kgkep написа: Здравей колега, какво мислиш за...
Колега, когато Астра попадна в полезрението ми като вариант, се допитах до приятел който работеше няколко години в сервиза на Опел, той ми каза, че не са лоши 1.7 моторите, но 1.9 е по-препоръчителен. При 1.7 има проблеми с привода на разпределителния вал. Относно фиатските мотори, следва да имаш предвид, че има и 120 к.с. с 16 клапана и вихрови клапи. Различават се външно най-лесно по капачката за маслото - на 8 клапановите мотори капачката е отляво (като застанеш пред коша на мотора), а на 16 клапановите е от дясно. Имат разлики в интеркулерите. Моделите от 2006 са с ДПФ. 16 клапановите не са лоши, по-пъргави са, но трябва да се отстранят вихровите клапи, без да се маха и изключва моторчето за да не набива грешки. Софта им е достатъчно прилично направен и има възможности за корекции след премахването на вихровите клапи, както и по отношение на регенерацията на ДПФ-а. Също при всички мотори е възможна и корекция на торк лимитъра (обстоятелството за вървеж между 2000 и 3000 оборота), като се елиминира лаг-а. Носи на доста модификации и има добър потенциал за ремап.
Астрата на градско (Благоевград) зимата дава ~8/100 (+/- 200-300 млл в зависимост колко време я държиш с работещ мотор на място). Извънградско, ако се кара до 100 дава 5 и под 5/100, на мен с магистралното на дълго ми дава 5,2-5,3. Загрява доста бързо - след 4-5 минути охладителната течност вече е на 47-50 градуса, което в студа означава, че почва да духа топло.
Най-големия плюс на тези мотори е поносимостта към дизела в БГ (не са капризни).