Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот silent » Съб 13 яну 2018 15:37


Имам Джета с мотор RP. и Пасат с мотор ABS от 17г...сменил съм над 10 термостата ...никога не съм им слагал термостат с дупка и никога не са имали проблеми с обезвъздушаване....Пасата ми е газова и откакто е с газова загрява по-бавно ....за да реша проблема съм слагал и оригинален термостат от ...тогава ЮНИТРЕЙД който е БЕЗ ДУПКА ....преди месец последно сменях почти нов термостат отново без дупка с друг също без дупка...стария с надуване с уста пропускаше въздух...новия не...с новия загрява по бързо...не ми се мисли ако шибна една дупка дали въобще ще загрява или някъде към Пазарджик ще загрява...отделно никога не съм виждал термостат на този мотор с дупка...има термостати с дупка с цел обезвъздушаване...има термостати с доп.клапан с цел обезвъздушаване ...но не и на тази кола и този мотор...мисля че се обосновах....
Мисля също така на база впечатления, че системата за охлаждане на ПАСАТ Б3 и по специално 1,8 мотора е конструирана "по ръба" поради спецификата на въздухозаборника...с цел да не загрява през лятото при високи температури е преоразмерена което пък води до проблем със загряването зимата... и най-малкото и трябва термостат с дупка...




bayspiro
Мнения: 905
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот bayspiro » Съб 13 яну 2018 19:11


Така, колеги! С дупка или без дупка, това е въпроса! :mrgreen
"Дупката" е задължителна! Иначе термостата не работи въобще или работи с голямо "клатене" на температурата. Ролята на дупката е да темперира "гърба" на термостата когато е затворен и там е студено. Дупката е малка (около 2 мм) за да става темперирането бавно и да не "лашка" температурата. Някои колеги, правилно са забелязали, че техните термостати нямат дупка. При тях "дупката" е изпълнена с прищипване на периферията на голямата клапа (с цел създаване на нехерметичност и пропускане на топла вода към "гърба").
Причината за отказа на термостата, в случая е запушването на тази дупка и задната част на термостата остава студена.
Причината за запушването е замърсяване, накип (който кара с вода), износване на контактната повърхност на клапана и отвора намалява. На снимката в началото колегата е показал начина по който някои производители борят този проблем - тази малка джаджа, в дупката, постоянно се движи от потока и така чисти дупката.
Ето това е причината, термостата в канчето да работи а на колата не. В канчето той е нагрят от всякъде и дупката е излишна. :a045

П.П Една седмица ми коства, на времето, докато открия "прищипаната" дупка.... :mhihi


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот ludmil » Съб 13 яну 2018 20:53


Здравейте!
Озадачен съм. При обезвъздушаването на място с отворена капачка, завърта и втория кръг, парното духа горещо, перката на радиатора завъртя. Би трябвало всичко да е наред.

Но когато започна да я карам се случва същото както преди - парното слабо, горния маркуч на радиатора е горещ, долния - хладен. Заради което перката не включва, температурата отива нагоре.
Моля давайте съвети, не знам вече какво да правя с тази кола. Да взема да извадя напълно термостата ли, да видя дали ще грее?

Последна промяна от ludmil на Съб 13 яну 2018 21:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот ludmil » Съб 13 яну 2018 21:13


viksanlg написа:Любопитно ми е автора на темата с навита хубаво до край капачка на изравнителното казанче ли я е обезвъздушавал системата или я е дозавил после?

Обезвъздушавах с отворена капачка. И чак като завъртя перката на радиатора и реших, че всичко е наред я затворих.


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 893
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот viksanlg » Съб 13 яну 2018 21:19


Не се обезвъздушава с отворена капачка,никога!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19133
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот stefan4o » Съб 13 яну 2018 21:23


Защо?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот Iezekil » Съб 13 яну 2018 21:56


Тоя нов двигател прави ли му ревизия или го цопна направо?Пак замяза на гарнитура.Водната помпа върти ли ,през маркучлето тиече ли?


Потребителски аватар
ludmil
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1990
Местоположение: Земята
Контакти:

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот ludmil » Съб 13 яну 2018 22:12


Iezekil написа:Тоя нов двигател прави ли му ревизия или го цопна направо?Пак замяза на гарнитура.Водната помпа върти ли ,през маркучлето тиече ли?

Каква ревизия, както си беше го сложиха. Малкото маркуче тече, водната помпа си върти.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19554
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот radotom » Съб 13 яну 2018 23:04


Iezekil написа:Тоя нов двигател прави ли му ревизия или го цопна направо?

A! Най-сетне се намери човек, който да зададе правилния въпрос! :icon_lol
И се получи и отговора, който беше повече от ясен още от заглавието, ама ми писна на половината съфорумци да обяснявам, че са им издухани гарнитурите на двигателите... :no

Само ми е интересно дали ще доживея и деня, в който някой ще даде и отговора за какво служи дупката на термостата
И да кажа - Не! Не е за да изравнява температурата от двата му края!
Моите уважения към байспиро, умни неща съм чел от него, ама това си беше откровенна глупост! (то и аз пиша тъпотии понякога)


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот Iezekil » Нед 14 яну 2018 7:27


Отговора е даден в първото ми мнение още.А автора да направи тест за изгорели газове,или да се сдобие с подобна дупка и на капачката на разширителя.....


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот muns61 » Нед 14 яну 2018 7:36


Всеки трябва сам да си трупа жизнен опит... Даването на съвети е неблагодарна работа.


bayspiro
Мнения: 905
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот bayspiro » Нед 14 яну 2018 8:48


radotom написа:Моите уважения към байспиро, умни неща съм чел от него, ама това си беше откровенна глупост! (то и аз пиша тъпотии понякога)
[/quote]
Не е глупост колега! Проверено е! Ако някой твой приятел, продавач, на авто части ти даде да ровиш в стоката ще се убедиш. Аз лично човърках една кутия стари термостати от един сервиз , ама при старите с деформацията на клапана не личи добре, и ако не знаеш за нея може и да не я видиш. Аз я открих на нов термостат - там просто лъщеше! Ама тогава телефоните с камери бяха лукс...

Последна промяна от bayspiro на Нед 14 яну 2018 12:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот silent » Нед 14 яну 2018 8:55


Няма такова нещо...


Потребителски аватар
Tsankovski
Мнения: 360
Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот Tsankovski » Нед 14 яну 2018 9:35


Тествай за изгорели газове водната система вместо да сменяш 10 термостата , доста парици може да отлетят в излишни експерименти


bayspiro
Мнения: 905
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Пасат Б3, 90 коня, газ/бензин, 1990 г. - грее дори с новия двигател

Мнениеот bayspiro » Нед 14 яну 2018 11:41





Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ogogin и 44 госта