B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Техническа и сервизна информация за Passat
Киулке
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 23 юни 2018 20:43
Автомобил:
Двигател:

B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Киулке » Съб 23 юни 2018 21:27


Здравейте!
Както се вижда от заглавието - колата угасна в движение и оттогава не е палила. Понеже съм в чужбина, няма как да ме дърпат, набутах се за платформа и си ми прибраха колата до квартирата. Викнах да ми направят диагностика, грешки няма, с изключение на една за ниско ниво на сигнал от датчика на Хол (не знам как се казва точно, но от него зависи подаването на искра на свещите, по-точно той следи за синхрон на паленето, доколкото четох). Та... Купих нов датчик, смених го, изистиха грешката, ама колата пак не пали.
Какви са симптомите:
1. При контакт бензиновата помпа не завърта, а при въртене на стартера работи. Реле 372 е здраво, на предпазител 28 напрежение има. Понеже се усъмних дали някъде няма утечка или кабели на късо, правих какви ли не експерименти и установих положение, при което помпата подкача при даване на контакт. Разкачам акумулатора за минута-две, съединявам двете клеми, които захранват колата, за около 30 сек., закачам ги към акумулатора, давам на контакт и оставям така колата 3-4 минути компютърът да се ориентира какво става. След това вадя ключа, давам контакт - помпата завърта. Пробвам да паля - не става. Вадя ключа, давам пак на контакт - повтаря се същото. На третия или четвъртия път помпата престава да върти на контакт и повече не тръгва, независимо колко изчаквам. А, да - във всички варианти помпата работи при въртенето на стартера! Също така понякога помпата сработва и когато отворя багажника с дистанционното и след това мушна ключа и дам на контакт.
2. Преди да стане това, на няколко пъти ми светна CHECK THE BRAKE PADS, но след гасене надписът изчезва, а накладките са на няколко месеца. Отдадох го на кофти датчик и не съм се занимавал.
3. В последно време чувах как АБС модулът трака в градско, но лампа не ми е светвала.
4. Датчикът за температурата ту работеше, ту не, накрая съвсем спря.

Ако можете, давайте съвети какво да правя, понеже не мога да си позволя да я карам на ремонт, ще ми излезе златен и половина, а без кола се съсипвам от ходене до работа и обратно, прибирам се каталясал!




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12788
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 23 юни 2018 22:12


Кой датчик е сменен?
На колянов,или разпределителен вал?
Предпазител 29,здрав ли е?


Киулке
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 23 юни 2018 20:43
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Киулке » Съб 23 юни 2018 23:03


Всички предпазители са здрави.
Датчикът е camshaft position sensor, не знам как е на български. Намира се до агренажа - сваля се една пластмасова кора, която предпазва агренажния ремък и ролките, и в горната дясна част, закрепен за двигателят, стои този датчик. И понеже и така и така бях свалил тази пластмаса, проверихме дали не е превъртял агренажният ремък - не е.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12788
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 23 юни 2018 23:40


Това е на разпределителния вал.


teodorpc
Мнения: 231
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот teodorpc » Нед 24 юни 2018 10:14


На мен така ми гаснеше от този на коляновия вал. Пробвайте по стария метод с една извадена или резервна свещ, дали има искра. Мисля, че сте на грешен път с доставката на гориво.


Киулке
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 23 юни 2018 20:43
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Киулке » Нед 24 юни 2018 11:17


Ще проверя днес след работа дали дава искра, но датчикът е чисто нов (а и старият на външен вид е редовен), затова тръгвам да гоня очевидния проблем първо, а той е, че помпата не включва! Значи някъде се губи минусът. Впрочем, къде в тази кола се намират връзките за маса?


Киулке
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 23 юни 2018 20:43
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Киулке » Нед 24 юни 2018 11:19


Опс, извинявам се, Вие имате предвид другия датчик. Ще сменя и него.


teodorpc
Мнения: 231
Регистриран на: Сря 14 фев 2018 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот teodorpc » Нед 24 юни 2018 11:42


Помпата като качи налягане и спира. При повторно даване на контакт налягането, ако не е паднало и помпата няма да тръгне. Щом работи докато въртите на стартер, значи трябва да запали.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12788
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 24 юни 2018 11:48


Провери и масата между купето и кутията.
viewtopic.php?f=24&t=236779
Виж и тази тема.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот pe6kata » Нед 24 юни 2018 12:19


На бензинов мотор се гледат две неща - има ли гориво и искра.


Киулке
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 23 юни 2018 20:43
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Киулке » Нед 24 юни 2018 13:49


teodorpc написа:Помпата като качи налягане и спира. При повторно даване на контакт налягането, ако не е паднало и помпата няма да тръгне. Щом работи докато въртите на стартер, значи трябва да запали.


Да, но си има и обратен клапан и излишното гориво се връща в резервоара след пет-десет минути престой и помпата трябва да завърти на контакт. А тя не тръгва, независимо колко време е минало, или тръгва с фокуси, както писах - отварям багажника и тогава помпата при даване на контакт подкача. Това ме кара да мисля, че проблемът е някъде по жиците.

Zdravko Zankov написа:Провери и масата между купето и кутията.
viewtopic.php?f=24&t=236779
Виж и тази тема.


Благодаря, сега ще погледна!


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот pe6kata » Нед 24 юни 2018 14:23


освободи бензинопровода и виж идва ли гориво до рейката.
извади и една свещ и виж има ли искра при въртене.

едно от двете липсва, едва след като уточниш кое е, може да конкретизираш търсенето на проблема.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот silent » Нед 24 юни 2018 17:26


Моят е 1,8Т и помпата ми не работи на контакт. Тръгва на стартер....Според мен проблем с помпата нямате...поне с тръгванет и..... отделно като работи как работи...


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12788
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 24 юни 2018 18:31


2.0,при всяко даване на контакт помпата върти.
При отваряне на шофьорската врата сутрин също.


Киулке
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 23 юни 2018 20:43
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали

Мнениеот Киулке » Нед 24 юни 2018 20:39


pe6kata написа:освободи бензинопровода и виж идва ли гориво до рейката.
извади и една свещ и виж има ли искра при въртене.

едно от двете липсва, едва след като уточниш кое е, може да конкретизираш търсенето на проблема.


Бензин идва, махнах регулатора за налягане на горивото и при завъртане на стартера пръсна яко, при все, че опитвах да държа дупката затворена с пръст.
За искра не знам как да проверя, понеже нямам ключ за свещи, нямам и каква да е свещ, за да я мушна в онези метални цилиндърчета (не им знам името), които пускат ток към свещите. Утре ще ида да купя някаква свещ, за да проверя.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petiop, Vw AVF и 111 госта