1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Колеги можете ли да ме посъветвате дали термостата е за смяна. Мотора е 1.9TDI 90кс. ALH. Вчера направих извънградско София-Луковит = 100км по магистрала и на отиване вънка беше топло (около 27-29оС), с включен климатик и стрелката на таблото беше точно на 90оC. Даде ми разход 5.6/100.
На връщане вече беше вечер и с околна температура 16-18оC, стрелката седеше едно деление преди 90oC. Вижте снимката - https://imgur.com/WcKzL0F.jpg
Това беше през целия път на връщане към София. С кабела гледам, че температурата в това деление е около 70oC, което не ми се струва нормално. Чак като влезнах в София и намалих скоростта (с чакане по светофарите), стрелката застана отново на 90oC.
Също интересно е, че разхода без клима на връщане беше по-висок – 5.9/100 и ми се струва все пак, че нещо не е наред.
Като карам в София и чакам по задръстването си загрява до 90оC и не мърда. Може би по-бавно ама нали е дизел и те бавно си загряват. Обаче на дълго се дъни май??? При вас така ли е? Днеска сутринта от студен двг загрях мотора пак до делението преди 90oC и пипнах тръбите към радиатора – долната е студена, горната топла. Възможно ли е примерно термостата на студено да затваря като стигне работна температура да отвори и после да не може да затваря докато не изтине пак. Нямам друго обяснение за тая аномалия?
На връщане вече беше вечер и с околна температура 16-18оC, стрелката седеше едно деление преди 90oC. Вижте снимката - https://imgur.com/WcKzL0F.jpg
Това беше през целия път на връщане към София. С кабела гледам, че температурата в това деление е около 70oC, което не ми се струва нормално. Чак като влезнах в София и намалих скоростта (с чакане по светофарите), стрелката застана отново на 90oC.
Също интересно е, че разхода без клима на връщане беше по-висок – 5.9/100 и ми се струва все пак, че нещо не е наред.
Като карам в София и чакам по задръстването си загрява до 90оC и не мърда. Може би по-бавно ама нали е дизел и те бавно си загряват. Обаче на дълго се дъни май??? При вас така ли е? Днеска сутринта от студен двг загрях мотора пак до делението преди 90oC и пипнах тръбите към радиатора – долната е студена, горната топла. Възможно ли е примерно термостата на студено да затваря като стигне работна температура да отвори и после да не може да затваря докато не изтине пак. Нямам друго обяснение за тая аномалия?
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Възможно е.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Нормално е, на отиване при 26-27 градуса да ти изгори по-малко, а температурата на таблото да е около 90 градуса. На връщане пада температурата с почти 10 градуса, резултат дига леко разхода, а температурата на охлаждащата течност пада, щото охлаждането е по-добро в студеното.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Нищо общо няма с температурата и термостата. София е на 560 м надморска восочина а Луковит на171м. Просто на отиване е спускане а на връщане изкачване
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Само дето има малка подробност, в двете посоки се качва и спуска Балкана ...
Околната температура определено влияе на разхода, когато е по-студено има повече загуби на топлина, а това означава по-висок разход.
Околната температура определено влияе на разхода, когато е по-студено има повече загуби на топлина, а това означава по-висок разход.
Последна промяна от Курт Деликуртев на Съб 02 юни 2018 12:56, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Това е без значение.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Курт Деликуртев написа:Само дето има малка подробност, в двете посоки се качва и спуска Балкана ...
Околната температура определено влияе на разхода, когато е по-студено има повече загуби на топлина, а това означава по-висок разход.
Вълчо, потърси този колега и се разберете за топлото и студеното, според мен ще си паснете идеално
Polo6R написа:Говориш пълни глупости. Зимата на загрял мотор, при ниски температури охлаждането е по-добро и КПД-то е по-високо. Елементарна термодинамика.
Залагам 40ст, че автора ще си прецака колата, заради съвети на такива като Курти.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Не ми се вярва околната температура да влияе чак толкова. Ако приемем, че наистина въздушната струя охлажда добре радиатора, то работата на термостата е да затвори антифриза колкото трябва във вътрешния кръг и да регулира работната температура. Малки промени са позволени разбира се и точно заради това всички VAG мотори са настроени стрелките да седят на 90oC при реална температура в границите 80-90oC.
Четох доста теми, но на повечето места хората пишат, че са сменили термостати и проблема остава. Затова реших и да обясня моя случай. Вярно повечето имат проблеми само зимата, а тука като е топло времето става по обеспокоително. При мен зимата ако е под 5оC навън изобщо не стига 90гр на мотора, ама нали е дизел (високо КПД) и не съм се тревожел до момента.
Четох доста теми, но на повечето места хората пишат, че са сменили термостати и проблема остава. Затова реших и да обясня моя случай. Вярно повечето имат проблеми само зимата, а тука като е топло времето става по обеспокоително. При мен зимата ако е под 5оC навън изобщо не стига 90гр на мотора, ама нали е дизел (високо КПД) и не съм се тревожел до момента.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Не се вживявай толкова-карай си колата и не си отваряй Излишна работа.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Воден, ако 1Z-то върви на вода, ALH иска и нафтичка
Точно това е написал колегата - леко завишен разход.
И това му е и въпроса, според мен.
Ако не беше хванал по-висок разход, вероятно и на 50* да седеше стрелката - к'во му пука
Точно това е написал колегата - леко завишен разход.
И това му е и въпроса, според мен.
Ако не беше хванал по-висок разход, вероятно и на 50* да седеше стрелката - к'во му пука
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Как го хвана тоя завишен разход-с 0,3л. повече- по борда ли .Не знам въобще как се хващат тия разлики.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Май казва човека,че на отиване с пуснат климатик разхода е по-малък,отколкото на връщане без климатик.
Иначе самия климатик е товар за мотора и би обяснил по-високата температура,или греша?
Иначе самия климатик е товар за мотора и би обяснил по-високата температура,или греша?
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
На теория, изглежда че термостата отваря на 70 градуса, щом даже си изкачвал Витиня при тази температура. Но на практика пазара е пълен с всякакви ментета и нищо не гарантира, че смяната на термостата ще оправи нещата...
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Утре ще направя тестове с кабела и ще следя точно кога ще отвори термостата. Тука в София си заковава на 90oC и не мърда после. Чуденката ми е защо на дълго има такава съществена разлика в работната температура и дали е нормално това.
Разхода не го гледайте толкова. Вярно е, че на връщане е изкачване (без клима), пък на отиване си е спускане (макар и с клима). Мен стрелката ме тревожи, а разхода може да е само някакво следствие (макар да не е сигурно, че не е нормален тоя разход) от лошия режим на двигателя. Не е ли кофти за мотора ако работи на 70oC, вместо на 90oC. Ами ако движа предимно извън града, то ще си бичи на ниска температура и няма да е оптимална работата, или греша?
Разхода не го гледайте толкова. Вярно е, че на връщане е изкачване (без клима), пък на отиване си е спускане (макар и с клима). Мен стрелката ме тревожи, а разхода може да е само някакво следствие (макар да не е сигурно, че не е нормален тоя разход) от лошия режим на двигателя. Не е ли кофти за мотора ако работи на 70oC, вместо на 90oC. Ами ако движа предимно извън града, то ще си бичи на ниска температура и няма да е оптимална работата, или греша?
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Както виждаш, колега, сега лятото при 30 градуса жега проблем няма. Но вечер при по-малко от 20 градуса, голямата насрещна струя, при каране извънградско, дори и при изкачване на Витиня, не позволява колата ти да загрее по-вече от 70 градуса. Решение на проблема може да стане, като се намали голямата студена насрещна въздушна струя, като караш бавно, като градско, или като сложиш картон пред радиатора. Но това са анти решения. Затова правилното решение на проблема е поставяне на термостат отварящ при 90 градуса. Но както казах погоре пазара е препълнен с ментета...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 210 госта