Почистване на турбо
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Почистване на турбо
Какво общо има? ;)
Намерих тези картинки, дано са от полза на някой
intake
exhaust
vacuum
charge air cooler
Намерих тези картинки, дано са от полза на някой
intake
exhaust
vacuum
charge air cooler
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Почистване на турбо
Входящи колектори, геометрия, изходящи и EGR са почистени. Геометрията се движи добре, няма много нагар по нея, по колекторите имаше доста.
Сега ще изтрия грешката и ако пак се повтори вероятно може да идва от:
- актуатор
- N75 клапън
- загуба на вакуум.
Сега ще изтрия грешката и ако пак се повтори вероятно може да идва от:
- актуатор
- N75 клапън
- загуба на вакуум.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Почистване на турбо
Колеги, този манометър ще свърши ли работа, да следя налягането в турбото?
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2123820986
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2123820986
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Почистване на турбо
Може и да върши някаква работа ако показва що годе точно.Иначе е подходящ,но ако не показва точно смисъла от него не е голям.
Ако имаш по-добра финансова възможност си вземи нещо доказано vdo...и д-р.
Ако имаш по-добра финансова възможност си вземи нещо доказано vdo...и д-р.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Почистване на турбо
Колеги, някой може ли да изкара парт номера на актуатора на турбото, че не успявам да намеря в нета?
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Почистване на турбо
Опитах да натисна лоста на актуатора както е закачен, без да разглабям, но не се движи. Майстора, който чисти входния и изходния колектор + EGR и турбото ме увери, че е разглабял турбото и вътре геометрията се движела свободно. Не знам обаче колко да му вярвам и май нищо не е направил щото не ми става ясно откачал ли е актуатора изобщо и как е проверил, че се движи, като аз не успях да го поместя с доста сила... пробвах да смуча и маркуча, както и на работещ двигател и подаване на газ почна малко да се мести но не повече от няколко мм, 2-3мм!!! При вас движи ли се геометрията на ръка при изгасен двг или трябва да си запалил и да е стартиран теста на N75 ON/OFF за да се тества какво става?
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Почистване на турбо
Когато правя почистване на геометрията с спрея когато вкарам пияната раздвижвам геометрията(на угасен двигател) посредством вакум маркуче вкарано в клапана за разтоварване дълго около половин метър дърпайки с уста и се движи доста може би около 2 сантиметра.На този клип съм показал максималното движение на акуатора (само че при работещ двигател) https://www.youtube.com/watch?v=z8CUhM7o-1E
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Почистване на турбо
Мерси за клипа. При мен се раздвижи след като го пръснах одеве, но още не е както трябва. Не мога да мерна колко е като дължина, но според мен е или до половината или 1/3 от диапазона, в който трябва да работи. Пръснах пак WD40 и пуснах раздвижване през VAG-COM-a, но сигурно ще се наложи смяна.
За парт номер открих само това 434855-0015, като самия номер на турбо-компресора трябва да е GT1749V. Не съм ги гледал дали съвпадат с моите, а само в нета каквото съм браузвал. Ако може някой да потвърди дали е това номера за да знам дали да го търся. Както също и от къде мога да взема читав актуатор, а не някое китайче :D
За парт номер открих само това 434855-0015, като самия номер на турбо-компресора трябва да е GT1749V. Не съм ги гледал дали съвпадат с моите, а само в нета каквото съм браузвал. Ако може някой да потвърди дали е това номера за да знам дали да го търся. Както също и от къде мога да взема читав актуатор, а не някое китайче :D
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Почистване на турбо
Е го е:
https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... rgers.html
За следене на турбото можеш с bluetooth vag com диагностика и телефон да го правиш. Аз така раздвижвам като вземе да прави пикове на магистралата яко ластици и си влиза в норма. Само следиш да не вдигне налягането за повече от 3 секунди че влиза в авариен режим.
https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... rgers.html
За следене на турбото можеш с bluetooth vag com диагностика и телефон да го правиш. Аз така раздвижвам като вземе да прави пикове на магистралата яко ластици и си влиза в норма. Само следиш да не вдигне налягането за повече от 3 секунди че влиза в авариен режим.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Почистване на турбо
Еми мисля сега да пускам всяка вечер раздвижване през vag-com и пъскане с WD40 няколко дни да видим има ли резултат. В крайна сметка май ще е само временно решение и сигурно ще взема един нов Garrett, но докато пристигне да не се окоти мотора искам да раздвижа този.
- Scarchu
- Мнения: 687
- Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
- Автомобил: Black
- Двигател: with internal combustion
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Почистване на турбо
kukata_pasat написа:Когато правя почистване на геометрията с спрея когато вкарам пияната раздвижвам геометрията(на угасен двигател) посредством вакум маркуче вкарано в клапана за разтоварване дълго около половин метър дърпайки с уста и се движи доста може би около 2 сантиметра.На този клип съм показал максималното движение на акуатора (само че при работещ двигател) https://www.youtube.com/watch?v=z8CUhM7o-1E
Колега, според мен и ти имаш проблем с клапана и/или вакуума. Вярно, че моя двигател е AJM, но при прилагане на вакуум клапана дърпа рамото значително по-гладко (без пресекулките видни на твоето видео) и значително по-бързо (като кокошка цивка).
