Старт-стоп система
-
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
- Автомобил: Opel Vectra
- Двигател: 22ZE 2009
- Местоположение: София
- Контакти:
Старт-стоп система
Имаме ли вече изградено мнение за влиянието на старт-стоп системата върху дългосрочното здраве на двигателя? Конкретно 1.8 тси 180 ( Zdravko Zankov ми омаломощи колата ;) ). Ясно , че колата е в гаранция пет години, но смятам да я карам и след това. Взимам семките...
Последна промяна от drmilendd на Вто 24 апр 2018 17:04, променено общо 2 пъти.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Старт-стоп система
Имам приятели със Старт-стоп система- никой не я ползва.Всичките са и дали ОФФ. И според мен това пълна безсмислица....Щом при най-новите коли я няма- значи има защо...
- Stivi
- Мнения: 8299
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Старт-стоп система
Не карам кола с такава система,но ако имах щях да съм от тези, които търсят как се изключва пермаментно,а не при всяко тръгване да натискам копчето Цялата "огромна" икономия на гориво която се постига,няма да стигне да си купиш нов /и скъп/ акумулатор което ще се наложи по-рано от нормалното ако се ползва редовно системата ! Виж ако системата е от тези дето палят само с подаване на искра /за бензин/ без да се ползва акумулатор и стартер е друга работа,но не знам има ли такава в масовите автомобили !?
- Piqndurnik
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: Старт-стоп система
Stivi написа:Не карам кола с такава система,но ако имах щях да съм от тези, които търсят как се изключва пермаментно,а не при всяко тръгване да натискам копчето Цялата "огромна" икономия на гориво която се постига,няма да стигне да си купиш нов /и скъп/ акумулатор което ще се наложи по-рано от нормалното ако се ползва редовно системата ! Виж ако системата е от тези дето палят само с подаване на искра /за бензин/ без да се ползва акумулатор и стартер е друга работа,но не знам има ли такава в масовите автомобили !?
Много е скъп този акумулатор. Цели 136,75 евра за Varta Silver Dynamic AGM. Колата ми тези дни стана на осем години и е с оригиналния акумулатор. На последния чек мериха и него - паднал е на 60%. Колата пали и в най-големият студ без проблем, но ми спря старт-стоп системата.
На предната имах печка и сменях акумулатор на 3 години, но кеф цена няма.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Старт-стоп система
Старт-стоп системата не влияе негативно, но и приноса й не е голям.
-
- VW експерт
- Мнения: 12805
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Старт-стоп система
drmilendd написа: Конкретно 1.8 тси 190 коня.
Е какъв е тоя мотор?
Не е ли 160кс?
- stefan4o
- Мнения: 19153
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Старт-стоп система
Един продавач в шоурум на Дачия се опитваше да ми обясни, че ниският градски разход от 3.7 на 100 при 1.5дци се дължал на старт-стоп системата. Ставаше дума за Logan MCV.
-
- Мнения: 268
- Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
- Автомобил: Golf7 GTE 17 + MB S205 220d 20
- Двигател:
Re: Старт-стоп система
Към колегата в Германия: Между Мюнхен и София разликата е огромна. Там (M) е оправдано да се изнесе колкото може повече замърсяването от автомобилите извън градовете. Ако живеех там, бих си възстановил въпросната система. И инфраструктурата го позволява, доколкото помня от началото на века. (близо 20 години не съм стъпвал в Германия).
Тук (Сф) няма фрапиращ проблем с газовете на колите, въпреки зимната медийна и общинска кампания по темата. Тук инфраструктурата, културата на движение, придвижването и изчакването преди светофар, наглостта на голям процент от движещите се и още подобни.... са все причини, които обезсмислят работата на тази система.
Един неприятен пример: заставаш на Стоп, колата гасне след 1 секунда, а ти имаш възможност да тръгнеш, съответно имаме Стоп и Старт в рамките на 2-3 секунди.
Две седмици поработи при мен, сега е време да почива дълго...
Тук (Сф) няма фрапиращ проблем с газовете на колите, въпреки зимната медийна и общинска кампания по темата. Тук инфраструктурата, културата на движение, придвижването и изчакването преди светофар, наглостта на голям процент от движещите се и още подобни.... са все причини, които обезсмислят работата на тази система.
Един неприятен пример: заставаш на Стоп, колата гасне след 1 секунда, а ти имаш възможност да тръгнеш, съответно имаме Стоп и Старт в рамките на 2-3 секунди.
Две седмици поработи при мен, сега е време да почива дълго...
- Lqlik
- Мнения: 73
- Регистриран на: Вто 06 фев 2018 15:29
- Автомобил: Passat Variant B7
- Двигател: CFGC 2014 177hp
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Старт-стоп система
Не ме притеснява толкова акумулатора, а по-скоро маховика. Изключвам я при всяко тръгване - вече ми е навик
Re: Старт-стоп система
аз я излекувах с една система , но реално си оставих опция и да си я пускам, на моменти като виждам, че съм на светофар който позволява да стоя по 2 минути да речем си я включвам, гаси си двигателя, не бръмчи на място, става едно тихо и приятно, не миришеш на останалите защото в трафик става супер задушливо от тракащите на място двигатели. Но като цяло плюсовете са до тук. От там нататък, стартер, акумулатор, маховик 100% минуси...
Re: Старт-стоп система
аз също я държа постоянно изключена.
Имаше преди някъде тема с описание на възможните начини за изключване, която не намирам сега.
Затова ще сложа тук малко линкове на вариантите, за които съм чел, за да не ги изгубя...
- подробно описание как да си направим реленце, което да помни последният избор - http://www.vwwatercooled.com.au/forums/ ... 08932.html
- описание как през VCDS да програмираме копчето да помни последният избор (не съм го пробвал) - http://www.mytreg.com/index.php?/topic/ ... ntry486009
- описание как през VCDS да лъжем системата никога да не се включва няма да пращам (в момента и аз съм така, че ми беше най-лесно и не пречи)
- при други марки работи - който има теглич може да сложи една тапа, която лъже, че към колата е закачено ремарке и S/S не пали. Имам теглич, ама не съм го тествал.
Имаше преди някъде тема с описание на възможните начини за изключване, която не намирам сега.
Затова ще сложа тук малко линкове на вариантите, за които съм чел, за да не ги изгубя...
- подробно описание как да си направим реленце, което да помни последният избор - http://www.vwwatercooled.com.au/forums/ ... 08932.html
- описание как през VCDS да програмираме копчето да помни последният избор (не съм го пробвал) - http://www.mytreg.com/index.php?/topic/ ... ntry486009
- описание как през VCDS да лъжем системата никога да не се включва няма да пращам (в момента и аз съм така, че ми беше най-лесно и не пречи)
- при други марки работи - който има теглич може да сложи една тапа, която лъже, че към колата е закачено ремарке и S/S не пали. Имам теглич, ама не съм го тествал.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Старт-стоп система
Аз лично я изключвам, защото колата в някой случай не се кара по 3-4-5 дни и искам да давам повече време на акумулатора. Иначе усилието и амортизацията за палене на топъл мотор са никакви.
-
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
- Автомобил: Opel Vectra
- Двигател: 22ZE 2009
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Старт-стоп система
Да систематизираме въпросите , които не си ясни:
- стартирането на топъл двигател води ли до по голямо износване на двигателя
- многократното стартиране вреди ли на стартера
- …… вреди ли на акумулатора
- старт стопа пести ли гориво наистина, или само служи за покритие на новите еконорми
- стартирането на топъл двигател води ли до по голямо износване на двигателя
- многократното стартиране вреди ли на стартера
- …… вреди ли на акумулатора
- старт стопа пести ли гориво наистина, или само служи за покритие на новите еконорми
Re: Старт-стоп система
човекът от клипа мисля отговаря на всичките ти въпроси:
- това не е точно стартиране, като да започнеш от нулата. Вал, клапани, гориво и тн, всичко се позиционира в оптимално положение, така че двигателя да завърти веднага.
- пак във видето каза, че не е проблем да се оразмери, така че да издържи определен брой цикли, които се предполага този стартер да извърти за 10 години примерно. Дали са го направили е друг въпрос, но мисля, че по-скоро да.
- не вреди, това са акумулатори с гел, акумулатора го убива липсата на цикъл разряд/заряд (неизползване) и кофти напрежение. Този акумулатор се управлява по много по-сложен начин от обикновения, дотолкова, че смяната му в офиц сервиз е 600+ лева.
- цялото усложняване на системата е единствено за покритие на някакви еко норми в идеални условия. В редки случаи може и да пести колкото за един сандвич на месец (и то само при градско, но пък тогава при дизела специално има чести регенерации на ДПФ-а та и за кафенце не знам дали ще остане).
като цяло системата е доста некомфортна
- това не е точно стартиране, като да започнеш от нулата. Вал, клапани, гориво и тн, всичко се позиционира в оптимално положение, така че двигателя да завърти веднага.
- пак във видето каза, че не е проблем да се оразмери, така че да издържи определен брой цикли, които се предполага този стартер да извърти за 10 години примерно. Дали са го направили е друг въпрос, но мисля, че по-скоро да.
- не вреди, това са акумулатори с гел, акумулатора го убива липсата на цикъл разряд/заряд (неизползване) и кофти напрежение. Този акумулатор се управлява по много по-сложен начин от обикновения, дотолкова, че смяната му в офиц сервиз е 600+ лева.
- цялото усложняване на системата е единствено за покритие на някакви еко норми в идеални условия. В редки случаи може и да пести колкото за един сандвич на месец (и то само при градско, но пък тогава при дизела специално има чести регенерации на ДПФ-а та и за кафенце не знам дали ще остане).
като цяло системата е доста некомфортна
- Sarafov_03
- Мнения: 425
- Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Старт-стоп система
Моята Варта се предаде на 5-та година и есента я смених с нова.
Сега и аз я изключвам от време на време (системата).
Сега и аз я изключвам от време на време (системата).
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта