Колеги, имам много странен проблем със климатроника и се надявам на помощ и съвети от знаещите.
Смених компресора със перфектен от англичанка, капилярка и всички О пръстени напълнихме го и тръгна за страх, до тук добре...
Днес го пускам и няма никой...
Компресора работи и натоварва мотора, веднага след капилярката тръбата е студена, но дебелата тръба от вътрешния кондензатор е със температура на околната среда.
След няколко пускания и спирания отново работи нормално и студи за страх.
Фреона е до горе... що е то?
Странен проблем със климатроник на Пасат б5
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Странен проблем със климатроник на Пасат б5
Филтър-дехидратор сменяхте ли?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Странен проблем със климатроник на Пасат б5
Изпарител се нарича втътрешния радиатор.
Старият компресор счупен ли беше? Старата капилярка беше ли затлачена с боклуци (метални частици)?
Старият компресор счупен ли беше? Старата капилярка беше ли затлачена с боклуци (метални частици)?
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
- Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
- Двигател: AJL Turbo 180 hp
- Местоположение: София
Re: Странен проблем със климатроник на Пасат б5
В тази система е акумулатор, а не дехидратор, не съм го сменял.
Да беше счупен и имаше доста стружки, майстора точи, чисти, но без промивки.
П.П
Колега точно вътрешния радиатор дебелата тръба беше с околната температура, а на входа му след капилярката беше студена.
Да беше счупен и имаше доста стружки, майстора точи, чисти, но без промивки.
П.П
Колега точно вътрешния радиатор дебелата тръба беше с околната температура, а на входа му след капилярката беше студена.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Странен проблем със климатроник на Пасат б5
Не очаквай надеждно работещ климатик в такъв случай. Пак ти се подпушва капилярката или застава стружка на контролния клапан на компресора. Без да се види налягането в момента е трудно да де каже, но залагам на първото, пафа дебита на капилярката.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
- Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
- Двигател: AJL Turbo 180 hp
- Местоположение: София
Re: Странен проблем със климатроник на Пасат б5
Като извадихме капилярката паднаха малко боклуци във изпарителя и е възможно и да бъзика клапана, но от друга страна акумулатора мисля няма да ги пусне към компресора или съм в грешка?
Чакам пак да спре и отивам да го замериме и да почистиме капилярката профилактично.
Чакам пак да спре и отивам да го замериме и да почистиме капилярката профилактично.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Странен проблем със климатроник на Пасат б5
Коментираната част е и акумулатор, и дехидратор, и филтър. При този тип системи, практически не се запушва, тъй като е разположен в линията на ниско налягане.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
- Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
- Двигател: AJL Turbo 180 hp
- Местоположение: София
Re: Странен проблем със климатроник на Пасат б5
Благодаря за помощта и насоките колега!!!
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пет 03 окт 2008 10:27
- Автомобил: Passat b5
- Двигател: AHH 1999
- Местоположение: Jablonec nad Nisou
Re: Странен проблем със климатроник на Пасат б5
Здравейте. Явно там има мърсотия. При такъв случай системата се продухва, със сух азот доколкото си спомням. А при смяна на който и да е елемент от хладилната система, задължително се сменя и филтър-дехидратора, преди зареждането. Ако майстора е хладилен техник (по образование), трябва да го знае.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Странен проблем със климатроник на Пасат б5
продухват се други неща, тук се промива.
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
- Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
- Двигател: AJL Turbo 180 hp
- Местоположение: София
Re: Странен проблем със климатроник на Пасат б5
Съжалявам за закъснението по развитието на темата!
Капилярката беше събрала още доста боклук и стружки, сега работи бомба.
Продухването със азота го прави машината на човека, източва и няколко пъти пълни и празни със азот. Това по скоро е за проверка на течове според мен.
Акумулатора(дехидратора) не е запушен за радост, защото няма отвъртане на гайките!
Благодаря на всички колеги !
Капилярката беше събрала още доста боклук и стружки, сега работи бомба.
Продухването със азота го прави машината на човека, източва и няколко пъти пълни и празни със азот. Това по скоро е за проверка на течове според мен.
Акумулатора(дехидратора) не е запушен за радост, защото няма отвъртане на гайките!
Благодаря на всички колеги !
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Странен проблем със климатроник на Пасат б5
какво налягане държи в тия жеги?
счупените компресори на б5 и б5.5 се дължат на една глупост, наречена виско съединител на основната перка за охлаждане.
За тия години, няма как оригинално виско да е в час.
с това продухване пак казвам, нищо не се случва. Толкова е нелепо, че няма да го коментирам. Маслото, което циркулира в системата е замърсено с метални частици, които действат като абразив на новия компресор.
Промива се със специален препарат (маркучи и изпарител), подменят се кондензатора, дехидратора, капилярката и компресора. Проверява се работата на перките . Едва след това може да се разчита на надеждно работещ климатик.
счупените компресори на б5 и б5.5 се дължат на една глупост, наречена виско съединител на основната перка за охлаждане.
За тия години, няма как оригинално виско да е в час.
с това продухване пак казвам, нищо не се случва. Толкова е нелепо, че няма да го коментирам. Маслото, което циркулира в системата е замърсено с метални частици, които действат като абразив на новия компресор.
Промива се със специален препарат (маркучи и изпарител), подменят се кондензатора, дехидратора, капилярката и компресора. Проверява се работата на перките . Едва след това може да се разчита на надеждно работещ климатик.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 135 госта