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Почистване на турбо
Scarchu написа:kukata_pasat написа:Когато правя почистване на геометрията с спрея когато вкарам пияната раздвижвам геометрията(на угасен двигател) посредством вакум маркуче вкарано в клапана за разтоварване дълго около половин метър дърпайки с уста и се движи доста може би около 2 сантиметра.На този клип съм показал максималното движение на акуатора (само че при работещ двигател) https://www.youtube.com/watch?v=z8CUhM7o-1E
Колега, според мен и ти имаш проблем с клапана и/или вакуума. Вярно, че моя двигател е AJM, но при прилагане на вакуум клапана дърпа рамото значително по-гладко (без пресекулките видни на твоето видео) и значително по-бързо (като кокошка цивка).
Колега не че нещо но или не си гледал клипа хубаво и не си чел и поста ми по рано там съм описал,че дърпам акуатора С УСТА А НЕ С ПОДАВАНЕ НА ГАЗ както е видно на клипа,че през цялото време колата работи на НИСКИ ОБОРОТИ все пак дърпайки ми е трудно не съм много добър в смукането
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Почистване на турбо
Направи видеоклип като моя,накарай някой да дава газ а ти снимай движението на акуатора и го качи и съм сигурен,че доста въпросителни ще отпаднат.
Последна промяна от kukata_pasat на Чет 05 апр 2018 21:22, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Почистване на турбо
Ако имаш съмнения за скъсан вакум или неработещ Н-75,акуатора ще се движи тогава ето така https://www.youtube.com/watch?v=_BnVOqHRt7c само мърда когато съм правил този клип имах скъсано вакум маркуче.
- Scarchu
- Мнения: 687
- Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
- Автомобил: Black
- Двигател: with internal combustion
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Почистване на турбо
Извинявам се! Наистина не съм прочел, че смучеш с уста!
За 13-те години, дето си карам бората, стигнах до следните заключения:
- вакуумните маркучи, купени дори от VW дилър изкарват не повече от 2 години, преди да "нацъфтят" близо до щуцерите;
- N75 търпи известна профилактика, но трябва да си бая сръчен, търпелив и да разполагаш с доза късмет;
- най-доброто и дълготрайно почистване на геометрията е механичното;
- почне ли да се е*ава актуатора - трябва да си се смени.
Експериментално съм стигнал до извода и избора, че ето тези вакуум маркучи като афтер-маркет издържат (при мен) най-дълго:
Да, по-скъпи са на метър, но вече 4 години карам с такива и нямам ядове.
*** Не съм ги купувал от фирмата на снимката!!!
Има една статия по руските форуми за почистване на N75, която в действителност помага много. Най-тегаво е да се отвори капсуловката без да се скъса материала. Вътре се вижда една фина черна прах/гняс, която почва да пречи с времето. След почистване съм смазал плунжера с костно масълце.
Не желая да звучи като реклама (не че не заслужава), но най-дълготраен позитивен ефект от почистване на геометрията съм имал от Брезел. Разглобява турбината, пясъкоструй (то не е точно пясък де), проверка на актуатора и при нужда нов, сглобяване, стенд за настройка на актуатора и воала! За съжаление при бората актуатора е на такова място, че събира много гняс, която го прецаква.
Това е моят опит за 13 години, надявам се, че ще послужи на някой :)
За 13-те години, дето си карам бората, стигнах до следните заключения:
- вакуумните маркучи, купени дори от VW дилър изкарват не повече от 2 години, преди да "нацъфтят" близо до щуцерите;
- N75 търпи известна профилактика, но трябва да си бая сръчен, търпелив и да разполагаш с доза късмет;
- най-доброто и дълготрайно почистване на геометрията е механичното;
- почне ли да се е*ава актуатора - трябва да си се смени.
Експериментално съм стигнал до извода и избора, че ето тези вакуум маркучи като афтер-маркет издържат (при мен) най-дълго:
Да, по-скъпи са на метър, но вече 4 години карам с такива и нямам ядове.
*** Не съм ги купувал от фирмата на снимката!!!
Има една статия по руските форуми за почистване на N75, която в действителност помага много. Най-тегаво е да се отвори капсуловката без да се скъса материала. Вътре се вижда една фина черна прах/гняс, която почва да пречи с времето. След почистване съм смазал плунжера с костно масълце.
Не желая да звучи като реклама (не че не заслужава), но най-дълготраен позитивен ефект от почистване на геометрията съм имал от Брезел. Разглобява турбината, пясъкоструй (то не е точно пясък де), проверка на актуатора и при нужда нов, сглобяване, стенд за настройка на актуатора и воала! За съжаление при бората актуатора е на такова място, че събира много гняс, която го прецаква.
Това е моят опит за 13 години, надявам се, че ще послужи на някой :)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 135 госта