Здравейте!
Както се вижда от заглавието - колата угасна в движение и оттогава не е палила. Понеже съм в чужбина, няма как да ме дърпат, набутах се за платформа и си ми прибраха колата до квартирата. Викнах да ми направят диагностика, грешки няма, с изключение на една за ниско ниво на сигнал от датчика на Хол (не знам как се казва точно, но от него зависи подаването на искра на свещите, по-точно той следи за синхрон на паленето, доколкото четох). Та... Купих нов датчик, смених го, изистиха грешката, ама колата пак не пали.
Какви са симптомите:
1. При контакт бензиновата помпа не завърта, а при въртене на стартера работи. Реле 372 е здраво, на предпазител 28 напрежение има. Понеже се усъмних дали някъде няма утечка или кабели на късо, правих какви ли не експерименти и установих положение, при което помпата подкача при даване на контакт. Разкачам акумулатора за минута-две, съединявам двете клеми, които захранват колата, за около 30 сек., закачам ги към акумулатора, давам на контакт и оставям така колата 3-4 минути компютърът да се ориентира какво става. След това вадя ключа, давам контакт - помпата завърта. Пробвам да паля - не става. Вадя ключа, давам пак на контакт - повтаря се същото. На третия или четвъртия път помпата престава да върти на контакт и повече не тръгва, независимо колко изчаквам. А, да - във всички варианти помпата работи при въртенето на стартера! Също така понякога помпата сработва и когато отворя багажника с дистанционното и след това мушна ключа и дам на контакт.
2. Преди да стане това, на няколко пъти ми светна CHECK THE BRAKE PADS, но след гасене надписът изчезва, а накладките са на няколко месеца. Отдадох го на кофти датчик и не съм се занимавал.
3. В последно време чувах как АБС модулът трака в градско, но лампа не ми е светвала.
4. Датчикът за температурата ту работеше, ту не, накрая съвсем спря.
Ако можете, давайте съвети какво да правя, понеже не мога да си позволя да я карам на ремонт, ще ми излезе златен и половина, а без кола се съсипвам от ходене до работа и обратно, прибирам се каталясал!
B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали
-
- VW експерт
- Мнения: 12788
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали
Кой датчик е сменен?
На колянов,или разпределителен вал?
Предпазител 29,здрав ли е?
На колянов,или разпределителен вал?
Предпазител 29,здрав ли е?
Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали
Всички предпазители са здрави.
Датчикът е camshaft position sensor, не знам как е на български. Намира се до агренажа - сваля се една пластмасова кора, която предпазва агренажния ремък и ролките, и в горната дясна част, закрепен за двигателят, стои този датчик. И понеже и така и така бях свалил тази пластмаса, проверихме дали не е превъртял агренажният ремък - не е.
Датчикът е camshaft position sensor, не знам как е на български. Намира се до агренажа - сваля се една пластмасова кора, която предпазва агренажния ремък и ролките, и в горната дясна част, закрепен за двигателят, стои този датчик. И понеже и така и така бях свалил тази пластмаса, проверихме дали не е превъртял агренажният ремък - не е.
-
- VW експерт
- Мнения: 12788
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали
Това е на разпределителния вал.
Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали
На мен така ми гаснеше от този на коляновия вал. Пробвайте по стария метод с една извадена или резервна свещ, дали има искра. Мисля, че сте на грешен път с доставката на гориво.
Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали
Ще проверя днес след работа дали дава искра, но датчикът е чисто нов (а и старият на външен вид е редовен), затова тръгвам да гоня очевидния проблем първо, а той е, че помпата не включва! Значи някъде се губи минусът. Впрочем, къде в тази кола се намират връзките за маса?
Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали
Опс, извинявам се, Вие имате предвид другия датчик. Ще сменя и него.
Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали
Помпата като качи налягане и спира. При повторно даване на контакт налягането, ако не е паднало и помпата няма да тръгне. Щом работи докато въртите на стартер, значи трябва да запали.
-
- VW експерт
- Мнения: 12788
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали
На бензинов мотор се гледат две неща - има ли гориво и искра.
Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали
teodorpc написа:Помпата като качи налягане и спира. При повторно даване на контакт налягането, ако не е паднало и помпата няма да тръгне. Щом работи докато въртите на стартер, значи трябва да запали.
Да, но си има и обратен клапан и излишното гориво се връща в резервоара след пет-десет минути престой и помпата трябва да завърти на контакт. А тя не тръгва, независимо колко време е минало, или тръгва с фокуси, както писах - отварям багажника и тогава помпата при даване на контакт подкача. Това ме кара да мисля, че проблемът е някъде по жиците.
Zdravko Zankov написа:Провери и масата между купето и кутията.
viewtopic.php?f=24&t=236779
Виж и тази тема.
Благодаря, сега ще погледна!
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали
освободи бензинопровода и виж идва ли гориво до рейката.
извади и една свещ и виж има ли искра при въртене.
едно от двете липсва, едва след като уточниш кое е, може да конкретизираш търсенето на проблема.
извади и една свещ и виж има ли искра при въртене.
едно от двете липсва, едва след като уточниш кое е, може да конкретизираш търсенето на проблема.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали
Моят е 1,8Т и помпата ми не работи на контакт. Тръгва на стартер....Според мен проблем с помпата нямате...поне с тръгванет и..... отделно като работи как работи...
-
- VW експерт
- Мнения: 12788
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали
2.0,при всяко даване на контакт помпата върти.
При отваряне на шофьорската врата сутрин също.
При отваряне на шофьорската врата сутрин също.
Re: B5.5 2.0 ALT 86 KW угасна в движение и не ще да запали
pe6kata написа:освободи бензинопровода и виж идва ли гориво до рейката.
извади и една свещ и виж има ли искра при въртене.
едно от двете липсва, едва след като уточниш кое е, може да конкретизираш търсенето на проблема.
Бензин идва, махнах регулатора за налягане на горивото и при завъртане на стартера пръсна яко, при все, че опитвах да държа дупката затворена с пръст.
За искра не знам как да проверя, понеже нямам ключ за свещи, нямам и каква да е свещ, за да я мушна в онези метални цилиндърчета (не им знам името), които пускат ток към свещите. Утре ще ида да купя някаква свещ, за да проверя.