерихте ли волтажа на празен ход ?
Колко Ah е акумулатора?
Колко Ah е акумулатора?
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с падане на акумулатор
Размени си акумулаторите с някой приятел или колега. Виж как ще се държи твоя при него и обратното.
Има ли допълнителна аларма колата?
Има ли допълнителна аларма колата?
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с падане на акумулатор
Привет, коега!
77 Ah мисля, че е. На празен ход го мерихме с пичовете от сервиза, уж всичко е наред, зарежда си алтернатора, дава колкото трябва.
Това е добра идея, ще видя откъде мога да взема. Няма допълнителна аларма!
77 Ah мисля, че е. На празен ход го мерихме с пичовете от сервиза, уж всичко е наред, зарежда си алтернатора, дава колкото трябва.
gancho написа:Размени си акумулаторите с някой приятел или колега. Виж как ще се държи твоя при него и обратното.
Има ли допълнителна аларма колата?
Това е добра идея, ще видя откъде мога да взема. Няма допълнителна аларма!
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с падане на акумулатор
Първо пробвай с изваден бушон за радиото...
- dalgia-73
- Мнения: 423
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с падане на акумулатор
Проблема е от акумулатора според мен.Щом няма утечка и пада така бързо.Изправен акумолатор 2-3 минути след като изгасиш трябва да е около 13 волта.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с падане на акумулатор
И аз си мисля, че е от акумулатора, но от сервиза ми предлагат само да го зареждат отново, то видиш ли, било като батерията на мобилния... :(
3 дни не бях карал, бях оставил колата отворена със отворен капак (но щракнато ключе) - и измерих 12.25 V
Хич не ми се струва нормално + при условие, че колата няма аларма, дори фабричка + седи в гараж + сме мерили, че няма утечки от RNS-510, щото e 2010-та с новия CAN и т.н. Бих искал да ми го сменят, но те искат да го зареждат... вече 2 пъти са ми го зареждали от 06.2016-та досега. То още малко и ще му свърши гаранцията и отече... :)
3 дни не бях карал, бях оставил колата отворена със отворен капак (но щракнато ключе) - и измерих 12.25 V
Хич не ми се струва нормално + при условие, че колата няма аларма, дори фабричка + седи в гараж + сме мерили, че няма утечки от RNS-510, щото e 2010-та с новия CAN и т.н. Бих искал да ми го сменят, но те искат да го зареждат... вече 2 пъти са ми го зареждали от 06.2016-та досега. То още малко и ще му свърши гаранцията и отече... :)
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с падане на акумулатор
Ходи ги натискай да го сменят.Да ти премерят заряда на алтернатора и за утечка и сами да се уверят,че автомобила е изправен.Бъди по-настъпателен,спомени им за КЗП.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с падане на акумулатор
Да, вече се опитах, те минаха с това лаишко обяснение, че то "било, като батерията на гсм-а", ебаси, това не е сериозно. Пак ще ходя!
Сега направих друг опит:
- не бях карал колата 3 дни, беше от 12.55 V
- замерих 12.31V (без да отключвам колата, седеше заключена с отворен капак със щракнато копче, за да лъже, че е заключено)
- карах 50 км, спрях колата, 2-3 мин след заключване беше 12.55 V
- Махнах бушона за радиото, единствено ми направи впечатление, че по картинки в нета бушона трябва да е 15A, моя беше 20A, сложен...
- Още утре ще ходя да видя дали продължава да пада.
За справка, приятел в Германия с Голф, фабричен акумулатор от 2008-ма, 27 дни не го бил пускал, днес отива и няма грижи.
Тоест не може моята клета варта, която е и нова, да прави такива номера.
Ще натискам за смяна, това не е работа. Последният път в Гърция ме остави, двам намерих човек да спря да пусна с кабел, деа:(
Сега направих друг опит:
- не бях карал колата 3 дни, беше от 12.55 V
- замерих 12.31V (без да отключвам колата, седеше заключена с отворен капак със щракнато копче, за да лъже, че е заключено)
- карах 50 км, спрях колата, 2-3 мин след заключване беше 12.55 V
- Махнах бушона за радиото, единствено ми направи впечатление, че по картинки в нета бушона трябва да е 15A, моя беше 20A, сложен...
- Още утре ще ходя да видя дали продължава да пада.
За справка, приятел в Германия с Голф, фабричен акумулатор от 2008-ма, 27 дни не го бил пускал, днес отива и няма грижи.
Тоест не може моята клета варта, която е и нова, да прави такива номера.
Ще натискам за смяна, това не е работа. Последният път в Гърция ме остави, двам намерих човек да спря да пусна с кабел, деа:(
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с падане на акумулатор
Тези в магазина нямат ли тестер за акумулатори, нещо като това:
Общо взето тези тестери познават какво е състоянието. Искай да го замерят пред теб.
Другият вариант - да хванеш утечка - е да закачите логиращ мултиметър, с памет, който има възможност да записва 12-24 часа. Или мултиметър с функция min/max, запомнящ максималната стойност. Така може да се види дали не се появява по-голяма от нормалната консумация, докато колата е заключена.
Между другото, горе снимката е от Bosch Silver S5, на около 2 години. Колата се кара всеки ден(1.9tdi), няма утечки, зареждането е перфектно. Бош и Варта са едно и също нещо, с различни лепенки. Така че, нищо чудно и от акумулатора да ти е проблема, въпреки голямата марка.
Общо взето тези тестери познават какво е състоянието. Искай да го замерят пред теб.
Другият вариант - да хванеш утечка - е да закачите логиращ мултиметър, с памет, който има възможност да записва 12-24 часа. Или мултиметър с функция min/max, запомнящ максималната стойност. Така може да се види дали не се появява по-голяма от нормалната консумация, докато колата е заключена.
Между другото, горе снимката е от Bosch Silver S5, на около 2 години. Колата се кара всеки ден(1.9tdi), няма утечки, зареждането е перфектно. Бош и Варта са едно и също нещо, с различни лепенки. Така че, нищо чудно и от акумулатора да ти е проблема, въпреки голямата марка.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с падане на акумулатор
Имат, точно там е работата, тестера ми изкарва, че акумулатоар е супер, макар, че при втория път е под 13V. Това става, след като акумуллатора е седял при тях и за го заредили.
Ето двата теста
Явно трябва по-сериозно да се премери за утечка, но те го мериха и беша макс 14А, което уж е в норма. Кой знае какво се пуска след 2-3 часа спане :)
Ето двата теста
Явно трябва по-сериозно да се премери за утечка, но те го мериха и беша макс 14А, което уж е в норма. Кой знае какво се пуска след 2-3 часа спане :)
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с падане на акумулатор
Колега, нищо му няма на акумулатора ти, всеки държи различни V в покой. Щом са над 12V, няма проблем, още повече, че и е тестван на уред.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с падане на акумулатор
Благодаря ти, колега!
Това почвам да се чудя и аз, защото, като всички уж сме тествали, повечето хора ми разправят, че трябва да държи над 12.5V, по таблицата за разреждане, където 12.5V било 100%, а 12.2 вече под 50% едва ли не, явно трябва да се кара редовно.
Иначе, ако не карам 10-12 дни започват първите проблеми, като отключвам колата, корминлата конзола ми дава "steering column error", това според мен щот няма ток и така, докато спре да пали.
Тук един приятел ми намекна да си преразгледам и аз навиците, какво пускам, кога, как, да правя по-малко стартове да не го тормозя. Сега като влеза в колата, не смея подгряване на седалките да си пусна, докато не мине някакво време... :)))
Това почвам да се чудя и аз, защото, като всички уж сме тествали, повечето хора ми разправят, че трябва да държи над 12.5V, по таблицата за разреждане, където 12.5V било 100%, а 12.2 вече под 50% едва ли не, явно трябва да се кара редовно.
Иначе, ако не карам 10-12 дни започват първите проблеми, като отключвам колата, корминлата конзола ми дава "steering column error", това според мен щот няма ток и така, докато спре да пали.
Тук един приятел ми намекна да си преразгледам и аз навиците, какво пускам, кога, как, да правя по-малко стартове да не го тормозя. Сега като влеза в колата, не смея подгряване на седалките да си пусна, докато не мине някакво време... :)))
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с падане на акумулатор
Моят Bosch S5, също държи в покой 12,2-12,5V, но пали от раз, това за 12,5V и нагоре не е показател за нищо. Ако все пак ти пада под 12V, след по-голям престой, търси проблема в утечка, 14mA не са много, но за дълъг период явно го събарят.
Re: Passat B6 2.0 TDI (DSG) - проблем с падане на акумулатор
Благодаря ти vanesto!
Да, точно толкова държи моя 12.1 (ако не е каран 8-10) дни, но дори тогава пали без проблем и след 2-3 дни каране за дозарежда. Сега съм махнал бушона за RNS-510-ката. Това, което е интересно, е че от сервиза ми твърдят, че щом колата има навигация и седи в гараж, това дърпало яко ток, щото търсело нон стоп спътници. Говорих с познат от София Порше Изток и той казва, че не е така, щото това е нави система, а не такава примерно против кражба, която да е нон стоп активна. Единствените утечки, които RNS-510 дава, ако се ретрофитва на по-стар пасат с по-стар CAN, и тогава я вентилатора на RNS_а не се гаси, я нещо друго, но тогава го събаря за 1-2 дни макс!
Аз нямам дори фабрична аларма, така, че не ми идва на акъла, какво може да ми дърпа ток. Имам подоговка за телефон touch adapter, и него го махам вече, сакън да не е от него.
Да, точно толкова държи моя 12.1 (ако не е каран 8-10) дни, но дори тогава пали без проблем и след 2-3 дни каране за дозарежда. Сега съм махнал бушона за RNS-510-ката. Това, което е интересно, е че от сервиза ми твърдят, че щом колата има навигация и седи в гараж, това дърпало яко ток, щото търсело нон стоп спътници. Говорих с познат от София Порше Изток и той казва, че не е така, щото това е нави система, а не такава примерно против кражба, която да е нон стоп активна. Единствените утечки, които RNS-510 дава, ако се ретрофитва на по-стар пасат с по-стар CAN, и тогава я вентилатора на RNS_а не се гаси, я нещо друго, но тогава го събаря за 1-2 дни макс!
Аз нямам дори фабрична аларма, така, че не ми идва на акъла, какво може да ми дърпа ток. Имам подоговка за телефон touch adapter, и него го махам вече, сакън да не е от него.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 114 госта