Здравете , колеги,
Туран 1.6 101кс, 2008г , бензин и LPG. Гори масло по 700g на 1000км. Маслото е сменявано на време, оригинално, с предписания вискозитет.
Светва чека, а отзад като работи, мирише на сяра, явно от маслото ще да е. / Моля да не коментираме маслата./
Мисля да отварям двигател за ремонт.
Монтьор каза, че на тия коли блокът е алуминиев, а цилиндрите са покрити с никасил, с дебелина 0.07 мм. Когато цилиндърът се износи неправилно - на елипса, сегментите започват да копаят блока там , където е паднал никасила и става мазало. Което означава , че при смяна на сегменти ефект няма да има, а точно обратното.
Питането ми е следното : Има ли смисъл след като отворим двигателя да сменяме сегменти и тн, ако има елипса ?
Този проблем отстраним ли и , или да сменям колата.
Моля , помогнете с компетентно мнение
Благодаря предварително.
Туран 1.6 бензин 2008г проблем двигател - гори много масло.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Туран 1.6 бензин 2008г ПРОБЛЕМ ДВИГАТЕЛ. Гори много масло.
мирише на сяра
Катализатора е за смяна.
Мисля да отварям двигател за ремонт.
Голяма грешка ще е това :) прочети и по западните и руските форуми за твоя проблем с изчезващото масло.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Туран 1.6 бензин 2008г ПРОБЛЕМ ДВИГАТЕЛ. Гори много масло.
Като свалиш главата, веднага се вижда дали има петна износен никасил по цилиндрите. Ако няма петна, сменяй сегменти смело. И ремонт на главата.
Re: Туран 1.6 бензин 2008г ПРОБЛЕМ ДВИГАТЕЛ. Гори много масло.
Kalin72 написа:мирише на сяра
Катализатора е за смяна.Мисля да отварям двигател за ремонт.
Голяма грешка ще е това :) прочети и по западните и руските форуми за твоя проблем с изчезващото масло.
имаш лш линк за тези форуми, колега?
Re: Туран 1.6 бензин 2008г ПРОБЛЕМ ДВИГАТЕЛ. Гори много масло.
muns61 написа:Като свалиш главата, веднага се вижда дали има петна износен никасил по цилиндрите. Ако няма петна, сменяй сегменти смело. И ремонт на главата.
Здравейте,
Отворих двигателя. Виждам едни петна по цилиндрите. Някой знае ли от какво може да са ?
- Прикачени файлове
-
- IMG_4400.jpg (69.91 KиБ) Видяна 7723 пъти
-
- IMG_4401.jpg (96.34 KиБ) Видяна 7723 пъти
-
- IMG_4407.jpg (80.23 KиБ) Видяна 7723 пъти
-
- IMG_4408.jpg (65.26 KиБ) Видяна 7723 пъти
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7657
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Туран 1.6 бензин 2008г проблем двигател - гори много масло.
Ние не ги виждаме тея петна.
- tdi fen
- Мнения: 4260
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Туран 1.6 бензин 2008г проблем двигател - гори много масло.
на мен ми се вижда ок
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Туран 1.6 бензин 2008г проблем двигател - гори много масло.
Кръстосващите се линий са хонинга на цилиндрите.Намери вътромер и измерете елипсата.На снимката изглеждат добре цилиндрите.Провери и буталата с микромер.Мери се там където е черното.Но когато са износени буталата,черното оцветяване пада а при теб изглежда с доста добър цвят.Май само сегменти ,обслужване на глава и си готов.Провери също след ремонта и газовата рейка да не се е разбила и да ти работи някой от цилиндрите с бедна горивна смес.Това води до преждевременен износ на клапани и сегменти.При мен се беше получил този проблем на един от цилиндрите.Компресионния сегмент беше изтънял от работа с бедна смес.Когато сегмента има голяма хлабина в канала се получава”помпен”ефект и разхода на масло е огромен.
Re: Туран 1.6 бензин 2008г проблем двигател - гори много масло.
Благодаря! Това за помпения ефект не се бях сетил. Много точно казано ! Има там по едно елипсовидно петно на всеки цилиндър с големината на монета от лев. Ето още снимки.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Туран 1.6 бензин 2008г проблем двигател - гори много масло.
Добре изглеждат, няма какво да мериш. Слагай новите сегменти и сглобявай. Виж клапаните дали имат луфт във водачите.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Туран 1.6 бензин 2008г проблем двигател - гори много масло.
На снимката където са петната се виждат следите от хонинга,макар и поизтънели .Мисля,че няма как да липсва никасил—а там.Ако слоя е дебел 0.07мм на страна,това значи 0,14мм елипса.Няма да има ни хонинг ни цилиндър.Моя мотор е 1,6 и имаше елипса 0.04 мм.Допустима елипса в сервизната документация беше 0,08мм.При теб на гледане по снимка ми се струва доста по—добре.
Re: Туран 1.6 бензин 2008г проблем двигател - гори много масло.
премерих как са цилиндрите :
първи и втори - разлика в диаметъра 0,02мм
трети - разлика в диаметъра - 0,01
четвърти - 0,035мм
Как ви се струва ?
първи и втори - разлика в диаметъра 0,02мм
трети - разлика в диаметъра - 0,01
четвърти - 0,035мм
Как ви се струва ?
- dalgia-73
- Мнения: 423
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Туран 1.6 бензин 2008г проблем двигател - гори много масло.
Три стотни нищо не са.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Туран 1.6 бензин 2008г проблем двигател - гори много масло.
Перфектен си.За тоя тип мотори допустимото е 0.08 сглобявай с нови сегменти,биелни лагери,ревизия на главата(ако има нужда от нови водачи притриване на клапани или каквото е нужно,гумички)така и така си я разкачил сменяй ангренажи ремъци и т.н. Ако бюджета го позволява де.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта