Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Garchev
Мнения: 284
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот Garchev » Вто 05 юни 2018 20:25


Явно колегата не е разбрал, че е скъсан болта. Иначе е лепен с Loctite 262, който дори и при здрав болт е труден за развиване.




pa4o_ivanov61
Мнения: 442
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
Автомобил: VW BORA
Двигател: AGR 98
Местоположение: Ловеч

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот pa4o_ivanov61 » Вто 05 юни 2018 20:34


Видях че е скъсан. просто коментирам лепенето.Колкото до разпробиване на скъсани болтове, не ми е чуждо.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот Водния дух1 » Вто 05 юни 2018 21:07


pa4o_ivanov61 написа:Незнам защо се плашите от лепен болт.Развил съм доста лепени болтове и никакъв проблем.

Лепени и скъсани-колко такива си развил и колко вала си свалил? Доооста прецизност си трябва в това занимание.Не знам,не е ли възможно да се премине към по-голям размер резба?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот samo_pechka » Вто 05 юни 2018 21:28


Зависи и с какво са "лепени", някои няма да имат вадене. Ако не мръдне леко ( принципно се развива с лекота ) се пробива със свредло поне 15-ина мм дълбочина и се набива в дупката някоя подходяща вложка ( имбус, торкс и други ) аз ползвам вложка тип М ( вътрешен 12-стостен ) , не изтърва почти никога, не се поврежда и т.н.


Потребителски аватар
Garchev
Мнения: 284
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот Garchev » Сря 06 юни 2018 12:25


DSC_0124.JPG
Колеги благодаря за помощта! Болта е изваден успешно без да успеем да нараним резбата на коляновия вал.


pa4o_ivanov61
Мнения: 442
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
Автомобил: VW BORA
Двигател: AGR 98
Местоположение: Ловеч

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот pa4o_ivanov61 » Сря 06 юни 2018 17:20


Първо да поздравя колегата за успешното развитие на проблема му.Колегата по горе ми говори за прецизност при пробиване.Ако си виждал координат , аз съм работил 10 год на такава машина.Изказвам мнение по даден въпрос , само ако съм го правил.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7640
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот goppa » Сря 06 юни 2018 18:03


Ще ми е забавно да видя как го вадиш тоя болт с координата както си е мотора и вала на колата :mhihi .
Гарчев, освен челото има ли други щети по вала? Подбита ли е шийката по която се центрова колелото? А засечката?
Задължително си купи ново колело! Комплект с болта е 40 - 50 лв. При монтажа челото и колелото трябва да са чисти и сухи (без масло), а болта преди да го навиеш му намазваш резбата и главата, където ляга на колелото. Стягането задължително 90Nm + четвърт оборот. И никакви лепила по резбата на болта! :beat_butt2
После сменяй болта всеки път когато сменяш ангренажния ремък, и няма да имаш повече тоя проблем! :th_up


Потребителски аватар
Garchev
Мнения: 284
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот Garchev » Сря 06 юни 2018 18:24


По засечката на вала има лека следа от нащърбване, но главния проблем (според мен), е че самото колело не ляга плътно на шийката на вала. След като наложих новото го разбрах.

goppa написа:При монтажа челото и колелото трябва да са чисти и сухи (без масло), а болта преди да го навиеш му намазваш резбата и главата, където ляга на колелото. И никакви лепила по резбата на болта! :beat_butt2

От горе написаното , да разбирам че си намазал с лепило само периферията на болта и резбата, която минава в самото колело (един вид да уплътни хлабината между отвора на колелото и самия болт) ?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7640
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот goppa » Сря 06 юни 2018 18:52


Нищо общо.
Намазах с лепило мястото където колелото контактува с вала. Като се стремях лепилото да не попада по болта въобще.

Последна промяна от goppa на Сря 06 юни 2018 19:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот samo_pechka » Сря 06 юни 2018 19:05


Точно така е добре. И аз така процедирам. При напречните мотори тоя болт страда много, при надлъжните- не толкова. стига болта да е от новите с пъпката отгоре.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7640
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот goppa » Сря 06 юни 2018 19:23


Garchev написа:По засечката на вала има лека следа от нащърбване, но главния проблем (според мен), е че самото колело не ляга плътно на шийката на вала. След като наложих новото го разбрах.

Ако само се завърта лесно не е проблем. Но ако можеш да го плъзгаш по равнината на челото ще ти е трудно да го стегнеш без биене. При мен беше точно така. И поне час си играх да го центровам.


Потребителски аватар
Garchev
Мнения: 284
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот Garchev » Чет 28 юни 2018 8:15


Малко със закъснение, но все пак да направим обобщение на ремонта, който ми се наложи на мен.
В следствие от биенето на колелото се къса болта, който го държи за коляновия вал.
Разглобих колата, свалих главата , оставих я на майстор.

Резултата е 4 криви клапана. Казах му на майстора да сменява и водачи и гумички за да може да съм сигурен, че всичко е наред.
Един приятел, стругар ми помогна много и с доста усилия извадихме скъсания болт от коляновия вал, като тук е момента да благодаря на колегата goppa , затова че ми услужи с безценното приспособление и успяхме да фрезоваме вала на място, без да се налага да доразглобя половината кола.
Реших, че след като съм го разглобил, че правя всичко от до и стигнах до поръчка на части:

- ангренажен ремък Continental, обтяжна и водеща ( паразитна ролка ) - Ina
- ангренажно колело комплект с болт FEBI
- водна помпа заедно с корпуса INA
- семеринги на колянов вал, разпределителен вал , междинен вал - ELRING
- хидравлични повдигачи INA
- пистов ремък и трапецовиден ремък Continental, ролка на рамото за обтегача INA, нов обтегач самото Г рамо - SKF

DSC_0136.JPG


- гарнитури глава , капак на клапани ELRING
- рециклирана хидравлична попма + нова течност на хидравликата FEBI
- нов болт, който обтяга хидравличната помпа (на стария му се бяха изронили зъбите)

DSC_0138.JPG


- терсмотат BEHR , пласмасови колена , гумени съединения до охладителя за маслото FEBI
- нови маркучи за към радиаторчето за парното FEBI
- Антифриз G12, ново казанче за антифриза

- масло кастрол 5W40 , маслен и въздушен филтър

Горе долу така изглеждат нещата събрани накуп :no
DSC_0129.JPG


След което започна самото сглобяване, като всичко се прави без да се бърза за да сме сигурни, че няма да объркаме нещо :Mr Green Fun (тъй като съм аматьор)
Водната помпа я поръчах комплект с тялото, което я държи към блока понеже там никога не съм правил нищо (8 години) , а искам след този ремонт да не разглобявам скоро отново. Сваля се алтернатор, компресор за климатик, както и конзолата, на която те стоят. Добър момент да направим ревизия на рамото, което обтяга пистовия ремък. Опитах се да намеря втулките, които се набиват в конзолата и лагеруват със Г рамото - уви сложна работа се оказа. Учудващо обаче моите се оказаха в отлично състояние, както и уплътненията им. Така изглежда рамото на след 22 години работа , за километри никой не може да говори.

DSC_0137.JPG

Намазах го с грес Loctite 8103 и обратно на мястото

DSC_0135.JPG

Смених термостата, комплект с коляното което го държи към водната помпа, както и маркучите около него понеже са на кофти място и сега е много по-приятно за смяна :mhihi


Потребителски аватар
Garchev
Мнения: 284
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот Garchev » Чет 28 юни 2018 8:21


Този път използваме ръководство за ремонт на конкретния двигател , отново благодарности на goppa и с помощта на динамометричен ключ GEDORE стягаме всички болтове с необходимото усилие.
Казанчето за антифриза изглежда изключително странно :mhihi
DSC_0152.JPG

Донаредих нещата, налях течностите и дойде време за палене, като съответно колата трудно запали понеже бях свалял тръбичките на дюзите и имаше въздух в системата. Обезвъздушавам и палим.
Клип от работата на мотора нямам, но работи изключително меко благодарение на новите повдигачи, а в ремъците няма дори и потрепване, обтегача стои спокойно без да подскача.
С две думи направо чудо :bishop
Благодаря на всички, които се отзоваха и ми помогнаха и най-вече на goppa за доверието ! Евала колега , голям си!
Поздрави и безаварийно на всички.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот ktamen » Пет 29 юни 2018 23:31


Браво за изчерпателния отчет, много безаварийни километри ти пожелавам.
Браво и на гоппа и за полезната тема и за помощта :th_up


rumba_k
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 20 юли 2009 15:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.

Мнениеот rumba_k » Пон 01 окт 2018 14:11


Здравейте,
Аз също имах проблем с разхлабено колело на коляновия вал на Sharan 1.9 TDI 110 к.с. 2000г.
Ползвах фрезата на goppa ,за да челосам шийката на вала.
Монтирах ново колело (намазано с Loctite 638) с нов болт и нов семеринг.
След ремонта изчезна мятането на демпферната шайба.
Изпращам снимки преди фрезоването на вала и след фрезоване .
Много благодарности на goppa за помощта.
IMG_20180925_112334_resized_20180930_013047098.jpg
Преди ремонта
IMG_20180925_115403_resized_20180930_013046622.jpg
След фрезоване



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта