Предницата ми е за реглаж... дали?
като смених зимните гуми, гумаджията ми обърна внимание, че предните гуми имат малко износване от външната страна. каза ми буквално:
"Предницата е разкрачена- трябва на реглаж!".
Каквото и да значи това, нямам понятие, колата я купих наскоро.
Не чука нищо, Не носи наляво/надясно , ако и не държа волана. Волана е прав.
Имам предчувствие, че преди реглажа ще ми предложат да ми сменят тампони и накрайници на цялата предница с китайски части и даже не това ми е проблема,
знам че сервизите са вече повече търговци, даже и с тяхната алчност съм се примирил,
НО искам за себе си да знам:
-От какво главно се износват гумите по външната периферия?
Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Неравномерно износване на гумите е точно от нарушена геометрия. Тоест иска реглаж. Отиваш на сервиз да ти проверят предницата и ако има нещо за смяна да го сменят. След това правят реглаж и си готов.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Camber wear
How to spot it
The inside edge, outside edge, or shoulder will show considerably more wear than the rest of the tyre.
Source of issue
Camber wear can be caused by: suspension misalignment, a bent strut, a dislocated strut tower, a weak or broken spring, a bent spindle, or collapsed or damaged control arm bushings.
How to fix it
Bring your car in to your local Autocentre and we'll determine the cause of the problem by checking the suspension and its alignment.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Ако е от външната страна износването, свита ти е предницата.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
А не може ли да е от страничния наклон т.нар. camber?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Да, и това е вариант. Докато не се измери, само гадаем.
А може и гумите да са от друга кола.
А може и гумите да са от друга кола.
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
От каквото и да е ще се разбере на стенда.
Последно като ходих в Ямбол беше 20лв. Ако има нещо за смяна ми вземат 5лв и ме пращат да го сменя и тогава да се върна за реглаж. Освен, че вземат много евтино, работят и много качествено. Доколкото си спомням в София беше два пъти по-скъпо, което пак не ми се вижда толкова страшно. И във Враца едва ли е скъпо.
Гумите наистина може да са се износили на друга кола, ама аз не бих чакал да видя какво ще стане с новите гуми за да разбера как ми е предницата.
Последно като ходих в Ямбол беше 20лв. Ако има нещо за смяна ми вземат 5лв и ме пращат да го сменя и тогава да се върна за реглаж. Освен, че вземат много евтино, работят и много качествено. Доколкото си спомням в София беше два пъти по-скъпо, което пак не ми се вижда толкова страшно. И във Враца едва ли е скъпо.
Гумите наистина може да са се износили на друга кола, ама аз не бих чакал да видя какво ще стане с новите гуми за да разбера как ми е предницата.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Защо става така? Ако се удариш в бордюр или влезеш в дълбока дупка, при което следва твърд удар по елементите на кормилното управление!
За 20 лева не си струва да си съсипваш гумите.
И не разчитай на никой, вземи шублер или метър и си премери всяка гума на няколко места по профила, в надлъжно и напречно направление. Правя го поне 2 пъти в година.
За 20 лева не си струва да си съсипваш гумите.
И не разчитай на никой, вземи шублер или метър и си премери всяка гума на няколко места по профила, в надлъжно и напречно направление. Правя го поне 2 пъти в година.
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Щом си купил наскоро автомобила много вероятно е да саложили гуми от друга кола, и да са свалили твоите. Карай така и наблюдавай износването на новите по-често. Имах подобен случай с първия ми пасат В4 , засилих се да правя реглаж, колата почна да дърпа вляво, втори реглаж волана не ми оцелиха да стои направо. Накрая се оказа разкалибриран стенд... Създадох се главоболия за доста време. Накрая видях на свалените гуми и джанти написан Рег номер отвътре от български автомобил , а моя пасат беше нов внос от Италия...
- stefan4o
- Мнения: 19117
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Аз бих дал 15 лв. за реглаж, за да ми е спокоен сънят.
- stefan4o
- Мнения: 19117
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
В Стара Загора. И то в читав сервиз, но да не правим реклама със споменаване на имена.
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Във Враца между 20 и 50лв.
Но една гума е повече от 50лв...
Но една гума е повече от 50лв...
- Stivi
- Мнения: 8290
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Щом колата ти не "бяга" на никъде не пипай нищо преди да си сигурен че има нужда,щото нали знаеш "Като знам какъв съм инженер,ме е страх да ида на доктор.." ,та да не се наложи след реглажа, да търсиш кой да регулира първия майстор
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11904
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Това с реглажа е направо тема, която не ми се започва. За последните 2 години минавах сигурно 7-8 пъти. В София ходех в Маргел на Ботевградско, 3 пъти с моята кола и 4-5 пъти с други коли и нямаше проблеми с реглажите, но като отидох четвъртия път с моята кола, мръдна малко левия накрайник и каза че е наред колата, а направо не можеше да се кара. Пускаш волана и почва да тегли, направо обратен завой ще направи, всичко по предницата било точно, сигурно е от гумите и джантите. Направих ремонт на рейката, купих нови гуми, изправих джантите, смених накрайниците и минах реглаж на друго място в Бенковски. Изпънаха го пасата и сега върви по релси, но пък там пратих приятел с голф 3 и каза, че реглажа е бил по зле отколкото ние го бяхме направили с ролетката.
Та с тия дупки е хубаво да се минава реглаж периодично, но ако не дърпа колата и не износва гумите е по добре да не се рискува
Та с тия дупки е хубаво да се минава реглаж периодично, но ако не дърпа колата и не износва гумите е по добре да не се рискува
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Asko VW и 48 госта