Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Имал съм доста турбо дизели, последният бе с регулируема геометрия, продадох бусчето на 700 000 километра, нито съм чистил, нито се е запушвало ...
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
VW 5w30 e маслото, двигателя 1.6TDI CAYC
При 100-120км/ч държи 100-110-115° някъде, на Шипка примерно гони 120-130° независимо от сезона.
При 100-120км/ч държи 100-110-115° някъде, на Шипка примерно гони 120-130° независимо от сезона.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
muns61 написа:При 130 градуса повечето масла са гола вода.
А минералните бози от рода на 15W-40 са само дим
За 5W-30 температури от порядъка на 130*С не са проблем. Тези масла (истинската пълна синтетика) се държат адекватно до 150*, а след това качествата им стъмно падат.
Колко им е димната температура не зная, но далеч си от нея
5W-40, особено хидро-крековете, почват да губят свойства още при 120-130*. Имено на това се дължи и загубата на масло при повишени обороти - не оборотите, а температурата е проблем.
При полу-синтетиката и особено при минералните масла положението е още по-трагично от това, че като почнат да губят свойства от загряване, те спират да мажат адекватно.
От там температурата се вдига още повече и...
... и другия път, като ви каже бай Пешо Джогана, 'доказалия се' още от преди демокрацията квартален майстор, че '... аааа, тя тая кола е над 300 000, бе! Слагай 15В-40, че другото е мно'о тънко и ше го гОри! ' , вие погледнете поне каква е предната емблема на колата и тогава решавайте
Относно повода, по който е пусната темата: Като се изключат някои несъответсвия, повечето от които вече посочени от muns, държа да кажа, че съм съгласен с идеята на автора, макар и не точно със съвета му
Какво имам предвид?
Ами това, че като цяло той е прав за причините за задръстването на геометрия, турбина, смукателен колектор и т.н.
Но лично аз бих посъветвал, при възможност, да караме така, както той е описал 'лечебния' цикъл, а не, като се задръсти, да тръгнем да търсим как да го прилагаме.
Щото за 4-5 или 15км трасе ник'ва няма да я свършим или поне ще е толкова частично, че след няколко дни 'неправилно' каране пак ще сме в изходна позиция.
И да подчертая - написах 'при възможност'!
Това ще рече при наличието на достатъчна степен на безопасност. Защото забиете ли си вниманието с процеса на чистене и забравите ще не сте сами и може около вас да има и други чистачи... най-много сами да се очистите!
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Съб 12 юли 2008 10:35
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: AHU 1997
- Местоположение: Русе
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Благодаря на колегата miro555 след като направих това което каза/написа колата СПРЯ да забива на 4-та и 5-та. Не ме интересуват физични, химични или алгебрични закони важното е че колата се държи както трябва!! Ще го правя това един път в месеца!!!
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Катализатор може да се чисти доста лесно-сваляш,накисваш и хубава баня с пароструйка.То ако почнете да катерите и пускате баири само заради него,ще го платите няколко пъти...мисля аз.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
А геометрия още по-лесно - с на Владо 'АПТА'-та
- Stivi
- Мнения: 8296
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Iezekil написа:Катализатор може да се чисти доста лесно-сваляш,накисваш и хубава баня с пароструйка.То ако почнете да катерите и пускате баири само заради него,ще го платите няколко пъти...мисля аз.
Мдааа фасулска работа,особено ако катализатора е заврян на кучето в ....та даже ауспухджийте не искат да го режат като се задръсти ами го изкормват през една дупка.....!
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Колкото и да се чисти е предвиден конструктивно и на теория да изкара 100000км ефективно ,а след това концесиите на различните марки не ги интересува екологията.Автора да не забравя че външния климат е най големия отговорник(дъжд и влага) за затлачване на геометрията при по старите турбини изполвани във ваг групата
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 214 госта