Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11919
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Еднакво име ЕТ-то, но няма логика и с различно да са, да ти изкриви волана в ляво или дясно
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
К.Одаджийски написа:Iezekil написа:Аз пък зимата бях с 14ки,регулирана предница.Сложих чисто нови 15ки,волана избяга 2 шлица в ляво.На какво може да се дължи?
Това ми се случва последните 2 години като сменя гумите и джантите и нямам идея от какво е, не можах и да открия обяснение.
Я раздуй, как ги сменяш и на къде влачи!
След време оправя ли се само? Или с единия комплект дърпа в ляво а с другия в дясно.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Не дърпа,не влачи,старите ми гуми нямат "изпасване"...Просто волана избяга незнайно защо.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11919
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
goppa написа:К.Одаджийски написа:Iezekil написа:Аз пък зимата бях с 14ки,регулирана предница.Сложих чисто нови 15ки,волана избяга 2 шлица в ляво.На какво може да се дължи?
Това ми се случва последните 2 години като сменя гумите и джантите и нямам идея от какво е, не можах и да открия обяснение.
Я раздуй, как ги сменяш и на къде влачи!
След време оправя ли се само? Или с единия комплект дърпа в ляво а с другия в дясно.
С летните, регулирана предница, изправен волан, колата върви направо. Слагам зимните гуми с джанти и волана се изкривява в ляво, като при мен с повече от 2 шлица и почва да дърпа в ляво зверски. Сменявам лява с дясна джанта, волана си остава така крив, но вече тегленето е поносимо и колата се кара. Този номер е само с 2 от джантите, другите 2 са си екстра. Ясно е, че е нещо в тия джанти ама нямам идея какво точно. Разбрал съм с точно кои две гуми и джанти ми го прави тоя номер и понеже сега ще купувам две нови гуми, знам на кои джанти да ги сложа
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Дa не сa рaзлични гумите? Примерно еднaквa шaркa но с рaзличен товaрен индекс. Или пък някоя от тях дa е кривa - протекторa дa е рaвномерен, но дa е нa конус.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11919
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Еднакви са, бяха две контита ТС850, купих ги нови и карани само зимата, абсолютно равномерно износени. Аз не търпя проблеми с предницата и ако трябва сменявам някои неща и предварително, реглажите са ми като кафето 2-3 на година поне. Едната гума я скъсах март месец в една дупка, сега зимата ще купя нови и ще ги сложа на другите две джанти, които са с дебици на тях, но ги слагах при последния сняг и нямаше промяна във волана и вървенето на колата
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Ако геометрията на предницата е юстирана на стенд, при липса на хлабини и скрити дефекти по системата, проблема е само в гумите!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11919
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Абе юстирана беше предницата, както казах, не търпя проблеми с управлението и спирачките, проблемът е в джантите най вероятно, но не мога да си го обясня
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Как ги стягаш джантите... във въздуха изцяло, или стягаш леко и сваляш на земята и достягаш?
Имам в предвид, че може да е останала лека хлабина от към единия болт.. Друга причина за изместване не ми хрумва...
Имам в предвид, че може да е останала лека хлабина от към единия болт.. Друга причина за изместване не ми хрумва...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11919
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
На подемника и с гайковерта, колкото може да бие на 12 атм. Всичко е стегнато до скъсване
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Джантите се стягат с динамометричен ключ, за моят пасат ФауВе са предписали 120 Nm, препоръчват след 200 км да се натегнат още веднъж с този въртящ момент.
Но който няма го прави както може.
Но който няма го прави както може.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11919
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
С динамометричен ключ ги стегнаха в една кумаджийница и след 2 километра бяха хлабави и четирите. Изпадала ми е джанта в движение и стягам ако може с тръбата като на ГАЗ-ка
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Iezekil написа:Не дърпа,не влачи,старите ми гуми нямат "изпасване"...Просто волана избяга незнайно защо.
Дa не би рейкaтa дa се е изместилa спрямо мaгaрето. Aко ги сменяш нa крик, и сa зaминaли тaмпоните нa рейкaтa, може от тежесттa нa колaтa докaто е билa с едното колело във въздухa дa се е изместилa мaлко рейкaтa.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Това ми се струва,че няма как да се случи.Не знам да има тампон от страната на управлението,там болтовете си влизат плътно в дупките/може и да греша/,8мм.са и дупките и болтовете.И да има хлабина някоя десета,едва ли ще отрази 2 шлица.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Предницата ми е за реглаж... дали/ако да- защо?
Докато се рових за инфо, четох, че в един случай е имало изместване на рейката спрямо тампоните й около и под 1 см. Сменили нови тампони на рейката и се оправил проблема.
Другите варианти на решения са реглаж, друга рейка и болт на магарето от тази тема: viewtopic.php?f=5&t=41528&start=105
При всеки, различно...
Един начин за тест на хидравличната рейка:
viewtopic.php?p=1045799#p1045799
Другите варианти на решения са реглаж, друга рейка и болт на магарето от тази тема: viewtopic.php?f=5&t=41528&start=105
При всеки, различно...
Един начин за тест на хидравличната рейка:
viewtopic.php?p=1045799#p1045799
Бако написа:...имахме същия проблем с един Г3- все дърпаше на ляво .Всичко сменахме , реглажи и т.н и пак същото .Накрая се оказа от хидравличната рейка .Установихме го след следния опит : на прав участък засилихме колата загасихме я от контакта и пуснахме волана - колата си вървеше на право .Същото нещо при запален двигател - дърпа на ляво .След смяна на хидравличната рейка се оправи...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 254 госта