2-3 въпросчета за ел.схема на 2 Е двигател от голф 3

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

2-3 въпросчета за ел.схема на 2 Е двигател от голф 3

Мнениеот Bai Sando » Сря 24 яну 2018 19:37


Колеги,имам няколко въпроса по схемата на 2Е 2.0/115 к.с.
Понеже преправям инсталацията за голф 2 и ми остават няколко кабелчета които съм оградил със синьо и червено.
Оградените в синьо са предполагам за оборотомера на таблото,понеже ми изписва instrument panel като задържа с мишката на него в Autodata,но защо са два кабела и как да ги вържа към оборотомера на двойката?
Другите три кабелчета които съм очертал в червено са нещо от рода на data link,ac conector и още нещо...предполагам,че са за диагностика,за + когато колата има климатик и нещо друго.Тях може ли да не ги връзвам?
Изображение
Също така ми остана един по-дебел червен кабел на пин номер 4,който на схемата го няма,дали е постоянен + към компютъра или да го вържа към контакт.При мен ECU-то е Сименс,а повечето 2Е са с Бош.Възможно ли е от там да идват разликите?
Иначе всичко друго си отговаря по цветове и пинове.




Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: 2-3 въпросчета за ел.схема на 2 Е двигател от голф 3

Мнениеот Курт Деликуртев » Сря 24 яну 2018 21:30


Сандо, ако колата може да работи така що ти трябва да им търсиш места на няколко кабела?

На мен при всеки ремонт ми остават по няколко винтчета, ама колата си върви като смазана! :flag_bulgaria


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: 2-3 въпросчета за ел.схема на 2 Е двигател от голф 3

Мнениеот Bai Sando » Сря 24 яну 2018 21:45


Защото не знам дали ще тръгне така :mhihi Инсталацията е като рошава гарга в момента и трябва да я пригодя да работи в кола която не е била предвидена за нея.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: 2-3 въпросчета за ел.схема на 2 Е двигател от голф 3

Мнениеот Курт Деликуртев » Сря 24 яну 2018 22:06


Намери услужлив колега с Голф, за да гледаш от там кое как е свързано. Или преспи и утре ще ти излезе решението.

Бих ти казал една случка с мен, ама виждам не си на кеф!


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: 2-3 въпросчета за ел.схема на 2 Е двигател от голф 3

Мнениеот Bai Sando » Сря 24 яну 2018 22:20


Кажи случката пък жичките може да почакат :smile


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: 2-3 въпросчета за ел.схема на 2 Е двигател от голф 3

Мнениеот Курт Деликуртев » Сря 24 яну 2018 22:35


1994 година сменям мотор на едно Рено 9 и съм взел един електроинженер по ел.инсталацията. Смених мотора, върза той всички кабели и не можа да запали ... мъчих го половин час, ама като се стъмни се прибрахме по домовете.

Цяла нощ не съм спал, анализирах всичко и си помислих, че сигурно е забравил захранването на бобината.

На другият ден поглеждам и наистина не бе вързан този кабел, пъхнах го и запали от раз! Та утрото е по-мъдро от нощта.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12789
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: 2-3 въпросчета за ел.схема на 2 Е двигател от голф 3

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 25 яну 2018 7:36


Но до тая мъдра мисъл си стигнал през нощта.


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: 2-3 въпросчета за ел.схема на 2 Е двигател от голф 3

Мнениеот ivan_pop » Чет 25 яну 2018 18:07


Курт Деликуртев написа:
На мен при всеки ремонт ми остават по няколко винтчета, ама колата си върви като смазана! :flag_bulgaria

Лошо е когато не стигнат винтчетата! :icon_lol
А по темата........
Това отгоре дето е заградено в синьо,двата отиват на таблото съответно на 10-ти и 7-ми пин на таблото.Предполагам едната жица е за оборотомер,другата за имо.(ако има)
Тези отдолу....W3-резервен кабел не се ползва.X88-към климатика,че като включи компа да вдигне малко оборотите.X1-буксата за диагностика.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: 2-3 въпросчета за ел.схема на 2 Е двигател от голф 3

Мнениеот Bai Sando » Чет 25 яну 2018 18:56


Оборотомера май ще е с налучкване :smile
Долните три кабелчета няма да ги ползвам,но ще ги отделя старателно в едно снопче за всеки случай.
Остана дебелия червен кабел който идва от пин 4,а на схемата не е отбелязан :gruebel


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: 2-3 въпросчета за ел.схема на 2 Е двигател от голф 3

Мнениеот ivan_pop » Чет 25 яну 2018 19:23


На мен ми излиза за пин 4-Pin not connected.
Виж пак кой № е въпросния пин.Този комп от каква кола е марка/модел/година и какъв мотор?


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: 2-3 въпросчета за ел.схема на 2 Е двигател от голф 3

Мнениеот Bai Sando » Чет 25 яну 2018 19:47


Голф 3 92-ра с 2Е 115к.с.
Всички кабелчета ги просвирих и си отговарят по цветове и пинове,само тоя червен кабел който е от пин 4 не знам какъв е.А е по-дебел от другите и си мисля,че е постоянен +,но не мога да съм сигурен.
Може би разликата идва от това,че ECU-то ми е на Сименс,а повечето 2Е съм виждал с Бош :gruebel
Лошото в случая е,че орязах бушониерата от 3-ката и вече е невъзможно да се проследи каквото и да е,но колата си беше в движение и си палеше и работеше добре.


Потребителски аватар
KOVKO
Мнения: 123
Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
Автомобил: А3 - Голф 2 - Passat 3 - T3
Двигател: All Motors
Местоположение: Разград

Re: 2-3 въпросчета за ел.схема на 2 Е двигател от голф 3

Мнениеот KOVKO » Вто 04 юни 2019 8:16


Извинявам се предварително за спама. Може ли да попитам за помощ при свързването на AGG двигател. Същата ли е схемата като при 2Е? Предстои ми конверсия на Транспортер Т3, на който ще монтирам въпросният AGG. Преди 2 години сам си подвързах на другия бус TDI двигатеря с компа с помоща на колега от София, който директно ми каза да отделя дадени кабели от снопа към компа и да ги свържа с определените за тях пинове на релето. Всичко стана за около 30 минути, но тук при бензиновите не знам дали е същата схемата. Понеже не съм ел. специалист, ми беше от голяма полза този вид, просто обяснение. До колкото знам, трябва и второ реле за бензинова помпа.

Благодаря предварително.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19138
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: 2-3 въпросчета за ел.схема на 2 Е двигател от голф 3

Мнениеот stefan4o » Вто 04 юни 2019 8:34


Колега, имай предвид, че АГГ е с друго ЕКУ.
Мен ако питаш свали от колата всички кабели от моторния отсек + бушониерата в купето, както е с релетата.


Потребителски аватар
KOVKO
Мнения: 123
Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
Автомобил: А3 - Голф 2 - Passat 3 - T3
Двигател: All Motors
Местоположение: Разград

Re: 2-3 въпросчета за ел.схема на 2 Е двигател от голф 3

Мнениеот KOVKO » Вто 04 юни 2019 9:04


Мотора съм го свалил с компа и снопа кабели от компа към двигателя + още един по-малък сноп, който съм свалил за всеки случай. Въпроса е, че трябва да разбера, кои кабели от старата бусова инсталация се свързват към съответните към новата инсталация на компа. Предпжлагам, че с тези кабели на лампите по таблото ще се оправя и сам.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: 2-3 въпросчета за ел.схема на 2 Е двигател от голф 3

Мнениеот Bai Sando » Вто 04 юни 2019 11:56


При АГГ е малко по-сложно от колкото при 2Е
При 2Е е със старата инсталация говорим за голф 3...та инсталацията на двигателя и компютъра са в отделен сноп и са няколко букси които се връзват към бушониерата.
След 94-та когато спират да произвеждат 2Е и запоЧват с ADY/AGG минават и на по-новия вид инсталация,която е обща с тая на мотора.Демек трябва да ги разплиташ,понеже всичко е на едно...фарове,мигачи,перки,мотор,комп и т.н.
И най големия проблем е че вече са с имобилайзер,който ако не си свалил заедно с една черна кутийка и чипа в ключа,няма да запали.
Ако отделиш само моторната инсталация,ще успееш да навържеш всичко,само ти трябва релето за помпата и едно реле което е за компютъра.Имобилайзера също трябва да се навърже или да се отстрани от специалист и компа да не го търси вече :wink
Ако намеря схемата на АГГ мога да я кача тук за по-лесно :wink



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 147 госта