Накратко, сложих теглич на Passat B7 2012 комби, за да си возя байковете, направих си инсталацията, разклонителните букси и всичко работи с едно изключение, с което не мога да се справя сам.
Габарит/стоп се изпълняват от една крушка с една нагреваема жичка W21W. Когато не е натиснат спирачния педал, крушката свети на 20% горе долу и свети точно колкото свети габарита във вътрешния стоп, който се намира на задния капак. При натискане на спирачката, същата тази крушка свети на 100% и свети като стоп.
Проблема е там, че буксата за щекера на теглича има обща маса и трябва да има два отделни плюса (+) за габарит и за стоп. А при мен плюса е един , като електронно му се регулира мощността.
Получава се следното, на габарит пуска 20% мощност на крушката която е габарит на стойката за колела, съответно от 5 вата тя светва на 20% = 1 ват. Когато натисна спирачката светва на пълната си мощност от 5 вата.
До тук добре, реших, че като направя мостче между тази крушка 5вата и тази която е за стоп 21вата (на стойката за велосипеди) ще имам един габарит 1 ват + още един габарит 5 вата от всяка страна. При натискане на спирачката ще имам един стоп 5 вата и един стоп 21 вата, като това ме устройва напълно и ясно се разпознава от останалите участници в движението че натискам спирачка след работещ габарит.
Да ама модула явно не му харесва , че вече стават една крушка 21вата в самия стоп, една 21 вата в стойката за велосипеди + още една 5 вата. Първоначално ги пуска и после прави конролно премигване, след , което спира цялото захранване и индикира за изгоряла крушка.
Първосигнално ми идва на ума да заменя крушките в стойката за велосипеди със светодиодни, които да не товарят с допълнителна мощност или поне тези на стоп светлините. Но смятам, че ще има и по-културно решение, защото на мен електрониките са ми малко тъмна индия и смятам, че тук ще се появи някой с по-добра идея.
Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка...
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка...
Колега, пасата има ли трети стоп? Пробвай от там. Автомобилите с индикация за изгорели светлини са много мухнати за такива интервенции.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19694
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка...
А според мен някъде трябва да има изводи за букса за теглич и трябва да се включиш към тях.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка...
Направи си едно реле което при работа на габарит ще е със затворени контакти понеже напрежението което идва от габарит ще му е слабо за да задейства бобинката му.Когато се натиснат спирачки и съответно дойде напрежение на 100% или 12 волта,то и релето ще сработи и ще прехвърли + 12 волта към допълнителните стопове които ще светят с пълна мощност
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка...
Търси майстор дето е наясно с тези проблеми и той да реши какво и как трябва да се направи!
Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка...
Благодаря на всички за идеите. При проба с светодиодни крушки на стопа нещата станаха. Сега при габарит имам две секции габарит от всяка страна. При стоп имам две секции стоп от всяка страна.
Това с релето го мислих, но плюс на контакт не намерих никъде отзад, а да тегля кабели през цялото купе от някъде си не ми се понрави. За букса за теглич погрелднах още като слагах теглича и прокарвах инсталацията, не намерих. Реално оригиналната инсталация към този теглич Bosal е доста скъпа и включва освен кабелите и модул, който спира парктроника, праща сигнал до таблото, който да напомня че теглич ремарке, лъже модулите да си бачкат без да се шашкат, следи и състоянието на крушките в прикачения аксесоар било то ремарке, стойка, каравана. Всичко е ок но цената е брутална и се отказах 570лв... Варианта с сигнал от третия стоп също беше свързан с прокарване на допълнителни кабели от третия стоп, през капака, до пантите, после под корите до буксата за теглич и отпадна, а и третия стоп е светодиоден по принцип и предполагам там драмата щеше да е на лице отново. Съвета на колегата да ида на сервиз...виж за тази идея не се бях сетил , благодаря
Това с релето го мислих, но плюс на контакт не намерих никъде отзад, а да тегля кабели през цялото купе от някъде си не ми се понрави. За букса за теглич погрелднах още като слагах теглича и прокарвах инсталацията, не намерих. Реално оригиналната инсталация към този теглич Bosal е доста скъпа и включва освен кабелите и модул, който спира парктроника, праща сигнал до таблото, който да напомня че теглич ремарке, лъже модулите да си бачкат без да се шашкат, следи и състоянието на крушките в прикачения аксесоар било то ремарке, стойка, каравана. Всичко е ок но цената е брутална и се отказах 570лв... Варианта с сигнал от третия стоп също беше свързан с прокарване на допълнителни кабели от третия стоп, през капака, до пантите, после под корите до буксата за теглич и отпадна, а и третия стоп е светодиоден по принцип и предполагам там драмата щеше да е на лице отново. Съвета на колегата да ида на сервиз...виж за тази идея не се бях сетил , благодаря
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка...
Аз последно се борих с подобен проблем на един бус VW.Имаше си оригинален теглич и инсталация с някаква негова си букса за ремаркето.Човека искаше да се закачи ремарке с евробукса.Монтирах евробуксата на мястото на оригиналната.Да,да,ама не!Като меря с пробна лампа на буксата всичко е ОК.Като включа ремаркето,не работи.Проблема се оказа,че ремаркето е с LED светлини и електрониката на буса спира захранването.Буса си искаше ремарке с обикновени лампи.Наложи се да преправям .
С тези ремаркета всеки случай е индивидуален!
С тези ремаркета всеки случай е индивидуален!
Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка...
явно всеки случай си е за себе си да, защо светодиода да създава проблем при положение, че основните светлини на буса светят и създават необходимия товар , светодиода какво е причинявал ?
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка...
Имаше си оригинална инсталация за теглич.Тази инсталация минава през някакъв електронен блок който следи тока.Като има светодиод,електрониката не "вижда" че тече ток и спира захранването.Пуснах кабели от стоповете на буса за ремаркето и вече светодиодите на ремаркето светят нормално.
Предполагам в този случай ще се появи проблем ако се закачи ремарке с лампи.
Предполагам в този случай ще се появи проблем ако се закачи ремарке с лампи.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка...
следене на консумацията по ток и ограничаване за сигнализирането на дисплея
- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка...
Емулатор трябва,момчета!
Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка...
lent написа:Емулатор трябва,момчета!
Би ли споделил повече инфо?
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта