пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса
пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса
Здравейте колеги.Пасата започна да пали доста трудно при загрял двигател.Сутрин пали от раз , но след като вдигне 90 градуса почва да пали трудно.Във вървенето разлика няма
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса
Това е прословутия проблем с топлия старт. Проблема най-лесно се отстранява софтуерно, въпреки че доста хора твърдят, че са го оправили по друг начин, и че щом се е появил значи има друга причина... като цяло можеш да пробваш да смениш въздушния филтър и горивния филтър с нови, както и да изчистиш дебитомера, но дали ще помогне и за колко дълго време не се знае.
Най-сигурния начин е софтуерно да се отстрани проблема (но и дебитомера е хубаво да се чисти периодично 1-2 пъти в годината)
Най-сигурния начин е софтуерно да се отстрани проблема (но и дебитомера е хубаво да се чисти периодично 1-2 пъти в годината)
Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса
Горивния филтър го смених,въздушния е на 5 хил.Софтуерно кой може да ми помогне
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса
Главно хората, които се занимават с чипове. Кажи от къде си, за по-конкретни насоки.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса
Ревизирай си стартера и си провери акумулатора.
- stefan4o
- Мнения: 19160
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса
Проблемът с топлия старт НЕ се решава с пипане по софта. А само се замазва. Истинската причина, доколкото зная е, че стартерът трябва да достигне определени обороти, за да може да запали автомобилът (до определени обороти порцията нафта е 0, доколкото съм виждал по горивни карти). А виновниците за това могат да бъдат - стартер или акумулатор, или и двете заедно.
Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса
Свалих стартера и е при майстор ,акумулатора ще го заредя.
- Jeka
- Мнения: 188
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
- Автомобил: Passat B5 Variant
- Двигател: AJM++
- Контакти:
Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса
Не случайно са написани така картите... нали все пак трябва да има балами, които сменят стартери всяка година. Разгледай карти от други дизелови двигатели било то на VW или не - няма значение. Няма да видиш друга такава написана по този начин. Което е глупаво! Защо трябва когато оборотите са под 450-500 да не пуска нафта... тва е всеедно всеки път да рециклираш/сменяш стартера на 60-70% от неговото "здраве". Тука може да се спори малко за "емисии" и дали щяло да изпушва леко при палене или не, обаче проблема изобщо не се "замазва", а се отстранява точно софтуерно и то не от вчера или днеска, и Б6 не е първата кола която страда от това. Просто като се оправи софта все едно удължаваш живота на стартера с 50% и като предотвратиш 2-3 такива преждевременни смени на стартери и акумулатори (които не са много евтини), напълно си избиваш парите, които си дал за софтуерната намеса.
- nikolay_ss
- Мнения: 1014
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса
stefan4o написа:Проблемът с топлия старт НЕ се решава с пипане по софта. А само се замазва. Истинската причина, доколкото зная е, че стартерът трябва да достигне определени обороти, за да може да запали автомобилът (до определени обороти порцията нафта е 0, доколкото съм виждал по горивни карти). А виновниците за това могат да бъдат - стартер или акумулатор, или и двете заедно.
Не е така. Проблемът с топлият старт си е точно заложен софтуерно. Зависи вече от различните ревизии на софтуери и различните разновидности на компютри в случая за 1.9тди, при някои го има, при други го няма.
- stefan4o
- Мнения: 19160
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса
Някой колега беше постнал две карти:
1. Автоматична
2. Механична
скоростни кутии. При механичната се виждаше как до около 500 об/мин (по спомен) нафтата беше 0. Докато при автоматичната имаше число, не помня точно колко, ама имаше - т.е. при автоматичната пуска нафта.
Не знам дали е за това, но е факт, че и при ПД го има този проблем. Сега някой ще каже, че като при мен пали, а при него - не, на топла кола проблемът е софтуерен, така ли? ЕКУ-тата на даден вид код на мотора, примерно AVF за механична СК не са ли с еднакви горивни карти?
1. Автоматична
2. Механична
скоростни кутии. При механичната се виждаше как до около 500 об/мин (по спомен) нафтата беше 0. Докато при автоматичната имаше число, не помня точно колко, ама имаше - т.е. при автоматичната пуска нафта.
Не случайно са написани така картите... нали все пак трябва да има балами, които сменят стартери всяка година.
Не знам дали е за това, но е факт, че и при ПД го има този проблем. Сега някой ще каже, че като при мен пали, а при него - не, на топла кола проблемът е софтуерен, така ли? ЕКУ-тата на даден вид код на мотора, примерно AVF за механична СК не са ли с еднакви горивни карти?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса
Аз,не можах да разбера-има ли софтуерно решение на проблема,без да се налага да се прекодира на автоматична трансмисия?
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса
Росене, или слагаш чип, или си оправяш стартера, или прекодираш на автоматик. Има и едни магарии, които правят някои - слагат съпротивления, които да лъжат температурния датчик, което пък е
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса
Питам за един познат с AFN,който има проблем с топлото палене,за да не пиша нова тема.Аз нямам такива проблеми(всъщност не знам дали при 1Z се проявява) И всъщност как го лъжат темп.датчик-да отчита по-малка температура ли? А,после след като запали кво става?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7663
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса
Кажи на познатия да си смени четките на стартера!
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: пасат б6 1,9 тди 105 кс - пали трудно като вдигне 90 градуса
И втулките, при износени втулки върти тегаво на топъл мотор. Датчика постоянно показва по-малко.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: misho.georgiev и 43 госта