В момента е Вто 20 ное 2018 8:05
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria

Всички времена са UTC+02:00


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума

Шаблон за заглавията на теми, публикувани в този раздел!

Клубен онлайн магазин
:arrow Масла Мотул на преференциални цени
:arrow Оригинални VW масла на преференциални цени
:arrow Автомобилни крушки



Създай нова тема  Отговори  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
Мнение Заглавие: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка... Публикувано: Вто 06 мар 2018 15:56 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Мнения: 3741
Автомобил:
Двигател:
Накратко, сложих теглич на Passat B7 2012 комби, за да си возя байковете, направих си инсталацията, разклонителните букси и всичко работи с едно изключение, с което не мога да се справя сам.
Габарит/стоп се изпълняват от една крушка с една нагреваема жичка W21W. Когато не е натиснат спирачния педал, крушката свети на 20% горе долу и свети точно колкото свети габарита във вътрешния стоп, който се намира на задния капак. При натискане на спирачката, същата тази крушка свети на 100% и свети като стоп.
Проблема е там, че буксата за щекера на теглича има обща маса и трябва да има два отделни плюса (+) за габарит и за стоп. А при мен плюса е един , като електронно му се регулира мощността.
Получава се следното, на габарит пуска 20% мощност на крушката която е габарит на стойката за колела, съответно от 5 вата тя светва на 20% = 1 ват. Когато натисна спирачката светва на пълната си мощност от 5 вата.
До тук добре, реших, че като направя мостче между тази крушка 5вата и тази която е за стоп 21вата (на стойката за велосипеди) ще имам един габарит 1 ват + още един габарит 5 вата от всяка страна. При натискане на спирачката ще имам един стоп 5 вата и един стоп 21 вата, като това ме устройва напълно и ясно се разпознава от останалите участници в движението че натискам спирачка след работещ габарит.
Да ама модула явно не му харесва , че вече стават една крушка 21вата в самия стоп, една 21 вата в стойката за велосипеди + още една 5 вата. Първоначално ги пуска и после прави конролно премигване, след , което спира цялото захранване и индикира за изгоряла крушка.

Първосигнално ми идва на ума да заменя крушките в стойката за велосипеди със светодиодни, които да не товарят с допълнителна мощност или поне тези на стоп светлините. Но смятам, че ще има и по-културно решение, защото на мен електрониките са ми малко тъмна индия и смятам, че тук ще се появи някой с по-добра идея.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка... Публикувано: Вто 06 мар 2018 17:31 
Извън линия

Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Мнения: 814
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv
Колега, пасата има ли трети стоп? Пробвай от там. Автомобилите с индикация за изгорели светлини са много мухнати за такива интервенции.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка... Публикувано: Вто 06 мар 2018 17:50 
Извън линия
King of the Road
King of the Road
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Мнения: 16911
Автомобил: 2 x Golf 2 + Jetta 2 + Audi A3
Двигател: RP+PG+PB+AGN
Местоположение: София
А според мен някъде трябва да има изводи за букса за теглич и трябва да се включиш към тях.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка... Публикувано: Вто 06 мар 2018 18:31 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Мнения: 7748
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: Пазарджик
Направи си едно реле което при работа на габарит ще е със затворени контакти понеже напрежението което идва от габарит ще му е слабо за да задейства бобинката му.Когато се натиснат спирачки и съответно дойде напрежение на 100% или 12 волта,то и релето ще сработи и ще прехвърли + 12 волта към допълнителните стопове които ще светят с пълна мощност :wink
Изображение


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка... Публикувано: Вто 06 мар 2018 20:55 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Мнения: 370
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен
Търси майстор дето е наясно с тези проблеми и той да реши какво и как трябва да се направи!


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка... Публикувано: Сря 07 мар 2018 10:02 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Мнения: 3741
Автомобил:
Двигател:
Благодаря на всички за идеите. При проба с светодиодни крушки на стопа нещата станаха. Сега при габарит имам две секции габарит от всяка страна. При стоп имам две секции стоп от всяка страна.
Това с релето го мислих, но плюс на контакт не намерих никъде отзад, а да тегля кабели през цялото купе от някъде си не ми се понрави. За букса за теглич погрелднах още като слагах теглича и прокарвах инсталацията, не намерих. Реално оригиналната инсталация към този теглич Bosal е доста скъпа и включва освен кабелите и модул, който спира парктроника, праща сигнал до таблото, който да напомня че теглич ремарке, лъже модулите да си бачкат без да се шашкат, следи и състоянието на крушките в прикачения аксесоар било то ремарке, стойка, каравана. Всичко е ок но цената е брутална и се отказах 570лв... Варианта с сигнал от третия стоп също беше свързан с прокарване на допълнителни кабели от третия стоп, през капака, до пантите, после под корите до буксата за теглич и отпадна, а и третия стоп е светодиоден по принцип и предполагам там драмата щеше да е на лице отново. Съвета на колегата да ида на сервиз...виж за тази идея не се бях сетил , благодаря :Mr Green Fun


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка... Публикувано: Сря 07 мар 2018 18:18 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Мнения: 370
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен
Аз последно се борих с подобен проблем на един бус VW.Имаше си оригинален теглич и инсталация с някаква негова си букса за ремаркето.Човека искаше да се закачи ремарке с евробукса.Монтирах евробуксата на мястото на оригиналната.Да,да,ама не!Като меря с пробна лампа на буксата всичко е ОК.Като включа ремаркето,не работи.Проблема се оказа,че ремаркето е с LED светлини и електрониката на буса спира захранването.Буса си искаше ремарке с обикновени лампи.Наложи се да преправям .
С тези ремаркета всеки случай е индивидуален!


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка... Публикувано: Пет 09 мар 2018 16:28 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Мнения: 3741
Автомобил:
Двигател:
явно всеки случай си е за себе си да, защо светодиода да създава проблем при положение, че основните светлини на буса светят и създават необходимия товар , светодиода какво е причинявал ?


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка... Публикувано: Пет 09 мар 2018 18:46 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Мнения: 370
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен
Имаше си оригинална инсталация за теглич.Тази инсталация минава през някакъв електронен блок който следи тока.Като има светодиод,електрониката не "вижда" че тече ток и спира захранването.Пуснах кабели от стоповете на буса за ремаркето и вече светодиодите на ремаркето светят нормално.
Предполагам в този случай ще се появи проблем ако се закачи ремарке с лампи.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка... Публикувано: Пет 09 мар 2018 19:26 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Мнения: 11882
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
следене на консумацията по ток и ограничаване за сигнализирането на дисплея


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка... Публикувано: Пет 09 мар 2018 20:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Мнения: 477
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Емулатор трябва,момчета!


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проблем с управление стоп/габарит с една крушка с една жичка... Публикувано: Съб 10 мар 2018 8:31 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Мнения: 3741
Автомобил:
Двигател:
lent написа:
Емулатор трябва,момчета!

Би ли споделил повече инфо?


Нагоре
 
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 12 мнения ] 

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design