газова или без на Голф 2, 1.3i 44kw, 4ск.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
zhoro25
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 13 мар 2018 14:29
Автомобил:
Двигател:

газова или без на Голф 2, 1.3i 44kw, 4ск.

Мнениеот zhoro25 » Вто 13 мар 2018 14:47


Здравейте,

след смяна на няколко по-модерни коли с проблеми, реших да си взема едно голфче 2 - много запазено- таблото не скърца още. Онзи ден в КАТ като го регистрирах, ми викаха, че все едно от завода съм го взел. Предишният собственик беше навъртял само 50000км от 2001 - само в гараж е стояло. За жалост голямата градушка в К-к през 2007 е надрънкала капака и тавана яко, но с изключение на това, е много запазена откъм ръжди и скърцане.

Понеже повечето теми за този вид кола са отпреди доста време, си позволявам да пусна тази като се чудя дали ще има нов съвет по моята тема.

Колата е много по-слаба като мощ - това съм го приел, стига да не се разваля като последният ми пасат 5.5 вариант, 4х4, 1.9тди 150коня (чипнат), за поддръжката на който за 3 години дадох 7400 лева освен цената, на която го закупих - излъгаха ме, признавам си - ама вече съм "парен, каша духа."

Колата е от 3 дена и ходих само до Карлово - и съм доволен как върви - разбрах, че скоростомера има 20км отклонение - на 150км ГПС-а показва, че е 130 :), ама разбрах, че е нормално за тези коли това. Все още съм в "радостта си" и се чудя какво да и "добавя", за да я подобря, без да се оливам, разбира се.
Колата главно ще се ползва за път из града и селата на Старозагорска област (живея в Казанлък) и чат-пат до София.

Въпросите ми са няколко:

1. има ли смисъл да слагам газова на голфчето? питам по две причини:

а. Да не разваля мотора - разхода като чета няма да е много различен откъм скъпотия на 100км ако е с газ - или бъркам?
б. Да не стане много слаба колата като мощ - в момента се води 55к.с.

2. Ако е удачно да се сложи газова, коя, вид,марка, бихте препоръчали?
3. Случайно да знаете добри майстори, които да ми препоръчате - аз съм от Казанлъшкият район.

Благодаря ви, предварително

Георги




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: газова или без на Голф 2, 1.3i 44kw, 4ск.

Мнениеот stefan4o » Вто 13 мар 2018 15:19


Здрасти. За газовата - няма как да развалиш мотора, по-скоро периферията може да пострада. Визирам дебитомера ако сложиш обикновена газова с плочка. Инак за мощността - 40кВт не са много, наистина, ама пък на газ няма да окуцее кой знае колко много. За сметка на това ще се возиш за без пари. Евентуално можеш да й сложиш 5-степенна кутия от Мк3 1.4 или 1.6. С подмяна на 2 неща по механизма ти нещата стават като заводски.


zhoro25
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 13 мар 2018 14:29
Автомобил:
Двигател:

Re: газова или без на Голф 2, 1.3i 44kw, 4ск.

Мнениеот zhoro25 » Вто 13 мар 2018 15:30


благодаря, stefan4o,

а по-скъпа газова, за предпочитане ли е (предвид, че колата е "i" инжекция или моно, не разбирам), или "нема нужда" както казват шопите?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: газова или без на Голф 2, 1.3i 44kw, 4ск.

Мнениеот muns61 » Вто 13 мар 2018 17:10


Този Голф не е ли карбуратор?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: газова или без на Голф 2, 1.3i 44kw, 4ск.

Мнениеот stefan4o » Вто 13 мар 2018 17:23


Ами да каже кода на мотора за по-сигурно. Ако е NZ е многоточкова инжекция.


zhoro25
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 13 мар 2018 14:29
Автомобил:
Двигател:

Re: газова или без на Голф 2, 1.3i 44kw, 4ск.

Мнениеот zhoro25 » Вто 13 мар 2018 17:32


stefan4o написа:Ами да каже кода на мотора за по-сигурно. Ако е NZ е многоточкова инжекция.



Изображение в талона двигателя е само с цифри - няма букви. Тази снимка е от оригиналният документ, с който дойде голфа.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: газова или без на Голф 2, 1.3i 44kw, 4ск.

Мнениеот Bai Sando » Вто 13 мар 2018 18:26


Карам същия,но моя е 1.3 карбуратор.Сложих му газ на 3-тия ден като го купих.Тоя мотор не го плаши нищо,даже газта я обича :mhihi С моя съм си правил какви ли не експирименти...колко ще вдигне на 1-ва на 2-ра и т.н. глупости :mrgreen но иначе си го пазя и уважавам.Слагай газова и не се чуди.Понеже твоя е с мех.дебитомер плочката се слага преди него и е хубаво да се сложи една клапа с гумен пръстен,ако случайно има детонация да не го счупи.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6175
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: газова или без на Голф 2, 1.3i 44kw, 4ск.

Мнениеот vanesto » Вто 13 мар 2018 19:34


Имах го същия, NZ със пет степенна кутия, оригинална. Така че можеш да потърсиш по моргите такава кутия. Не че ще фръкне, като сложиш на пета :mhihi. Аз го карах на бензин, защото беше много икономичен. На дълъг път гореше 5.5. Аз лично не бих му сложил газово. Кусура му беше само, като решиш да изпреварваш с четири човека вътре, на баир. Ама пък за градско беше идеален, заради късите предавки, направо се изтрелваше на светофарите. Двигателят е много здрав, евентуално кабели, свещи, дистрибуторна капачка, палец, такива неща може да се наложи да смениш. Ако нещо друго те интересува, питай.


zhoro25
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 13 мар 2018 14:29
Автомобил:
Двигател:

Re: газова или без на Голф 2, 1.3i 44kw, 4ск.

Мнениеот zhoro25 » Вто 13 мар 2018 22:05


много ви благодаря за отговорите,

тази вечер на връщане от работа го набримчих и стигнах до 150км (реални по ГПС)- изкефих се максимално. След 120км колата започна да върви много по-тихо и не изглеждаше да се натоварва - а до 120 имаше едно тихо бучене.

За скоростната кутия питах съседа, който е майстор щото в интернет намерих скоростна кутия от голф3 1,4 и 1,6 --- но той ми каза, че по принцип тези кутии нещо не ги слагали в масла (така разбрах), и лесно се е чупела 5 скорост.
Та, понеже не разбирам, най-вероятно ще си остана с 4 скорости. Важното е, колата да не се разваля често.

А за газовата не разбрах, при моят мотор, каква газова да сложа (със сигурност ще е италианска, качествена), обикновената или от по-сложните?

Благодаря ви и поздави

г


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6175
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: газова или без на Голф 2, 1.3i 44kw, 4ск.

Мнениеот vanesto » Сря 14 мар 2018 13:48


Обикновена, но обърни внимание Bai Sando какво ти е писал за монтажа.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4204
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата
Контакти:

Re: газова или без на Голф 2, 1.3i 44kw, 4ск.

Мнениеот nii » Сря 14 мар 2018 14:15


Този двигател е с многоточкова инжекция, но малко оособена.
Понякога умира компютъра на двигателя, потърси си резервен че трудно се намират.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: газова или без на Голф 2, 1.3i 44kw, 4ск.

Мнениеот muns61 » Сря 14 мар 2018 18:05


Италиански изпарител няма, всичко е от Турция. БРЦ, Ланди, Ловато...
Вземи си нов евтин турски и автоматичен превключвател със симулатори. Плочка 22 - 25 мм. Реле за спиране на бензиновата помпа, или ако майстора ти е в час - захранване от веригата на бензиновата помпа.

Колкото до колата, аз бих сложил 5-степенна кутия, ако се кара извънградско. Също бих направил по-добра шумоизолация на купето, включително и на ламарината отвътре на вратите.

Някога имах такова голфче карбуратор с 5 скорости. Карах на бензин, защото стоя малко при мен. Плевен - Черноморец - обикаляна по морето - Асеновград - Смолян - Рилски Манастир - София - Плевен с двама възрастни и 2 деца ми изгори 6.2/100 бензин. Ех, бях на 33 години...


zhoro25
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 13 мар 2018 14:29
Автомобил:
Двигател:

Re: газова или без на Голф 2, 1.3i 44kw, 4ск.

Мнениеот zhoro25 » Сря 14 мар 2018 19:57


Много ви благодаря на всички,

Три въпроса:

Шумоизолация с какво се прави?

Компютър - разваля се често когато е на газ, или по принцип?

Ако търся компютър как се казва точно джаджата?

Благодаря ви

Г

https://www.xparts.bg/kompyutri/volkswagen/volkswagen-golf-2-jetta/kompyutar-za-vw-golf-ii-1-3i-0280000701-bosch-4610170-1-11048

Нещо като това ли става въпрос?

И още един въпрос - извинявам се, че се откланям от мойта тема даже.

Не мога да използвам старата си държанка за телефона и ще си купя радио с блутут. Само че като отидох в емаг се оказа, че имат разновидности от рода на начина на инсталиране DIN 1 или DIN 2 или Посветен. Кой от тях е за моят голф?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: газова или без на Голф 2, 1.3i 44kw, 4ск.

Мнениеот stefan4o » Сря 14 мар 2018 20:48


zhoro25 написа:
Шумоизолация с какво се прави?

Преди години правих с Изогоматерм. Лепих от вътрешна страна на вратите, сякаш имаше ефект от нея. Ползвах най-дебелият вариант 1см някъде като дебелина.
zhoro25 написа:Компютър - разваля се често когато е на газ, или по принцип?

Ами не е от газта, от годинките по-точно.
zhoro25 написа:Ако търся компютър как се казва точно джаджата?

ЕКУ или ECU (Engine Control Unit).



zhoro25 написа:Нещо като това ли става въпрос?

Да, така изглежда. Твоят е с номер 030 997 021

zhoro25 написа:Кой от тях е за моят голф?

ДИН 1


zhoro25
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 13 мар 2018 14:29
Автомобил:
Двигател:

Re: газова или без на Голф 2, 1.3i 44kw, 4ск.

Мнениеот zhoro25 » Сря 14 мар 2018 21:08


Малее, страхотни сте,

МНОГО ви благодаря.

Г



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта