Добър вечер колеги наскоро се прибрах от 3 годишен престой в чужбина оставих си колата в двора Пасат Б5 1.9тди на произвола на дъждове слънце сняг,днес и сложих акумулатор но само дадох на контакт не съм се опитвал да я паля на пръв поглед виждам че ремъците са се понацепили,дисковете са потънали в ръжда,антифризът си е на макс,не искам да я паля преди да съм се посъветвал с други колеги от форума,който са били на подобно положение.Днес си поръчах пистов и ангренажен ремък с ролки,4 диска с накладки,масло и маслен,горивен и въздушен филтър.Въпросът ми е на какво друго да обърна внимание преди да сменя всичко и да тръгна я паля ?
П.С Колата последно я оставих със 20Л нафта ще е нужно ли да източвам всичко в резервоара
Дълго престоял Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс какво да очаквам
- AestheticGOD
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пет 02 сеп 2016 14:58
- Автомобил: Голф 3 110кс Пасат б5 ТДИ 110кс
- Двигател: АФН++ 96 АФН++ 98
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11919
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Дълго престоял Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс какво да очаквам
Задължително първо и смени маслото и филтъра, огледай за напукани маркучи по охладителната система и тогава пали. Ремъците ще устискат едно палене. На нафтата не би трябвало да и има нищо.
- AestheticGOD
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пет 02 сеп 2016 14:58
- Автомобил: Голф 3 110кс Пасат б5 ТДИ 110кс
- Двигател: АФН++ 96 АФН++ 98
Re: Дълго престоял Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс какво да очаквам
има ли вероятност реле 109 да е залепнало след толкова голям престой
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: Дълго престоял Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс какво да очаквам
Освен ако не е била на контакт със зарядно на акумулатора. Пали смело и веднага да смениш ангренажа, ако дисковете не бият няма смисъл да ги сменяш. Смажи рамената на чистачки те с вд40. И разбира се маслото както казаха и колегите.
Едит: развърти перките на радиатора да не са спекли и да я прегрееш, ако не включат когато трябва.
Едит: развърти перките на радиатора да не са спекли и да я прегрееш, ако не включат когато трябва.
- AestheticGOD
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пет 02 сеп 2016 14:58
- Автомобил: Голф 3 110кс Пасат б5 ТДИ 110кс
- Двигател: АФН++ 96 АФН++ 98
Re: Дълго престоял Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс какво да очаквам
Благодаря за съветите момчета.Следващият ми въпрос колеги е,нужна ли е добавка за промивка на двигателя,преди смяната на старото масло??
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Дълго престоял Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс какво да очаквам
Нафтата не я изтакай, карал съм с 10 годишна нафта, никакъв проблем!
Спирачните дискове с много ситна шкурка малко ги шлайфай, щото ще ти стърже неприятно първите дни, а износванията на накладките ще са енорм високи!
Има една добра добавка на Ликуи Моли, която сваля калта отложена в картер, глава и т.н., ама трябва да караш поне 200 километра и тогава изхвърляш старото масло и слагаш новото.
Тук струва 12 еврони!
Спирачните дискове с много ситна шкурка малко ги шлайфай, щото ще ти стърже неприятно първите дни, а износванията на накладките ще са енорм високи!
Има една добра добавка на Ликуи Моли, която сваля калта отложена в картер, глава и т.н., ама трябва да караш поне 200 километра и тогава изхвърляш старото масло и слагаш новото.
Тук струва 12 еврони!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11919
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Дълго престоял Пасат Б5 1.9ТДИ 110кс какво да очаквам
AestheticGOD написа:Благодаря за съветите момчета.Следващият ми въпрос колеги е,нужна ли е добавка за промивка на двигателя,преди смяната на старото масло??
Не е нужна добавка, източваш старото и наливаш новото масло
Курт Деликуртев написа:Спирачните дискове с много ситна шкурка малко ги шлайфай, щото ще ти стърже неприятно първите дни, а износванията на накладките ще са енорм високи!
Колегата си е купил нови дискове и накладки, повярвай ми няма смисъл да шлайфа каквото и да е. За 3 години дисковете са се уязвили по 2-3 мм в дълбочина от ръждата. Преди 4 дни сменявах дискове и накладки на кола, която е стояла 3 години на едно място. Мога да и снимам дисковете, и стругар не може да ги оправи.
Между другото тая която оправяхме си беше стояла на гумите през това време и всичките гуми се бяха нацепили и изкривили и са за смяна, иначе са опасни
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 255 госта