1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 808
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот ivan_pop » Съб 21 апр 2018 9:39


Lyubcho_88 написа:Добри новини, напълнихме системата и компресора тръгна. Вече има климатик. :)

Остава да почерпиш колегата pe6kata,за търпението и съветите които ти даваше! :biggrin




Lyubcho_88
Мнения: 235
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: MB W245 07
Двигател: B200 136hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Съб 21 апр 2018 11:58


Даа, най-адекватни неща сподели Пешката. И на vasseto мерси за схемата. Дано е полезна темата и на други, че това е идеята все пак.


Lyubcho_88
Мнения: 235
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: MB W245 07
Двигател: B200 136hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Пон 23 апр 2018 8:17


Малко полезни линкове, които много ми помогнаха да разбера какво е устройството на климатика и къде да търся/меря, и какви резултата да очаквам

AC doesn't work
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=209698

Air conditioning troubleshooting.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=245942

Ambient Temp Sensor Testing?
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=323765

Check your radiator/condenser fan operation NOW
Mk IV Manual AC electrical & cooling fan troubleshooting and repair
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... ht=DanG144
това е AC troubleshooting guide, кое след кое се тества за да се разбере проблема. Писали са го на база споделен опит в TDI forum-a.

AC Compressor Clutch - Low Voltage
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ow-Voltage

How to test Rad. Fan control Module, or have fans run on high
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... un-on-high


dedicha
Мнения: 154
Регистриран на: Чет 07 май 2009 23:29
Автомобил: Seat Toledo 2000
Двигател: AEH1.6 101hp
Местоположение: Sofia

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот dedicha » Пет 27 апр 2018 14:23


Здравейте,
Моя климатик почна да набива непрекъснато една грешка
01013 - A/C Compressor Load Signal:
31-00 Open or Short to Ground
До колкото знам климатика ми не е оригинален
След изчистване на грешката веднага пак я набива, щом натисна копчето за климатика.

Това от кабел /букса или някактв модул за управление е?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот pe6kata » Пет 27 апр 2018 20:03


Намери си читав сервиз и иди да ти оправят колата. Темата е отличен пример за съвета, който ти давам.


Lyubcho_88
Мнения: 235
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: MB W245 07
Двигател: B200 136hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Съб 28 апр 2018 7:31


Ето от къде да почнеш
https://workshop-manuals.com/volkswagen ... 3...17978/
Изображение

В линковете по горе дето съм дал има много информация, но трябва четене :twisted

Ако е за толедото това трябва да е схемата на климатика (ако си с климатик, не климатроник)
Изображение


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 215
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n 1_9 SDi ASY
Местоположение: varna

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот goro21 » Нед 12 май 2019 5:30


Колеги при мен (октавия 1.9 тди 90 ks ALH). От извесно време забелязах че перките ми тръгват сами още докато дам на контакт при студена кола и неспират докато не изгася мотора. През цялото време работят и като се пусна климатика нетръгва.след няколко дни така се оорави от самосебе си и всичко сие нормално ,паля перките не се завъртат пускам климатика тръгва си охлажда си(перките също тръгват и спират).реших да извадя буксата на термошалтера непомогна и така пак се бъгват перките . Чета че имало отделен термодатчик който при прегряване на мотора гаси компресора къде се намира той


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 808
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот ivan_pop » Нед 12 май 2019 19:22


Датчика:
Прикачени файлове
2019-05-12 at 20-06-56.jpg


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот pe6kata » Нед 12 май 2019 20:20


Проблемът не е във въпросния Т датчик. Той не пуска перките, а само забранява пускането на компресора, вързан е последователно заедно с други датчици за управление, прост ключ е.

Аз бих погледнал пресостата, дали не забива в крайна стойност за прекомерно налягане, при което се гаси компресора и се пускат перките на втора степен, или самото управление на перките.


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 215
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n 1_9 SDi ASY
Местоположение: varna

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот goro21 » Нед 12 май 2019 20:46


Нямам темп. Датчик като на картинката.пресостата е клапанчето което е близо до филтъра на купето до него има нещо като кранче. Моето е с три крачета трябва да меря съпротивление там .когато се пуснат сами перките


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 215
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n 1_9 SDi ASY
Местоположение: varna

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот goro21 » Чет 16 май 2019 16:38


Извадих буксата на въпросния датчик инперките си продължиха да работят. Извадих и темп. Датчик на двигателя и този на радиатора (термошалтера) и неспират.после вкарах буксата на термошалтера после дадох на контакт и вече се оправиха. Прегледах бушоните и момента в който изкарах бушона на климатика (номер 16) перките тръгват сами без контакт .като го сложа спират като го махна тръгват дори и с изкаран контактен ключ


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 215
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n 1_9 SDi ASY
Местоположение: varna

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот goro21 » Чет 01 апр 2021 20:00


Проблема ми с перките още нее решен няколко месеца всичко беше наред.
В релето под акумолатора има направен допълнително мост на 2 от крачетата отбелязал съм го на снимката. Другото което съм забелязал че климатика тръгва при всякакви температири дори и при 1гр външна температура(знам че по принцип има защита да не тръгва под определена темп 7гр ли беше).
Прикачени файлове
IMG_20210401_204354.jpg


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 215
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n 1_9 SDi ASY
Местоположение: varna

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот goro21 » Сря 04 май 2022 15:57


Колеги това "outside air temperature switch" датчика за външната температурата ли е дето показва темп на таблото. Или е някакъв друг от системата на климатика и ако е къде се намира
Прикачени файлове
IMG_20220504_165527.jpg


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 215
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n 1_9 SDi ASY
Местоположение: varna

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот goro21 » Съб 21 май 2022 14:16


Колеги голф4 октавия 1 и т.н. колко датчика за външна темп. Имат .въпросния датчик на снимката по горе явно нее този дето дава данни на темп на таблото . Този който аз откривам е до клаксона отпред от ляво от него излизат 2 жици кафява с бяло(по нея през цялото времв има маса и жълто мисля че със сиво по която има 5волта на контакт. Но тези жици нямат връзка с релето под акумолатора както е дадено на схената и на колата има жици с синьо инчервено изелено с кафяво/черно. Може би схемата в аутодата нее тази като на мойта кола. Или може би това е друг датчик за външна температира


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 808
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот ivan_pop » Съб 21 май 2022 18:37


goro21 написа:Колеги това "outside air temperature switch" датчика за външната температурата ли е дето показва темп на таблото. Или е някакъв друг от системата на климатика и ако е къде се намира

Това е датчик който разрешава да се пусне климатика на охлаждане, при околна температура по-висока от някакъв праг.Не е датчика за температура/външна на таблото.
На Голфовете обикновено се намира под кората на чистачиките.



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта