Теч от тръбичките влизащи в ГНП-то Polo Variant 1,9sdi

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
cekoman
Мнения: 402
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 15:18
Автомобил: Opel Astra G
Двигател: DTI
Местоположение: Видин
Контакти:

Теч от тръбичките влизащи в ГНП-то Polo Variant 1,9sdi

Мнениеот cekoman » Пон 09 апр 2018 18:51


Здравейте колеги ,имам един много гаден теч на гориво от тръбичките,които влизат в гнп- то.Нафтата съсипва маркучите на охладителната система.Как се лекува този проблем.Предполагам има някакви дифтунги,които се сменяват.Ако някой се е сблъсквал нека сподели.Ето и една примерна снимка,на която са чисти ,дори ръждиви,а при мен са в гориво.
IMG_20180409_192010.JPG
IMG_20180409_192010.JPG (37.74 KиБ) Видяна 1211 пъти




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19554
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Теч от тръбичките влизащи в ГНП-то Polo Variant 1,9sdi

Мнениеот radotom » Пон 09 апр 2018 19:14


Виж в края на тръбичките как има едни уширения:
Изображение
Те лягат в легла на щуцерите (и на дюзите), които съответстват точно на конусите.
Там дихтунги няма.
Има под щуцерите, в самата помпа и малко трудно се 'наместват'
Провери от къде точно тече. Може някой да е правил помпа и да го е домързяло да ги сложи.
А може да са под напрежение тръбичките и да са се поизметнали.
Спомни си кога какво е правено в този участък, избърши хубаво и измий и наблюдавай
Щуцерите се затягат с усилие 45-50Н.м.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Теч от тръбичките влизащи в ГНП-то Polo Variant 1,9sdi

Мнениеот Водния дух1 » Пон 09 апр 2018 20:51


Някой да не е връткал помпата( за предварение или закъснение) и не е охлабил щуцерите. Сега стоят под напрежение .Моята също я врътна един колега от форума без да ги разхлаби всичките,ама щото аз не му дадох-на моя отговорност ,но не текат.Ако повече са я врътнали се получава някога теч.Развий,виж конусите как са ,почисти хубаво резбите и ако тръбичките се стремят да''бягат'' на някъде ги посгъни за да ги насочиш.После стегни и пробвай.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7650
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Теч от тръбичките влизащи в ГНП-то Polo Variant 1,9sdi

Мнениеот goppa » Пон 09 апр 2018 20:52


Колега, пробва ли да стегнеш гайките на тръбичките?


cekoman
Мнения: 402
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 15:18
Автомобил: Opel Astra G
Двигател: DTI
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Теч от тръбичките влизащи в ГНП-то Polo Variant 1,9sdi

Мнениеот cekoman » Пон 09 апр 2018 23:22


Гайките са стегнати на макс,първи собственик съм на колата в Бг от 4 години.Откакто съм я купил там все си е мокро,но от известно време тече и наскоро смених маркуча върху,който капеше,защото беше заминал.Може би както казвате решението е да отвивам и завивам наново.Вчера един майстор ми каза да търся такива тръбички от моргата,защото тия нямали оправия...Затова и пуснах тема,ако има друг вариант,защото тия от моргата може да са като при мен.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Теч от тръбичките влизащи в ГНП-то Polo Variant 1,9sdi

Мнениеот °niksi° » Пон 09 апр 2018 23:46


Да не тече от това триъгълното между тръбичките което се намира.


cekoman
Мнения: 402
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 15:18
Автомобил: Opel Astra G
Двигател: DTI
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Теч от тръбичките влизащи в ГНП-то Polo Variant 1,9sdi

Мнениеот cekoman » Вто 10 апр 2018 8:40


Теча е по скоро от задните две тръбички,точно там където се завиват.И нафтата се стича по гнп-то ,и когато карам извънградско капе направо върху маркуча за антифриза.Просто оттам си сълзи и при по продължение ително каране започва направо да капе.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19554
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Теч от тръбичките влизащи в ГНП-то Polo Variant 1,9sdi

Мнениеот radotom » Вто 10 апр 2018 15:56


cekoman написа:Теча е по скоро от задните две тръбички,...

Цеко, прецакали са ти резбичките най-вероятно, пич! :no
Не знам снимката от коша на Поло ли е, но на Шарана ми е по точно този начин разположението на нещата и... там бъркане с ключ нЕма! :banghead
Докато не развиеш тръбичката на IV цилиндър (тази отпред, долу) и централното болтче, за обезвъздущшаването, не можеш никакъв ключ да навреш там и да стегнеш хубаво.
Тааа... или са завили гайките накриво навремето, или са ги оставили хлабави, а после са стегнали накриво тръбичките към гнездата им.
Свали ги и огледай хубаво конусите на тръбичките.
Ако не ти се занимава да търсиш нови, а твоите конуси ти изглеждат наранени - пробвай със ситна пиличка да загладиш ръбовете и да ги притегнеш така, че да не седят под напрежение


cekoman
Мнения: 402
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 15:18
Автомобил: Opel Astra G
Двигател: DTI
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Теч от тръбичките влизащи в ГНП-то Polo Variant 1,9sdi

Мнениеот cekoman » Вто 10 апр 2018 16:51


От коша на Поло е снимката,обаче двигателите и разположението на гнп Тата при повечето 1,9 от 90 те години са едни същи.Та пробвал съм да ги натегна,но са затегнати на макс,при мен ключ влиза там,но колкото да опитам да натегна.Не смея да пипам така.Има някакъв майстор в Благоевград,който се занимава с гнт-та и ще отида да погледне.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Теч от тръбичките влизащи в ГНП-то Polo Variant 1,9sdi

Мнениеот muns61 » Вто 10 апр 2018 18:16


Ако тече от развалцовката, която ляга върху щуцера, може да е наранена повърхността. Трябва да свалиш тръбичката и да видиш коя от двете повърхности е наранена.
Ремонтът е като калайдисаш контактната повърхност.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3098
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Теч от тръбичките влизащи в ГНП-то Polo Variant 1,9sdi

Мнениеот georgebonev » Вто 10 апр 2018 18:25


А горната тръбичка за обратна нафта суха ли е?
Избърши хубаво тръбичките и навий малко хартия, мека, салфетка и като покараш малко виж коя е мокра...


cekoman
Мнения: 402
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 15:18
Автомобил: Opel Astra G
Двигател: DTI
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Теч от тръбичките влизащи в ГНП-то Polo Variant 1,9sdi

Мнениеот cekoman » Вто 10 апр 2018 19:31


Ами то си личи,вторите две са мокри,а първите съвсем леко омазнени,горе при дюзите има леко омазняване,но чак да е текло надолу не личи.Откакто съм купил колата взе е мазно там дето влизат в ГНП-то .Наскоро смених маркуча под тях ,защото от нафтата се беше напукал и сега като карам на дълъг път капе гориво върху новия маркуч,а именно над него са тези тръбички,които са все мокри.Сигурен съм че е от тях.Нафтата се стича по дясната част на гнп то и директно върху маркуча.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Теч от тръбичките влизащи в ГНП-то Polo Variant 1,9sdi

Мнениеот °niksi° » Вто 10 апр 2018 23:17


Аз съм а 90% сигурен че е от уплътнението на голямата гайка намираща се в средата между тръбичките.


cekoman
Мнения: 402
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 15:18
Автомобил: Opel Astra G
Двигател: DTI
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Теч от тръбичките влизащи в ГНП-то Polo Variant 1,9sdi

Мнениеот cekoman » Вто 10 апр 2018 23:56


Като я покарам повечко ще снимам точно ситуацията :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: iliyan946, steni и 79 госта